Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
powiedzcie mi tylko jeszcze czy w silniku 184 konnym również występował problem z klapkami w kolektorze ssącym?
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w manualu nie było, w automacie owszem.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Witam,

 

od razu przepraszam za odkopanie tematu ale to chyba najlepszy wątek.

 

ale od początku... planuje kupić samochód zastanawiałem się na kilkoma jednak po głowie ostatnim czasy chodzi mi BMW

Wybór padł 318 E46 118KM rocznik 1998 na obecną chwilę przebiegu nie znam ponieważ w ogłoszeniu brak wzmianki czekam na informację z oględzin i wpisów z książki serwisowej(zaznaczam że nie liczę na cuda jak 170-220tyś).

Samochód ma służyć mi na dojazd do pracy weekendowe wypady pod W-we i raz na 2 miesiąc trochę dłuższa trasa ok 600km. I dlatego chcę wstawić sekwencje tu liczę na koszt ok 3tyś (proszę o nie pisanie że gaz jest gorszy czy lepszy - na jazdę w benzynie czy dieslu mnie nie stać i tyle :wink: ). Ma nim też jeździć moja dziewczyna a w przyszłości zostać już dla niej jeżeli będzie się spisywał.

 

Auto jest sprowadzone z niemiec i jest w trakcie opłat celno-skarbowych łączna kwota na jaką jest wyceniona to ok 11 tyś.

Taka kwota to sporo dla mojej osoby ale nie po za zasięgiem (jeżeli nie będę miał większych problemów oprócz eksploatacji części), martwię się czy wyrobie się ze wszystkim w założonych 15tyś (chyba jak każdy boje się władować kasę w błoto).

 

Tu moje pytania:

1. na co w zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu?

2. Co myślicie o takiej kwocie? Czy samochód powinien być zadbany? (tu proszę poczekać aż dowiem się jaki jest przebieg i stan techniczny)

3. I czy byście się zastanawiali nad zakupem takiego auta w moim przypadku?

 

Podsumowując im dłużej zastanawiam się/czytam i przeglądam informacje o samochodach ze stajni BMW nie wiedzę innego samochodu dla siebie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam,

 

od razu przepraszam za odkopanie tematu ale to chyba najlepszy wątek.

 

ale od początku... planuje kupić samochód zastanawiałem się na kilkoma jednak po głowie ostatnim czasy chodzi mi BMW

Wybór padł 318 E46 118KM rocznik 1998 na obecną chwilę przebiegu nie znam ponieważ w ogłoszeniu brak wzmianki czekam na informację z oględzin i wpisów z książki serwisowej(zaznaczam że nie liczę na cuda jak 170-220tyś).

Samochód ma służyć mi na dojazd do pracy weekendowe wypady pod W-we i raz na 2 miesiąc trochę dłuższa trasa ok 600km. I dlatego chcę wstawić sekwencje tu liczę na koszt ok 3tyś (proszę o nie pisanie że gaz jest gorszy czy lepszy - na jazdę w benzynie czy dieslu mnie nie stać i tyle :wink: ). Ma nim też jeździć moja dziewczyna a w przyszłości zostać już dla niej jeżeli będzie się spisywał.

 

Auto jest sprowadzone z niemiec i jest w trakcie opłat celno-skarbowych łączna kwota na jaką jest wyceniona to ok 11 tyś.

Taka kwota to sporo dla mojej osoby ale nie po za zasięgiem (jeżeli nie będę miał większych problemów oprócz eksploatacji

części), martwię się czy wyrobie się ze wszystkim w założonych 15tyś (chyba jak każdy boje się władować kasę w błoto).

 

Tu moje pytania:

1. na co w zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu?

2. Co myślicie o takiej kwocie? Czy samochód powinien być zadbany? (tu proszę poczekać aż dowiem się jaki jest przebieg i stan techniczny)

3. I czy byście się zastanawiali nad zakupem takiego auta w moim przypadku?

 

Podsumowując im dłużej zastanawiam się/czytam i przeglądam informacje o samochodach ze stajni BMW nie wiedzę innego samochodu dla siebie.

Pozdrawiam

 

 

 

jarmol jako BMW 318i jeżeli jest zadbane kieszeni Ci nie złoji, jest to najtańsze BMW do utrzymania.

Wklej foty i daj Vin jest odpowiedni dział do tego. Uwagę zwrócić na to co zawsze przy kupnie dodatkowo przydał by sie laptop do sprawdzenia błędów, w aso sprawdzenie auta koszt 500 zł jest to jakaś opcja niż jechać napalony sam :mrgreen:

W tym silniku lecą przeplywki wymiana na bosh 500 zł i problem z głowy, na drogie zawieszenie tez jest sposób.

