Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów

 

Mam problem z moim BMW - rocznik 2000, silnik 330d 184KM

 

Jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą + regenerowane 2 wtryski. Wtryski po wymianie ustawiane.

 

SIlnik chodzi poprawnie, nie ubywa oleju ani cieczy chłodzącej. Moc jest jak była

 

I teraz mój problem - gigantyczne spalanie na niskich obrotach

 

W mieście to jest praktycznie tragedia - jazda w korku - odcinek 100m - ruszanie z 1 bez gazu wg komputera z baku uciekło 25km

 

Ruszanie i rozpędzanie auta od 1 do 3 biegu - ekonomizer zamknięty przy jakimkolwiek mocniejszym wciskaniu gazu

 

Jazda na 2 biegu bez gazu - ekonomizer wskazuje 10l/100

 

W trasie spalanie ok, tylko niskie obroty powodują szalone uciekanie kilometrów z baku

 

Na ciepłym i zimnym silniku identyczna sytuacja.

 

Przy spokojnej jeździe - 11l/100 w mieście - dodam, że nie jest to duże miasto, w korkach praktycznie nie stoję. Jadąc modlę się, żeby tylko nie trzeba było ruszać spod świateł :)

 

Ogólnie podczas rozpędzania samochodu z licznika kilometrów ubywa nawet i po 5km

 

trasa 6-7l na 100

 

BMW nie dymi na jakikolwiek kolor - chyba, że na mrozie

 

Proszę o sugestie

Opublikowano
przeciesz to jest normalne że przy ruszaniu ekonomizer pokazuje max. W czym problem? I nie mierz spalania poprzez ekonomizer, tylko tankowanie na max, wyjezdzij sporą cześć paliwa, znów tankowanie pod korek i wtedy przelicz. To że przy ruszaniu ekonomizer pokazuje max spalanie to jest całkiem normalne
Opublikowano

Najpierw porządna diagnostyka inpa/disem.

Sprawdź czy masz na pewno sprawny termostat. Wystarczy, że silnik nie dogrzewa się jak powinien i będzie palił jak smok. Wskazówka w pionie, czyli tak jak powinna być ustawia się już przy 70 kilku stopniach, dlatego najlepiej test na zegarach 7.2, albo inpa.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Właśnie mam zamiar się wybrać na diagnostykę. Czy w okolicach Mielca/Rzeszowa/Podkarpacie jakiegoś speca znajdę z inpą?

z chęcią pomogę dawaj 602800629

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jakiś czas tutaj nie zaglądałem, problem pozostał taki jaki jest, spalanie dalej gigantyczne.

 

Silnik głośno pracuje, efekty takie jakby w kolektorze wylotowym była ogromna dziura

Silnik nie pracuje równo na mrozie, błąd podgrzewacza wykazała INPA, mniej więcej wiem o co z tym chodzi.

 

INPA pokazała 7 błędów:

 

    E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T           -------------------------------------
Date:      12/14/12 14:19:56 ECU:       DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant:   DDE40KW0-------------------------------------------------------------
RESULT:    7 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
7680  CAN - bus          
Error frequency : 26 Logistic counter: 40
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Supply voltage                              11.69  V   Einspritzmenge                              25.09  mm^3   driving speed                                0.00  km/h   Fehler aufgetreten bei                   267810.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Supply voltage                              11.11  V   Einspritzmenge                              56.32  mm^3   driving speed                                0.00  km/h   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Supply voltage                              11.11  V   Einspritzmenge                              56.32  mm^3   driving speed                                0.00  km/h   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error present   Sporadic error   Receive fault transmission control (EGS)
Errorcode: 1E 00 28 1A FC 01 00 65 31 00 68 9D 01 00 60 6E           00 6B FB 01 00 60 6E 00 6B-------------------------------------------------------------
6690  flap          
Error frequency : 76 Logistic counter: 40
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         68.20  Grad C   Einspritzmenge                              25.09  mm^3   RPC rail pressure                            0.00  bar   Fehler aufgetreten bei                   267810.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         -8.94  Grad C   Einspritzmenge                              55.30  mm^3   RPC rail pressure                          102.41  bar

  Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         -8.94  Grad C   Einspritzmenge                              55.30  mm^3   RPC rail pressure                          102.41  bar   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error present   Sporadic error   Open circuit or short circuit to B-
Errorcode: 1A 22 28 4C FC 08 00 A0 31 00 68 9D 08 00 2F 6C           11 6B FB 08 00 2F 6C 11 6B-------------------------------------------------------------
1028  EGR control
Error frequency : 255 Logistic counter: 32
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                              1448.55  1/min   Coolant temperature                         83.91  Grad C   Einspritzmenge                              15.36  mm^3   RPC rail pressure                          542.17  bar   Fehler aufgetreten bei                   267830.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                              1498.50  1/min   Coolant temperature                         53.18  Grad C   Einspritzmenge                              15.87  mm^3   RPC rail pressure                          536.14  bar   Fehler aufgetreten bei                   276290.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                              1898.10  1/min   Coolant temperature                         70.25  Grad C   Einspritzmenge                               9.22  mm^3   RPC rail pressure                          536.14  bar   Fehler aufgetreten bei                   276440.00  km
  Error not present   Sporadic error   neg. deviation / Air mass to big
Errorcode: 04 04 20 FF F8 20 3A B7 1E 5A 68 9F 20 3C 8A 1F           59 6B ED 20 4C A3 12 59 6B-------------------------------------------------------------
256   air mass meter
Error frequency : 7 Logistic counter: 40
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         77.08  Grad C   Einspritzmenge                              24.58  mm^3   RPC rail pressure                          536.14  bar   Fehler aufgetreten bei                   269120.00  km

  Error occured 2. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         37.48  Grad C   Einspritzmenge                              25.60  mm^3   RPC rail pressure                            0.00  bar   Fehler aufgetreten bei                   274750.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                         37.48  Grad C   Einspritzmenge                              25.60  mm^3   RPC rail pressure                            0.00  bar   Fehler aufgetreten bei                   274750.00  km
  Error present   Sporadic error   Signal open circuit or short circuit to B-
Errorcode: 01 00 28 07 FC 10 00 AD 30 59 69 20 10 00 73 32           00 6B 53 10 00 73 32 00 6B-------------------------------------------------------------
400   Rail-pressure sensor
Error frequency : 21 Logistic counter: 30
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                               624.38  1/min   fuel pre-supply pressure                     3.81  bar   Einspritzmenge                              16.39  mm^3   RPC rail pressure                          397.59  bar   Fehler aufgetreten bei                   269120.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                               124.88  1/min   fuel pre-supply pressure                     4.00  bar   Einspritzmenge                              55.81  mm^3   RPC rail pressure                          493.98  bar   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                               124.88  1/min   fuel pre-supply pressure                     4.00  bar   Einspritzmenge                              55.81  mm^3   RPC rail pressure                          493.98  bar   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error not present   Sporadic error   Open circuit or short circuit to B+
Errorcode: 01 90 1E 15 D8 02 19 EE 20 42 69 20 02 05 FA 6D           52 6B FB 02 05 FA 6D 52 6B-------------------------------------------------------------
6660  Coolant temperature heater
Error frequency : 255 Logistic counter: 39
  Error occured 1. times at:

