Skocz do zawartości

stukanie metaliczne przy zmianiebiegów ASB GM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.pytanko mam.metaliczne stuki pojawiają sie,przy zmianie biegów na postoju,dopalam autko,wciskam pedał hamulca,i zmieniam z P na D i jest szarpnięcie autem i stuk metaliczny..lubi też stuknąć jak jade wolno,wcisne hamulec i puszcze i po puszczeniu hamulca jest stuk metaliczny..wie ktoś co to może być??
Opublikowano
dzięki, hamulce zakupiłem,więc bede zmieniał na czasie.a wiecie może jak na postoju trzymam na hamulcu i zmienie z P na D to jest duże szarpnięcie?jeszcze kilka tygodni temu zmiana odbywała sie łagodnie teraz szarpie i to nie lekko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prędzej obstawiam łącznik elastyczny na wale, jak jest wyrobiony to lubi tak stukać.

Hamulce to raczej nie są.

Opublikowano

Przyczyn może być wiele - poduszki skrzynii i silnika , sprzęgło elastyczne wału napędowego , przeguby na półosiach i wale , tuleje belki , tuleje zawiszenia

mostu , luzy w moście lub skrzynii i jeszcze pare innych mniej prawdopodobnych przyczyn

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam do was takie pytanie , czy u was też jest takie szarpnięcie gdy wrzuca się z p na d i na odwrót :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo delikatne jest, ale praktycznie nie odczuwalne.

Wystarczy lekko docisnąć hamulec i praktycznie nic nie czuć.

Odczuwałem to szarpnięcie jak miałem zerwane poduszki silnika, teraz już mam spokój.

Opublikowano

Jeżeli chcesz cieszyć się zdrowa skrzynia przez dluuugi czas - ZAWSZE przelaczaj biegi gdy auto stoi i na nacisnietym hamulcu. Do tego zreszta służy blokada w asb, która puszcza po wcisnieciu hamulca. Rzecz jasna poza sytuacjami opisanymi przez kolegę powyżej.

 

Przelaczanie biegów (szczególnie D<=>R) gdy auto się chocby powoli toczy, w prostej linii prowadzi do awarii ASB.

 

A jak jesteśmy przy tym temacie - z doświadczenia zachęcam żeby wrzucać auto na parka (P) ZAWSZE po wcześniejszym zaciągnięciu ręcznego, ewentualne upewnieniu się, ze auto stoi na płaskim (nie stacza się) - aby zminimalizować naprezenia w ASB, co ma nie mniejszy wpływ nae jej długowieczność. Za podstawę niech służy moje E39 - prawie 260000km na fabrczynej skrzyni, która pracuje aksamitnej niż w niejednym nowym aucie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.