Pozatym to fajne auto, ale mocy bedzie Ci brakować szybko :D

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano

Mam pytanko - zakupiłem 320d 136 ps

 

Autko miało dość długo prowadzoną książkę serwisową - najpierw w Austrii , później w PL - osobna książka z serwisu boscha.

 

Nie udokumentowane jest jakieś 50 tys km w 2 lata , czyli realne.

 

Czy możliwe jest by auto miało 280 tys km i nie miało robionych anie wtryskiwaczy , ani pompy , turbiny ?

Sprzęgło i dwumas było robione jeszcze w Austrii przy przebiegu 190tys km.

Opublikowano
Mam pytanko - zakupiłem 320d 136 ps

 

Autko miało dość długo prowadzoną książkę serwisową - najpierw w Austrii , później w PL - osobna książka z serwisu boscha.

 

Nie udokumentowane jest jakieś 50 tys km w 2 lata , czyli realne.

 

Czy możliwe jest by auto miało 280 tys km i nie miało robionych anie wtryskiwaczy , ani pompy , turbiny ?

Sprzęgło i dwumas było robione jeszcze w Austrii przy przebiegu 190tys km.

tak mozliwe ale to oznacza ze zaraz bédzie trzeba robic ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Powiedzcie mi, jak naprawdę jest z tym spalaniem 330d 184KM? Czytałem opinie na autocentrum troche tutaj na forum i jest strasznie duży "rozrzut"

Jedni pisza, że przy spokojnej jeździe pali 6l inni że 8l :roll: Wiem że wszystko zależy od stylu jazdu i odcinków na jakich się poruszamy ale jak to jest w rzeczywistości?

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ile pali Ci 320d? Dodaj do tego 1-2 litry i masz wynik. 1 więcej na trasie a 2 w mieście. Myślę, że będzie ok :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powiedzcie mi, jak naprawdę jest z tym spalaniem 330d 184KM? Czytałem opinie na autocentrum troche tutaj na forum i jest strasznie duży "rozrzut"

Jedni pisza, że przy spokojnej jeździe pali 6l inni że 8l :roll: Wiem że wszystko zależy od stylu jazdu i odcinków na jakich się poruszamy ale jak to jest w rzeczywistości?

 

6litrow moze, ale przy 90km/h na trasie.

Nie ma bata, zeby 330d po Wroclawiu spalilo 6 litrow na setke. Raczej 9-10.

Opublikowano
Mi E60 530d 218KM po sofcie eko po mieście pali 8 litrów ale średnia prędkość poruszania się mam 29 km/h na trasie potrafi bez problemu spalić 6 literków obecnie średnie spalanie z 2700km mam 7,26.
Opublikowano
Ja Tobie moge polecic 1.8 118 KM to sa proste silniki dobrze znaosz lpg , sa tez lekkie a wiec i zawieszenie tak nie siada kupisz wachacze z wymiennymi tulejami i koszta utrzymania wcale nie sa duże... wczesniej miałem kilka aut civica a3 golfa gti i e36 aktualnie mam e46 i jestem zadowolony zarówno w e36 jaki i e46 zawiele niemusiałem robic poprostu sie niepsuły , moze i częsci sa droższe ale BMW to wytrzymałe auta...
Opublikowano

Witam ponownie.

Ponieważ pytam u różnych sprzedawców samochodów w komisach o e46 w roczniku 2004 sedan i nieraz słyszę o silniku R6 150 KM. Wtedy pojawia się pytanie - przecież w roczniku produkcji e46 - 2004 - jest albo R4 - 143KM albo R6 - 170KM - no chyba że jestem jakoś niedoinformowany i czegoś nie wiem - proszę najlepiej o wypisanie mi modeli silników benzynowych jakie mogę spotkać w roczniku 2004 w tym samochodzie

 

pozdrawiam Marcin

_______________________________________________________________
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

Znajomy poszukuje samochodu, trafił na coś takiego.

 

http://allegro.pl/bmw-318-1-9-skora-alu-17-super-stan-zobacz-i3259990147.html

 

Ktoś z was już był oglądać, lub może powiedzieć coś na temat tego samochodu?

400km jazdy, szkoda paliwa jeśli to jakaś wtopa.

Opublikowano

Witam jestem zainteresowany kupnem E46 i teraz mam dylemat Bo decyzja padła na 3.0l raczej diesiel... I lepiej Brać 330d czy 330 XD , przed czy po lificie. Tu mam dwa modele któe mnie zainteresowąły z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

http://allegro.pl/bmw-e46-330xd-m-pakiet-xenon-alu-zadbany-oplacony-i3260228880.html

http://allegro.pl/bmw-330-xd-2002-r-full-opcja-i3242695888.html

Opublikowano

wiadomo że po lifcie jeśli masz tyle kasy. Silnik bardzo udany, jeden z najlepszych diesli dostępnych na rynku. Ogromnie mocny, pali nie za dużo, podatny na podnoszenie mocy, cichy i fajnie ciągnie z dołu. Silnik ten jest stale produkowany i unowocześniany, w wersji M550d ma nawet 3 turbiny i 380 koni :)

 

A jaki napęd to już twoja decyzja co ci bardziej potrzebne. XD jest wygodny w zime, pozwala pojechać pewniej, wyjechać z zaspy czy pod górke. Za to jest droższy w serwisowaniu bo części zawieszenia inne troche, dochodzi ci też serwisowanie napędu typu zmiana oleju itp.

 

Od siebie dodam że mieszkając w terenie normalnym (czyli nie górzystym) naped na tył mi wystarcza. Oczywiście wiadomo czasem można się mocno zdziwić i zakopać ale to sama frajda odkopać auto :)

szukam
Opublikowano
XD to dużo wyższe koszty serwisu i większa awaryjnosc.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Witam.

Obecnie jeżdżę oplem: astra II ( 2.0 DI - 82KM ). Jest to fajne autko tanie w utrzymaniu, nic się na szczęście nie psuje, dobrze się nim jeździ ale przyjemność z jazdy praktycznie zerowa. Słabo się zbiera i wgl. Strach tira wyprzedzić bo mocy sporo brakuje. Od dłuższego czasu interesuje mnie marka BMW. Z racji tego, że uzbierałem już troszkę kasy ( 20'000 zł) planuję zakupić E46. W związku z tym mam masę wątpliwości. Jestem kierowcą jeszcze młodym i niedoświadczonym, prawo jazdy otrzymałem w styczniu 2011 roku. Nie mogę się zdecydować, jaki konkretnie silnik byłby dla mnie odpowiedni - żeby mnie było stać na utrzymanie i aby się za szybko nie zabić :lol:

Jednego jestem pewien. Chcę żeby była to benzyna ( bez żadnego gazowania ) - Rocznie robię około 10'000 kilometrów, więc myślę że pakowanie się znowu w diesla to nie najlepszy pomysł. Mieszkam na terenie mało zurbanizowanym: większość to teren niezabudowany, 0 świateł, mało skrzyżowań. Myślałem nad 2000-2004 rocznik, model 323-325-328-330 w sedanie albo coupe, najlepiej w M-pakiecie. Mój styl jazdy jest raczej spokojny, ale często lubię "depnąć" gdy jadę gdzieś sam i gdy warunki pogodowe i na drodze są sprzyjające. Co do kasy przeznaczanej na samochód: Obecnie nie mam żony/dzieci/dziewczyny/psa/kota/rybek i znając życie prędko się to nie zmieni, więc fundusze na "dopieszczanie" beemki będę miał. Chciałbym was prosić o poradę. Jaki silnik byłby dla mnie odpowiedni, czy za te pieniądze można coś sensownego znaleźć, lepiej kupić w Polsce czy za granicą ?

Opublikowano

330i w m-pakiecie z 2004 roku to wydatek rzędu 40 tysięcy.

Więc ładnie się nam pole poszukiwań zawęża. Można brać dowolną padaczke z allegro za połowę tej kwoty, ale wtedy zatęsknisz szybko za bezawaryjnością i niskimi cenami części swojej Astry.

Myślę, że za 20k można spokojnie wyhaczyć bardzo zadbane 323i z sensownym wyposażeniem, albo trochę mniej zadbane 328i.

Opublikowano

Posiadam od 4 lat E46 coupe 320 -DIESEL....rok 2004

Podczas zakupu w 2009 "przepłaciłem" w stosunku do średnich cen ok 10000-auto z malym przebiegiem itp-teoretycznie i praktycznie w stanie idealnym.

--

Uzytkowalem od przebiegu ( licznikowego) 30000 do chwili obecnej czyli 179000.