  Engine speed                              1298.70  1/min   Coolant temperature                         52.50  Grad C   Einspritzmenge                              25.09  mm^3   Supply voltage                              11.92  V   Fehler aufgetreten bei                   271240.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                              1423.58  1/min   Coolant temperature                         53.18  Grad C   Einspritzmenge                              17.41  mm^3   Supply voltage                              13.08  V   Fehler aufgetreten bei                   271240.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                               749.25  1/min   Coolant temperature                         72.98  Grad C   Einspritzmenge                               7.17  mm^3   Supply voltage                              12.96  V   Fehler aufgetreten bei                   276460.00  km
  Error present   Sporadic error   Over temperature detection   Open circuit or short circuit to B-
Errorcode: 1A 04 27 FF 7C 80 34 89 31 67 69 F4 01 39 8A 22           71 69 F4 01 1E A7 0E 70 6B-------------------------------------------------------------
13573 glow device          
Error frequency : 106 Logistic counter: 40
  Error occured 1. times at:
  Engine speed                               849.15  1/min   Coolant temperature                         14.95  Grad C   Einspritzmenge                              14.34  mm^3   RPC rail pressure                          373.49  bar   Fehler aufgetreten bei                   271500.00  km
  Error occured 2. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                        -10.31  Grad C   Einspritzmenge                              56.32  mm^3   RPC rail pressure                           12.05  bar   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error occured 3. times at:
  Engine speed                                 0.00  1/min   Coolant temperature                        -10.31  Grad C   Einspritzmenge                              56.32  mm^3   RPC rail pressure                           12.05  bar   Fehler aufgetreten bei                   276430.00  km
  Error present   Sporadic error   Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
Errorcode: 35 05 28 6A FC 80 22 52 1C 3E 6A 0E 80 00 2D 6E           02 6B FB 80 00 2D 6E 02 6B =============================================================

 

CAN bus - z tego co wyczytałem w internecie ogólnie rzecz biorąc ASC

6690 Flap - klapy w kolektorze? nie powinno ich tam być wg realoem

Air mass meter - przepływka

Rail-pressure sensor - czujnik ciśnienia paliwa?

EGR control - zawór egr lub sterowanie zaworem - poprzedni właściciel go zaślepił - ale pewnego dnia auto straciło moc i po podpięciu EGR moc wróciła

Glow device - świece (przekaźnik?)

Heater - podgrzewacz cieczy

 

Wtryski - korekcje dla wtrysków 2-4 -0.5 - + 0.5

wtryski 1 i 6 - około +2.5

 

Czy któryś z tych błędów może powodować wysokie spalanie i głośną pracę silnika?

Opublikowano

Odczyty korekcji wtrysków podczas jazdy: wtrysk 1 na obrotach nie przekracza +1

wtryski 2-5 +/- 0.5

wtrysk 6 korekcja +5 / +6

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli masz padniętą przepływke auto bedzie wiecej spalać do tego dochodzi padnięty podgrzewacz cieczy przez to na mrozie silnik nie trzyma równo obrotów co sie z tym wiąze silnik nie dogrzany wieksze spalanie. Co do klapek w kolektorze silniki 184Km ich nie posiadają

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Po skasowaniu błędów i tygodniu jazdy powróciły błędy: CAN bus, 6690 flap, Heater

 

tak jak już pisałem, korekcja na 6 cylindrze około 6 przy 3000obr/min

1 cylinder przy 3000obr/min korekcja ~2,5

 

spalanie nadal 10-11l/100

na mrozie ciężko odpala

problem nadal ten sam - na niskich obrotach gigantyczne spalanie

Opublikowano
Po skasowaniu błędów i tygodniu jazdy powróciły błędy: CAN bus, 6690 flap, Heater

 

tak jak już pisałem, korekcja na 6 cylindrze około 6 przy 3000obr/min

1 cylinder przy 3000obr/min korekcja ~2,5

 

spalanie nadal 10-11l/100

na mrozie ciężko odpala

problem nadal ten sam - na niskich obrotach gigantyczne spalanie

Kolego to faktycznie gigantyczne spalanie :!:

Moja bumka w duże mrozy pali 7-8 litrów zależy od ilości kilometrów zrobionych w mieście i odcinkach jakie robię i wiem że mam podgrzewacz do wymiany bo falują mi obroty jak jest silnik zimny i poza tym dosyć długo się nagrzewa przy mrozach -18 dopiero po 15 kilometrach mi się zagrzał i na pewno to wina podgrzewacza bo termostat egr i główny wymieniony ponad rok temu mi też ciężko palił w te mrozy ale wymieniłem świece i problem znikł u ciebie pewnie sterownik świec żarowych masz do wymiany bo ja równiez miałem z nim problem i po wymianie już było dużo lepiej tyle że wymieniłem go ponad roku i tej zimy świece padły i po wymianie pali jak złoto, możesz napisać do kolegi ROGER-NYSA on naprawia te sterowniki i daje gwarancję na naprawę i zapewnia że już się nie zepsuje w serwisie koszt 400 zeta a na allegro 250-300 zeta w wcześniejszym poście miałeś błąd przepływomierza on też ma bardzo duży wpływ na spalanie przy złym działaniu może drastycznie wzrosnąć spalanie ale po wykasowaniu zniknął i prawdopodobnie było to spowodowane zaślepieniem egr, myślę że korekcja 6 i 1 cylindra a zwłaszcza 6 cylindra świadczy o wymianie wtryskiwacza bo strasznie leje lub regeneracja z wtryskiwaczem na 1-szym też nie jest kolorowa ale jeszcze sie mieści się w normie ale też bym go wymienił lub regenerował, to może byc przyczyną tak dużego spalania twojego auta.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Proszę o informację, jaki wtrysk kupić, żeby pasował do mojej e46

