Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
3 miesiące temu przesiadłem się z samochodu ważącego 1200kg i mającego 89KM, teraz mam 1450kg i 136Km i to ledwo jedzie... proponuje minimum dwu litrowy motorek.
Opublikowano (edytowane)

doszedłem do wniosku, że warto trochę dołożyć i poważnie zastanowić się nad 318i po lifcie czyli 2.0 w 4 cylindrowym silniku o mocy 143 KM i teoretycznie lepszych osiągach niż starsze 2.0 R6, natomiast mniejszym spalaniu, porównywalnym do starszego 1.9 czyli 318i przed liftem.

Czy dobrze rozumuje? Jakie jest faktyczne spalanie takiego autka?

Jak to wygląda z gazem do tego auta? O ile się nie mylę to jest jakiś valve... costam ? Jakie macie opinie na jego temat ? aha i jaka jest jego tolerancja co do gazu?

Pozdrawiam

Edytowane przez dames
Opublikowano

2.0 R6, V6 nigdy nie było w BMW i prawdopodobnie nie będzie.

 

to jest dobry silnik jak się dba i mało pali, na pewno mniej od starszego 1.8. możesz też próbować szukać nowego 320i czyli 2.2 170KM. co ciekawe, ten nowy 318i 143KM ma lepsze osiągi od starego 320i 150KM.

Opublikowano
3 miesiące temu przesiadłem się z samochodu ważącego 1200kg i mającego 89KM, teraz mam 1450kg i 136Km i to ledwo jedzie... proponuje minimum dwu litrowy motorek.

 

Poruszyłeś ważną kwestię....

 

Co z tego że ma ponad 230 koni skoro waży jak dostawczak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zapakujcie do takiego 1,6 komplet pasażerów i trochę do bagażnika to wtedy ktoś może sie żdziwić przy wyprzedzaniu , dlaczego ten tir taki długi :D
Opublikowano

Za to V6 to Cię co bardziej krewcy kloledzy chyba skasktrują :lol:

318i polift to b zacna opcja, i faktycznie już daje radę z osiągami (wg mnie, to zdanie osobiste). Kłopot w tym, że ich wcale tak dużo nie ma i znalezienie fajnego egzemplarza to trochę zabawy i loterii.

Gazik - valvetronic wymaga dobrego gaziarza i porządnych gratów, i tyle, filozofii tu nie ma.

Opublikowano

Już zmieniłem te V6 na R6 na pewno zapamiętam, jak wiecie nie jestem specjalistą od bmw, więc musicie mi wybaczyć :)

Jeśli ten samochód będzie palił tyle, ile o nim piszą ,czyli około 6 w trasie i okolo 10 w mieście, to nie mam zamiaru gazu wsadzać, bo do takiego spalania jestem przyzwyczajony z golfa. Cieżko aż uwierzyć, że takie spalanie przy takiej budzie i takiej pojemności, ale warto pomarzyć :D może się spełnią marzenia,

przejrzałem oferty i zdecydowanie będę musiał piątkę spokojnie dołożyć, więc budżet zwiększam do 25tys., ale też będę musiał się trochę wstrzymać,

mam teraz czas na poszukiwania cudownego 2-litrowego bmw o spalaniu golfa 1.6 :D możliwe?

Opublikowano
Tę "6" to odwróć do góry nogami hehe i będzie to bardziej realne. Na trasie 6 l? No chyba że przy prędkości 90 kmh na autostradzie i naprawdę po dziadkowemu. No ok, 9 na trasie też nie weźme, wiadomo, ale 6? Przy zatkanych, 1-pasmowych polskich ścieżkach spalanie niestety wychodzi inaczej, niż w cywilizowanych krajach, gdzie można prędkość utrzymywać przez dłuższy czas, gdzie nie trzeba co chwila wyprzedzać pekaesów @ 70 kmh, itd.
Opublikowano
3 miesiące temu przesiadłem się z samochodu ważącego 1200kg i mającego 89KM, teraz mam 1450kg i 136Km i to ledwo jedzie... proponuje minimum dwu litrowy motorek.

 

Poruszyłeś ważną kwestię....

 

Co z tego że ma ponad 230 koni skoro waży jak dostawczak?

