Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych czytelników.

 

Zamówiłem BMW. Pierwszy raz będę jeździł bawarską perłą motoryzacji i pierwszy raz NIE czytałem żadnego forum przed zakupem. Oparłem się w całości na sugestiach pracownika salonu i teraz Wy mi powiedzcie co z tego wyszło.

Miałem zamiar odsluchac oferty calej wielkiej trójki w kolejności alfabetycznej. Zatrzymałem się na 'b'.

Ponieważ jeżdżę starym już RS-em (dalej nim będę jeździł, bo to wieeelka frajda) to byłem mocno ukierunkowany na Audi. Zadecydowałem się na BMW na własną prośbę koncernu z Ingolstadt, a raczej polityki sieci sprzedaży w Polsce. Mówiąc po ludzku - z powodu ceny.

Ostatecznie niedługo do odbioru 528xi. Pakiet 'polski', 'biznes', webasto, wentylowane fotele, rolety, jakieś nowe zegary, hifi pro i w sumie tyle. Żałuje, ze się wczytałem w forum, bo już wiem, że zawieszenie w serii jest do kitu, dwustrefowa klima dmucha zimnem na pasażerów z tyłu bez względu na ustawienia, a z głośników dobiega dźwięk jak z MK232.

Mam chociaż nadzieję, że ten silniczek mnie nie zawiedzie.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o słowa pocieszenia.

 

--

Tomek

Opublikowano
Dla pocieszenia poczytaj forum Audi, dowiesz się o pękających głowicach i wycierających kołach rozrządu :D

 

Ha, dzięki za słowa pocieszenia :).

Co prawda niestety najprawdopodobniej usterki, o których piszesz nie dotyczą silnika produkowanego przez quattro GmbH...

Natomiast znam z autopsji kłopoty związane z zawieszeniem DRC - dlatego nie zdecydowałem się na damper control. Czytam u Was, że jest to zestaw jednak obowiązkowy. Trudno.

 

Dzięki.

 

PS: Jak się nazywa ETKA dla BMW?

 

Pzdr,

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ETK. :) Albo www.realoem.com

 

Dlaczego martwisz się dźwiękiem skoro zamówiłeś ten lepszy. Wszystko ponad serię gra rewelacyjnie.

 

Dlaczego standardowe zawieszenie to taka tragedia? Skąd te teorie???

 

A co do BMW w stosunku do Audi. Wg mnie nie ma co porównywać, bo BMW to coś więcej niż samochód.. to radość z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przypuszczam, że chodzi o akcyzę i z niej wynikające ceny. Najmocniejsze benzynowe Audi poniżej 2.0 litrów ma tylko 180KM.
Opublikowano

Cena A6 quattro w silniku 3,0 TFSI 300 KM (absolutne minimum) w porównywalnej wersji wyposażenia: +30.000, z uwzględnieniem uzyskanych rabatów.

Akcyza na pewno robi swoje.

 

Pozdrawiam

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czegoś nie kumam- dla A6 chciałeś minimum 300 KM a w F10 zadowolisz się 245KM, przy podobnej masie?

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a kiedy zamowiles? samochod juz w produkcji? jesli nie, to zawsze mozna zmienic konfiguracje

 

jesli doradca / sprzedawca bedze burczal, popros o kod etapu produkcji - samemu mozna wtedy ocenic czy sie da zmienic konfiguracje czy nie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Czegoś nie kumam- dla A6 chciałeś minimum 300 KM a w F10 zadowolisz się 245KM, przy podobnej masie?

 

Miałem trochę przemyśleń w tym temacie.

Sprzedawca zapewniał mnie, że te 245 koni to dość udana konstrukcja - jego rola, nie brałem tego zbytnio pod uwagę. Nie zależy mi aż tak na mocy. Moc mam w garażu. Zależy mi na napędzie na 4 i nie chcę diesla. To, jak widzicie, mocno zawęża wybór. Szóstka oferuje dwa silniki: FSI i TFSI. No i znowu: mam niechęć do rozwiązania zwanego FSI - znawcy tematu wiedzą, co się działo z kolektorami ssącymi w tych motorach... Niby przeszłość, ale uraz pozostał. Postanowiłem wybrać 528. Czy to zły wybór?

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

Opublikowano
a kiedy zamowiles? samochod juz w produkcji? jesli nie, to zawsze mozna zmienic konfiguracje

 

 

Produkcja początek listopada. Nie wiem, na jakim etapie można coś zmienić, ale nie dawno dodałem rolety i nie było specjalnego problemu.

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no sie zastanow czyli nie zmienic konfiguracji: np. zawieszenia - z tego co czytalem, standardowe jest takie sobie, dajace znacznie mniej frajdy niz np. zawieszenie standardowe w e60... poza tym fotele komfortowe to wg. mnie MUST w bmw - pisales o wentylacji, ale nie wiem czy bedziesz mial komfortowe

 

poza tym - jezdzieles 528? ja mialem przez dzien jako samochod zastepczy i mialem wrazenie, ze samochod "nie jedzie"; to jest odczucie czysto subiektywne, ale piszesz o nadziei odnosnie silnika...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy zly wybor? Niekoniecznie, aczkolwiek pakujesz sie w nowa jednostke napedowa w gamie BMW. Czy bedzie ona trwala? Hgw. Czas pokaze.... Tak jak z silnikami fsi- przeciez je testowali zanim wypuscili do produkcji ale nie unikneli problemow.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.