Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EGR w latach 80?! Wklepaj w wiki EGR i sam sobie odpowiesz.

 

Ani na dieslach, ani na doładowaniach za bardzo się nie znam, ale to chyba zawór turbiny.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

To jest gruszka turbiny , tak to się nazywa ... czy tak mówią na to ludzie , powinno to pracować , jeśli przestaje pracować to auto jest dużo słabsze , słabnie pod górki , musisz je dość wysoko kręcić żeby jechało..

Gruszka może nie działać w ogóle , lub u mnie było tak że sztanga ( ten pręcik metalowy ) nie zostawał całkowicie wciągnięty do gruszki i bardzo szybko wracał do pozycji wyjściowej , powodem tego jest że w gruszce nie jest utrzymywane podciśnienie .. tam powinieneś mieć taki gumowy wężyk , sprawdź czy jest cały , szczelny i drożny . Jeśli nie wymień na nowy i zobacz czy będzie jakaś reakcja .

Opublikowano

Rozumiem że proporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika ten pręt powinien jakos sie podnosic i opadać?? U mnie jest on na sztywno i kiedy gazuje tak do 3 tyś obr nawet nie drgnie.

Ręcznie cos tam prubowałem go poruszać niestety bardzo ciężko sie rusza a nie chce nic na siłe robić . Zakładam że jest zepsuty to najlepiej dla silnika w jakiej pozycji ten pręcik zosatwić?? górnej/dolnej??

Opublikowano

Na postoju przy dodawaniu gazu gruszka się nie ruszy , jest za małe ciśnienie .. Ale ręcznie trzpień powinien wychodzić przy dość mocnym pociągnięciu . Ale tak jak pisałem wcześniej , najpierw sprawdź wężyk .. Czy jest cały i drożny ..

Czujesz że auto Ci jakoś osłabło ? Musisz je mocno kręcić żeby jechało ?

Opublikowano
Nie auto nie jest jakoś specjalnie słabe, ale kupiec który przyjechał podawał sie za mechanika i mówił ze to musi pracować. Gazował i gazował, doszedł w koncu do wniosku ze jest zepsute i tyle i jeszcze że to niby jest EGR :). Jako że ja niezabardzo sie na tym znam to napisałem na forum. Może rzeczywiście cos jest nie tak z tą gruszką. Napiszcie mi mi jeszcze czy to normalne że jak sie depnie dieslowi z turbo to zakopci na czarno? czy powinien kopcić czy nie powinien? Sprzedaje auto i tyle sie juz nasluchałem tych opinii "specjalistów" że sie odechciewa powoli tej sprzedaży. Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Jeśli zakopci chwile na czarno to nie ma się czym przejmować , ale jeśli puszcza chmurę czarną że nic z tyłu nie widać to znaczy że leją końcówki wtrysków czy jest jakiś problem z kątem wtrysku paliwa , ten silnik jest trwały i niezawodny , jednak jest to już starsza konstrukcja .. Ale jeśli jest wszystko sprawne nie powinien zbytnio kopcić , nie za duża ilość czarnego dymu przy gwałtownym depnięciu na gaz jest dopuszczalna .. A tak jak pisałem , gruszka na postoju i nie wiadomo przy jakich oborach nie będzie się ruszała , gdyż jest za małe ciśnienie . EGR , to nie te lata ... Widać że mechanior z niego był pierwsza klasa ;) Ja jeżdżę autem z tym samym silnikiem z tym że z mechaniczną pompą wtryskową z E28 , i tak jak napisałem , jeśli jest wszystko sprawne i dobrze ustawione to tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zakopci na czarno , nie może cały czas walić z rury jak Autosan z PKSu ... A czarny dymek z rury , taki urok diesla , Diesle musi kopcić :D
Opublikowano
Aha to wygląda na to że u mnie jest wszytko OK z tym czarnym dymkiem u mnie :) To mówisz że mechaniczne pompy są lepsze od elektronicznych, powiedz mi jak to rozróżnić? I czy da sie od tak poprostu przełożyć pompe elektroniczna na mechaniczną?
Opublikowano
Hm czy lepsze , na pewno odpada problem nastawników i wtrysku sterującego .. Kolega do TDSa wkładał taką pompę .. W 2.4 wszystko pasuje ... Wkładasz mechaniczną pompę , musisz zmienić pedał gazu na taki z linką , i ją jakoś zamocować w komorze silnika .. kupujesz jeden wtryskiwacz który wkładasz zamiast tego sterującego z kabelkiem , wywalasz komputer .. podciśnienie z kolektora ssącego podpinasz pod pompę , a nie pod zawór na nadkolu . Podpinasz tylko plus ze stacyjki pod 15 pin na pompie , i wtedy wszystko ustawiasz , możesz sobie ustawić dawkę paliwa katalogową lub większą , przez co auto będzie lepiej jeździło bardziej kopciło i więcej paliło ... Ogólnie z mechaniczną pompą można coś tam podziałać , teoretycznie dołożyć większą turbinę i IC , podnosząc moc silnika , tylko moim zdaniem szkoda męczyć dziadka , ten motor i tak jak jest zdrowy to jakoś w miarę jedzie . Ja jestem jak najbardziej zadowolony z tej zamiany , przynajmniej żadne falowanie obrotów czy problemy z odpalaniem nie wchodzą w gre ; )
Opublikowano
... jest to cięgno zaworu upustowego turbiny
iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.