Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

maniek21112 masz rację, chodziło mi o wersję 143KM. Za błąd przepraszam.

 

roberto23wawa twój kolega mógł mieć zepsuty silnik. Wystarczy że klapka DISA się obluzuje (częsty problem) i już spalanie leci w górę. Naprawdę różnica jest na poziomie ułamków litra, wystarczy że zajrzysz na stronkę którą podałeś i sobie porównasz. A jeśli poruszasz takie tematy jak po co moc w samochodzie skoro i tak nie można przekraczać 50kmh to robisz offtopic. Każdy wie po co jest moc w samochodzie, a że z silnikiem większej pojemności jeździ się dużo przyjemniej chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jechałem 320 i w porównaniu do mojej to od dołu w ogóle nie ciągnie, a 330stką można spokojnie wyprzedzać z piątki. Nie namawiam oczywiście do dużego silnika, staram się tylko wykazać że 320 to słabo trafiony wybór jeśli chodzi o spalanie/osiągi. Jeśli ma być oszczędnie i jako taka moc to 318 N42.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
maniek21112 masz rację, chodziło mi o wersję 143KM. Za błąd przepraszam.

 

roberto23wawa twój kolega mógł mieć zepsuty silnik. Wystarczy że klapka DISA się obluzuje (częsty problem) i już spalanie leci w górę. Naprawdę różnica jest na poziomie ułamków litra, wystarczy że zajrzysz na stronkę którą podałeś i sobie porównasz. A jeśli poruszasz takie tematy jak po co moc w samochodzie skoro i tak nie można przekraczać 50kmh to robisz offtopic. Każdy wie po co jest moc w samochodzie, a że z silnikiem większej pojemności jeździ się dużo przyjemniej chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jechałem 320 i w porównaniu do mojej to od dołu w ogóle nie ciągnie, a 330stką można spokojnie wyprzedzać z piątki. Nie namawiam oczywiście do dużego silnika, staram się tylko wykazać że 320 to słabo trafiony wybór jeśli chodzi o spalanie/osiągi. Jeśli ma być oszczędnie i jako taka moc to 318 N42.

 

co kierowca to opinia. Jezdze tym autem ponad 3 lata i twierdze ze nie masz racji co do jego elastycznosci (wyprzedzanie na 5). Je nie przecze ze 330i ma lepsze osiagi ale co do spalania sie nie zgodze. Znajomy ma jeszcze dluzej ten samochod jezdzi spokojnie (2 dzieci) i po miescie nie da sie zejsc ponizej pewnego poziomu a zapewniam cie ze jest on wyzszy niz w 320i. Ja opieram swoje zdanie z doswiadczenia bo z oboma silnikami mam doczynienia niemal na codzien. Jesli jezdzi sie wiecej po trasie to ok faktycznie te spalanie ma niewielka roznice okolo 1 L przy tej samej predkosci ale w miescie w korkach i do tego zima to juz jest spora i odczuwalna roznica. Do tego koszty utrzymania jak czesci czy ubezpieczenie tez sa na korzysc 320i.

Moja opinia jest taka ze 320i to bardzo udana jednostka tak samo jak 330i. Przy zakupie powinno sie wziac pod uwage gdzie bedzie jezdzil ( miasto czy trasa). Co do osiagow.... ok 330i ma lepsze ale czy na codzien z nich korzysta sie? Jak mowie te roznice sa niewielki i przy normalnej jezdzie zupelnie nie odczuwalne. 320i ma 8,2 sek do 100km/h i 230 max jesli to kumus nie starcza.... to poprostu nie umie jezdzic albo innaczej nie potrafi wykorzystac osiagow samochodu

BUNIA :)
Opublikowano
Tak, na co dzień korzysta się z osiągów. 330stka pociągnie dużo lepiej z niskich obrotów (aż 270Nm przy 1500rpm) więc nie trzeba tak często redukować biegu. A co do prędkości maksymalnej to na naszych drogach 200km/h jest w zupełności wystarczające. Moc w samochodzie jest po to żeby czuć wciskanie w fotel, a nie po to żeby mieć lepsze Vmax. A do spokojnej jazdy po mieście wystarczy moc nawet 10 koni więc to nie jest wyznacznik. Jeśli chcemy jeździć spokojnie to 316/318 jest aż za mocne.
Opublikowano
Tak, na co dzień korzysta się z osiągów. 330stka pociągnie dużo lepiej z niskich obrotów (aż 270Nm przy 1500rpm) więc nie trzeba tak często redukować biegu. A co do prędkości maksymalnej to na naszych drogach 200km/h jest w zupełności wystarczające. Moc w samochodzie jest po to żeby czuć wciskanie w fotel, a nie po to żeby mieć lepsze Vmax. A do spokojnej jazdy po mieście wystarczy moc nawet 10 koni więc to nie jest wyznacznik. Jeśli chcemy jeździć spokojnie to 316/318 jest aż za mocne.

