Skocz do zawartości

[E91] - samodzielna wymiana tarcz hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy da radę samodzielnie wymienić tarcze hamulcowe (póki co przód) używając jedynie narzędzi mechanicznych czy też trzeba się wpiąć w komputer pokładowy i np.: rozsunąć szczęki hamulca?
Opublikowano

TAK.

Potrzebujesz: tarcze, klocki, czujnik, i narzedzia do wymiany.

Po wymianie kasujesz inspekcje i po temacie.

Pozdr.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
ale ogólnie wymiana tarcz w tym aucie to sama przyjemnosc. Nie potrzeba siły do sciganiecia anie zadnych specjalnych narzędzi... BAJKA
Opublikowano

Słuchajcie, a tak z innej beczki. Zauważyłem, że nieoryginalne tarcze rdzewieją przy piastach (robi się tam rudawy nalot). Miałem tak na tarczach BOSH oraz ATE, na oryginalnych które wcześniej miałem już nie.

 

Są jakiś konkretny model tarcz, lub istnieje jakiś magiczny sposób który niweluje to zjawisko?

Opublikowano
Tylko przy wymianie oczyść dobrze piastę żeby tarcza równo siadła bo potem będzie znowu że tarcze biją, kierownica drży itp :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
No i nie próbuj oszczędzać - jak nie chcesz mieć bicia na kierownicy to kup oryginalne tarcze (jak się postarasz to wyrwiesz za ~400/szt.). Ja spróbowałem ATE i po 2-3 tysiącach pojawiło się bicie przy hamowaniu a piastę miałem oczyszczoną na lustro. Szkoda nerwów, lepiej kupić raz a dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimmermanny są cynkowane więc teoretycznie ruda nie powinna się wdać

 

Rdzewieją.

Najlepiej to by chyba było pomalować jakimś porządnym lakierem przez montażem, poczekać aż wyschnie i dopiero założyć.

Albo co pół roku odświeżać.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

dzięki za info! Czyli jeśli dobrze zrozumiałem żadne podpinanie się do komputera nie jest potrzebne? Bo gdzieś czytałem, że w niektórych samochodach niezbędne jes rozsunięcie szczęk przy pomocy komputera, ale rozumiem, że E91 to nie dotyczy i szczęki rozsuwa się "ręcznie", tak?

 

Co do tarcz i klocków to miałem właśnie zamiar kupić ATE... Czytałem sporo pozytywnych opinii na ich temat oraz chyba mają najmniej opinii negatywnych. Generalnie to ciężko jest mi uwieżyć, że wszystkie zamienniki są do dupy i tylko oryginały dają radę... Tym bardziej, że często jest tak, że dobry zamiennik i oryginał schodzą z jednej linii produkcyjnej i różni je tylko logo i cena. Ma ktoś w swoim E90/91/92 tarcze ATE i może coś o nich powiedzieć?

Opublikowano
ja u siebie na przód założyłem tarcze Rotingera nawiercane - sa w śmiesznej cenie (mnie wyszło 240zł/szt, a mam 330mm średnicę), przejechałem na nich już ponad 3 tys km i hamują rewelacyjnie. na tył niestety nie mieli (rozmiar 336mm) więc założyłem zimmermanna sport (po 314zł/szt) i też jest lepiej niż dobrze, chociaż mam je krótko więc nie mogę się jeszcze obiektywnie wypowiedzieć.
Opublikowano

Tak, szczęki rozsuwa się ręcznie, lub jak masz to można sobie przyspieszyć specjalnym urządzeniem pneumatycznym do wsuwania tłoków.

Przeczytaj dokładnie tematy odnośnie tarcz i klocków hamulcowych w dziale E60 i E90, wiele osób potwierdza to z czym ja się spotkałem.

To, że ATE może być dostawcą części OEM dla BMW to nie znaczy, że te które sami sprzedają pod swoją marką są tej samej jakości. Zrobisz jak chcesz ale na 99,9% po założeniu ATE po jakimś czasie będziesz miał bicie na kierownicy. Według mnie najlepszy zestaw to tarcze oryginalne + klocki ATE Ceramic - mają znikome pylenie.

