Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
bmwe46lover golf IV i leon to tragedia w środku...

 

Czy ja wiem czy tragedia, dużo zależy od wersji wyposażenia. Ojciec miał jakiś czas temu Toledo w limitowanej edycji i miał na pokładzie kubły skóra + alcantara w elektrycznej regulacji i powiem szczerze że to wszystko dawało radę :cool2:

Ale to akurat schodzi troszkę na drugi plan przy wyborze w moim wypadku gdyż ważniejsza dla mnie jest mechanika. Co nie zmienia faktu że "golasa" na pewno nie kupię. :D

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja mam beemke raczej golasa, golf też golas, tak że nie porównuje wyposażenia tylko sama jazdę, komfort, eksploatacje, nie wiem poprostu jak jadę moja beemka to wiem że jadę i sie cieszę z tej jazdy, a golf to taki dupowóz wogóle nie wygodny jak dla mnie. Wszystko trzeszczy skrzypi, szaro buro i ponuro. Moja beemka pod każdym względem przewyższa jego golfa. Drugi znajomy ma też golfa ale z ostatnich lat produkcji, trochę lepiej wyposażonego jakąś tam specjalną edycja, 130 koni sportowe zegary, kubly, esp i coś tam jeszcze. I tak wolę mojego golasa niż jego golfa, ja mam 136 koni, a raczej tyle nie mam bo mi przepływomierz nie domaga, a i tak ciut lepiej idzie niż jego 130 koni mimo że golf dużo lżejszy, koła mamy obydwoje 17 cali, i w beemce jakoś jeszcze te tarcze wyglądają przez te alusy, a u niego tarczki jak od roweru.
Opublikowano

BMW jak najbardziej ale ...nie diesel .

Jak juz kupowac to z przebiegiem nie wiekszym jak 120tkm i trzymac max do 200+- potem szybko sie pozbywac wydatkow .

Jedna z wielu bolaczek tego modelu a jest wiele :twisted:

http://www.motor-talk.de/forum/club-der-toten-turbolader-t1428077.html

i to przy jakich przebiegach :duh:

Niestety zrobilem ten blad i kupilem cos takiego ze wzgledu EKONOMICZNEGO :mad2: przejazdu PL-D :mad2:

Nieszkodzi odchoruje i zapomne.

Naszczescie moje e 36 niezawodne z przebiegiem 286 tkm i prawie 20 lat :cool2:

Mysle teraz nad M3 e 36 lub Alpina ewentualnie 330i e 46 .

Co do opon zimowych bieznikowanych to testy przeprowadzone przez ADAC i AUTO MOTOR w Niemczech sa bardzo pozytywne .

Jedyna wada zuzywaja sie o 30% szybciej ,ogulnie najgorsze sa opony chinskie niezaleznie czy zimowe cvzy letnie.

Mialem dwie bieznikowane -przezyly 2 lata jezdzone zima -lato robie 30 tkm rocznie :8)

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak juz kupowac to z przebiegiem nie wiekszym jak 120tkm i trzymac max do 200+- potem szybko sie pozbywac wydatkow .

Tak. A to wszystko w e46 za 15 tys (taki budżet ma autor). Cenna porada :cool2:

Opublikowano
Jak juz kupowac to z przebiegiem nie wiekszym jak 120tkm i trzymac max do 200+- potem szybko sie pozbywac wydatkow .

Tak. A to wszystko w e46 za 15 tys (taki budżet ma autor). Cenna porada :cool2:

Za 15 tys kupi bo na chamca sie chce BMW e 46 najlepiej ekonomicznego diesla a za chwile bedzie wkladac nastepne tyle zeby autko doprowadzic do stanu uzywalnosci.

Moim zdaniem to w tej cenie lepiej szukac czegos innego niz narazac sie na niepotrzebne nerwy i wydatki/moim zdaniem .

Pozdrawiam.

Opublikowano
jak chcesz kupić bmw e46 za 15 tys z przebiegiem 350tys to lepiej kup sobie inne auto ! chyba ze masz kolejne 10 na naprawy ! a zdrugierj strony za 25 juz mozesz kupic calkiem niezle e46 i tyle trzeba zaplacić w polsce czy w niemczech !
Opublikowano

To znaczy tak jak pisałem wcześniej po auto planuje na zachód pojechać,

Chciałem tylko wiedzieć czy jeśli by się trafiła jakaś fajna 320d w dobrych pieniądzach ( bo koleś z którym mam zamiar jechać to mówił że spokojnie w tej kwocie po wymianie na euro da się taką BMW sprowadzić i że to właśnie nie będzie szrot w którego trzeba będzie wkładać choćby i 10tys aby doprowadzić do stanu używalności )

to czy brać czy jednak lepiej postawić na TDI w stylu leon/golf/a4/passat?

