Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Aż się chyba na hamownię przejadę....bo ani oleju nie palę, ani problemów z mocą nie mam. Zużycie paliwa od 4 lat identyczne co tylko potwierdza, że parametry mój silnik trzyma.

 

Zna ktoś hamownię 4x4 w okolicy Torunia lub Płocka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mój też oleju nie pali (no może litra do wymiany) a stratę mocy czuję sporą bo czas 200-250 mam kiepski. Albo tak jak marekd1986 przyzwyczaiłem się do przyspieszenia i już mnie niczym nie zaskakuje. No chyba że przytrzymam równo 3000tys na 1 biegu przed wyprzedzaniem i depnę wyskakując na lewy pas, to trakcja mignie, wgniecie w fotel i przez moment będzie miło :) Ale tylko do 65km/h bo za wcześnie odcina :(

 

Gdybym miał wybierać drugi raz, wiedząc to co wiem teraz, bardzo poważnie zastanowiłbym się nad 540.

Edytowane przez Qwet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgięcie w fotel? o czym Ty piszesz...wgięcie w fotel to miało e30 w wersji 325i gdzie orgia zaczynała się ponad 4000 obr, a kierownica bez wspomagania pozwalała walczyć o każdy centymetr asfaltu....teraz to robią auta dla cieplych chłopców co jedną ręką trzymają kierownicę a drugą hotdoga ze Statoil....

Dobrze, że mam w domu enduro bo bym z nudów umarł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - wgniecie w fotel. Świadczy o tym granica uślizgu laczków 255 na suchym asfalcie. Niestety jak napisałem zabawa kończy się przy wrzucaniu dwójki. Poza tym nawet nie trzymająca serii 330-stka bije pod każdym względem starą 325i e30. Nie wierzysz? Zobacz duel

http://www.zeperfs.com/duel504-916.htm

Absolutnie pod każdym względem lepsza jest 330Ci.

 

A tutaj coś dla założyciela tematu - porównanie zdrowej 330Ci ze zdrową 540i:

http://www.zeperfs.com/duel504-103.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat a za ile macie instalacje gazowa zamontowana i czy to jest sekwencja 4 generacji? czytałem ze do M3 tez mozna gaz zamontowac ale o niej to moge pomazyc :) zaluje ze nie kupilem 330ci brakło mi 8 klockow ale na pewno nie była by w max opcji bo ceny kolo 40 tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 4-gen, bo starsze w ogóle nie wchodzą w grę. Instalację gazową zakładałem i stroiłem sam, dlatego wyszła dość tanio. Myślę że za założenie na dobrych podzespołach w porządnym warsztacie z porządnym wystrojeniem koszt będzie około 4-5tys. Oczywiście można założyć poniżej 3tys u pana henia, ale chyba każdy się domyśla że to nie pojedzie prawidłowo.

 

Obalając mity - gaz w M3 można założyć i pojedzie to bezproblemowo identycznie jak na benzynie, bez ryzyka przyspieszenia zużycia silnika. Problemem jest wyłącznie cena instalacji gazowej - duże wtryskiwacze i przynajmniej dwa reduktory.

 

M3 to kosmiczna półka cenowa, za taką kasę można kupić nowy samochód z salonu. Ceny dobrych 330Ci zaczynają się od 40tys i nie chodzi o lifting czy max opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Quwet wlasnie tego chciałem sie dowiedziec :) byc moze kiedys kupie sobie m3 nawet jesli uzywane autko to i tak bym go chcial ale napewno nie wybralbym innego nowego .jednak istnieje milosc do samochodu :) zakochany jestem od momentu zakupu do dzis juz ponad rok ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - wgniecie w fotel. Świadczy o tym granica uślizgu laczków 255 na suchym asfalcie. Niestety jak napisałem zabawa kończy się przy wrzucaniu dwójki. Poza tym nawet nie trzymająca serii 330-stka bije pod każdym względem starą 325i e30. Nie wierzysz? Zobacz duel

http://www.zeperfs.com/duel504-916.htm

Absolutnie pod każdym względem lepsza jest 330Ci.

