Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz racje Maciek - zależy jak na to spojrzeć.

Ktoś gdzieś wcześniej pisał, że te nowsze benzynowe Audi wciągają niemiłosierne ilości oliwy, a Mietek podawał kiedyś norme spalania oleju 0,7L/1000km :shock:

 

Fakt u mnie w poprzedniej M52TUB25 ubywało podobnie jak w Twojej do 1L/10000km, kupując M54 wiedziałem,że branie oleju to norma w tym silniku.

 

Kobitki w BMW najlepiej wyglądają na siedzeniu pasażera :norty: mało która wie gdzie wogle maskę otworzyć :wink:

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Proszę o jakąś podpowiedz:) Do 15litrów gazu wyrobie się w e46 328i? Orientuje się ktoś?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie bedziesz szalał. Ale myśle ze moze byc ciezko. Skoro katalogowo ma w miescie kolo 13 benzynki, a to pewnie zaniżona lekko wartość + wiadomo ze na gazie więcej pali, to może być cięzko. W beznynie niestety auta nie mam, chociaz chciałem ale nic się nie trafiło fajnego:(
Opublikowano
Wypowiem się na temat 328i, choć dopiero od niedawna jestem posiadaczem i będzie to lakoniczna wypowiedź ;) Świetny silnik, daje frajdę z jazdy, przyjemny dźwięk R6 robi swoje. Jednak utrzymanie nie jest tanie, po mieście przy dojazdach do pracy ~4km w jedną stronę lubi łyknąć i 15l, a nie piłuję od świateł do świateł. Na trasie którą często pokonuję, Polska - Austria (~600km) komputer pokazuje spalanie w zakresie 6.8-8.5l. Co do gazu do tego silnika to się nie wypowiem, nie interesowałem się tym tematem. Powodzenia w szukaniu zadbanej 325 lub 328 :cool2:
Opublikowano

E46 mająca 170KM to 323 :cool2:

Jeżeli kupisz automata (bardzo polecam ) to w miescie w 15l gazu sie nie zmiescisz.

Mi moja 323iA paliła w miescie 16-17L gazu. Manual spali pewnie z ~2L gazu mniej.

Szukaj 328 - ma zaje..sty silnik i spali niewiele wiecej niż 323.

Oba na gazie jeżdżą spoko.

Opublikowano

Moj M54 pali jakies 0,3-0,5 litra na 10000 kilometrow. Wiec nie kazdy pali jakies ogromne ilosci... Zalezy jak sie kupi.

 

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Opublikowano

Panowie, konkretnie szukam E46 Coupe lub Touringa. Silnik benzyna 143 KM. Interesuje mnie rocznik 2002-2004 w kasie do 25 000 zł.

 

Na co zwracać uwagę, zanim zdecyduje się jechać do ASO.

Ogólny stan pojazdu i sprawdzenie czujnikiem lakieru to jasne.

Czy samochód posiada jakieś naklejki, których brak może sugerować malowanie.

Gdzie zaglądać, w jakie zakamarki, żeby potem nie zrobiła się skarbonka ...

Opublikowano
PPGG napisał:

starsze roczniki mają bardziej awaryjny N42 on chyba był do 2002 włacznie potem były N46

Od 09/2003 był montowany N46 równolegle z N42, ten ostatni montowano do 02/2004r.

 

Co do rdzy to po zakupie warto rozebrać nadkola i progi (są z plastiku). Znajdziesz tam błoto i gumowe korki, warto wszystko zabezpieczyć preparatem do konserwacji profili zamkniętych przez te korki pod osłonami progów. Warto obejrzeć tył w miejscu łączenia błotnika ze zderzakiem, widziałem już kilka egzemplarzy z purchlami:

http://s21.postimg.org/cek2rzohj/image.jpg

Opublikowano

Oraz raczej nie pytaj wróżbitów o auto w dziale "Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż" bo nigdy nie kupisz :norty:

E46 nie są nowe i trzeba się nastawić że nie kupi się auta bez wad...

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow, moderatorow rowniez.

Uprzedzajac, czytalem posty dotyczace podobnych tematow jak moj. Uwierzcie. ;) Mam jednak kilka pytan, na ktore odpowiedzi nie znalazlem, stad - jednak - pozwalam sobie ten temat zalozyc. A teraz do rzeczy.

