Skocz do zawartości

[e39] Brak podświetlenia kontrolek Oil Service


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie-od jakiegoś czasu znikły mi klocki informujące o wymianie oleju.

Zastanawiam się czy jest to spowodowane przepaleniem się jakiejś żarówki ( znalazłem temat na forum o wymianie żarówek viewtopic.php?t=36899 ) czy jest to spowodowane czymś podobnym jak znikające pixele na liczniku gdzie naprawa jest już bardziej skomplikowana niż wymiana żarówek licznika.

Proszę o informację w jaki sposób podświetlane są te "klocki" - czy jest sens rozbierać licznik jak to jest opisane w linku wyżej?

Inna sprawa to co to za żarówki- jakie mają oznaczenia. Na allegro znalazłem jakieś z tym że nie wiem czy będą pasować.

=========================================

Najważniejsze parametry żarówki:

symbol trzonka: B8.5d B8.7d R5 z cokołem

oznaczenia: BAX10d 1,2W 2W W1,2W W2W

barwa emitowanego światła: BIAŁA

źródło światła: walcowa 5mm

ilość diod: 1szt

kąt świecenia: ~ 140 stopni

napięcie pracy: 12V DC

pobór prądu: 20mA

pobór mocy: 0,24W

=======================================

to jest na allegro(akurat te są LEDowe ale obudowa wygląda podobnie jak na na zdjęciu z Zrób To Sam)- czy to takie same żarówki jak w zegarach e39 po lifcie ?

 

 

Z góry dziękuję za odp.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano

No to sam sobie odpowie- dla potomności- żarówki noszą oznaczenia 12V 1,5W lub 12V i 1,2W. Najlepiej kupować tej samej firmy- u mnie OSRAM- ponieważ te z podróbek mają dłuższe mocowania. Wchodzą ale wystają poza obudowę.

 

Jeśli chodzi o podświetlenie "klocków" z Oil Service- to nadal nie mam odpowiedzi co z tym fantem zrobić. Wymieniłem wspomiane żarówki na nowe ale cegiełki mi się nie podświetliły- wychodzi na to że brak podświetlenia to ten sam objaw co znikające pixele??

 

Jakieś rady jak to naprawić?

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano
Próbowałeś resetować inspekcję olejową ?
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Próbować próbowałem, ale czy mi się udało- nie wiem. Łatwiej się resetuje jak widać te klocki. Zresztą nawet jak te klocki były widoczne- nie zawsze za pierwszym razem mi się udawało.

Inna sprawa że gdzie miały by zniknąć- przejechałem prawie równo 10000km, w zasadzie w ciągu roku, i nie kaciłem samochodu- więc powinna jeszcze zostać jakaś "cegiełka"...a tu puchy. Dlatego wygląda mi to jak objaw przepalonych pixeli lub czegoś podobnego.

 

Jakieś pomysły??

 

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano
Podłącz INPA i pobaw się testami lub zrób test zegarów z poziomu OBC
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Test z zegarami itp- robiłem - i kontrolek od Oil Service nie widać. ;/ Wszystko się pali tak jak powinno poza tymi kontrolkami.

Niestety INPY do tej pory nie udało mi się zainstalować(straciłem nadzieję) także ta opcja odpada ;/

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano
No to pozostaje już tylko wyciągnięcie z auta i sprawdzenie na stole...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Licznik wyciągałem - niestety żaróweczki są ok. Wydaje mi się że to trochę bardziej skomplikowana sprawa a ja nie czuję się na siłach aby dalej grzebać w liczniku.

 

Czy w necie jest jakiś FAQ odnośnie naprawy tego typu "schorzeń" ?Naprawę znikających pixeli już widziałem...

 

PZDR

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.