Skocz do zawartości

Zawieszenie M a zbieżnosć


seler

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Witam, zeżarło mi obie tylne tylne opony na wewnętrznych krawędziach. Czy to wina zbieżności czy samego zawieszenia M (negatyw)? Obie zeżarło w takim samym stopniu.

 

Nie wiem czy to Ci pomoże ale mam fabrycznie pełny m-pakiet i przelatane 75 tyś. km z czego ok. 45 tyś. km na letnich kołach (255/35/18) i zużycie opon mam równomierne...

 

Foty poniżej...

 

LEWA

http://i48.tinypic.com/vf9tmp.jpg

 

PRAWA

http://i49.tinypic.com/121plih.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie wątek i nasunęło mi się pytanie:

Dlaczego producenci opon nie produkują ich na poszczególne strony samochodu (lewa-prawa)?

Chodzi o to, że jeżeli opona jest taka sama, to na lewej stronie samochodu będzie inaczej działać niż na prawej.

 

Żeby to zobrazować to użyłem zdjęć kolegi prmax:

 

http://e-fotek.pl/images/47806004886426098350.jpg

 

Przecież rowki w oponie ułożone w jedną stronę na obydwu oponach, tzn. odprowadzają np. wodę tylko/głównie w lewo. Wtedy jak jedziemy po mokrym, to woda z lewego koła odprowadzana jest na zewnątrz samochodu, a z prawego do wewnątrz/pod samochód. Czy w takim przypadku branie zakrętu w lewo nie będzie inaczej odczuwalne niż branie zakrętu w prawo? No chyba, że ta różnica jest tak minimalna, że nie możliwa do odczucia?

 

Nie wiem jak to jest, mam tylko 163KM i nie jestem rajdowcem-wyscigowcem ale lepiej bym się czuł gdybym miał tak: :D

 

http://e-fotek.pl/images/76485041698427752021.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Tez sie czasem nad tym zastanawiam, moze to kwestia ulozenia opony z dobrej strony , ale jako ze ja jestem fanem symetrii i nie moge zniesc czegos takiego polecam opony symetryczne :) np eagle f1 jodelka :duh:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie troszkę o oponach asymetrycznych. Polecam również podstawy mechaniki ruchu. Taki układ opon stosuje się ze względu na siły działające na oponę.

Opony w Jodełkę (Eagle F1) to zupełnie inna sprawa.

Wracając do tematu - też mam Mpakiet i opony wyglądają normalnie. Sprawdz geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź do tego też tuleje, u mnie wybita powodowała właśnie ścinanie opony od wewnątrz, mimo że geometria była ustawiona idealnie. U mnie była to tuleja nr 3 na tym obrazku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=33_1230&hg=33&fg=30&hl=39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaw to w spokoju. Latasz z duzymi predkosciami to opony sie koncza.

Zacznij jezdzic tak jak znaki drogowe wskazuja to bedzie OK :mrgreen:

Chlopaki zaraz powiedza CI, ze cale zawieszenie masz wymienic bo nikt nie wpadl na to ze nawet niewielki negatyw przy dluzszym dystansie pokonanym z 2ka na cyferblacie na poczatku bedzie dawal takie efekty. NIe latasz po niemczech banami???? JAk latasz to masz odpowiedz :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.