Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia bmw e46 320i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Problem polega na tym, że rozsadzilo mi już dwie chłodnicze a trzecia już się rozciąga. Czytałem , pytałem i wymieniłem. Czujnik temperatury przy chłodnicy oraz korek wlewu. Odpowietrzalem już chyba że 4 razy w tym raz mechanik i nadal nic. Dzisiaj zaryzykowalem i ponownie otworzyłem korek podczas pracy silnika mimo że miałem twarde węże .to co zobaczyłem mnie zdziwiło a mianowicie poziom wody podnosił się. Po krótkiej jeździe poziom podnosił się po czym troszkę opadał i tak w kółko. Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić co jest nie tak . Wiem że tak nie powinno być bo kiedyś otwieraniem wlew i poziom ciągle był ten sam. Czy to może być wina termostatu?
Opublikowano
Całkiem możliwe. Ja raczej bym obstawiał pierw na pompę wody w układzie chłodzenia.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
No jeżeli już tyle zrobiłeś w kwestii uśnięcia usterki, a tu jednak ciągle to samo to na Twoim miejscu sprawdziłbym pompę wody, a następnie uszczelkę podgłowicową. Kompresja która się tworzy w układzie po prostu będzie Ci niszczyć każdą chłodnicę jaką założysz.
Opublikowano
Robili mi próbę cisnieniowa i nic ciśnienia nie uchodziło z układu chodzenia co oznacza że powietrze nie przedostaje się do cylindrów.Dodam że jak poziom się podnosił i opadał to i tak woda że zbiornika wypływała. A jak zgłosiłem silnik to woda zaczęła opadać . Wyglądali to jakby pompą wody wyciągała wodę w momencie kiedy wymieniłem korek. A gdy jest korek to tak jakby coś blokowało przeplyw za chlodnicą.
Opublikowano
Chyba się nie zrozumieliśmy... chodzi o ciśnienie uchodzące do kanałów wodnych przez uszkodzoną uszczelkę. Wtedy nabija powietrze, które powinno być w kotłach i wędruje do układu chłodzenia powodując puchnięcie chłodnicy. Albo w innym kierunku, gdzieś jest nieszczelność, np na pompie wody i tworzy kompresję przez co dochodzi do podobnej usterki. Lub po prostu układ się zapowietrza i owa "poduszka" powietrzna sobie lawiruje w układzie powodując właśnie takie windowanie płynu w zbiorniczku.
Opublikowano
Zgadza się. Tyle że jeśli ciśnienie tworzy się w cylindra i uszczelki była by pęknięta to ciśnienie wędruje do układu chłodzenia ale i w drugą stronę też. Więc jeśli pompą z manometrem wytworzysz ciśnienie to manometr wskaże czy ciśnienie spada przez uszczelke. Czyli uszczelki odpada. Popraw mnie jeśli się mylę. Jutro sprawdze pompę i termostat zobaczymy co jest walnięte
  • 1 rok później...
Opublikowano
Odgrzebuje temat tylko , aby napisać jak moja historia się skończyłą. A więc po wymianie termostatu, pompy wody, korka, chłodnicy i czujnika temperatury nadal poziom się podnosił. Niestety przychodził czas podróży do Polski i troche się tego obawiałem wieć wziołem betke na przejażdżkę i tak wszyskie biegi aż do czerwonego pola , i tak przez dobre pól godziny jeździłem i tylko czekałem aż coś strzeli , a tu zonk , nic się nie stało. Pojechałem do Polski i z powrotem zero problemów, dodam , że to było półtora roku temu , auto sprzedałem i co jakiś czas je widzę żadnych problemów. podobny problem miałem z e39 ale po wymianie visco wszystko wróciłe do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.