Planuje zakupic 320 lub 330 w dieslu, rocznik 2003-2005 (chetnie 2005 wlasnie). Szukam auta stricte na trasy, bo poruszam sie glownie po autostradach, przebiegi miesieczne kolo 5 tys.km. (w tym miasto jakies max 500km). Oczywisty wniosek jest taki, ze 330 to jedyny sluszny wybor, ale...zalezy mi tez na ekonomii.

I tak: bede sie poruszac glownie z predkosciami kolo 160km/h (spokojnie, jezdze glownie w DE), skrzynie chce miec 6 biegowa manualna (najchetniej), w 330 moze byc automat (bo ten ma wiecej biegow niz automat w 320 - prosze poprawic jak sie myle).

I tu pierwsze pytanie: jakie spalanie osiagne w jednym i drugim modelu przy tej predkosci? Interesuje mnie rzeczywiste, a nie pokazywane przez komputer (wszystkie filmy na YouTube juz mam za soba;) To pierwsza kwestia i najwazniejsza, czyli koszty samego paliwa. Ale wazne sa dla mnie tez koszty eksploatacyjne: tarcze, klocki, chlodnica - to wiem, ze sa drozsze w 3l motorze, roznice w cenach dosc spore. Czy jeszcze gdzies wystepuja roznice cenowe podzespolow w tych silnikach?

Przed decyzja chetnie poznam Wasze opinie dotyczace wlasnie powyzszych kwestii. Auto najpewniej kupie w DE. Wybor jest, choc znalezc zadbany, spelniajacy moje wizualne wymagania model latwo nie jest - szukam juz 2 miesiace, ale...mam czas. :)

Pozdrawiam i czekam na wiesci.

Rafal vel Kawka

Opublikowano

Sąsiad kuzyna ma 330i (e46). Przebieg ok. 370 000km, czyli normalny ( teraz może nawet więcej). "Bierze" mu olej, dolewki raz w miesiącu ok 0,2-0,3l ( na 1000-1200km). Wyjechał za granicę na pół roku, żona jeździła autem, ale kuzyn miał na jego prośbę sprawdzać poziom i robić dolewki. Co się okazało? Kobieta jeździła samochodem jak przepisy nakazują, i nie trzeba było robić żadnych dolewek, a na dodatek auto paliło pod jej nogą 9 litrów /100km w mieście ( mąż zaklinał się że niżej niż 11 nie zejdzie w mieście). Wrócił, zaczął jeździć "jak Pan Bóg przykazał", i znowu trzeba dolewki robić, zużycie paliwa powyżej 11-12 l, i mandaty za prędkość :D Każdy sobie morał dopowie sam. Pozdrawiam

ps. oczywiście przebieg jest oryginalny, ale to auto gdyby było sprowadzone przez handlarza, miałoby 170 000km. Sam chciałem odkupić od niego ten samochód, ale nie chce sprzedać:/

Opublikowano

Siema,

Jeśli chodzi o spalanie, to w tych warunkach co piszesz 330d manual spali około 8 litrów. Ze spraw kosztowych - w 330d najmniejsze koła to 17 cali. Jeśli chodzi o komfort, to przy wyższych prędkościach będziesz miał w 330d trochę niższe obroty, więc i ciszej. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje 320d (skrzynia 5) przy stałej prędkości 140-150 mieści się spokojnie w 6l, bliżej 5,5. Przy 160 zmieściłbyś się w 6,5.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o komfort, to przy wyższych prędkościach będziesz miał w 330d trochę niższe obroty, więc i ciszej. Pozdrawiam.

330d to r6 ,a słuchanie tego silnika wchodzącego na obroty to muzyka dla uszu i nie ważne jakie masz obroty to zawsze jest cicho ,czego nie można powiedzieć o 320d ,choć tragedii też nie ma.

Opublikowano

Reasumujac: 330 spali 8l, 320 6,5l. Roznica 1,5l*6zl/l (niech bedzie, ze to srednia cena DE/PL;)=150zl roznicy na trasie w dwie strony (dystans kolo 1700km). Jezdze tak 2x na miesiac lub czesciej, wiec 300zl trzeba dolozyc by koic uszy brzmieniem R6. ;) Jezdzilem w 530 z tym silnikiem i fakt, brzmi niezle. Nie mam wlasnie zadnego doswiadczenia z 2l motorem. Czy on juz wyje przy tych predkosciach, czy smialo mozna pogadac szeptem?

 

Rozumiem maniek21112, ze podales rzeczywiste, a nie komputerowe spalanie? - (te wiem, ze zanizaja, o okolo 0,5-1l/100km).

