Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem w moim aucie. Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka poduszek. Po sczytaniu błędu SGM-SIM - 93F9 Control-unit fault wychodzi na to, że winny jest moduł bezpieczeństwa za schowkiem pasażera. Co może być tego przyczyną? Czytałem, że może być wina akumulatora. Auto nie brało nigdy udziału w wypadku. Błąd da się usunąć i po pewnym czasie dopiero wraca. Czasami po pierwszym przekręceniu zapłonu po usunięciu usterki, a czasami po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach. Nie ma reguły. Chciałbym najpierw spróbować wszystkiego przed wymianą sterownika. Jest możliwość zaktualizowania sterownika i ewentualnego przekodowania go? Miał już ktoś podobny problem?
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam problem z aktualizacją softu. W czym może leżeć przyczyna? Pierwsza sprawa, to nie wiem, który sterownik mam zaktualizować czy SGMS60 czy SGMZ60. Druga sprawa nie wiem czy mam aktualne pliki z isty, bo przy próbie aktualizacji wyskakuje ta sama wersja softu co obecna. Trzecia sprawa, aktualizacje mam robić poprzez F3 Prog. ZB-Update czy F1 Comfort Mode i wybór sterownika? Z góry dziękuję za pomoc.

 

http://img35.imageshack.us/img35/6914/44156213.jpg

http://img254.imageshack.us/img254/6796/67512077.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/2001/sgm1.jpg

http://img547.imageshack.us/img547/4877/sgm2.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/8594/sgm3q.jpg

Opublikowano
Wolałbym najpierw spróbować aktualizacji, później ewentualnie nowy akumulator i na koniec wymiana modułu, jeżeli będzie konieczna. Pomoże ktoś?
Opublikowano

A jak ten sterownik wyjąć? Jest problem? Muszę sprawdzić numery.

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15/2005-e60-535d-restraint-system-fault-diagnosis-t107485/

My 2005 E61, had this error and it turned out to be a battery related problem, due its age it wasnt holding its charge properly. Replaced the battery and have had no problems since then

 

Nie mogę znaleźć drugiego linku, ale było w nim, że jeżeli błąd występuję cały czas to sterownik jest na pewno do wymiany. Jeżeli da się usunąć błąd i wraca po pewnym czasie, to aktualizacja softu może pomóc. Także nie wszystko stracone.

Opublikowano

Nie rób update softu za pomocą winkfp bo na koniec musi być wykonana synchronizacja z innymi pod modułami. Nie wiem jak progman (SSS) ale według mnie to powinno się to zrobić za pomocą Icoma i Isty.

Modu SGM to moduł gateway i on kumuluje komunikację z 6 innymi modułami. Jeśli tylko jego podniesiesz to może się nie zsynchronizować z innymi.

Jak podłączysz się pod istę to ona ci wykryje wszystkie 7 modułów i będziesz w stanie mieć odczyt z nich.

Opublikowano
Rację miał tomek020. Dzięki pomocy Tomka udało się zakodować i zaprogramować moduł SGM, ale niestety błąd pozostał i czeka mnie wymiana sterownika. Wiem gdzie się on znajduję (za schowkiem pasażera), ale czy ciężko go wyjąć?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ten błąd może być spowodowany złym napięciem ładowania alternatora? U mnie się waha od 12,6 V do 15,15 V. Do wymiany prawdopodobnie regulator napięcia. Kolejna sprawa, czy wypadający zapłon przez uszkodzoną cewkę może powodować takie wahania napięcia? Najpierw oczywiście wymienię padającą cewkę zapłonową, ale może ktoś wie?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Proszę o trzymanie się tematu wątku, wyskoki zostaną nagrodzone.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kupiłem w końcu moduł. Tak wygląda:

http://img593.imageshack.us/img593/4791/sgmy.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE71&mospid=48463&btnr=65_1338&hg=65&fg=65

