Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, teraz jeżdżę na oryginalnych felgach 16" i letnich oponach 205 / 55 / 16 michelin primacy hp 91V.

Muszę kupić na zimę felgi (chyba jakieś zwykłe stalowe) + opony zimowe.

 

Tylko teraz pytania:

 

1. Jaki rozmiar opon kupować? Na tych rozmiarach co mam teraz w sumie dobrze się jeździ. Chociaż innych rozmiarów w tym aucie nie miałem, więc nie mam porównania.

2. Jaką firmę i model opon brać? Nowe / używane?

3. Jaki jest rozstaw śrub w moim modelu?

 

E46 320d 1999r 136 KM sedan

 

Z góry dzięki za odp :)

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dzieki za odp :)

 

ale jaki mam wybierać rozmiar? dodam, że najbardziej zależy mi na przyczepności, ponieważ mieszkam w górach :)

 

 

aa i jeszcze jedno, może warto kupić bieżnikowane? nigdy takich nie miałem, ale ceny na allegro są dość atrakcyjne

Opublikowano

Jeżeli chcesz zakupić razem z felgami to radziłbym zestaw 15" z oponami 195/65/15 (rozmiar możesz sprawdzić w instrukcji obsługi lub na tabliczce w aucie - aby być 100% pewny że będą pasowały do Twojej wersji silnikowej). Koła 15 cali według mnie mają same zalety: wygodniej się jedzie, auto jest mniej podatne na koleiny, auto może ciut mniej spalać i troszkę lepiej jechać, trudniej uszkodzić taką oponę (tyczy się to również felg) opony są jakieś 30-40% tańsze, można również znaleść alu w rozsądnej cenie.

Wspomniałeś że mieszkasz w górach więc węższa opona według starej szkoły lepiej się nada (większy nacisk na cm2). Raczej sugerowałbym nowe opony, chyba że udałoby Ci się znaleść roczny zestaw w rozsądnej cenie (guma się starzeje i w przypadku zimówek jest to bardzo istotne). Nowe nalewki wiele osób chwali, wydaje mi się że na śnieg będą super, ale na suche czy mokre trasy już średnio

Opublikowano

Ja do swojej e46 zapodaje na zime 15 " 195/65 nowe , auto ciagnie na tyl wiec niech ma czym ciagnac , na lato mam 17

" jezdiz sie przyzwoicie , znalazlem na allegro opony Daytona bardzo tanio 170 zl za sztuke bodajże :) opony 2012 rok 4 lata gwarancji wysylka byla gratis , a czytajac opinie kudzie chwala opony tego producenta . nalewajki dobre ale na snieg , z reszta inna sobie nie radza na desz to tragedia slisko :O

Opublikowano

ok dzieki chlopaki za odp :) w takim razie tez kupie 195 / 65 / 15 .

 

bieżnikowanych jednak nie wezmę, wolę zapłacić trochę wiecej, ale mieć cos lepszego, skoro mówicie ze działają tylko na śniegu. przez allegro ciężko wyrwać dobre używane,

ale nówki są w całkiem dobrych cenach.

 

co powiecie o tych? (zobaczcie tez na inne przedmioty tego sprzedawcy, ma niskie ceny, moze lepiej jakies inne kupic? )

 

 

http://allegro.pl/195-65r15-195-65-15-debica-frigo-2-2012-rok-4-szt-i2687325485.html

 

boT zobacz na inne jego aukcje, masz takie opony DAYTONA jak tam sa wystawione?

Opublikowano
Wydaje mi się że będą bardzo dobre dla Twoich potrzeb. Przez kilka zim miałem u siebie w mercedesie 124 coupe opony w tym rozmiarze sava eskimo (bardzo podobny bierznik) i świetnie się sprawowały :cool2: ciche, komfortowe i znakomite na śniegu (co było bardzo istotne w tylnonapędowym aucie bez systemów trakcji)
Opublikowano

http://allegro.pl/2x195-65r15-dayton-dw510-zima-195-65-15-wlochy-12r-i2661697149.html

 

Ja kupilem od tego goscia , wysylka gratisowa i ekspresowa , 4 lata gwarancji naprawde wszytsko OK :)

 

Save Eskimo 3 plus mam , mialem w wczesniejszym aucie Calibrze i także spisywaly sie niezle nie narzekalem , leza dwie nowki z 2011 ale co jak to 14 , musialem niestety wieksze kupic ;/ do buni

Opublikowano

Albo te oponki rewelacyjne sa ;p http://allegro.pl/195-65r15-195-65-15-goodyear-ug7-2012r-4szt-tanio-i2690970133.html

u tego samego sprzedawcy co ty podales UG7 znajomi kupili naprawde chwala na mokre sliskie jak i zapsy sniegowe ffajnie sie sprawuja oraz hamowanie dobre :)

Opublikowano

a no to fakt, jezdziłem na nich vectrą B, miałem ultragripy chyba z 2010 roku. naprawdę rewelacja. ale tez cena robi swoje. jednak zastanowię się nad tym :)

bo te daytona to juz jakas taka mniej znana firma. do takich jakos nigdy nie mialem przekonania :D zawsze wybierałem te najbardziej znane

