Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem prawdopodobnie z czujnikiem położenia wału. Mianowicie silnik ciężko odpala gdy jest ciepły, gdy zimny problemow nie ma. Co prawda nie odpala od pierwszego strzała ale jest dużo lepiej niż gdy jest ciepły.

 

Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę i gdy postał z godzinę było już ciężko odpalić ale załapał. Natomiast gdy przyjechałem do domu i po 5 minutach od zgaszenia próbowałem go odpalić to już się nie udało. Silnik kręcił, niby łapał lub wdawało się że chodził na jeden cylinder ale nie odpalił. W tym czasie zapala się kontrolka abs. Dodam ze akumulator jest sprawny kilka dni temu go wymieniłem bo stary już miał parę lat. Dopiero po 15 minutach z wielkim trudem odpalił. Pompa też powinna być sprawna, była robiona ponad rok temu i nie ma żadnych problemów z mocą lub praca przy wyższych obrotach.

 

Dwa dni temu sprawdzałem błędy i jeden jaki był to "asc button, 98" nie wiem może jest jakoś powiązany z całym problem. Błąd dało się usunąć. Dodam jeszcze że próbowałem uruchamiać silnik z wyłączonym ASC ale bez żadnej różnicy.

 

A teraz pytanie, jak jest z wymianą tego czujnika, robił to ktoś domowym sposobem? Przejżałem TIS i dostęp jest od dołu po uprzednim wyciągnięciu rozrusznika. Każą też ustawić wał na znaki, chyba tylko po to żeby 'występ' na kole zamachowym wypadał dokładnie na przeciwko czujnika. No i użyć specjalnego narzędzia (którego oczywiście nie mam), a które określi odległość czujnika od wału. Jaka powinna być ta odległość?

 

Wszelkie rady mile widziane.

Opublikowano
Obawiam się, że nawala sterowanie pompą wtryskową. To nienormalne, żeby przy rozgrzanym silniku nie mógł odpalić. Albo usterka właśnie czujnika wału - za duża odległość od nadajników, albo zaolejenie przez co nie ma indukcji. Druga kwestia to czujnik kąta obrotu VP44 i tutaj też jeśli impulsy nie będą zsynchronizowane z GMP to nie odpali. Musisz dokonać precyzyjnej diagnostyki i do tej jednostki polecam DIS. Jeszcze zwróć uwagę na temperaturę paliwa, która optymalnie powinna wynosić 55'-60'C.
Opublikowano

A myslisz że czym sprawdzałem błędy, carsoftem?

Dziś była kiepska pogoda ale jutro potestuje jeszcze raz, moze w disie są jakieś service funktions na czujnik.

Pompa była robiona ponad rok temu w niby dobrej firmie więc wolałbym żeby to było coś innego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.