Numery z real oem się zgadzają. Może mi ktoś napisać jak się demontuje schowek pasażera? Moduł wymieniać przy odłączonym aku? Przed odpaleniem auta moduł należy od razu przekodować ,czy można chwilę jeździć na nieprzekodowanym? Wiadomo, że błąd zostanie póki się nie przekoduje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dobra więc tak. Wymieniłem moduł, przekodowałem i wszystko było ok. Jednak spróbowałem postawić na nowo mój stary moduł i również się udało. Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem, to może się do mnie odezwać. Moduł, który kupiłem jest po przebiegu 107 tys km. Mam go na sprzedaż za 500 zł. W cenie darmowe kodowanie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

 

3 ten blad mowi o hardware ze jest uszkodzony a nie soft

 

4 BMW opisuje ten blad jako uszkodzony sterownik ale widocznie jestes modrzejszy od nich :D :D :D

 

 

 

Dodam od siebie że na płycie siedzi 32 bitowy procesor z rodziny MPC555 i z tego co niedawno wyczaiłem pomaga mu reballing.

 

Panowie po co takie zwarcia ? W moich oczach i tak jesteście " BEST" lubię czytać wasze posty :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Do tej pory żadnych problemów z moim sterownikiem. Moduł, który kupiłem jest z E60 po przebiegu 107 tys km. Mam go na sprzedaż za 500 zł. W cenie darmowe kodowanie.
Opublikowano
Ale ja nic nie naprawiałem. Po prostu prawidłowo przekodowałem sterownik. Wszystko działa jak trzeba.
Opublikowano
Wyjaśniłem Ci gdzie leżała przyczyna, nie będę zdradzał na forum. A czy ja się chwalę, że jestem programistą? Poświęciłem pół dnia i sam sobie przekodowałem prawidłowo. Z mojej strony koniec tematu, chyba że wiesz w jaki sposób mogę udowodnić na forum, że sterownik działa bezbłędnie od czasu przekodowania i ma się dobrze...
Opublikowano

Panowie !!! Powiem tyle na innym forum poleciały by osty i bany.

Zachowujecie się jak dzieci !

 

Majes86 musisz zrozumieć problematykę . Procesor w przedmiotowym module jest nałożony na płytę w technologi BGA.

Od jakiegoś czasu dokładnie nie pamiętam 2004 -2005r

Weszła w życie dyrektywa RoHS Unii Europejskiej (Restriction of use of certain Hazardous Substances) dotycząca ochrony środowiska naturalnego. Zakazuje ona stosowania w produktach elektrycznych i elektronicznych sześciu substancji niebezpiecznych (powyżej dopuszczalnych maksymalnych wartości), takich jak:

 

rtęć,

kadm,

ołów,

6-wartościowy chrom,

środki ochrony przed płomieniami PBB oraz PBDE.

 

W związku z powyższym zmieniono spoiwo z cynowo-ołowiowego na spoiwo cynowo ,miedziano ,srebrne i inne kombinacje .

Problem w tym że wzrosła temperatura topnienia takiego spoiwa ,jest ono twardsze mniej elastyczne , rozpada się przy niskich temperaturach i kwitnie ,lub inaczej rosną cynowe wąsy.

 

Tutaj ciekawy artykuł : http://elektronikab2b.pl/blog/15643-cynowe-wasy-zablokowaly-pedaly-gazu-w-toyotach#.UYtqW2e-rww

http://elektronikab2b.pl/images/stories/Jnc9OTAwJmg9NjAw/63907:wasy.jpg

 

Tutaj jak zachowuje się nowe spoiwo narażone na zimno:

http://ja.gram.pl/upl/blogi/167500/img_wpisy/2010_38/cynabezolowiowa.jpg

 

Problemy z współczesną elektroniką najczęściej wynikają z korozji ,pękania lub "rośnięcia wąsów na spoiwie"

Doprowadza to do zwarć lub przerw.

 

Wracamy do procka w module SGM-SIM , SGM HIGH, i pokrewnych ..... TĄ ELEKTRONIK RÓWNIEŻ DOTYKA TEN PROBLEM I Z BIEGIEM CZASU BĘDZIE SIĘ ON NASILAŁ.

