Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam problem z odma,ponieważ dostaje sie olej do interkulera i po drodze brudzi olejem turbosprężarkę.miałem kiedyś zamontowany filtr który później wymieniłem na separator,po tym zabiegu olej tez leci do interkulera ale juz troche mniej.Moje pytanie jest takie dlaczego tak sie dzieje ?wczesniej myślałem że turbo puszcza olej,wiec kupiłem nowe turbo,ale olej dalej jest wydalany przez odme i leci sobie drobnymi ilosciami do interkulera.czytałem pare postów i każdy pisze że pierscienie są juz zurzyte,w co nie chce mi sie wieżyc , bo moj przebieg to 160 tys a auto z konca 2004 roku.Wy też macie takie problemy czy tylko ja,bo denerwuje mnie że silnik po jakims czasie jest mokry od oleju.
Opublikowano

Kolego, wymieniłeś całą odmę? czy tylko zamieniłeś sam filtr na plastikowy separator?

W obudowie odmy jest zaworek kierunkowy, który też może przepuszczać.

Opublikowano
Marcus i co nic nie robisz z tym fantem,czy czyścisz co jakiś czas interkuler,czyli rozumiem że wszyscy mają olej w intekulerze i nic sie z tym nie dzieje ?
Opublikowano
Marcus i co nic nie robisz z tym fantem,czy czyścisz co jakiś czas interkuler,czyli rozumiem że wszyscy mają olej w intekulerze i nic sie z tym nie dzieje ?

Niemam za bardzo czasu i juz mnie to nieinteresuje :8)

Jak sie cos sypnie to potem bede myslal narazie mam juz do wymiany termostaty :mad2:

a jutro szybka wymiana termostatu AGR i 1050km :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano

u mnie olej dostaje się tą plastikową rurą która idzie od przepływomierza do turbiny , w połowie drogi tej rury jest podłączona taka krótka około 10 cm rurka która idzie do odmy i tamtędy przedostaje się sie olej .

Przez to że olej przedostaje sie przez ten "Przewód rurowy powietrza"- tak jest opisany na RealOEM nr 3 do turbiny , zesztywniała mi uszczelka tej rury nr.6 zrobiła się sztywna jak plastik i jeszcze zaczęło tamtędy puszczać olej . wymieniłem teraz całą odme i dziś kupiłem tę uszczelkę (ładna mięciutka gumowa) 37 zł w sobotę wymienię i zobaczę co i jak (turbina wstaje mi dopiero od 2,500 obr. może to wina tej uszczelki

Jak sie wstawia rysunki na postach ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz wrzucić zdjęcie to jakiegoś fotosika, skopiować adres zdjęcia i użyć przycisku "Img" i tam wkleić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
kolego jacek napisz poźniej czy dalej leci Ci olej,bo ja mam to samo i strasznie mnie to denerwuje.moja uszczelka ta od turbiny jest gumowa ,narazie nic sie z nia nie dzieje,może znajdziesz jakis sposób żeby opart z tej odmy nie dostawały sie do interkulera.
Opublikowano
Panowie o co Wam chodzi?? Przecież jest to zawór odpowietrzający, a że w skrzyni korbowej w trakcie pracy tworzy się para - MGŁA OLEJOWA tym samym będzie ona zasysana pracą sprężarki do TIP (Turbo Inlet Pipe), a następnie będzie sprężana do Intercoolera. Zostanie ona rozprowadzona po całym układzie i zostanie zassana do cylindrów jako minimalny produkt mieszanki gotowej do spalenia. Jest to norma i nie ma się co zastanawiać nad tym, a wręcz przeciwnie być zadowolonym że odpowietrznik pracuje poprawnie. Martwiłbym się gdyby owy odpowietrznik w ogóle nie przepuszczał, bo wtedy możemy się liczyć z zapętleniem silnika i kosztownymi awariami jednostki oraz osprzętu. Najważniejsze to przestrzegać optymalnego poziomu oleju, oraz drożności odpowietrznika.
Opublikowano
Pytałem bo do IC nie chce mi się zaglądać, a wąż wychodzący z IC do EGR'a jest suchy, zero jakichkolwiek śladów oleju. Odma nowa kompletna wymieniona jakiś czas temu(oryginał). Od wymiany do wymiany nie ubywa u mnie nawet milimetr oleju z bagnetu. Turbo jest suche po obydwu stronach. Może to bardziej wyeksploatowanie niż 'norma' ? Ja mam 330D, ale konstrukcja dolotu, odmy jest bliźniacza jak w 320d.
Opublikowano
u mnie wąż jest zaolejony. Rozmawiałem już z nie jednym mechanikiem i każdy powiedział że w intercoolerze zawsze będzie olej , przez smarowanie turbo zawsze będzie sie przedostawało trochę oleju
Opublikowano
Panowie o co Wam chodzi?? Przecież jest to zawór odpowietrzający, a że w skrzyni korbowej w trakcie pracy tworzy się para - MGŁA OLEJOWA tym samym będzie ona zasysana pracą sprężarki do TIP (Turbo Inlet Pipe), a następnie będzie sprężana do Intercoolera. Zostanie ona rozprowadzona po całym układzie i zostanie zassana do cylindrów jako minimalny produkt mieszanki gotowej do spalenia. Jest to norma i nie ma się co zastanawiać nad tym, a wręcz przeciwnie być zadowolonym że odpowietrznik pracuje poprawnie. Martwiłbym się gdyby owy odpowietrznik w ogóle nie przepuszczał, bo wtedy możemy się liczyć z zapętleniem silnika i kosztownymi awariami jednostki oraz osprzętu. Najważniejsze to przestrzegać optymalnego poziomu oleju, oraz drożności odpowietrznika.

Zostanie ona rozprowadzona po całym układzie i zostanie zassana do cylindrów jako minimalny produkt mieszanki gotowej do spalenia7

 

I zasyfia caly uklad dolotowy.

Diesel BMW to porazka.

Moim zdaniem :8)

Opublikowano
Być może wyeksploatowanie :wink: Jakiego oleju używasz?? I czy PRZED wymianą odpowietrznika na ten nowy był olej w dolocie?? Pzdr.

Po zakupie samochodu 3 lata temu pierwsze co zrobiłem to zaślepiłem EGR'a, w rurze nie było nic oleju. Teraz jest zalany motul 5w40, poprzedni właściciel lał mobila 5w50, nie wiem po jakiego grzyba.

Odma wymieniona jakieś pół roku temu i ostatnio jak patrzyłem to oleju nie ma w ogóle. Ja zrobiłem przez ten czas ~ 60 tyś km.

Przebieg na zegarach to 225tyś i od kilku tysięcy program od TC :).

Opublikowano
No muszę powiedzieć, że przypadek ciekawy i również ciekawe czy u innych użytkowników 330d jest podobnie jak u Ciebie. Fakt faktem nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby dolot w 320d nie był ufajdany olejem.
Opublikowano
Troche sie uspokoiłem czytając że jest to normalny objaw że ten olej jest w interkulerze,bo na innych forach ludzie pisza że pierścienie do wymiany,albo uszczelniacze zaworowe,róznie pisza,ąle fakt bmw disel to porazka jak kolega wyżej napisał,nastepnym razem kupie bmw w benzynie i bedę spokojnie spał
Opublikowano

Też mam jakieś ilości oleju w dolocie, olej jest prostu obecny na wewnętrznych ściankach rur, ale nic się nie przelewa.

 

Kiedyś z ciekawości wyjąłem IC żeby zobaczyć ile to oleju się z niego wyleje - ale było to dosłownie kilka kropel.

Opublikowano
ja co dwa tygodnie czyszcze interkuler,bo jak odpinam rure ta co idzie od turbo do interkulera, i wkladam palec to jest cały w oleju,no i nieraz olej kapie mi z turbo na sprężarke klimy,a jak bym tego oleju nie wyczyścil to olej mam też z drugiej strony w tej rurze co idzie do kolektora.
Opublikowano
no własnie silnik nie bierze oleju,nic nie dymi ani nie kopci,tylko rano jak odpalam to przez chwile wylatuje taki jasno niebieski dymek ale to tylko troszeczke prawie tego nie widac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.