 

Cos mi tu nie pasuje, bo w tym 89KM na kazdy 1KM przypadalo 13.5kg a w tym 136KM na 1KM przypada 'tylko' 10.6kg.

No chyba ze ten 89KM to benzyna a ten 136KM to slynny diesel M47, no ale dziwne ze jakub tego nie wylapal :)

Opublikowano
stawiam, że ten M47 miał w praktyce z 90KM bo nie działało sterowanie turbo, układ podciśnienia albo przepływka...
Opublikowano

jak mi zatankujesz 2l benzyny :D to dam ci sie przejechac 316 1.9,z gdyni jestem,mieszkam niedaleko wspomnianej ulicy morskiej. oczywiscie jesli chcesz zobaczyc jak to sie odpycha.

 

albo nie! znizke do lakiernika bo musze zderzak prysnac hehe

Opublikowano
Kolega Vader bujal sie na poczatku jakims maluchem . kupil sobie jakies smieszne 3.0 i kozaczy jak chcesz smigac z cysterna u boku to se smigaj koledze biega o ekonomie i komfort a nie o wiatr w kieszeni . ja miale do wyboru pomiedzy 1,9 a 2.5 wybralem slabszy (rodzina dzieci) fakt dwa razy wiecej mocy ale jak masz zamiar sie zabic to polecam post kolegi vadera.

Nie widzisz co mam w opisie,że mam 2.0 a nie 3.0,każdy chwali swoje ty masz 1.6 i sobie chwalisz a ja uważam,że przy budzie ważącej prawie 1,5 tony to i moje 2.0 czyli 150 KM szału nie robi,a co dopiero 1.6,a na naszych drogach jest jak jest trzeba czasami szybko wyprzedzić a tu macy brak i co w tedy,kto robi większe zagrożenie?I nie spinaj się tak bo g ównarzerią mi zalatuje.

Nie buzuj sie chlopie uwzam ze przesiasc sie z przednio napedowca na tylnio z wieksza moca o sto procent to katastrofa nawet najlepszy kierowca nie okelzna poslizgu ktory wyniknie z braki kontroli nad pojazdem a nie oszukujmy sie samochody typu Bmw ciagna do konca skali jaka masz na zegarach czy to 1.6 czy 4.0 a tak pray okazji mialem Bmw z3 z 230 konnym autem wyobraz sobie jak schodzisz do 105 to juz piszac to boli mnie glowa . Nie stresuj sie znajdzmy Consensus to jest forum nie stajnia wybacz jak cie urazilem.

Opublikowano
obecnie posiadam VW Golf 4 1.6SR o mocy 102KM, nie chciałbym się rozczarować po przesiadce do beemki, czyli mówiąc krótko wolałbym trochę szybsze auto,

ale też nie chcę żeby paliło 16l/100km (benzyny), bo tego nie wytrzyma moja studencka kieszeń.

Głównie poruszam się po mieście (Gdynia), ale co 2 tyg robię trasę około 150km w jedna stronę.

 

Jezdzac po miescie takim jak Gdynia, w zime 320i spali Ci 12-13 litrów benzyny.

 

318i w takich samych warunkach 10-10,5 litra na 100 km. Różnica jest ewidentna.

 

Po przesiadce z Golfa4 będziesz oczarowany BMW 318i, o ile kupisz egzemplarz w bdb stanie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
doszedłem do wniosku, że warto trochę dołożyć i poważnie zastanowić się nad 318i po lifcie czyli 2.0 w 4 cylindrowym silniku o mocy 143 KM i teoretycznie lepszych osiągach niż starsze 2.0 R6, natomiast mniejszym spalaniu, porównywalnym do starszego 1.9 czyli 318i przed liftem.

Czy dobrze rozumuje? Jakie jest faktyczne spalanie takiego autka?

Jak to wygląda z gazem do tego auta? O ile się nie mylę to jest jakiś valve... costam ? Jakie macie opinie na jego temat ? aha i jaka jest jego tolerancja co do gazu?

Pozdrawiam

 

Poliftowe 316i/318i to najoszczędniejsze benzyniaki montowane w e46. W 6 litrów na trasie nie wierz, ale 8/100 km jest osiagalne jesli nie jedziesz za ostro i nie wyprzedzasz kazdego na siłe.