Rok produkcji to kwiecień 2000, z tego co wyczytałem wtrysk powinien mieć nr 13537785573, i pasują wtryski od M57N

Opublikowano
Witam mam taki sam motor z tego roku, u mnie obroty troche falują raz na jakiś czas, ale spalanie praca dom 10 km zakupy 7,9 zimą z tankowania a w trasie nie przekraczając 140km/h 5,9-6,2
Opublikowano
Tutaj nagranie dźwiękowe z mojego traktorowego 3litrowego diesla:

 

http://wicieyy.wrzuta.pl/audio/1VXI2SWpMzZ/e46_330d_problem_z_silnikiem

 

co może powodować takie dudnienie?

 

edit

 

ewentualnie mogę dosłać jakieś zrzuty z INPY

Kolego, faktycznie silnik pracuje dość głośno, napisz z jakiej odległości robiłes nagranie, najlepiej jakbyś zrobił filmik. Dudnienie może podczas pracy silnika odkręć korek wlewu oleju obserwuj czy po odkręceniu nie słychać głośniej bo może łancuch rozrządu może tak hałasować.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Nagranie robione przy lewym kole. Filmik niebawem, bo auto w warsztacie na wymianie wtrysku. Odnośnie wtrysków - u siebie mam 0445510047, a wtrysk jaki zakupiłem to 044 5110 029. Mój stary wtrysk ma w połowie długości oring gumowy, a ten nowy tego nie posiada - pytanie czy będzie na tym pracować silnik poprawnie. Dodam, ze taki dźwięk silnika mam odkąd została zmieniona uszczelka pod głowicą - wtedy też pojawiło się to spalanie gigantyczne

 

stary wtrysk:

http://img194.imageshack.us/img194/2338/1005415m.jpg

widoczny oring w połowie długości

 

wtrysk na podmianę:

 

http://img542.imageshack.us/img542/4669/temp1o.jpg

brak oringu i fazki pod niego

Opublikowano

Panowie zrzut z analog values:

 

http://img547.imageshack.us/img547/1761/45964157.png

 

http://img41.imageshack.us/img41/2949/30055016.png

 

http://img534.imageshack.us/img534/2893/35307180.png

 

http://img835.imageshack.us/img835/2653/49701185.png

 

Korekta na cylindrze 6 po wymianie wtryskiwacza zmniejszyła się z -2.5 na -1.5, to samo tyczy się cylindra 1, lecz tam nie było nic zmieniane. korekta spadła z 2.5 na 1.5

 

Odnośnie głośnej pracy - mój znajomy oraz mechanik, u którego zmieniana była uszczelka pod głowicą mówi, że prawdopodobnie głośna praca jest spowodowana uciekaniem kompresji z cylindra przez jeden z zaworów. Dodatkowo zauważyłem, że po uruchomieniu silnika pracuje on cicho, i odgłos dudnienia wzrasta wraz z nagrzewaniem się silnika.

Dodatkowo mam do wymiany termostat

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Głośna praca silnika i dudnienie ustało po zastosowaniu płukanki silnika Liqui Moly Engine Flush i wlaniu oleju Motul 8100 X-CESS 5W40
Opublikowano

Klego masz:

 

1) Wtrysk do wymiany na 6 garku (na bank) albo ma zle wpisana korekcje IMA.

2) