Skocz do zawartości

e39 530d '01r - w trasie spada temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w mieście nagrzewa się do "pionu" i tak trzyma, przy teraźniejszej temp zewnetrznej ok 10st/C. W trasie niestety po przejechaniu kilku km wieksza predkoscia i niskich obrotach np 120km/h 2000obr/min wskazówka temperatura opada poniżej połowy o kilka mm, pomiędzy kreske podziałową a "pion". Czy ktoś to miał ? termostat ? jeśli tak to który i jakie są koszty. na kompie niema błędów bo sprawdzane.
Opublikowano
Jeżeli masz manual to masz tylko jeden , wymień go i po sprawie

A to nie w każdym 3.0d są dwa egr i główny?

 

Główny łatwo sprawdzić. Jeśli temp osiągnie pion (czyli 75st) to otwórz maskę i sprawdź waż termostatu idący na chłodnicę. Jeśli nie jest zimny a letni to masz winowajcę. Jeśli trzyma temp tzn, że winny termostat od EGR

Opublikowano
To masz do wymiany na 100% główny termostat bo nie powinien puścić na duży obieg nim osiągnie pion, a czy od egr to sprawdzisz dopiero jak wymienisz ten główny. Ale myślę ze to będzie tylko ten jeden
Opublikowano
a jakie by były objawy drugiego ? bo on sie normalnie nagrzewa do pionu w mieście, co prawda troche długo, ale się nagrzeje, ale po wyjeździe z miasta temperatura spada
Opublikowano
To muszą się inni wypowiadać. Normalne, żę w mieście się nagrzewa szybciej bo nie ma przedmuchu na chłodnicę i nie chłodzi tak mocno jak w trasie. A na chłodnicę idzie płyn cały czas co świadczy gorący wąż idący na chłodnicę. Tak czy inaczej musisz wymienić główny termostat. Szkoda silnika i paliwa by jeździć na niedogrzanym bo na 100% więcej pali
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jakie by były objawy drugiego ? bo on sie normalnie nagrzewa do pionu w mieście, co prawda troche długo, ale się nagrzeje, ale po wyjeździe z miasta temperatura spada

Ja kolego jestem po wymianie dwóch termostatów. Jak długo nagrzewa ci się silnik to do wymiany term. EGR-u. A jeśli nie trzyma ci pionu na trasie to do wymiany masz główny. Najpierw sprawdz term. EGR , jak go zdejmiesz to dmuchnij w niego. Jeśli swobodnie przelatuje powietrze to term. do wymiany . W nowym to powietrze przelatuje z dużymi oporami. Podam ci kolego przykład z odczytu temperatur w poszczególnych sytuacjach jakie miało moje auto.

Zepsute dwa termostaty .....… podczas stałej jazdy temp. Ok 74 stop. podczas zjazdu w dół temp. spadała do 67 w mieście oczywišcie 90

Po wymianie term. EGR-u.........stała porédkość. 81stopni. zjazd w dół temp. spadała do 79 miasto 90. oczywiście silnik nagrzewał mi się o wiele szybciej

Po wymianie drugiego głównego term.......stała prędkośč 90 stopni. zjazd w dół. 89. Miasto 91. max. temp. jaką uzyskałem to 96 stopni.

Pozdrawiam

Opublikowano
a jak dokonywałeś takich pomiarów podczas jazdy ? jechałeś z podpiętym kompem ? ostatnio gdy są niższe temperatury ok 8 - 10 st to auta sie nie nagrzewało wogole w trasie, może do pierwiszej kreski, i było ogrzewanie, wczoraj zaś nagrzało mi sie do pionu przy temperaturze 7st na zewnatrz, i tak trzymał, lecz nie było ogrzewania, potem znowu było ogrzewanie lecz temperatura juz była poniżej pionu.
Opublikowano

To dlaczego po tak długim czasie nie wymieniłeś jeszcze termostatu? Nie szkoda CI go tak męczyć na zimnym silniku?

 

Nie trzeba podpinać pod kompa bo masz ukryte fukncje OBC i wyświetla Ci dokładną temp w tym miejscu gdzie masz dzienny przebieg i inne funkcje. Jak odblokować masz na forum i na youtube.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak dokonywałeś takich pomiarów podczas jazdy ? jechałeś z podpiętym kompem ? ostatnio gdy są niższe temperatury ok 8 - 10 st to auta sie nie nagrzewało wogole w trasie, może do pierwiszej kreski, i było ogrzewanie, wczoraj zaś nagrzało mi sie do pionu przy temperaturze 7st na zewnatrz, i tak trzymał, lecz nie było ogrzewania, potem znowu było ogrzewanie lecz temperatura juz była poniżej pionu.

Tak jak kolega powyżej napisał masz to w teście nr. 7 Pion uzyskasz jak temperatura wyniesie 75 stopni i tak aż do ok.100 . Pierwsza kreska na zegarach to 65 stopni Ja osobiście jak robie krótkie odcinki to nie włączam ogrzewania ( tzn. nawiewu) ,dopiero po nagrzaniu silnika. Moim zdaniem powinieneś jak najszybciej wymienić te termostaty bo szkoda silnika i paliwka

Pozdrawiam

Opublikowano
wymieniony główny termostat nagrzewa się w 3km i trzyma pion :) dzieki wszystkim za pomoc

 

A ile kosztowała cię wymiana głównego termostatu? Ja u siebie mam podobne objawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.