Dzisiaj rozmawiałem też z kolegą który ma 320d kombi 136KM i raczej chwalił to auto

potwierdzał też że silnik się budzi powyżej 1,8 tys obrotów :) pomimo kiepskich dróg w Łodzi nie narzeka na zawias

Właśnie dlatego tyle wątpliwości i stąd moje pytania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest różnica czy te 15 tyś chcesz zapłacić w niemczech za auto, czy ma to być całkowity koszt sprowadzenia i rejestracji w kraju.

Jeździłeś już 320d 136km? Bo jak nie to przejedź się czymś w kraju, bo może jednak będziesz wolał 1.9TDI :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jest różnica czy te 15 tyś chcesz zapłacić w niemczech za auto, czy ma to być całkowity koszt sprowadzenia i rejestracji w kraju.

Jeździłeś już 320d 136km? Bo jak nie to przejedź się czymś w kraju, bo może jednak będziesz wolał 1.9TDI :norty:

 

No 15k to miałbym na samo auto, opłat w to nie wliczam.

Jak da radę to jutro się kombiakiem przejadę :cool2:

To uważasz że jednak TDI lepsze? :norty:

Opublikowano

Jak wsiadziesz do tego kombiaka to juz nie bedziesz chcial wysiasc :D hehe

Sam wlozylem w swoja troche pieniedzy... zdrowia i nerwów ale w tym aucie cos jest... Poprostu ma "dusze" :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Generalnie znalezienie jakich kolwiek konkretnych opinii graniczy z cudem niestety. Dlatego mam prośbę, głównie do posiadaczy, bądź byłych właścicieli o opinie o tym silniku. Rozważam zmianę auta na to właśnie, ewentualnie na e39 530i. Pytanie brzmi, jak jest z awaryjnością tych silników, jakie są ich "standardowe" bolączki, na co zwracać uwagę, jak ze spalaniem w trasie i w miejskich korkach (w moim przypadku warszawa - centrum), oraz, co dla mnie jednak bardzo ważne, jak ten silnik toleruje LPG :)

 

Generalnie proszę o stosowne i sensowne opinie :)

Opublikowano

Ja ma 130 tys- zero problemów . Kolega ma 250 tys (sam zrobił 110 tys) ...jedna padnięta cewka zapłonowa.

 

 

Problemy "zasłyszane" w sieci

-vanos,

-palenie oleju.

 

Zużycie paliwa w mieście 11-15 litrów, trasa 7,5-10. Gaz toleruje bez problemu.

Opublikowano

11l? ja teraz pale 14-17 przy 2.0 kompresorek w W210 (tak wiem, jest gwiazda, bylo wczesniej BMW, i znow bedzie ;) ).tak liczylem kolo 16-18 w tym 3.0 jak czytam opinie ludzi i biore sobie jakas rezerwe na to, co pisza. Jesli pali, jak mowisz, to jest lepiej, niz myslalem.

 

Ile trzeba dac za dobre 330i lub 530i? nie mowie perelke za 50000zl, ale i nie ruine, w ktora od razu wloze drugie tyle. Takie, ze bede po prostu jezdzil i tyle (nie musi byc z gazem), nie bede sie bal pojechac dalej?

 

PS oczywiscie czekam na dalsze opinie :)

Opublikowano

Kolego moja bunia (manual) już przekulała na gazie 70kkm i nic jej nie jest.

Pali na odcinkach do pracy po 11km w jedną strone 15-16l gazu, a wiem ze mam za słabe wtryski, na Hanie- można zejsc troche w dól w spalaniem.

Wymieniłem zbiornik wody, Dis-e, separator oleju (odma-przez to też znika olej), odzywa mi sie dwumasa - pewnie w niedalekiej przyszłosci bede musiał wymienic kpl sprzęgło.

Bardzo fajny silnik i ja mojej buni tak szybko nie zmienie :cool2:

Opublikowano
E46 330i jest warte średnio jakies 25 tys (przed liftem) i jakies 35 tys (po lifcie). obie ceny +/- 5 tys. to jest realna cena normalnego, nie zajechanego egzemplarza.
Opublikowano

Dokładnie,

e46 stoją jak za zboże, ale za dobry chlebek warto zapłacić.

Mnie średnio 330i pali 10litrów.

13,4litra spalił mi gdy miałem 80% trasy 10% miasta i 10% ostrej zabawy (a wiemy że wtedy paliwo leje się wiaderkami).