Opublikowano
Ja się nie upieram przy ATE. Mogą być inne, byle by były dobre. A z Twojego maila wynika, że albo oryginały albo nic. Po prostu ciężko jest mi uwierzyć, że tak wiele firm robi zamienniki i żadna nie jest w stanie wyprodukować zamiennika dobrej jakości. Zwłaszcza, że nie rozmawiamy tu o jakiejś niespotykanej części tylko o tarczach hamulcowych których zrobienie nie jest jakimś kosmosem (w sensie technologicznym). Z jednej strony chciałbym nabyć produkt dobrej jakości, ale z drugiej zawsze mnie wkurza, że każda część sygnowana logo producenta samochodu (dotyczy to nie tylko BMW) jest zawsze 2 razy droższa niż najdroższy nawet zamiennik. Mimo iż w niektórych przypadkach zamiennik i oryginał różnią się na 100% tylko logo.
Opublikowano

Mam Ate PD + Ate ceramic. Mogę polecić, hamują tak jak oryginały, może ciut lepiej, bo się nie grzeją, nie pylą, tarcze po przejechaniu jak na razie 6 tys.km nie biją i nie rdzewieją.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Znajomy w e90 325d od 50 tys km ma zalozone tarcze brembo i klocki ferodo ds chyba i jest bardzo zadowolony. Ponoc lepiwj hamuja i mniej fading je lapie, z drugiej strony sasiad ma MIKODA takie nacinane i nawiercane w e46 plus ate ceramic , ponad 40 tys i tez nie narzeka a ponoc sa smiesznie tanie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Panowie nie dublujcie tematu. O wytrzymalosci tarcz jest inny watek.

Ten zostal wyczerpany i autor dostal odpowiedz ze moze sobie sam wymienic tarcze.

Co do giecia czy wichrowania tarcz, to prosilbym przy wypowiedziach podawac srednia predkosc z komputera auta.

Kiedys rozmawialem z osoba, ktora twierdzila ze jezdzi szybko i nic sie jej nie gielo a pozniej podczas dalszej rozmowy wyszlo ze jezdzila do max 1,6 (bo po co szybciej). Ja natomiast znam osoby ktore jezdza po 2,2 i tu tarcze beda mialy inne warunki pracy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja u siebie na przód założyłem tarcze Rotingera nawiercane - sa w śmiesznej cenie (mnie wyszło 240zł/szt, a mam 330mm średnicę), przejechałem na nich już ponad 3 tys km i hamują rewelacyjnie. na tył niestety nie mieli (rozmiar 336mm) więc założyłem zimmermanna sport (po 314zł/szt) i też jest lepiej niż dobrze, chociaż mam je krótko więc nie mogę się jeszcze obiektywnie wypowiedzieć.

 

Powiedz mi proszę gdzie kupiłeś tarcze firmy Rotinger do E90? Sam szukałem dla siebie (może kiepsko) i nie mogę znaleźć. Mój model to E91 318d.

 

Takie jak poniżej będą pasowały na przód? a da się tej firmy coś kupić na tył?

 

http://allegro.pl/tarcze-rotinger-bmw-1-e81-e87-3-e90-przod-300mm-i2694655377.html

Opublikowano
ja u siebie na przód założyłem tarcze Rotingera nawiercane - sa w śmiesznej cenie (mnie wyszło 240zł/szt, a mam 330mm średnicę), przejechałem na nich już ponad 3 tys km i hamują rewelacyjnie. na tył niestety nie mieli (rozmiar 336mm) więc założyłem zimmermanna sport (po 314zł/szt) i też jest lepiej niż dobrze, chociaż mam je krótko więc nie mogę się jeszcze obiektywnie wypowiedzieć.

 

Powiedz mi proszę gdzie kupiłeś tarcze firmy Rotinger do E90? Sam szukałem dla siebie (może kiepsko) i nie mogę znaleźć. Mój model to E91 318d.

 

Takie jak poniżej będą pasowały na przód? a da się tej firmy coś kupić na tył?

 

http://allegro.pl/tarcze-rotinger-bmw-1-e81-e87-3-e90-przod-300mm-i2694655377.html

 

tutaj: http://www.kepler-sklep.pl/

 

to jest właśnie Rotinger sprzedawany pod inną marką... do mojego modelu nie mieli pozycji w sklepie internetowym, musiałem napisać maila żeby złożyć zamówienie. do 318d na pewno będą mieli tez na tył, z tego co mi pisali to po prostu nie mają rozmiarów ponad 330mm.

 

aha... usługa nacinania/nawiercania kosztuje zawsze 40-50zł za sztukę i można sobie wybrać kilka wzorów. wiercą na bieżąco na podstawie litej tarczy.