 

A tutaj coś dla założyciela tematu - porównanie zdrowej 330Ci ze zdrową 540i:

http://www.zeperfs.com/duel504-103.htm

 

 

Jeśli zostawiasz czarny ślad na asfalcie to znaczy, że cała "para" idzie w palenie gumy, a nie w ...fotel. To tak na marginesie.

Oczywiste jest że 325i e30 jest slabsze, wolniejsze itd,itp. Chodzi o sposób oddawania tych 170 koników, uwierz że te małe konie są dzikie i dostarczają większych emocji.

 

To tak jakbyś porównał jazdę 50 konnym kartem z 350 konną S-klasą. Czym bys wolał pojeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> skols003

 

Jeśli kupujesz M3 tylko dla silnika to kiepskie podejście. Wywalisz kupe kasy i wpakujesz się w duże koszty eksploatacji. Pomyśl czy nie taniej wyjście swap na S62B50, warsztaty biorą za całość średnio 30-35tys, wychodzi taniej niż sprzedać swoją dołożyć i kupić M3, a e46 5.0 V8 masakruje seryjne M3. Jak chcesz namiar na jeden warsztat który się tym zajmuje to pisz na pw.

 

 

-> jakub

 

Katalog i rzeczywistość pokazują że 330Ci przyspiesza dużo lepiej w każdym zakresie prędkości na każdym biegu. Nie wiem do czego zmierzasz. Nie rozumiem w jaki sposób kierowca 325 e30 może czuć mocniejsze przyspieszenie niż rywal z 330Ci, skoro 325 e30 za każdym razem zostaje w tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież to potwierdziłem, że jest szybsze 330i i tu nie ma dyskusji. Styl w jaki oddaje moc i moment stary silnik jest tym za czym tęsknią ludzie którzy muszą jeździć dzisiaj autami stworzonymi przez ekoterrorystów. W silnku M54 całą zabawę odbiera podwojny vanos...ten silnik ciągnie od 1000 do 6500 równo, stare M20 do 4000 było jako takie, a od 4000 do 6500 wybuchała orgia. Jeśli nie jeździłeś to nie będziesz wiedział o czym piszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no panowie to jak to wreszcie jest z tym 3.0i , ciągnie czy nie ciągnie . Poszukuje takiego modelu ze względu na tą moc i mam nadziej że sie nie zawiodę , a to co napisał kolega QWET to już w ogóle mnie dobiło , ze niby m54b30 to nie udana konstrukcja :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromny zdaniem nie ma lepszej konstrukcji niż 330i w e46 z dużą mocą, to że mnie czy Qwetowi brakuje mocy to nie znaczy że Tobie będzie brakować jej. Wszyscy co wsiadają w mój samochód otwierają szeroko oczy, mechanik z bosch service w którym auto serwisuje, robi tylko i wyłącznie BMW i mówi że to auto ma dużo mocy i że świetnie mu się jeździ. Wszystko zależy od odbiorcy. Wiesz czym jeździłeś wcześniej i czy sprawiało to Tobie przyjemność, ja się przesiadłem z Audi A6 2.8 V6 193KM quattro, wcześniej jeździłem 2.4 V6, wcześniej przez pewien czas opiekowałem się Megane 2.0 sport 140KM, więc 231KM ( czy ile realnie ich jest ) nie robi mi kolosalnej różnicy, ale jak Qwet pisał są momenty przy pewnych obrotach że to auto naprawdę rwie, szczególnie na 2 i 3 ponad 4tys, jest taki nagły kopniak, jakby się jakaś mała turbina załączała, większość aut wyprzedzasz na RAZ, odbicie, DWA, powrót TRZY jesteś, a to sprawia frajdę i jest bezpieczne!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> jakub

 

Zaczynam rozumieć o czym piszesz - przez tą "turbodziurę" jest złudne wrażenie lepszego przyspieszenia. W zdrowym M54 jest 270Nm przy 1500rpm, powyżej 3000 delikatnie rośnie do 300Nm, a potem ciągnie już tylko tak samo bez żadnych niespodzianek. No może jeszcze delikatny dołeczek przy 4000 i ponowny minimalny przyrost przy 4500. Oczywiście te pagórki i dolinki momentu są praktycznie nieodczuwalne, więc wrażenie jest takie że ciągnie od 1000 do 6000 tak samo. Może i nie ma "pazura", ale dzięki temu jest bardzo oszczędny.

