Skocz do zawartości

[E90 LCI 318d]Dziwna praca silnika od 1700 obr


gumes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z dziwnym hałasem po przekroczeniu 1700 obr/m, mianowicie gdy silnik już się lekko rozgrzeje pojawia się po tych obrotach dziwny warkot/stukanie i wibracje samochodu.

Występuje to niezależnie od tego czy jadę czy stoję, czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie. Czarami przez cały dzień tego nie ma ale w zasadzie dzieje się tak prawie zawsze. Przejrzałem już układ wydechowy i nic nie znalazłem. Zdejmowanie wyciszeń silnika też nie pomogło. Auto ma przejechane 25 tyś km więc mało prawdopodobne żeby to był DPF lub dwumasa. Już nie wiem co robić w inpie pokazało mi dziwne wartości :

http://lukmar.ostroda.pl/in.jpg

 

Może macie jakieś pomysły.

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada jakby czujnik cisnienia w dolocie pokazywal glupoty na tej podstawie sterownik spodziewa sie duzo wiecej powietrza ale fizycznie go nie ma na przeplywce. czujnik cisnienia w dolocie potrzebuje sprawdzenia. inpa powinna wywalic jego blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada jakby czujnik cisnienia w dolocie pokazywal glupoty na tej podstawie sterownik spodziewa sie duzo wiecej powietrza ale fizycznie go nie ma na przeplywce. czujnik cisnienia w dolocie potrzebuje sprawdzenia. inpa powinna wywalic jego blad

Inpa nie pokazuje żadnych błędów, jak odłączę przpływkę to ilość powietrza wzrasta do 480 ale oczekiwana dalej jest !2000.

Jak można sprawdzić jeszcze tą przepływkę, dodam tylko że wymieniałem ją kiedyś i z tego co wiem w tym silniku adaptacja nie jest konieczna.

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś metoda diagnozy tego czujnika ciśnienia doładowania? A może to wina sterownika turbiny bo ją też wymieniałem. Co prawda nie ma w niej żadnej regulacji , turbina jest taka jak ta tej aukcji : http://www.ebay.it/itm/BMW-3er-E90-E91-LCI-316d-318d-N47N-Turbolader-8506722-Auspuffkrummer-7810182-/270937437813.

Z tego co wiem adaptacja nowego sterownika turbiny też nie jest konieczna.

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za post pod postem

Na wolnych obrotach powinienes miec 930-960mbar. zaleznie od cisnienia na zewnatrz. ale jesli jest za duzo to zrob jak opisalem wczesniej i bedzie albo walniety czujnik, albo cisnienie to skads sie bierze czyli nieszczelne zawory, pierscienie, niedomykajacy zawor egr, zapchany dpf. ja mysle ze czujnik

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test:

Silnik wyłączony czujnik wyjęty - !10019.67 mbar

Silnik wyłączony czujnik odłączony - !8999.76 mbar

 

Po odłączeniu czujnika taki błąd :

atum    : 16.10.2012 20:05:57
JobStatus: OKAY
Variante : D72N47B0.PRG
Version  : 19.000
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS :  1 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x3F01  3F01 Ladedrucksensor, Signal
P0237 Turbolader/Verdichter Ladedrucksensor Schaltkreis (Bank 1) - niedrig
Fehlerhäufigkeit:  2
Logistikzähler  : 40
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                           25240     km
  Motordrehzahl                                0.00  rpm
  Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur)    84.00  degC
  maximaler Raildruck der letzten 10ms         0.00  bar
  Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung     0.00  mg/hub
  Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/hub
  Ladedruck - Istwert                        894.12  hPa
  Erfasste Batteriespannung                12200.00  mV
  Umgebungsdruck                             995.29  hPa
  aktueller Motorstatus                        2.00  -
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  gefiltertes Pedalwertgebersignal             0.00  %
  Lufttemperatur HFM - aus Sensorkennlinie    26.00  degC
  Lufttemperatur nach Ladeluftkühler          20.00  degC
  Ladedrucksteller - Ausgangstastverhältnis    14.90  %
  AGR-Ventil - Istposition aus Sensorkennlinie     0.00  %
  Drallklappe - Istposition aus Sensorkennlinie     0.00  %
  Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie     1.96  %
  Abgasdruck vor Partikelfilter             1008.93  hPa
  Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert    87.84  degC
  Der aus LSU gemessene Lambdawert 0           0.00  -
  Betriebsart - Status                     80870001  hex
  Kraftstofftemperatur                        33.00  degC
  Aktueller Gang                               0.00  -
  aktuelle Zeitdauer im momentanen Systemzustand     0.00  s
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                           25240     km
  Motordrehzahl                                0.00  rpm
  Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur)    83.00  degC
  maximaler Raildruck der letzten 10ms         0.00  bar
  Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung     0.00  mg/hub
  Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/hub
  Ladedruck - Istwert                        203.92  hPa
  Erfasste Batteriespannung                12100.00  mV
  Umgebungsdruck                             995.29  hPa
  aktueller Motorstatus                        2.00  -
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  gefiltertes Pedalwertgebersignal             0.00  %
  Lufttemperatur HFM - aus Sensorkennlinie    29.00  degC
  Lufttemperatur nach Ladeluftkühler          22.00  degC
  Ladedrucksteller - Ausgangstastverhältnis    14.90  %
  AGR-Ventil - Istposition aus Sensorkennlinie     0.00  %
  Drallklappe - Istposition aus Sensorkennlinie     0.00  %
  Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie     1.96  %
  Abgasdruck vor Partikelfilter             1006.91  hPa
  Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert    84.12  degC
  Der aus LSU gemessene Lambdawert 0           0.00  -
  Betriebsart - Status                     80870001  hex
  Kraftstofftemperatur                        34.00  degC
  Aktueller Gang                               0.00  -
  aktuelle Zeitdauer im momentanen Systemzustand   107.40  s

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukalem troche i nie znalazlem zadnych charakterystyk tych czujnikow

tu masz opis z ISID :http://imageshack.us/photo/my-images/811/zforum.png/

ale nie ma tam zadnej rezystancji, pracuje on na 5V

jesli bedzie podawal zle informacje do ecu to turbina i EGR beda pracowac nieprawidlowo -dziwna praca silnika od czasu zalacznia sie turbiny(1700obr)

dobrze byloby podmienic go i zobaczyc co bedzie sie dzialo

szkoda ze zaden fachowiec nie dolaczyl sie do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze ciśnienia przez tool32 i tam pokazuje niby ok :

 OBJECT                          = d72n47b0
 JOBNAME                         = status_ladedruck_soll
Satz : 1
 JOB_STATUS                      = OKAY
 STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT        = 1.025954E+003    ---------------> czyli 1025.954 hPa
 STAT_LADEDRUCK_SOLL_EINH        = hPa


Satz : 0
 OBJECT                          = d72n47b0
 JOBNAME                         = status_ladedruck_ist
Satz : 1
 JOB_STATUS                      = OKAY
 STAT_LADEDRUCK_IST_WERT         = 1.012953E+003                ---------------> czyli 1012.953 hPa
 STAT_LADEDRUCK_IST_EINH         = hPa


 

Ale spodziewany przepływ powietrza jest poza zakresem :

apiJob("D72N47B0","status_luftmasse_soll","","")

Satz : 0
 OBJECT                          = d72n47b0
 SAETZE                          = 1
 JOBNAME                         = status_luftmasse_soll
 STAT_LUFTMASSE_SOLL_WERT        = 1.999997E+003               --------------- > czyli !2000  mg/hub
 STAT_LUFTMASSE_SOLL_EINH        = mg/hub

 

Tak sobie myślę że w takim razie czujnik ciśnienia doładowania powinien być sprawny po prostu w skrypcie inpy jest jakiś błąd.

Niestety to nie rozwiązuje sprawy burczenia. Nie wiem też jak ma się zachowywać zawór EGR bo u mnie jak dodaję gazy to dźwignia egr-u stoi w miejscu - czy to normalne?

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problemu dalej nie zlokalizowałem, wyszło jedynie że burczenie i wibracje są odczuwalne tylko po stronie kierowcy. Na miejscu pasażera i na zewnątrz samochodu jest cisza. Odczucie jest takie jakby coś burczało pod nogami kierowcy.

------------------

Pozdrawiam


Gumes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykluczyłeś możliwość wpadania jakiejś osłonki/obudowy/części w rezonans?

Co to za burczenie?

Ja w jedynce jeszcze miałem podobnie, przy wyższych prędkościach czułem na nogach jak mi coś wibruje, głowiłem się sporo, ale wszystko było ok, po prostu jakoś tak się powietrze zawijało dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Objawy masz podobne doprocesuwypqlania dpf, jest to szczegolnie uciazliwe jezeli np akurat padal deszcz lub wkedziesz w kaluze i wpda sie dostanie na wydech

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.