Skocz do zawartości

320d po lifcie. Problem z temperaturą silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstępnie zaznaczę że nie posiadam jakiejś większej wiedzy o budowie silników, ale z drobnymi pracami sobie poradzę przy drobnej pomocy.

Zrobiłem ostatnio test 7.0 na trasie i wyszło mi max 65 stopni Celsiusza co jest ewidentnie złą wartością.

Poczytałem trochę na forum że może to być wina termostatu głównego, EGR lub w mniejszym stopniu żaluzji na chłodnicy.

Idzie zima i pora przygotować autko do jazdy tym bardziej że teraz to praktycznie przestało parę miesięcy.

Sprawdziłem przed chwilą stan płynu w układzie chłodzenia silnika i jest go chyba za mało.

Nie wiem czy dobrze to zrobiłem ale sprawdzałem na silniku zimnym, nie odpalanym dziś.

Odpowiedni stan cieczy powinien być kiedy po odkręceniu korka z pojemnika wyrównawczego ten pływak ustawi sie na równi korkiem pojemnika?

Próbowałem zlokalizować termostat EGR ale nie mogłem go wypatrzeć, zrobiłem kilka fotek (mam nadzieje że dobrej części silnika)?

 

http://imageshack.us/scaled/landing/513/dsc00092gb.jpg

http://imageshack.us/scaled/landing/826/dsc00093gk.jpg

http://imageshack.us/scaled/landing/99/dsc00094b.jpg

http://imageshack.us/scaled/landing/547/dsc00095wq.jpg

http://imageshack.us/scaled/landing/515/dsc00096uz.jpg

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Nawet jak żaluzja nie zamyka sie silnik przy sprawnym ukladzie osiagnie 90stopni w tescie nr 7

 

Zmien termostat glowny i EGR, obie czesci kupuj tylko ory bmw, nie sa to drogie rzeczy, glowny cos kolo 160zl, egr 110zl chyba.

Ja robilem to u siebie gdy mialem temp 70-80 stopni po dluzszym kreceniu sie po miescie, nie wnikalem czy to egr czy glowny, teraz po 3-4km mam 90stopni przy temp zewnętrzenj 2stopnie (z rana)

 

Płyn sprawdza sie po nocy (uklad cisnieniowy), przy stanie max pływak powinien wystawac z korka, jak jest na rowni to jak dobrze pamietam oznacza połowe stanu mniedzy max a min więc jest ok.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

seba1b tak jak i ja, nie masz termostatu egr, więc jego nie wymienisz :mrgreen:

Rozwiązanie jest jedno: wymiana termostatu głównego i wymiana płynu chłodzącego, na koniec poprawne odpowietrzenie, w 3 miejscach, tyle znalazłem u siebie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ja mam podobny problem w mojej BMW z silnikiem 136KM,temperatura silnika ledwo mija niebieskie pole i to w trasie czy na miescie jest prawie jednakowo.Co mam z tym zrobić?termostat wyjołem i gotowałem w garczku i przy tem 85 stopni się otwiera niby dobrze taką ma wybitą org.tem. Co mam teraz zrobić założyć go spowrotem???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli muszę zakupić termostat główny i płyn na wymianę.

Bańka 5l starczy??

7l ma cały układ.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie, bo i tak będzie to zapewne dużo lepsze niż to co do tej pory masz w układzie (rzadko ktoś się tym interesuje).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeżeli masz termostat Egr (bo nie każdy ma) to zdemontuj go i dmuchnij w niego :mrgreen: , jeżeli powietrze będzie przechodzić bez oporów to jest on do wymiany.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
w kwietniu wymieniłem głowny teraz wyglada to tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34dd979e2822e817.html wczoraj egr i odpowietrzenie i wskaznik stoi tak samo jak na zdjeciu czyli nic sie nie zmienilo po wymianie. mechanik mowil ze ten co robil podswietllenie mogl ugiac wskaznik i teraz nie stoi w pionie to chyba mozliwie? bo sa 2 termostaty nowe i swiece i wskaznik nie stoi w pionie macie jakies pomysly jeszcze? jak tu kolega pisal ze jemu po 4 km lapie 90stopni przy temp 2 na plusie . dzis u mnie bylo na plusie 2.5 rozpedzilem do 120 auto i dopiero po 9km mialem tyle co na tym zdjeciu a u was po 4km czyli co jest nie tak?
Opublikowano
To moze nie sugeruj sie wsaznikiem, tylko wejdz w test 7.0 i tam sprawdz jaka masz temp cieczy chlodzacej. Jesli wskaznik dobrze pokazuje to powinines miec przy tej wartosci co na fotce jakies 70 stopni.
Opublikowano

W celu uaktywnienia wszystkich ukrytych testów należy odblokować komputer.

Procedura odblokowania przebiega następująco:

 

1. Przytrzymać lewy przycisk w zestawie wskaźników.

2. Przekręcić kluczyk w pozycję 1 i zwolnić przycisk gdy na wyświetlaczu pojawi się napis "test 1"

3. Przyciskając odpowiednio lewy przycisk wejść do testu 19

4. Na wyświetlaczu na przemian pojawią się napisy "lock_on" oraz "lock_off".

Aby odblokować testy w chwili pojawienia się drugiego napisu należy przycisnąć lewy przycisk.

 

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index

zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

 

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej

efektowna procedura testu wskaźników

 

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

 

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

 

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

 

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika

(np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

 

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

 

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

 

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

 

TEST10,11,12

niedostępny

 

TEST13

sygnał dźwiękowy - test

 

TEST14

niedostępny

 

TEST15

stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,

informacje

w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach

samochodu

 

TEST16,17,18

niedostępny

 

TEST19

odblokowanie/zablokowanie komputera

 

TEST20

niedostępny

 

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

dokladnie tak jak pisze kolega wyżej,

 

"pierwszy" pion to 70stopni ale temp nadal rosnie do 90 (wskazówka juz sie nie rusza), temp na tescie 7.0 skacze w granicach 89-92 i to juz po 4-5km jazdy na niskich do 2,200 obrotow (wiadomo zimny)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
panowie chcialem wejsc w ten test 7.0 i chyba cos pojebalem auto teraz nie chce zapalic Pomocy!!!!! odlaczylem akumulator na okolo 2 minuty i dalej to samo jak to odkrecic teraz? moze mi to ktos jasniej z tym 7.0 krok po kroku wytlumaczyc na pw bo wszedlem ten test i myslalem ze to ma byc podczas jazdy a teraz auto nie pali co trzeba zrobic
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W teście 7.0 wskazuje mi temperaturę 82-86 stC, czy to że nie dobija do 90 stC może świadczyć o uszkodzeniu termostatu?

Czy nie przejmować się tymi paroma stopniami?

 

Druga sprawa to temperatura 7.1 zewnętrzna, pokazuje 1-3 stC więcej niż na głównym wyświetlaczu z BC.

Czy to normalne?

Opublikowano

to znaczy że termostat główny już powoli nawala skoro trzyma 80 pare.

 

kolego co ci nie odpala, tam nie da się nic zepsuć żeby auto nie odpalało. Podczas jazdy tego nie da się właczyć bo przecież trzeba przekręcić zapłon. Robi się to na postoju i jak się właczy test 7 dopiero zaczyna się jechać.

 

Powiedz dokładnie co robiłeś i co znaczy nie odpala, nie kręci rozrusznik? kręci ale nie pali? dymi na jakiś kolor ?

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.