 

Przy okazji: dotychczas sklaniam sie do 320, ktora najpewniej dostanie chipa na 180KM. Spalanie pewnie w trasie spadnie o te 0,5l. Moze to lepsze rozwiazanie niz 3l motor w moim przypadku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na Twoje potrzeby wybrałbym 3.0d+automat. 2.0d to pierdziawki na miasto, a jeśli zamierzasz jeździć cały czas z prędkościami 160km/h, to dla tego silnika już robi się wysiłek... Automat ma trochę dłuższe przełożenia i na trasie będzie ekonomiczniejszy (odrobinkę). Koszty utrzymania troszkę większe, bo więcej wchodzi oleju, czy płynu chłodniczego, ale w dłuższej eksploatacji 3,0d chyba jest mniej awaryjne. Chipa na 220-230 też możesz zrobić. O kulturze pracy już nie będę wspominał.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A może lepiej R6 benzyna + gaz jak tłuczesz takie trasy? ;) Mój rekord w 320Ci w trasie to 7L benzyny bo nie mam LPG (obliczone, a nie wg kompa). Przy takich przebiegach instalacja szybko Ci się zwróci, wtedy jazda w trasie jest już całkiem śmiesznie tania, a nie będziesz drżał że diesel się posypie i wpadniesz w koszty ;)
Opublikowano
Szczerze to moje m57 na długiej trasie nigdy nie spaliło powyżej 7l. I bynajmniej nie jeżdżę wolno. Na trasie przy utrzymywaniu 150-160 spali około 6,5 litra. Sprawdzone na tempomacie i dystansie ~200km.
Opublikowano
Najwyraźniej chodzi Ci o ekonomie to brać 320D manuala . A po 3-4 latach sprzedaż nam jako od starej babci co to mało jeździła ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

 

 

Nie sugeruj się aż tak wypowiedziami z forum, ja mam wymienioną blache drzwi tylnych, lekko to widać ale nie miałem stłuczki, obtarłem o filar bokiem wycofując wolno i tak mnie to denerwowało że postanowiłem wymienić :duh: Ale oczywiście na hasło "wymiana blachy" zainteresowany reaguje "łeee, to poszukam bezwypadkowego których jest masa i do tego tanie".

 

Mam nadzieje że ludzie kiedyś zrozumieją że przebieg 300000km to normalna sprawa nawet w poliftach i to nie jest koniec auta. Jasne że zawsze coś się może zepsuć, ale tak stare auta mają, chcesz mniej problemów, kup nowsze za 45000zł/55000zł a nie szukaj za 20000zł samochodu na lata którym można poszpanować bo o taki bardzo trudno, nikt nie sprzedaje działających samochodów, zostają w rodzinie lub najbliższym otoczeniu (z pracy znam 4 takie przypadki gdzie ponad 6 lat znajomi jeżdżą bez awarii, i 2 inne samochody wystawione na aukcje bo zaczęły się psuć).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem maniek21112, ze podales rzeczywiste, a nie komputerowe spalanie? - (te wiem, ze zanizaja, o okolo 0,5-1l/100km).

Tak rzeczywiste, jak lecę dłużej autostradą to przeważnie 140-150 (ok 5,5l) i dlatego nie jestem wstanie dokładnie powiedzieć jak jest przy stałych 160, być może też nie przekroczy 6l. Przy 160-170 to słychać opony, jak są głośne a nie silnik, spokojnie można jechać 180 i jest komfortowo :wink: Na trasie faktycznie spalanie 330d/320d może się różnić o jakiś śmieszny 1l, ale jak robisz długie trasy to ma to jakieś znaczenie; pamiętaj, że zbiorniki są takie same, więc w 330d jest mniejszy zasięg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Przy 160km/h na autostradzie przy włączonym tempomacie spalanie na ekonomizerze mam między 5 a 6l. Niestety nigdy nie jechałem tak więcej niż 100km, więc nie policzę z tankowania. Ten silnik w ogóle się nie męczy przy takich prędkościach (przy 140km/h masz 2500RPM, a przy 160km/h masz niecałe 3000RPM).

Przy Twoich przebiegach różnica w paliwie wyniesie ~300 zł miesięcznie i musisz się zastanowić, czy warto. 330d będzie miało też trochę droższe części (chociażby wspomniane koła). Z drugiej strony M57 był przez chyba 5 lat silnikiem roku (np. u mnie na 15kkm zużywa połowę podziałki na bagnecie oleju 0W30!, czyli <1l), a M47 ma tutaj opinię raczej awaryjnego.

Edytowane przez tas23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.