 

 

-> arturo e39

 

Jeśli interesuje cie e46 to bierz M54B30 bo to jedyny słuszny silnik w tym modelu. Nie należy on do najbardziej udanych, bardzo często właśnie nie trzyma serii, co nie zmienia faktu że jest mocny i jeździ się bardzo przyjemnie. Każdy kto wsiada ze mną do auta jest pod wrażeniem, jak depnę od 4000rpm z 2 biegu rozmowa na tylnej kanapie nagle cichnie :) Komentarze w stylu "jak to się odpycha" albo "ja chce żyć" słyszę dość często :) A jeśli chodzi o mnie i kolegę marekd1986 to można powiedzieć że mamy patologiczne wręcz wymagania. No bo komu normalnemu potrzebne jest wciskanie w fotel przy prędkościach 200+ :mrgreen:

 

 

-> marekd1986

 

Jeśli czujesz aż taką dziurę przy 4000 i takiego "kopniaka" powyżej 4000 to możesz mieć niesprawny vanos lub luźny zawór DISA i będą właśnie takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwet ...dokladnie o to mi chodziło.

 

Kiedyś czytałem opracowanie na temat serii M3. Gość pastwił się nad e30,e36, e46 i e92

Najlepiej według niego wspomina e30 i e36, dorównuje mu e92 a e46 określił jako nieporozumienie...oczywiście na tle pozostałych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem opracowanie na temat serii M3. Gość pastwił się nad e30,e36, e46 i e92

Najlepiej według niego wspomina e30 i e36, dorównuje mu e92 a e46 określił jako nieporozumienie...oczywiście na tle pozostałych

 

dziwne jakieś to opracowanie, może chciał mieć na siłę odmienne zdanie by się wyróżniać, wielu ludzi uważa M3 E46 za najlepszą M3 i niepochlebnie się wypowiada o E92.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papierowe wydanie Top Gear, ale nie chce mi się szukac.

Nie będe z tym polemizował bo nie jeździłem wszystkimi modelami. Ten ktoś jeździł.

 

ja jeździłem wyłącznie M3 E46. byłem prawie zdecydowany na zakup tego modelu, ale jednak rozsądek wygrał i skończyłem z E90. w sumie, to cały czas trochę tego żałuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330i to najlepszy wybór w e46 albo 330d jeśli ktoś woli diesla, tylko takie silniki brałem pod uwagę kupując własne e46.

E39 jest starsze konstrukcyjnie ale solidniej wykonane - wyższa klasa i to da się odczuć za to e46 jest młodsze i to tez widać.

540i to wyższa moc i większe spalanie, wybór jak zawsze należy do kupującego :-)

 

ps. wpominano ze 330i jest tylko po lifcie - fakt jest taki, że 330i e46 występuje również przed liftem tj. od końca 99 r.

Edytowane przez mcgyver7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o ubytki oleju to ważnym czynnikiem jest sam olej, najlepiej jest zalać taki który ma najmniejszy NOACK (Odparowywanie) i który posiada bazę syntetyczną a nie jak większość 5W40 które są hydrokrakowane (technologia syntetyczna na bazie mineralnej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e46 były oficjalnie dwa liftingi - pierwszy to zmiana 328 na 330 (M52TU na M54), a drugi ze zmianą przednich lamp.

 

Spalanie oleju to loteria. Może palić bardzo mało jak u mcgyver7, albo bardzo dużo - znany jest przypadek litra na 100 kilometrów. To czy auto ma instalację gazową nie ma wpływu na spalanie oleju. Źle dobrana i źle wystrojona instalacja gazowa w krótkim czasie zniszczy głowicę, ale oleju raczej nie powinien brać więcej.

 

Nie przekonuje mnie to co mówi guzior2 o rodzaju oleju.

 

Na spalanie oleju ma znaczny wpływ separator oleju - jeśli jest zasyfiony i olej nie spływa to ciągnie przez kolektor i mamy do czynienia ze spalaniem rzędu litra na 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.