Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/low-pressure-fuel-system/fuel-filter/fuel-filter-heating/XFICbdC


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/low-pressure-fuel-system/fuel-filter/fuel-filter-heating/u0Zgpck


Ja na tym schemacie elektrycznym nie widzę przekaźnika.

Jedyny przekaźnik jaki pojawiał mi się w czasie szukania to K9 i K96 ( przekaźnik K9 jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za pompę paliwa w baku - a dokładniej od poziomu paliwa w baku) . Ale czy są one odpowiedzialne za podgrzewacz to nigdzie tego nie wyczytałem . Są one umiejscowione tutaj....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/components-connectors/plug-in-comb-type-solder-connectors/connectors-from-x1/x1110-no-adapter/1VncKDIh5q


Instrukcja sugeruje abyś sprawdził przy filtrze przewody elektryczne oraz kość przyłączeniowom przy podgrzewaczu pod kątem zaśniedziałych pinów


Bezpieczniki jaki za to odpowiada to F2 , który znajduje się z przodu w schowku dla pasażera.....A42a

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/1VnXhMTurw

Edytowane przez Burza1234
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich wymieniłem podgrzewacz na uzywany z allegro koszt 80zl wraz z przesyłka nowy 1200zl . Do tej pory bład nie wraca także była to wina podgrzewacza.
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie czy ktoś z was mierzył rezystancję sprawnego jak i uszkodzonego podgrzewacza.....???
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Was


Mierzenie oporności podgrzewacza paliwa BMW (Fuel Heater) jest pozbawione sensu. Tą metodą nie da się postawić diagnozy. Podgrzewacz z zewnątrz wygląda dość niepozornie.

Fuel Heater jest autonomicznym "modułem" i ma wbudowaną skomplikowaną elektronikę. Sterowanie grzaniem jest przez PWM. Szeregowo jest też wstawiony wykonawczy tranzystor mocy.

Moduł podgrzewacza paliwa jest w zasadzie nienaprawialny.

Główny problem polega na tym, że wersję 3-pinowa można kupić (116 PLN +PP), to wersji 4-pinowej kupić już nie można.

Połowa modeli BMW z DDE ma wersję 3-pinowa, połowa ma wersję 4-pinową.


Pozdrawiam


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopię temat bo wydaje mi się, że rozwiązałem problem DDE Fuel filter heater, activation. Jak już wyżej napisano nie można kupić oddzielnie podgrzewacza i występuje razem z filtrem za 1300zł. Katalog podaje numer 13327810133 w moim przypadku dla nadwozia UW71. Zgadza się to z numerem starego podgrzewacza.


Kupiłem sam podgrzewacz 13328572519 wersja 3 PIN za ~120zł. Różni się delikatnie bo tulejka wchodząca w filtr jest krótsza ale pasuje do filtrów 13327793672 i wszystko wydaje się być szczelne. Największa różnica jest w wtyczce. Nowy podgrzewacz ma jeden dodatkowy języczek który uniemożliwia montaż. Można by oczywiście wymienić wtyczkę w aucie ale najprościej uciąć go nożem i po sprawie.


Błąd zniknął, szkoda że nie wziąłem się za to przed zimą ale chciałem od razu założyć nowy filtr paliwa i przeciągałem wymianę do wiosny. Pojeżdżę i sprawdzę czy wszystko jest szczelne. Warto zaopatrzyć się w nowe opaski ślimakowe, rozmiar 8-16 lub podobny. ISTA potrzebna do przeprowadzenia odpowietrzania, nie mogłem zmusić bimmer-tool do współpracy.


Uwaga nie pasuje do filtrów 13328509765



20230325-161229.jpg 20230325-161320.jpg 20221013-174506.jpg 20221007-114040.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy błąd podgrzewacza paliwa nie wraca? Bo wyczytałem ,że te podgrzewacze 3 pinowe są inaczej sterowane i nie powinny działać w miejsce 4 pinowych
Opublikowano
U mnie nadal brak błędów. Tylko założyłem 3 pin w miejsce 3 pin.

To źle zrozumiałem twoją wcześniejszą wypowiedź bo myślałem ,że chodzi o zmianę 4 pin na 3 pin.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 25.03.2023 o 17:25, raz3rek napisał(a):

Kupiłem sam podgrzewacz 13328572519 wersja 3 PIN za ~120zł. Różni się delikatnie bo tulejka wchodząca w filtr jest krótsza ale pasuje do filtrów 13327793672 i wszystko wydaje się być szczelne.

Idąc za ciosem mając stary filtr Knecht/Mahle KL579D postanowiłem go rozciąć i zobaczyć jak to wygląda od drugiej strony. Poniżej różnica:

spacer.png

filtr Knecht/Mahle KL579D + podgrzewacz OE 13327810134 z mojej E91

 

spacer.png

filtr Knecht/Mahle KL579D + podgrzewacz OE 13328572519 (widać, że tulejka nie dochodzi do oringu w filtrze)

Jestem ciekawy jak długo utrzyma się szczelność na jednym oringu przy filtrze KL579D

Dedykowany filtr dla OE 13328572519 to Knecht KL169/4D

  • Lubię to 1
Opublikowano

Początkiem sierpnia sprawdzałem przed wyjazdem na wakacje i nic się nie działo. Ale skoro jest dostępny inny filtr paliwa to zamówię go na wiosnę przy okazji wymiany filtrów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.