Opublikowano

Rotinger? Co to jest? Patrze na stronie z czego sa te tarcze wykonane i takie bla bla bla dla laikow tam jest tylko.

JAki material na tarcze idzie konkretnie????

Przykladowo tarcze DBA sa zrobione ze stali gruboziarnistej, jest to dosc twardy stop i w przeciwieństwie do stali wysoko węglowej czy stopowej Cro-Mo,

zapewnione jest dzieki temu mniejsze zuzycie tarczy i dluzsze przebiegi. Przy czym jest to produkt pod cywilne klocki a nie wyczynowe.

Natomiast Brembo Sport Oil (z ubolewaniem dodam, ze nie jest produkowany do BMW, bo bylby super zamiennikiem dla OE tarcz) produkowane są z gladkiej a nastepnie hartowanej stali, dzieki czemu charakteryzują sie zwiekszonym wsp tarcia. Jako ciekawostke dodam, iz tarcze te zostały dopuszczone do rajdowej grupy N.

 

Dodatkowo wiercenie czy nacinanie gotowego produktu??? To tak troche bez sensu, chyba ze ma wygladac tylko?

Np Brembo ORO sa odlewane z otworami lub frezami juz, zaleznie od zamowienia.

Tak czy inaczej ja nie rozumiem kombinowania z Rotingerem, ale kazdy swoj rozum ma i jak zaklada tak ma.

Pozdr.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Rotinger? Co to jest? Patrze na stronie z czego sa te tarcze wykonane i takie bla bla bla dla laikow tam jest tylko.

JAki material na tarcze idzie konkretnie????

Przykladowo tarcze DBA sa zrobione ze stali gruboziarnistej, jest to dosc twardy stop i w przeciwieństwie do stali wysoko węglowej czy stopowej Cro-Mo,

zapewnione jest dzieki temu mniejsze zuzycie tarczy i dluzsze przebiegi. Przy czym jest to produkt pod cywilne klocki a nie wyczynowe.

Natomiast Brembo Sport Oil (z ubolewaniem dodam, ze nie jest produkowany do BMW, bo bylby super zamiennikiem dla OE tarcz) produkowane są z gladkiej a nastepnie hartowanej stali, dzieki czemu charakteryzują sie zwiekszonym wsp tarcia. Jako ciekawostke dodam, iz tarcze te zostały dopuszczone do rajdowej grupy N.

 

Dodatkowo wiercenie czy nacinanie gotowego produktu??? To tak troche bez sensu, chyba ze ma wygladac tylko?

Np Brembo ORO sa odlewane z otworami lub frezami juz, zaleznie od zamowienia.

Tak czy inaczej ja nie rozumiem kombinowania z Rotingerem, ale kazdy swoj rozum ma i jak zaklada tak ma.

Pozdr.

 

dzięki za wykład, ale on się nie odnosi zupełnie do niczego i nie ma żadnego związku z tym o czym tutaj jest rozmowa. tarcze Rotinger zbierają bardzo dobre opinie tutaj na forum więc postanowiłem spróbować i póki co jestem zadowolony. I dopóki jestem zadowolony i dobrze hamują i nie gną się przy moim stylu jazdy, to mam gdzieś czy są zrobione ze stali gruboziarnistej czy z tektury.

Opublikowano

Moja wypowiedz to bylo pytanie, ktore brzmialo: JAki material na tarcze idzie konkretnie????

Tobie nie robi roznicy czy masz tarcze zrobione ze stali gruboziarnistej czy z tektury, a mi robi bardzo duza roznica i mialem nadzieje ze ktos z forum ma taka wiedze, i sie nia podzieli.

Poza tym szukalem bardzo dobrych opini o tych tarczach i znalazlem doslownie 2, a mianowicie Rogera i Twoja, wiec bylbym wdzieczny jakbys podlinkowal mi reszte tych bardzo dobrych opini o tych tarczach, bo czlowiek uczy sie cale zycie i moze wlasnie wyrasta nam bardzo dobry produkt.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Moja wypowiedz to bylo pytanie, ktore brzmialo: JAki material na tarcze idzie konkretnie????

 

zamiast się rozwodzić zadzwoń w poniedziałek i zapytaj, kontakt z nimi jest b. dobry i na pewno dostaniesz precyzyjną odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.