Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam prawdopodobnie problem z tym modułem SGM-SIM błąd 93F9. Świecą się poduszki. Sprawdzona mata i kostki pod fotelami. Pozostało mi jeszcze sprawdzić połączenie poduszki w kierownicy ale to chyba nie będzie to. Co jeszcze można sprawdzić? Naładować akumulator dla pewności? Wiem że ten moduł odpowiada za wiele funkcji. Chciałbym upewnić się że to SGM-SIM... Jakieś porady? Błąd znika po wykasowaniu w INPA ale zazwyczaj dosyć szybko wraca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam prawdopodobnie problem z tym modułem SGM-SIM błąd 93F9. Świecą się poduszki. Sprawdzona mata i kostki pod fotelami. Pozostało mi jeszcze sprawdzić połączenie poduszki w kierownicy ale to chyba nie będzie to. Co jeszcze można sprawdzić? Naładować akumulator dla pewności? Wiem że ten moduł odpowiada za wiele funkcji. Chciałbym upewnić się że to SGM-SIM... Jakieś porady? Błąd znika po wykasowaniu w INPA ale zazwyczaj dosyć szybko wraca.

Sterownik do wymiany lub próbować przez programator reanimować. W nim eeprom i flash.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Czy zna ktoś namiary na osobę która pomoże w tej sprawie? Podstawy kodowania znam ale tylko w NCS Expert

do kodowanija tam escze daleko

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OK w takim razie proszę o wycenę za taką usługę.

Przy wymianie na uzywany w ecu musi być zmieniony VIN - albo programowanie albo przes programator. Potem kodowanie i uruchomienie systemowego czasu w satelitach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet na allegro jeden jest w sprzedaży , nadaje się na twoje auto. Pół godziny pracy i system bezpieczeństwa jest sprawna bez rozwoju myśli na warsztacie - czy istnieje życie na marsie :mrgreen:
Opublikowano

65776957029

(31.08.2004 — 12.08.2004) , obustronnie wymienialny

65776960383

(01.09.2004 — 30.03.2005) , obustronnie wymienialny

65776962703

(24.01.2005 — 26.07.2005) , obustronnie wymienialny

 

Supersedes:

 

65776943089

(01.09.2003 — 30.07.2004) , obustronnie wymienialny

65776938936

(30.06.2003 — 26.01.2004) , obustronnie wymienialny

65776940306

(02.06.2003 — 14.07.2003) , wymieniany odwrotnie

65776937686

(01.06.2003 — 31.07.2003) , wymieniany odwrotnie

65776936175

(01.04.2003 — 30.04.2003) , wymieniany odwrotnie

65776936018

(24.02.2003 — 26.02.2003)

 

Czyli obojętnie który z nich zakupię powinno być dobrze plus oczywiście programowanie itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

65 77 6 975 686

65 77 2 298 859 13.06.2013

65 77 6 960 383 30.03.2005

65 77 6 957 029 12.08.2004

65 77 6 946 388 11.01.2005

65 77 6 943 089 30.07.2004

 

na allegro sa tylko 1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wraca temat tego błędu 93F9 czasem uda sie go skasować ale niemal natychmiast powraca. W INPA opis błędu dokładnie to:

93f9 spannung energiereserve u60 n.i.O

Czyli na nasz język: napięcie zasilania rezerwy.

Dodam że napięcie akumulatora bez załączonego silnika wynosi 12,2V a podczas jazdy 14,8V czasem 15,0V. Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

Znalazłem coś takiego jeszcze

i zastanawiam się czy to nie sprawdzić rozwiązanie dotyczy kabla BST przy akumulatorze? Ktoś coś ruszył w temacie?

Dodam że testowałem już emulatory maty pasażera i zapięcia pasów i błąd wyskakiwał ponownie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

NIE !!! Problem tkwi w innym . Jeździsz teraz przy niesprawnym systemie bezpieczeństwa

Opublikowano
Wraca temat tego błędu 93F9 czasem uda sie go skasować ale niemal natychmiast powraca. W INPA opis błędu dokładnie to:

93f9 spannung energiereserve u60 n.i.O

Czyli na nasz język: napięcie zasilania rezerwy.

Dodam że napięcie akumulatora bez załączonego silnika wynosi 12,2V a podczas jazdy 14,8V czasem 15,0V. Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

Znalazłem coś takiego jeszcze

i zastanawiam się czy to nie sprawdzić rozwiązanie dotyczy kabla BST przy akumulatorze? Ktoś coś ruszył w temacie?

Dodam że testowałem już emulatory maty pasażera i zapięcia pasów i błąd wyskakiwał ponownie.

Sprawdź ładowanie powinno być 14.4V najlepiej oscyloskopem.Jeżeli jest problem to go usuń.Skasuj błąd i powinno pomóc.Miałem podobny problem w E61.
Opublikowano
Zauważyłem również że pod maską przy wyłączonym silniku coś delikatnie piszczy w okolicach alternatora. Czy to normalne? To może być regulator napięcia czy co? Może być przyczyną błędu 93F9 z tego co piszą na forach zagranicznych...
Opublikowano
Wyciągnij cały alternator i niech ktoś kto się zna sprawdzi.Będziesz miał pewność że alternator jest sprawny lub nie.Następnym krokiem będzie sterownik obsługujący ładowanie sprawdź w WDS nie pamiętam czy to ECU obsługuje.Zacznij od alternatora.Dobrze by było żebyś sprawdził pobór prądu na + klemie aż do uśpienia systemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki stosunek 60V w sterowniku SIM mają do akumulatora i alternatora. Ludzie, no czas już włączyć myślenie i mózg , a nie fora czytać.

Kilka ostatnich postów - bzdura, która do problemu nie odnosi się w ogóle.

Opublikowano
Kolego temsky740 czyli wartości ładowania uważasz za prawidłowe? A przyczyna nadal tkwi w samym układzie SGM? Jako fachowiec utwierdź mnie w tym przekonaniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.