Opublikowano
uniroyal, dayton , malo znane ale bardzo polecani producenci pracowalem warsztacie i naprawde schodzilo jak swieze buleczki uniroyal , oraz dayton , jest lepszy niz DEBica Ktorej ranty sie Rwą ! i zostaje na maszynie sam balon haha szkoda ze nie jestem w Polsce bo bym Ci pokazal Zdjecia wisi w warsztacie na pokaz klientowi jaki teraz jest Debica ;/ , Dayton cos jak Sawa blisko Fulda Uniroyla , kleberga , a pozniej juz mishelin , Goodyeerrr , w 2011 roku czytalem magazyn motoryzacyjny wynik, najlepsze opony zimowe Ultra Gripy i byly po kolei od najgorzej ktore wypadly w testach , naajgorzej niestety debica maja 3 rodzaje opon na zime z tego co pamietam Frigo, Frigo 2 i cos jeszcze hmm
Opublikowano

Podczepię się pod temat :)

 

Mam felgi 16" na zime i teraz mam dylemat, ponieważ muszę kupić zimowe opony i np. Michelin Alpin A4 kosztują 1,6k 205/55 R16, a dla rozmiaru 195/65 R15 już można mieć za 1k! Tak sie zastanawiam czy nie sprzedać tych 16" i kupić alu 15" i wtedy zakup nowych opon nie jest taki straszny. Czy faktycznie jest taka duża różnica między 15, a 16 w zimę? Czy mimo wszystko jak głownie się jeździ miasto+trasy, a rzadko w jakieś mocno zasnieżone miejsca to czy faktycznie lepiej te 15? 16 w trasie mimo wszystko lepiej powinna trzymać auto. Pls doradzcie coś :)

 

Jeśli juz bym się decydował na 15 to lepiej jakieś alu czy stalówki?

 

Pzdr,

c44rl

Opublikowano

witam

mosisz zwrocic uwage czy 15 wejda na twoje tarcze,ja poprzedni model mialem e36 i gdy sprzedalem zostawilem sobie kola zimowe z mysla ze beda pasowac a tu ryba-

tarly o zaciski jezeli bedziesz sie decydowac na felgi stalowe to wystepuja rowniez felgi ktore wygladaja jak stalowe a sa aluminiowe co do opon z tanich marek polecam opone diplomat jest to prywatna marka produkowana przez goodyera w fabrykach debicy godna polecenia jest opona falken jako jedyna opona z ubezpieczeniem /autoryzowane ponkty/ z polki premium zdecydowanie continental ts850 oczywiscie jezeli jezdzisz po terenie gorzystym lepsze bylyby opony wezsze

Opublikowano

Carrl Jakie auto jaki silnik rok sedan kombi??? , Jesli chodzi o 16 no to w trase bardziej sie trzyma , zalezy ile faktycznie robisz tej trasy. 15" mysle ze wieksza polowa ludzi jezdzi na takim wlassnie rozmiarze 195/65/15", jesli chodzi alus czy stal , wydaje mi sie jak kto woli , Napewno na aulsach ladnie wyglada niz stalowka , ale wiadomo alu drozej wychodzi w teorii :) Ja ogolnie mieszkam w malej miejscowosci w kotrej jest wiele dziur ;/ wiec zapodaje 15 " mniej podatne na dziury oraz felgi stalowe nie bedzie szkoda w razie W ;p hehe

 

Jesli chodzi rozmiar ja u siebie moglem wsadzic albo 15 " Felge albo 16 " pozniej porownalem ceny .... no i 15 wyszlo taniej i praktyczniej z mysla o mnie i o mojej jezdzie czyli wies miasto miasto wies i pozniej na druga wies paredziesiat km do dzidkow bla bla bla itd itp : tak samo opona wszytsko wychodzilo na 15" felga stalowa oraz opona 195/65 , wiec tak zrobilem nie zastanawialem sie dlugo zeby wyrobic sie przed sezonem bo jeszcze troche i pojdzie w gore opona ;/ 10% a nawet wiecej tak jak to zawsze eh

Opublikowano

Według mnie opony marek premium są tak projektrowane aby były na odpowiednio wysokim poziomie we wszystkich kategoriach takich jak: prowadzenie na suchym/mokrym/ na śniegu, hałaśliwość, ścieralność itp. Opony tańszych marek jak sava, dayton, dębica itp. często są słabsze w jakichś kategoriach, ale np ich "toporny" bieżnik może się świetnie sprawować w głębokim śniegu, kosztem np hałaśliwości na suchym.

 

W chwili obecnej mam od dwóch zim michelin alpin a4 (dość drogie oponki), wcześniej 4 zimy miałem sava eskimo (dość tanie) i przyznam że różnic wielkich nie odczuwam. Savy miały więcej do roboty bo auto było pozbawione esp, asr itp, a mimo to nigdy nie miałem nieprzewidzianego poślizgu :cool2:

Opublikowano
Ogólnie wg mnie najlepiej na zimę zakładać felgę o jak najmniejszym calu (u mnie 16") i jak najmniejszej szerokości opony, gdyż wtedy jest lepsze odprowadzenie śniegu. I gadka, że większa szerokość kapcia równa się większa przyczepność w zimę to jedna wielka ściema.
Opublikowano

Zimą liczy się nacisk, czym węższy laczek tym większy nacisk na cm kwadratowy = większa przyczepność.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
dzięki Panowie ale czy ktoś coś powie na temat tych ultragrip 8? :) bo nie wiem czy brać je czy nie...

 

Tu masz opinie : http://www.opony.com.pl/testy-opon-zimowych/goodyear/ultra-grip-8/?p=2,36,7267

Edytowane przez guzior2
Opublikowano

widzialem te opinie. dziwne ze ludzie je testowali, skoro one zostały produkowane niedawno w tym roku, wiec nie wiem o co chodzi zbytnio..

widac ze te negatywne opinie sa celowe bo to nie możliwe zeby było tak duzo negatywnych opinii na temat następcy ug7, gdzie każdy wie, że to jest bardzo dobry model

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.