Skocz do zawartości

5XX regeneracja wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

zastanawiam sie nad regeneracja wahaczy wie ktos moze gdzie w okolicach gorzowa wielkopolskiego najlepiej z montazem mozna zrobic to dobrze?

Opublikowano
trw czy srl czy inne gej...stwo... to chinszczyzna wszystko z jednej stodoly. Jak chcesz sie cieszyc swoim bmw to kup tylko dobre czesci renomowanych marek. Lemforder, moog czy cos w tym stylu. Ja kupilem amorki na przod srl (120 zl sztuka, gdzie kayaba i monroe kosztuja po prawie 300 sztuka) a zaluje tego do dzis, miekkie, trudno je zakladac, brak jakichkolwiek oznakowan (3 razy na geometrie az sie udalo)... szkoda, ze nie zachowalem paragonu, bym podjechal do nich i wsadzil im te amroki w du... kup dobre czesci i bedziesz zadowolony!
Opublikowano
Ja regenerowalem 2 wahacze u Blonskiego w Zielonce. Cena calej regeneracji przedniego gornego + montaz niewiele mniejsza niz nowego lemfordera u macka. Ja zdecydowalem ze nastepnym razem kupie nowke i zmienie sam. Co prawda wahacz dalej jest ok, wiec nie mam powodow do niezadowolenia. Sama regeneracja to po prostu wyprasowanie sworznia i rozwiercenie otworu. Potem wprasowuja dowolny pasujacy srednica sworzen i tyle...
Opublikowano

Moim zdaniem co nówka to nówka, ale jeśli jest jakiś naprawdę profesjonalny warsztat co się tym zajmuje to pewnie też to pociągnie ale czy to się opłaca? Tak jak kolega pisze że niewiele mniej to kosztuje.

W e34 z tego co wiem można o wiele żywotniejsze kupić stalowe wahacze i ludzie sobie zachwalają. Wie ktoś czy w e39 można odejść od alu?

Opublikowano
Czy ja wiem, czy mozna to nazwac drutowaniem? BMW zastosowalo wahacze z niewymiennymi sworzniami, zeby zedrzec kase na czesciach. Sworzen lema do e36 kosztuje 50zl, caly wahacz do e39 prawie 400... Nie widze potrzeby wymiany calych wahaczy, jesli mialbym placic za montaz , to regeneracja wydaje sie rozsadnym rozwiazaniem. Mysle ze w konfrontacji trwalosc/cena bedzie to oplacalne i bez szkody dla auta. Oczywiscie mowa o solidnej regeneracji (z uslug warsztatu o ktorym mowie korzysta wiekszosc warszawskich taksowkarzy, nie spotkalem sie wsrod nich z negatywna opinia). Jesli jest dobry serwis w okolicy, to mysle ze warto skorzystac i zaoszczedzic.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Oryginał wytrzymuje ok. 200tys. więc myślę że nie warto regenerować ale oczywiście to wybór idywidualny
Opublikowano
kilka razy korzystalem z uslug firm regenerujacych czesci, i musze przyznac ze sa skuteczni a efekty niewiele odbiegaja od oryginalow, wrecz czasem je wyprzedzaja, juz nie mowiac o kosztach. dwumas: 700 a nowka ponad 2000, wtryskiwacz 1300 nowka a regeneracja (wymiana cewki 80 zl, a rozpylacza 150)... Sprawa tak samo dotyczy wahaczy, maglownic czy innych czesci zawieszenia. Ci ludzie to fachowcy, wiedza co robia. A maja ten as, ze nie pracuja przy tasmie produkcyjnej, wiec sie przykladaja do tego co robia. Jesli nasz wahacz nie jest zlamany, czy wygiety mozna spokojnie oddac na wymiane tulejek. Demontaz i montaz to latwa sprawa, jednak kalkulacja kosztow moze przesadzic o wyborze miedzy nowa sztuka a regeneracja. pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wachacze przednie dolne oryginały zawsze w E39 wytrzymywały mi 200tys. Auta sprowadzone osobiście z pewnym przebiegiem.

Łatwo poznać czy wahacz jest od nowości gdyż taki posiada datę produkcji.

Opublikowano
@kruk, co wytrzymuje 200 tys? Z przodu oprocz wspomianych 2 wahaczy mam wszystko lema, liczylem ze taki zestaw na oponkach 235 45 17 (w zime na 15tkach) zrobi max 80tys. Ludzie pisza, ze na tandetnych zamiennikach z allegro (SLR) robia ok 20 tys...

z własnego doświadczenia wiem że oryginał wytrzymuje blisko 300tys; lecz warunek jest tylko jeden, nie na polskich ani rosyjskich drogach :D

Opublikowano
taka mala zagadka trw i lemforder to to samo :D a bmw montowalo na pierwszy montaz lemfordera a teraz kupujac wahacze lemfordera okazuje sie ze na wahaczu jest lem a guma trw tak wiec jeden ch... czy to czy to... podziekowal za wypowiedzi
Opublikowano
Oryginał wytrzymuje ok. 200tys. więc myślę że nie warto regenerować ale oczywiście to wybór idywidualny

 

prawda, ja mam dalej wahacze na których auto wyjechało z fabryki z monachium :mrgreen: , ale mam prawdziwego przelotu 250tys (pewnie jedne z ostatnich e39 w pl z takim przebiegiem :D ) z czego 60 tys w pl,

wahacze pewni już nie ideał, nic nie stuka, a jakość potwierdzają :cool2:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Ja wymieniałem wahacz przedni dolny, prawy na początku września bo sworzeń złapał już luz. Wahacz był jeszcze oryginał fabryczny. Obecnie mam przebieg 270 000 km. Teraz czekam aż zacznie łapać luz sworzeń na lewym wahaczu bo one z reguły padają jeden po drugim. Prawy wymieniłem na TRW i wszystko funkuje idealnie. Jak padnie lewy to też pójdzie TRW na podmianę.

Co do regeneracji to zdaje się, że czasem kupując jakieś graty i oddając swoje zużyte dostaje się zniżkę cenową bo firmy te zużyte części ponownie przywracają do życia. Nie wiem jak jest z wahaczami ale pewnie też je regenerują jeśli nie są mechanicznie poważnie uszkodzone.

Pzdr.

  • 3 lata później...
Opublikowano

A ja zakupilem wersje wzmacniane wachacza po regeneracji bo mialem dosyc wymieniania co 1.5 roku wachaczy niby sredniej jakosci z tylu e60 e39 maja takie same tylko numerami sie roznia i e53 mimo ze metalowy to tez mechanicznie pasuje i funkjonuje dobrze.

wachacz ma zamontowana nakretke do kasacji luzu okolo 200zl kosztuje taka przyjemnosc

http://images76.fotosik.pl/879/6e1ceda9951b39d8med.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/879/668440c5e5371a62med.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/879/f775a1d883197334med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.