 

rozumiem ze kolega ma ropniaka 270Nm przy 1500rpm???? )? :lol: ja tam klocic sie nie bede ale przy tym twoim wciskaniu w fotel to 330 napewno w miescie (wiekszym gdzie sa swiatla, skrzyzowania i duzy ruch) 3 litrowka nie zejdziesz ponizej 15L heh. a to o czym mowisz 320i rowniez zapwnia.

BUNIA :)
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

w 330i e46 da sie wsadzic instalacje gazowa... bezposredni wtrysk byl montowany dopiero w e90. Moim zdaniem jezeli instalacja gazowa bedzie dobrej klasy to nie bedzie sprawiala zadnych problemow, a spalanie gazu moim zdaniem bedzie od 10l w gore, oczywiscie gornej granicy nie ma... to moje dane szacunkowe. Ponizej troche lektury:

viewtopic.php?f=69&t=115311

viewtopic.php?f=69&t=115509

''Impossible is nothing''
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wujek mysli kupic Bmw 330ci 231ps i zagazowac ja .czy ktos ma taki silnik w gazie i ile to pali gazu ,czy duzo benzyny pobiera i czy czesci duzo drorzej wychodza niz w 320d.

 

Wyłączając silnik który nie może być nawet podobny, cała reszta mechaniki podlegająca okresowej wymianie jest inna, tarcze klocki, filtry etc. I jest droższa. Odnośnie silnika, paradoksalnie przy benzynie eksploatacja może być tańsza biorąc pod uwagę w jakim stanie jest większość 320d oferowanych na rynku.

Opublikowano
przy normalnej jeździe 330ci powinno spalić między 13 a 16 litrów LPG na 100km
Opublikowano

To ja się wypowiem.

 

Kupiłem BMW e46 330Ci który miał już z założoną półroczną instalację gazową. Niestety od początku było kiepsko - silnik powyżej 5500obr przechodził na Pb, po zrzuceniu na luz wskazówka często leciała prawie do zera i wolne obroty falowały, na desce regularnie pojawiał się check engine. Po podłączeniu pod OBD wyskoczyło kilka błędów o zbyt ubogiej mieszance, a adaptacje paliwowe rozjechane w kosmos. Podłączenie pod kompa LPG i widzimy przyczynę problemów, czyli instalacja kompletnie niewystrojona - gazownik puścił auto po autokalibracji. Otwieram maskę, patrzę - oczywiście wtryskiwacze magic jet (dla mniej obeznanych - kupa), reduktor Magic III (też kupa). Montaż też kiepski - nawierty jak wiertarka podeszła, wężyki podciśnienia długie, trójnik pomiarowy wręcz przykręcony do reduktora itd.

 

Więc tak to wygląda kiedy bierzemy auto z "nową" instalacją gazową. Poprzedni właściciel przed sprzedażą na pewno nie będzie inwestował i wstawi najtańsze g***. Zdecydowanie lepiej założyć gaz samemu.

 

Wracając do mojej perełki. Nie chciałem dalej niszczyć głowicy i od razu postawiłem auto na warsztat. Zwaliłem cały przód i położyłem wszystko na nowo - reduktor Landi Renzo IG1 Super Maggiorato czyli jeden z najdroższych i najmocniejszych na rynku, wtryskiwacze HANA blue, wszystko oprawione w nowe węże parkera. Zrobiłem też na nowo nawierty przy samych wtryskach Pb, położyłem nowe krótkie węże do mapsensora, wykonałem kompensację ciśnienia listw wtryskowych. Tak to wygląda w końcowym etapie montażu:

http://img714.imageshack.us/img714/8712/img00008d.th.jpg

 

Potem już wiele dni jeżdżenia z laptopem i dopracowywania korekcji po obrotach, po temperaturze. Dopiero po tym adaptacje paliwowe stoją równo na Pb i LPG. Co do wrażeń z jazdy to jest naprawdę pozytywnie - moc jak na benzynie do odcinki, silny dół, brak zafalowania po zluzowaniu. Jedyne co na minus to po przełączeniu na LPG na zimnym silniku jest pogorszona reakcja na gwałtowne depnięcie w gaz, ale to bolączka M54 - 99% tak ma. Spalanie wbrew pozorom super. Na cienkich zimówkach 205/50/R17 w trasie przy emerycie rekord to 8,2/100, Na szerokich laczkach i normalnym stylu w trasie około dyszki, w mieście około 14. Zresztą dokładne raporty można obejrzeć klikając w mały banerek z mojego podpisu. Co do trwałości podzespołów - wtryskiwacze hana zapewniają około 100tys.km, a w przypadku reduktora IG1 przebieg rzędu 200tys nikogo nie zdziwi.