W tym czasie spalanie srednie wyszlo ok 7-7.5 l.......trasa/miasto 60/40%

--

wymienione zostało:

-WAHACZ PRZEDNI KOMPLETNY( pisze duzymi literami bo do dzis pamietam fakturke z M-carsu) ;)

-łacznik stabilizatora jakiegos

-swiece zarowe

-łacznik lewarka skrzyni biegów ( czy cos w tym stylu)

-wszystkie tarcze kompletne

-mechanizm hamulca recznego

-jakies gumowe fragmenty przewodow hamulcowych

-odstojnik oleju

-jakas uszczelka przy turbinie czy tam gdzies w okolicy ;)

-Koło dwumasowe

-sprzegło kompletne

-

ostatnie 5 pozycji to ok 5500 u jałochy w Krzywaczce.

--

Pisze to po to aby kupując auto szczególnie diesla ...i to duzego-zdac sobie sprawe z kosztow serwisu.....u mnie jak szybko z pamieci podliczylem wymienione wyzej pozycje kosztowały ok 12000.....a w sumie nic strasznego sie tam nie działo przez te 4 lata.

jak czytam ze komus wyje dyfer, zgrzyty w skrzyni, silnik przygasa, cos stuka jak wciskam sprzegło itp to strach to czytać.

--

Jak masz kaske na serwis-kupuj...jak nie masz a chcesz kupic to tez kupuj tylko sie pogódź ze swiadomościa ze bedziesz 2 lata jezdził z rozwalajaca sie dwumasa ( jak bokiem nie wyjdzie)....lub cos Ci bedzie "lekko stukało z lewej strony i powyżej 180 wpada w drgania "

Przy ograniczonym budzecie na serwis ( tzn ponizej ok 3000/rok) pogódź sie z tym ze nie bedzie to autko idealne.....sam serwis olejowy z wymiana wszystkich filtow łacznie z klima to ok 700-800 zł ;)....przy normalnych przebiegach trzeba co ok 9 miesiecy robic...o klockach juz nie wspomne

Opublikowano

Wiesz, po pierwsze to przeplaciles troche, za te 5 ostatnich czesci.

 

Po drugie idac tym tokiem myslenia, to wcale nie mniej wydalbys na golfa czy cokolwiek innego.

Wybacz ale sprzegla czy zawieszenie zuzywa sie w innych samochodach w takim samym stopniu a smiem twierdzic, ze i czesto szybciej.

 

To, ze przez tyle tysiecy zrobiles tak malo swiadczy tylko dobrze o tym aucie i wytrzymalosci podzespolow.

Pamietaj, ze ludzie piszacy o zgrzytaniu czy stukaniu przewaznie nie maja pojecia o samochodach. W efekcie wymieniaja jedna gume warta 100zl i problem ustaje. Po prostu tak to juz jakos jest, ze zawsze latwiej panikowac na forum, niz wejsc pod samochod.

Kto Ci zrobi diagnoze przeniesienia napedu czy zawieszenia elektronicznie, bez sprawdzenia stanu rzeczy pod autem?!

 

Szczerze to ja codziennie jezdze po prostu rowerem :roll: . Jak sie jeden zuzyje po paru sezonach to kupuje kolejny. Samochod sluzy mi do wypadow weekendowych i dluzszych. Generalnie jezdzenie po stojacym Wroclawiu, gdzie srednia predkosc czesto spada ponizej 20km/h, nie sprawia mi zadnej radosci. Tym bardziej, ze rower okazuje sie po prostu szybszy... Przejechanie 10km do roboty to na rowerze okolo 30min a samochodem w godzinach szczytu 40minut (czasem gorzej jesli chodzi o samochod). No i tego, zawsze troche formy czlowiek utrzyma przy okazji, wiec korzysci sa.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Według waszych doświadczeń i wiedzy jaki silnik benzynowy montowany w e46 jest najmniej awaryjny? Czy jest jakaś seria silników które były totalnym niewypałem? Który z nich jest najbardziej elastyczny i dobrze wypada w stosunku moc/spalanie? Podzielcie się wiedzą z niedoświadczonym kolegą :D
Opublikowano

powinieneś nie mieć problemów z 6 cylindrowymi. Ale to wszystko loteria jest i zależy od poprzedniego właściciela jak dbał. Możesz mieć bezawaryjny ten poliftowy 2l valvetronic 143 konny, a możesz mieć awaryjny 2.8 jak go ktoś kiedys zgrzał czy coś.

 

Ogólnie 6 cylindrów ładnie brzmi, ładnie przyspiesza, ładnie pali paliwo :)

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.