Skocz do zawartości

M52 rano nie odpala, problem z czujnikiem wału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z silnikiem w mojej e36. Byłem na diagnostyce silnika w renomowanym warsztacie i tam wyszło, że jest problem z czujnikiem położenia wału oraz z czujnikiem wałka rozrządu. Najgorsze jest to, że przed oddaniem samochodu na diagnostykę wymieniłem te czujniki na inne oryginalne które wyciągnąłem z mojego poprzedniego silnika (do końca silnik jeździł i palił bez problemu). Teraz kupiłem nowy czujnik VDO Siemens i dalej jest lipa, samochód nie odpala. Jak wymuszę odpalanie na gazie to odpali, ale chodzi bardzo nierówno, po około 2 minutach zgaszę i już odpali na benzynie tylko dalej chodzi nierówno.

 

Czy zdarzyło się komuś z was, żeby komputer silnika się uszkodził tak, aby nie czytał czujników?

Opublikowano

Skoro daje się odpalić silnik na gazie,oznacza to ,że czujnik wału daje impulsy do sterownika,gdyż jest iskra.

Natomiast czujnik wałka rozrządu rozpoznaje, który cylinder wykonuje suw pracy. Do sterownika przesyła dane o sterowaniu zapłonem, wtryskiem. W razie uszkodzenia czujnika wałka rozrządu jego rolę przejmuje czujnik położenia wału korbowego.Wtedy dane są uśredniane,oraz mało precyzyjne.

Jak już odpalisz auto to odepnij czujnik wałka rozrządu,zobacz czy zmienia się praca silnika.

Prawdopodobnie to on jest problemem.

Oczywiście sterownika tez nie można wykluczyć.

Opublikowano

Kolega ma E39 z silnikiem M52B28 i twierdzi, że nie ma EWS. Czy wychodziły takie wersje?

Czy jeśli podepnę komputer bez EWS do mojej budy która ma EWS to wystartuje?

 

 

**********************

 

Problem rozwiązany. Sprawa prosta, a ja rozebrałem pół samochodu. Okazało się, że padnięty jest czujnik temperatury podwójny. Po podpięciu sprawnego czujnika moje M52 odpala. Ciekawe jest to, że jak czujnik nie jest podpięty to też odpala.

 

Część nr 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

 

 

Teraz będę walczył dalej z tym silnikiem bo jeszcze długa droga jest przede mną. Jak zwalczę temat to opiszę dokładnie moją historię SWAP'u.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.