Skocz do zawartości

Dym jak z komina tyle ze z tlumika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Otóż mam ten problem ze BMW od dnia wczorajszego zaczęła strasznie kopcic, przyjechałem jakieś 15 km i tuż przy parkingu zaczął wydobywać sie gesty bialy - szary dym z tłumika i tez pojawił sie w kabinie auta. Turbina która tak troche gwizdala jak dawalem gazu zaczela inaczej pracować nie swiszcze. Zauważyłem tez wyciek chyba oleju pod spodem na środku na wysokości przedniej szyby. Od mniej wiecej roku nic nie było przy niej robione tylko standardowe procedury.

Czy ktoś z Panstwa moze sie orientuje co moze byc przyczyna? Ja myslalem o kilku sprawach odmawia, uszczelka pod glowica ale nie znam sie zabardzo i chcial bym sie dowiedzieć. Dziś tez odpalilem to zadyma na pól osiedla aż nieprawdopodobne.

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy oby napewno? Jaki to moze byc koszt wymiany turbiny? A nie będzie to uszczelka o której mówiłem?
Opublikowano
Myślę że cenowo podobnie :|

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Jeżeli zaobserwowałeś szarą "zasłonę dymną" to nie ma innej możliwości. Gdyby to była uszczelka podgłowicowa przy takich objawach to wessałoby cały płyn i do tego rozwaliłoby silnik, ponieważ jak wiadomo woda nie jest substancją ściśliwą. Ucierpiałyby zawory, tłoki, korbowody i zapewne wał korbowy. Napisałeś również o oleju pod autem... nie ma inne opcji. Wałek wirników się wykorbił, uszkodziło uszczelnienia i "wysmażyło" olej na rozgrzanych elementach turbiny. Masz szczęście, że nie zapętliło silnika zassaniem oleju do dolotu. Nie odpalaj silnika do momentu naprawy. Turbinę radzę poszukać używanej ORYGINALNEJ po małym przebiegu, bez historii regeneracji (Garrett nie wypuścił zestawów naprawczych pod te modele).
Opublikowano
Czy oby napewno? Jaki to moze byc koszt wymiany turbiny? A nie będzie to uszczelka o której mówiłem?

 

nikt Ci gwarancji nie da na 100% :)

zdjemij węże od IC i zobacz ile oleju...możesz odpalić ze zdjętą rurą która idzie od IC do kolektora ssącego i sprawdzić czy chlapie olejem...

sprawdz luzy na wirniku turbo...

póki co lepiej nie jeździj, jeżeli to faktycznie turbo (a wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują) to silnik może sie zapętlić ... :?

a odma wymieniana była??

sprawdź to co wyżej napisałem i bedziesz miał pewność :cool2:

Opublikowano
Odma nie była wymieniana odkąd mam te auto czyli jakiś rok, moge to sprawdzić jutro mogl bys powiedzieć jeszcze co to IC?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.