 

Zainteresowanych szczegółami zapraszam:

http://lpg-forum.pl/instalacja-gazowa-w-330ci-t16705.html

 

Podsumowując, gaz jest dobry jeśli instalacja gazowa jest dobra. Dobre podzespoły to połowa sukcesu - druga połowa to gazownik który wie co to korekcje po obrotach - bez tego M54 nie pojedzie prawidłowo.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

W regulaminie nie znalazłem żadnego zakazy umieszczania linków z ogłoszeń więc chciałbym się zapytać co sądzicie o tej bmw, dla mnie trochę droga o 5tyś. bo chcę na auto przeznaczyć 26 tyś ale czy warto ją kupić :

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2389177838

 

I dlaczego pojemność silnika jest tutaj : 2171 a nie 1999 ?

I z tego co widzę to chyba kierownica jest nieoryginalna wymieniana bo normalnie jest bez znaczka IIIM.

Opublikowano

witaj\

otoz to jest silnik o pojemnosci 2.2 L 170 km. o oznaczeniu M54 6-cio "garowa" jednostka. Mam go i moge polecic. Przebieg ja mam aktualnie 199000 :D i to zaden przebieg dla tego silnika spokojnie tobie pare lat posluzy.

co do kierownicy to albo 1 wlasciciel kupil z taka opcja (zapewne do sprawdzednia po VIN-ie, jakis m-pakiet), ale tez nie jest to wiekszy klopot by samemu ten dol wymienic... te plastiki mozesz kupic na allegro :D.

co do samego autka to wlasciciel duzo za nie chce moim zdaniem szczegolnie ze nie ma sportowych siedzen, ani skory. Jak poszukasz to napewno znajdziesz cos taniej. Pomys czy nie warto poszukac wersji przed liftowej ale lepiej wyposazonej. Ja tak zrobilem 3 lata temu i bardzo sie z tego ciesze.

BUNIA :)
Opublikowano
Kolejne auto sprowadzane z Niemiec. Nie mówię, że jest coś nie tak ale zawsze trzeba brać poprawkę na to co kto pisze. Niby wszystko ładnie pięknie ale nigdy nic nie wiadomo. Z tego co widzę na zdjęciach to autko wygląda na zadbane. Radzę Ci też bardzo dobrze sprawdzić stan silnika. Najlepiej jedź z osobą która dobrze zna się na BMkach. Sprawdź czy nie dymi itd. Wszystko to składa się na oryginalny przebieg chociaż kręcone silniki przeważnie mają po 150000 tyś przebiegu ;). Jedź z autem do stacji diagnostycznej niech Ci sprawdzą spaliny, lakier itd (lepiej wydać tą 100 niż później krocie na naprawy). Pozdrawiam i życzę udanego zakupu :) :). No i 320i jaden z najlepszych silników BMW moim skromnym zdaniem.
Opublikowano
Kolejne auto sprowadzane z Niemiec. Nie mówię, że jest coś nie tak ale zawsze trzeba brać poprawkę na to co kto pisze. Niby wszystko ładnie pięknie ale nigdy nic nie wiadomo. Z tego co widzę na zdjęciach to autko wygląda na zadbane. Radzę Ci też bardzo dobrze sprawdzić stan silnika. Najlepiej jedź z osobą która dobrze zna się na BMkach. Sprawdź czy nie dymi itd. Wszystko to składa się na oryginalny przebieg chociaż kręcone silniki przeważnie mają po 150000 tyś przebiegu ;). Jedź z autem do stacji diagnostycznej niech Ci sprawdzą spaliny, lakier itd (lepiej wydać tą 100 niż później krocie na naprawy). Pozdrawiam i życzę udanego zakupu :) :). No i 320i jaden z najlepszych silników BMW moim skromnym zdaniem.

