Skocz do zawartości

Bmw46 320d test 7.0 problem pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie wymienilem oba termostaty uklad chlodzenia odpowietrzony a wskazowka stoi w tym miejscu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34dd979e2822e817.html chcialem zrobic test 7.0 ale zrobilem cos zle cos po wlaczalem i auto niE chce zapalic przy probie odpalenia tylko pstryka ale nie kreci ,kontrolka sie nie sieci ze akumulator slaby odlaczylem aku na 2 min i ciagle to samo. mozecie mi powiedziec jak teraz zrobic zeby auto odpalilo ,bo nie mam bladego pojecia? a druga sprawa czy ktos może mi opisac jak wykonac ten test krok po kroku bo robilm z tego wzoru

 

W celu uaktywnienia wszystkich ukrytych testów należy odblokować komputer.

Procedura odblokowania przebiega następująco:

 

1. Przytrzymać lewy przycisk w zestawie wskaźników.

2. Przekręcić kluczyk w pozycję 1 i zwolnić przycisk gdy na wyświetlaczu pojawi się napis "test 1"

3. Przyciskając odpowiednio lewy przycisk wejść do testu 19

4. Na wyświetlaczu na przemian pojawią się napisy "lock_on" oraz "lock_off".

Aby odblokować testy w chwili pojawienia się drugiego napisu należy przycisnąć lewy przycisk.

 

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index

zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

 

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej

efektowna procedura testu wskaźników

 

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

 

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

 

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

 

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika

(np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

 

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

 

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

 

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

 

TEST10,11,12

niedostępny

 

TEST13

sygnał dźwiękowy - test

 

TEST14

niedostępny

 

TEST15

stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,

informacje

w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach

samochodu

 

TEST16,17,18

niedostępny

 

TEST19

odblokowanie/zablokowanie komputera

 

TEST20

niedostępny

 

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

 

I ZROBILEM COS NIE TAK JAK ODPALIC TERAZ AUTO POMOCY?!

Edytowane przez skols003
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak padło aku to tylko pstrykał i nic. Podłącz prostownik, bo nie wiem co mogłeś tam zepsuć :roll: Odnośnie testu 7.0 to jaśniej już się raczej nie da, odblokowujesz tak jak kolega napisał przy 19, jak jest off to klikasz lewym i masz odblokowane, potem klikasz do 7 i gotowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przytrzymujesz przycisk aż pojawi się "test", lecisz do numeru 19, klikasz w momencie gdy "off" jest widoczne. I testy są odblokowane, teraz trzeba wybrać 7.0. Proste.

 

Testy można włączyć też na zapłonie.

Opublikowano

"lock off" czyli odblokowujesz testy (aktywujesz, włączasz) - nie potrzeba ich potem "blokować" wystarczy że zgasisz silnik i całą procedurę trzema powtarzać - same się blokują.

 

Nie gasząc silnika możesz wyjść z wyświetlania testów (na widok przebiegu) poprzez odpowiednio długie przytrzymanie guzika.

Opublikowano
A jeszcze taki e pytanie po wlaczeniu testu mam odpalic i jechac czy czekac w miejscu . a druga sprawa to czy ten test pokazuje temperature wedlug wskaznika czy on miejszy to w silniku i pokazuje ile jest w silniku a nie na wskazniku bo byc moze mam ten wskaznik ugiety i dlatego nie stoi w pionie bo wymienilem oba termostaty na nowe ori i wskazowka jest tyle co na zdjeciu pozyzej
Opublikowano

Najlepiej wlacz test na odpalonym silniku, bo jak chcesz kontrolowac temp to lepiej zeby silnik chodzil. Jestem pewny, ze to wskaznik pokazuje wedlug testu a nie odwrotnie. Test 7 jest bardziej wiarygodny i dokladniejszy niz wskaznik.

Jesli na kresce miedzy niebiskiem polem a pionem bedziesz mial 65 stopni to wskaznik dobrze pokazuje. Pion zaczyna sie juz od 75 stopni.

Opublikowano
Wlasnie zrobilem ten test 7.0 wyszlo mi 0090 czyli dobrze ale wahalo sie od 89 do 92 caly czas jechalem dosyc szybko auto nagrzalo sie po jakis 11km przy 9 na plusie czyli wydaje mi sie troche za dlugo jak tu inni pisza ze po 4 km maja 90stopni prze temp plus 2 dziwi mnie ze u mnie jest inaczej jak sa nowe swiece i oba termostaty a ten wskaznik musi byc ugiety tak jak mechanik mowil bo nie stoi w pionie ale temp jest 90stopni. czyli temp ok mimo ze wskaznik inaczej pokazuje ,ale dlaczego sie tak dlugo narzewa macie pomysly jakies???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I dlaczego nie opalał?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zimy raczej nie wytrzyma, podjedź do hurtowni z akumulatorami to go sprawdzą, będziesz wiedział na czym stoisz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdz po ilu kilometrach nagrzeje Ci sie do np. 75-80 stopni. U mnie dogrzanie ostatnich stopni tez troche trwa i to chyba dlatego ze swiece juz dawno nie grzeja, podgrzewacz cieczy tez juz nie grzeje i te ostatnie kilkanascie stopni ciecz nagrzewa sie tylko z pracy silnika a jak wiadomo silnik diesla nagrzewa sie dosc wolno.

Tez kiedys siedzialem w tematach o nagrzewaniu i z tego co pamietam, to inni pisali ze PION maja po ok. 4km (czyli 75 stopni) i tak tez jest u mnie. Natomiast temp kiedy otwiera sie termostat (88 stopni) mam troche pozniej.

Czy podczas tego testowania miales wlaczone ogrzewanie?

Opublikowano

Nie chodzilo mi o nadmuch tylko o ogrzewanie - jesli masz ustawione na 16,5 stopnia lub wiecej to wtedy zalacza sie podgrzewcz plynu ktory dogrzewa ciecz chlodzaca i autko sie powinno szybciej nagrzewac.

Chodzilo mi o opinie innych, ktorzy po ok. 4-5km maja wskazowke w pionie a to oznacza ze temp cieczy ma wtedy jakies 75 stopni. Z racji tego, ze nieprawidlowo pokazuje Ci wskaznik, to zobacz sobie po ilu kilometrach bedziesz mial 75 stopni - jesli po okolo 4-5km to wszystko jest w jak najlepszym porzadku i jedyne co to mozesz sie zabrac za wskazowke zeby dobrze pokazywala.

Opublikowano
Miezylem po 3.5km mialem jakies 72stopnie pozniej po 11km juz 90. maskymalnie pokaze mi 94 stopnie ale dzis spadla z 90 na 80 a nic nie zrobilem. po tym tescie mysle ze ta wskazowka zle pokazuje :)

Czyli jest wszystko OK, tak jak pisalem do 70 kilku stopni nagrzewa sie dosc szybko (3-4km), natomiast do otwaria termostatu juz troche to trwa. Ja u siebie widzialem na max 91 stopni, a tak to waha mi sie miedzy 87-89..

Czemu spadala z 90 na 80 to trudno powiedziec :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
panowie wyczytalem ze 530d w ukrytym menu nie wolno brac funkcji reset bo cos sie tam stanie ja w moim 320djak robilem test skasowalem to czy jakies skutki sa negatywne tego? nie wiem czy to ma zwiazek ale po tym zaczalem miec prbolem z akumulatorem i radio przestalo dzialac pozatym wszystko ok czy jest sie czym martwic czy nie w tym temacie nikt nie zaznaczyl ze nie wolno brac reset ja mylalem ze reset wylacza wszystkie testy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.