 

Inna sprawa ze 318i po lifcie w dobrym stanie tez kosztuje odpowiednio, duzo wiecej niz 318i po lifcie.

 

Napisałes ze na auto mzoesz wydac do 20 tys zł... troche mało jak na polifowego 318i, jesli ma byc w bdb stanie i niezle wyposażony.

 

Poliftowy 318i ma 9,3 sekudny do setki. Ładny wynik jak na benzyniaka R4.

 

318i w bdb stanie, nawet przedliftowy w porównaniu do Golfa to jest auto 2 klasy wyżej, wiec powinenes byc zadowolony, jesli tylko nie kupisz zmęczonego nadmiernie auta.

 

W bajki, ze 318i ma przyspieszenie na poziomie Golfa nie wierz, 318i jest szybsze. Poza tym auto nie tylko (a nawet nie przede wszystkim) przyspieszenie. To uklad jezdny, komfort, wygląd, a tutaj e46 w swojej cenie nie ma w zasadzie konkurentów. Ważne jest wyposażenie, ekonomia, a przede wszystkim stan techniczny. Dla mnie przyspieszenie to 3-rzędna sprawa. I tak trzeba uwazac zeby punktów karnych i mandatów nie zbierac.

 

Teraz mam e46 323i, a następne auto zakupie prawdopodobnie e90 318i. Jakos nie jest dla mnie problemem przesiadka do troche słabszego auta.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim

mam pytanko jak w temacie - e46 320i 170 KM zagazowana (Stag 300 Plus)

kupuję w najbliższym czasie e46 po liftingu 2003r

proszę o podpowiedz na co zwrócić szczególną uwagę , jakie mankamenty są częste w tym modelu

gdzie szukać jakiś ognisk korozji?

i wogle wszystko żeby nie wtopić ;)

z góry dzięki za info i pozdro

 

Ps. przetrzepie go na kompie

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Podłączenie pod komputer może powiedzieć bardzo dużo o samochodzie. Poza odczytaniem kodów błędów warto sprawdzić wszelkie adaptacje i wskazania czujników np. adaptacje paliwowe, vanosa, wskazania MAF, TPS itd.

 

Sprawdzić czy przy zmianie biegów nie ma szarpnięć, czy jadąc na 3 biegu wciskając gwałtownie i odpuszczając gaz nie ma szarpania i łomotu, czy spod maski z silnika nie dobiegają dziwne dźwięki typu ryk osła czy terkotanie. Warto uruchomić zimny silnik bo wtedy słychać wszystkie niedomagania. Sprawdzić też uszczelki drzwi, klapy, spasowanie elementów itd. Co do rdzy to niestety z e46 najbardziej gniją właśnie poliftowe :/ Patrz na tylnej klapie pod rejestrację i tą listwę podświetlenia nad nią.

 

Co do LPG - jakie wtryski, reduktor..? Zwykle partacze wstawiają alaskę i valteki, co jest bardzo złe dla silnika. Jeśli odpalasz z zimnego silnika to od razu po przełączeniu na LPG sprawdź czy silnik dławi się po przygazowaniu - wiele M54 ma z tym problem i świadczy to o niesprawności silnika, dokładniej układu sterowania.

 

Poza tym według mnie 320 nietrafiony wybór, bo pali praktycznie tyle samo co każde większe M54. Różnica między 320 a 330 jest na poziomie ułamka litra ;) Ale zdaje się że 320-stka jest tańsza w zakupie.