 

tu sie zgadzam najlepiej pojechac do aso ( badz jesli ktos nie ma w poblizu do jakiejs dobrej stacji diagnostycznej) i sprawdzic autko. Jak kolega mowi trzeba sprawdzic stan techniczny autka bo pozniej mozna w koszty wpasc. Jesli byla jakas kolizja ... to kwestia bardziej jak bylo to naprawione... dla mnie wazniejsze by stan techniczny silnika byl "igła"

BUNIA :)
Opublikowano
Zrób tak jak koledzy mowią.Zaproponuj sprzedającemu wizyte w ASO BMW(czasem warto wydać kilka stówek),jeśli nie ma nic na sumieniu to się zgodzi.Jeśli auto jest"kombinowane"bedzie się wykręcał,no i kota w worku nie kupisz :D .Ja następnym razem tak zrobię,w obecnym miąłem kilka niespodzianek :(
never again N46
Opublikowano
Zrób tak jak koledzy mowią.Zaproponuj sprzedającemu wizyte w ASO BMW(czasem warto wydać kilka stówek),jeśli nie ma nic na sumieniu to się zgodzi.Jeśli auto jest"kombinowane"bedzie się wykręcał,no i kota w worku nie kupisz :D .Ja następnym razem tak zrobię,w obecnym miąłem kilka niespodzianek :(

 

trzeba wziac tez pod uwage ze sa to autka juz paro letnie... i na niektore rzeczy przymknac oko mozna i lepiej je samemu naprawic. Jest to zawsze powod do negocjacji.. :D . Zreszta biorac pod uwage obecny kryzys... to ciezko znalesc kupca. Teraz to kupiec dyktuje cene, bo mozesz mu powiedziec ze masz gotowke i za 25 bierzesz i to on ma dylemat... bo moze sie okazac ze nikt mu tyle i tak nie da, albo bedzie musial czekac kolejnych pare miesiecy. To spora pojemnosc, obecnie bardziej chodliwe sa mniejsze litrarze. Kiedys mozna bylo sobie pozwolic na odrzucenie oferty... tak komisy zyly a teraz padaja :lol:

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz dział do oceny ofert:

viewforum.php?f=44

a tu regulamin do niego:

viewtopic.php?f=44&t=72889

 

Auto odrobinę kombinowane: kiera i listwy wewnętrzne z M-pakietu a fotele zwykłe..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Może się czepiam ale odnośnie "kombinowanego wnętrza" spójrzcie na pierwszą fotę pod kołem zapasowym...

Jest pierwszy raz pokazane wnętrze i kierownica jakby nie miała multifunkcji.... aż takiego kąta nie ma i przyciski powinny być widoczne.

Na tej samej focie widać listwy np. przy włączniku świateł - jest to kratka pasująca wzorkiem do wzoru ze środka fotela... ( miałem taką w poprzedniej) a na reszcie fot widać już karbon jakiś ... z Aledrogo.

Takie szczegóły ... czepiam się ;)

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

OK. będę miał na uwadze wasze uwagi :) Wersja 320i ile ma wreszcie cylindrów 4 czy 6 bo na stronie dilera BMW pisze, że ma 4 a na wikipedii 6.

 

Na stronie dilera BMW

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/technical_data/index.html

 

Silnik

Liczba cylindrów/zaworów 4/4

Pojemność w cm3 1,997

Skok/średnica w mm 90.1 / 84.0

Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min 135 (184) / 5,000

Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min 270 / 1,250-4,500

Stopień sprężania: 1 11.0

 

WIKI:

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46

dzieki maniek będę pamiętał.

 

SIEIERA:

 

Jest pierwszy raz pokazane wnętrze i kierownica jakby nie miała multifunkcji.... aż takiego kąta nie ma i przyciski powinny być widoczne.

 

masz rację, chyba właściciel nie od tego BMW wrzucił fotę :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widziałem tą niepasującą kratkę na listwach, ale myślałem, że przez wczesną godzinę mam problemy ze wzrokiem :norty: kiera potwierdza, że gość sprzedaje dwa auta w cenie jednego :mrgreen:

 

Kolego nie patrz na stronę dilera, bo nowego auta nie kupujesz :norty: na Wikipedii masz dobrą rozpiskę :cool2:

320i 1998–2000; 1991; R6; 110 (150);

320i 2000–2007; 2171; R6; 125 (170);

 

a R4 o pojemności 2.0l masz w poliftowym

318i 2001–2007; 1995, R4, 105 (143)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W komentarzach sprzedającego jest negatywny komentarz z 2011 roku - wspomina coś o kierownicy :P

Wiem że to domniemania - kupować mógł dla dziecka kierę do PC :P

Poproś o VIN - zdekodujemy jaka była kierownica fabrycznie ;)

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

jesli potrzebujesz prawdziwych i rzetelnych danych o silnikach i modelach BMW:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html

 

Faktycznie na pierwszym zdjeciu na 99% nie ma multifunkcji... a potem za pomoca czarodziejskiego srubokretu :D pojawia sie.

Co do "karbonu to tak samo jak z kierownica.... na tej fotce z kierownica bez multi jest jakby kratka ... na pozostalych tam gdzie jest multi jest karbon. Duzo magii .. Zreszta na ostatniej fotce... gdzie jest rozpiska wyposazenia jest opis o skorzanej M-kierownicy ale nic o mulitifunkcji

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.