 

Programowanie ,kodowanie , odłączanie na jakiś czas zasilania id . itp., radość z tego że moduł zaczął działać jest moim zdaniem chwilowa.

Powiedział bym że ma to związek z sporym szczęściem lub zbiegiem okoliczności , chwilowe zamknięcie obwodu na zimnym lucie BGA pod procesorem . Lub przerwanie mikroskopijnego wąsa.

 

Prawda jest taka że problem zniknął chwilowo i nie da rady ustalić kiedy powróci , możemy być pewni że powróci.

 

Jedynym pewnym sposobem jest reballing

http://microcomputers.es/images/REBALLING.jpg

Z PRZEGRZANIEM W ŚLEPO CAŁEJ PŁYTY.

 

Wnioski :

Programowanie ,kodowanie i cudowanie po pojawieniu się błędów może chwilowo rozwiązać problem .Prawda jest taka że nadal taki moduł to mina.

Rozsądnie jest oddać płytę do specjalizującego się w elektronice SMD I BGA warsztatu i poprosić o wykonanie powyżej wypisanych czynności.

 

Koszt około 150-200zł

Daje to bardzo duże szanse że po takim zabiegu układ wstanie i po kasowaniu błędów i synchronizacji będzie bezawaryjnie działał.

 

Uratowałem w ten sposób kilka tych sterowników , niestety ostatnio będąc nadgorliwie dokładnym przegrzałem swój własny SGM HIGH 22 . Co skutkowało zgonem całkowitym.

CÓŻ AKIE ŻYCIE . :cry2:

 

Teraz szukam kogoś kto zdalnie zmieni VIn i wywali wkodowane w dawcy skrętne ksenony, których nie mam.

Ktoś chętny ?wszyscy z was to potrafią .... mile widziana pomoc ,inaczej sam będę musiał się nauczyć.

 

Ponadto !!

Panowie ...szanuje was bardzo za wiedzą ,umiejętność i coś tam jeszcze ale nie róbcie wiochy . Albo merytoryczna wymiana wiedzy w dyskusji, jakieś wsparcie ,pomoc ,współpraca albo jakaś bitewka w sieci i udowadnianie swoich racji .... czyli nuda . I przedstawianie siebie w bardzo złym świetle.

Pozdrawiam Krzysiek.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobra i merytoryczna wypowiedz.

Z serwisami trzeba uważać bo do rebolingu są potrzebne sita często o specjalnym wzorze. Koszt ich wykonania jest wysoki. Cześć ludzi posiłkuje się ręcznie nakładając kulki ale do tego trzeba mieć fachową rękę.

Swego czasu robiłem to w telefonach komórkowych własnoręcznie i mimo wszystko zabiegi były również tylko czasowe.

ROHS to nic dobrego.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Zależy po jakiej naprawie ? :) .Jesli fachowo ktoś osadził na nowo BGA ,to wystarczy skasować błąd.

Potwierdzam z autopsji ,że żadne flashowania, kodowania etc nie pomogą TRWALE na błąd 93F9 .

Uważam,że Kolega ROGER-NYSA objaśnił jeden z problemów dzisiejszej elektroniki w najbardziej przyswajalny sposób.

Szkoda ,że na tych wszystkich polskich forach pełno tylko szczekaczy ,a prawie zero merytorycznej wiedzy.

 

pozdrawiam

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie, podepnę się pod leciwy temacik, bo widzę, że macie obycie w temacie. E65 2005r 3.0D.

Może ktoś miał lub wie o co chodzi z SZL i SIM:

błędy SIM: 93C8

 

błędy SZL:

9501

94EA

94AB

94E3 -clamp_U ISIS missing

 

Nie działa wielofunkcja kierownicy, klakson, DSC i poduchy świecą.

Taśma kierownicy sprawna na 100%. Brak jest zasilania na złączu puszki od wielofunkcji.

Dziękuję za każdą podpowiedź.

 

linki do screenów:

 

https://www.sendspace.com/file/wpoylt

 

http://www.sendspace.com/file/1l6mll

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.