Opublikowano

witaj

o korozji zapomnij chyba ze byla bita. Mam Bunie z tym silnikiem od 3 lat wiec co nie co wiem. Generalnie Dla mnie to idealne autko w miescie (warszawa ) pali mi 11,5 - nie duzo jak na ten silnik a moze raczej powiedzeic na brak mozliwosci poruszania sie bez korkow w miescie stolecznym, Trasa przy normalnej jezdzie 7-8,5 L. w tej granicy bez wiekszych problemow przy predkosciach 100-120 km/h. Na co zwrocic uwage hmm sa to dobre silniki ale dylikatne i trzeba poszukac zadbanej jednostki. Tzn. chodzi tu o regularne wymiany olejow, o to czy silnik nie byl przegrzany itp. Wiekszych problemow nie ma. Typowe usterki to znikanie oleju ( nie wierz nikomu kto mowi ze ma M54 i mu oleju nie bierze bo to nie prawda) w mojej musze dolac 1L. na 2000km i to nie jest wygorowana ilosc( gdzi nie pojde - 2 autoryzowane serwisy plus dwa znane mi warsztaty samochodowe mi sprawdzaly i mowia ze tak ma byc wszystko igla a olej znika :) ). Dalej jakies typowe usterki to wyjda ci w "praniu" bo tak nikt ci tego nie sprawdzi jak dziala dobrze to tez po co wymieniec. O czym mowie ... wspaniala Odma separator oleju, nieszczelnosc w ukladzie dolotowym efekt zółta kontrolka silnika a zeby dojsc co ja powoduje... trzeba troche powymienic troche na czuja i tu proponuje miec zaufanego mechanika bo to moze pociagnac po kieszeni... choc akurat czesci zamienne nie sa zbyt drogie. Generalnie bardzo polecam ten silnik daje duzo frajdy, bardzo elastyczny i jak na moja noge oszczedny. ja Polecam... dobrze sprawdz na kompie ale ktos zawsze mogl bledy po kasowac to nie jest wiekszy problem.

BUNIA :)
Opublikowano

Oleju w skrajnych przypadkach potrafi brać nawet litr na 50 kilometrów, a czasem litr od wymiany do wymiany, więc nie ma żadnej granicy normy. Generalnie przyczyną tego jest źle dobrany materiał pierścieni smarujących. Skutkiem poza zjadaniem oleju również mniejsza moc silnika. Ale kto będzie rozwalał cały silnik tylko po to żeby wymienić pierścienie smarujące i nie wiadomo na jak długo to pomoże...

 

BTW, warto żebyś rozważył 318is. Różnica w spalaniu między 318is a 320 jest większa niż między 320 a 330.

Opublikowano

Ja uważam, że 318i nie jest dobrym rozwiązaniem, sam taką posiadam i jest dla mnie zdecydowanie zbyt słaba, chociaż jeśli chodzi o ekonomię jazdy to trafny wybór. Osobiście polecam 330i, dźwięk silnika z 6 garami to muzyka dla uszu i oczywiście jazda 318i nie dorównuje 330i. Jeśli chodzi o 320i to nie zbyt trafny wybór, jak koledzy już wspomnieli spalanie bardzo zbliżone do 330i a mocy dużo mniej.

No ale zadbana 330i będzie sporo droższa w zakupie.

Opublikowano
chlopaki sorrki ja sie z wami nie zgodze. bo Jesli mowicie o lepszych osiagach to zerknijcie dane techniczne. Ok 330i ma 1,5 sek szybciej do 100 km/h ale czy normalny kowalski po miescie to zauwazy ?? NIE ... czy przy stanie polskich drog, wysokich mandatach i ilosci fotoradarow zamykacie na kazdej prostej szafe? te odpowiedzi pozostawiam wam. Co do ekonomii slyszalem duzo slyszalem o tym ze 330i to dobra konstrukacja ale to sa 3 litry ... to musi pic nie zaleznie od "cieżkiej nogi". Napewno mniej nie pali niż 320i. Nie wiem po jakich miastach jezdzicie ale mojego kumpla przy 330i w W-wie pali w lato 13,5 a w zime 16L !!!! sorry ale ale moja 320 w lato 11 w miescie w zimie 12,5 !! to jednak spora roznica. Posumowujac obie konstrukcje sa udane i dla kazdego cos milego sie w nich znajdzie . Ja jestem zadowolony z 320i jej osiagow spalania... ale wiem ze sa szalency dla ktorych to moze byc malo lub jesli ktos nie jezdzi po miescie nie robi duzych odleglosci to 330i tez bedzie godne polecenia... a jest jeszcze kwestia ubezpieczenia przypominam kolejny wiekszy kkoszt niz 320i
BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie 318is :? używaj raczej oznaczenia silnika - N42 - bo chyba o to Ci chodziło. Niezły bajzel :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.