 

W trasie ponoć można zejść do 8litrów, ja tak jeżdżąc 85% trasy i 15% miasta mam około 10litrów, nie jeżdżę jak emeryt ale też nie jeżdżę po 160, więc takie 10litrów wydaje się być optymalne. Ale przy zabawie i 100% miasto myślę że 13l będzie mało, dlatego sam myślę nad założeniem LPG, tylko coraz mniej warto zakładać instalację.

Opublikowano

Za 25 tys nie licz na 330-stkę w dobrym stanie :) Do tego części drogie i szybciej leci zawias przy felgach 17+

 

Mogę śmiało powiedzieć, że M54B30 nie jest zbyt udanym silnikiem. Bolączek jest sporo - vanos, czujniki wałków, przepustnica, separator oleju itp. Ale najbardziej boli to, że ten silnik nie trzyma serii. Średni wynik na hamowni w granicach 200-220 koni, rzadko więcej. Główna przyczyna to źle dobrany materiał pierścieni smarujących - silnik traci kompresję i bierze olej.

Jeśli chodzi o spalanie to naprawdę miłe zaskoczenie. Najmniejsze spalanie miałem na trasie 8,2 LPG na 100km przy maksymalnie emeryckim stylu. W czwartek jechałem do warszawy, w stylu co chwilę redukcja do trójki i wyprzedzanie 160-180kmh i hamowanie do 80kmh bo jedzie tico - wynik 12 LPG na 100. Ostatnie dwa dni w warszawskich korkach zaowocowały rekordowo wysokim spalaniem 15,5 LPG. W bydgoszczy korki mniejsze i pali mi już tylko 14-14,5.

 

Inna sprawa że to jedyny słuszny silnik do e46 montowany seryjnie. Ale widzę, że skłaniałbyś się też w stronę e39, więc pomyśl o M62B44 bo to w h** mocny motor. Porównując 540 do 330, co prawda na 0-100 różnica nie więcej niż pół sekundy, ale już 100-200 to kompletna deklasyfikacja 330-stki. Do tego dźwięk V8 to coś pięknego, zwłaszcza na dobrym wydechu

. Spalanie, no cóż, wir w baku :) Ale znowu nie ma aż takiej tragedii.
Opublikowano

Obawiam sie tylko, ze 540 bedzie jeszcze drozsze :/ chodz tutaj jeszcze ew. jest tez opcja w przedlifcie, ktorej w e46 nie ma.

 

Spalanie? jak sie zamkne w 20l lpg w korkach warszawskich, nie ma sprawy ;) Przed okularem byla e34 520i i tyle palila, i zylem :)

 

PS chyba zaloze podobny temat o 540i :) w sumie zawsze lubilem duze auta, i e46 takie przymale dla mnie, ale mowie sobie, moze spróbuję.

 

Przedliftowa e39 540i osiagalna jest w jakich cenach?

Opublikowano

To jak masz takie różne rozważania, a nie zależy Tobie na tylnym napędzie, to polecam Audi A6 C5, najlepsze auto jakie znam, nie jestem handlarzem więc nie miałem okazji prowadzić wszystkich samochodów, ale już wieloma miałem przyjemność jeździć, tylko C5 daje mi zawsze komfort jazdy, szczególnie w długie trasy. A silniki jak zadbane nie do zajechania szczególnie polecę 2.4 i 4.2, o 3.0 jest mało opinii ale ponoć nie jest zły. Gaz lubią te dwie jednostki które znam, wręcz czują się po nim lepiej...

A z tego co wiem utrzymanie E39 będzie znacznie wyższe czy warto zależy od Ciebie.

I tak jak Qwet napisał jednostki w E46 są jakie są, moja 330i też trochę na mocy pewnie straciła, albo ja już nie czuje tej mocy, ale słabsze jednostki nie będą lepsze.

Opublikowano
No wlasnie ja jestem wychowany na tylnym, napedzie, w rodzinie jedyne to byly VITO z przodami, sam tez nie mialem nigdy nic innego, niz tylny naped. No i fakt, ze po prostu ubustwiam sposob prowadzenia BMW, dlatego audi nie bralem pod uwage zbytnio.
Opublikowano

Kup a się zakochasz i nigdy nie zmienisz na inne ;p no chyba ze M... ;]

 

Co do spalania hmmm... ile zatankujesz tyle spalisz ;p (w mieście minimum 15l)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
. Główna przyczyna to źle dobrany materiał pierścieni smarujących - silnik traci kompresję i bierze olej.

 

Gdzieś znalazłem piękny i cudowny opis, że ktoś wymienił pierścionki i to samo..

Breast. Mouth. Waist.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.