Skocz do zawartości

[E46] 320D 2002 Pytania + foto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj, gdy gasiłem silnik usłyszałem dziwny stuk, pod skrzynia biegów. Dziś rano, zrobiłem fotkę i zobaczyłem to:

http://images42.fotosik.pl/620/be39c10b32c989c0m.jpg

Nastepne pytanie. Wiem raczej na 99 % że świst który słyszę przy dodawaniu gazu na biegu jałowym, wywołany jest przez turbine, lecz nie ma ubytku oleju, czy tym podobnych objawów. Może to być tez wina wydechu ? Jesli to turbina, to gdzie można kupic sprawną NIE regenerowaną, i ile mniej więcej może kosztować ? Ktoś pisał na forum że kupił używkę za 800 zł w znakomitym stanie.

 

 

Bardzo proszę o jakies opinie.

 

 

Czasami żałuję że kupiłem BMW :oops:

Opublikowano

Wydech do spawania, żaden problem.

Najpierw zobacz, jakie będą ogłosy z turbiny po naprawie wydechu. Potem będziesz myśleć dalej.

Opublikowano (edytowane)

Pęknięcie jest koło katalizatora więc leci do spawania, ale dopiero w środe.

 

Dziś odkryłem KOLEJNĄ chyba usterkę:

http://images37.fotosik.pl/1813/fc879901e2c5c9fam.jpg

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?

I w dodatku dopatrzylem się że jedna ze starych opon jest troszke bardziej ścieta od innych. Co to może znaczyć ? Gdzie szukać usterki ? Tuleje wahaczy ?

I KOLEJNA usterka. Dopatrzyłem się że 2 wtryski sa mokre. Te 2 od przodu auta. NIE MAM JUŻ SIŁY. :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Edytowane przez rivel88
Opublikowano

Przede wszystkim spokojnie :wink: to tylko maszyna, złożona przez człowieka, więc jak najbardziej naprawialna :wink: Ten mokry ślad może być przyczyną nieszczelnego połączenia odpowietrzenia skrzyni korbowej (ODMY), lub nieszczelności pierścienia uszczelniającego rurę dolotową do sprężarki. Zdejmij osłonę i zlokalizuj wyciek.

 

W układzie wtryskowym wymień wężyki przelewowe na nowe szczelne i wyczyść porządnie pokrywę głowicy. Po kilku dniach sprawdź czy się "poci" w tych miejscach. Jeśli tak to następnie podkładki wtryskiwaczy i widełków przelewowych do wymiany. Możesz śmiało zamienić miejscami wtryskiwacze i obserwować ewentualne przemieszczanie się usterki wraz z wtryskiwaczem.

Opublikowano

Jeszcze odkryłem to dziś:

http://images45.fotosik.pl/1591/918cfe7ce198d056m.jpg

Do wymiany ? Jaki mniej więcej koszt ? "Zwykły" mechanik sobie z tym poradzi ? Jakiej firmy kupić te gumy ?

 

 

Dzięki yoshimura01 za pocieszenie :mrgreen: Tylko gdzie takie wężyki dostać ? Raczej sam się z tym nie uporam, więc podjade do mechanika. Zrobie tak jak napisałeś i wtedy zobaczymy. A propo Odmy, ostatnio zmieniłem na separator oleju ( oczywiście nowy ). Wiec tu nie powinno być przyczyny. Dodam, że autko czasem zakopci, jak chce przyspieszyc gwałtownie, ale chyba jak wyczyściłem EGR, to kopci duzo mniej. W środę sie więcej wyjasni. Dzięki raz jeszcze. Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W każdym motoryzacyjnym kupisz, zwykły gumowy wężyk 3,2mm, weź 1m.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Normalna sprawa... zużyty odbój amortyzatora. Bez problemu wymienisz. Są to groszowe sprawy. Dokładnie tak jak napisał Kolega wcześniej kupujesz zwykły gumowy wężyk paliwowy 3,2mm, zdejmujesz z wtryskiwaczy, docinasz identyczny odcinek, montujesz. Gorzej jest z długim wężykiem do zaworu dławiącego pompy wtryskowej - ją daję radę demontując sam zawór EGR, ale mam specjalne długie, zagięte szczypce, które umożliwiają taki zabieg. Inaczej trzeba zrzucić kolektor ssący. Chyba że Koledzy mają na to jakiś sposób.
Opublikowano
@ K3m0T1989 racja, ale lepiej teraz, niż na autostradzie ma się coś stać, a ja tym autem jeżdże do Belgii. Ale fajnie napisałeś :D Chciałbym mieć poprostu sprawne auto, nic więcej :) Dziś pojechałem na wymiane odboji amortyzatorów przednich, i jakiś gum ściętych, czy jakoś tak, nie wiem dokładnie jak to sie po fachowemu nazywa. Gumy od układu kierowniczego raczej. :D
Opublikowano
Moje auto nadal gwiżdze. Czyli na 99.9 % że jest to turbina. Nie wiem co teraz robić. Gwiżdże, ale ma moc, jak sie rozgrzeje silnik, to gwiżdze dużo mniej. Nie wiem czy kupić używaną, ale NIE regenerowana, czy regenerowaną i oddać swoja starą turbinę... Znalazłem aukcjie w Łodzi (http://allegro.pl/turbosprezarka-bmw-3-e46-turbo-turbina-i2670888237.html ) gdzie sie tym zajmują. Mieszkam akurat 25 km od tego miasta. Co radzicie ?
Opublikowano

a masz katalizatory ? moja też gwiżdze ale w środku to mało słychać, wirnik luzów nie ma, za to z wydechu słychać gwizdanie na wolnych obrotach bo nie mam katalizatorów.

 

Proponuje ci zdjąc rure która idzie od przypływomierza do turbiny i palcami sprawdzić czy turbina ma luzy :) zajmie ci to 15 minut a będziesz wiedział w jakim stanie turbo.

szukam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I co zrobiłeś sobie to gwizdanie? Wymieniałeś turbo?

Nie, nadal gwiżdze. Narazie nie mam tyle gotówki żeby wymienić, A najlepiej jak bym kupił nowe... Ale za jakis czas napewno wymienie, i może nawet na nowe. A jak nie, to jakaś uzywka może w dobrym stanie. Zobaczę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.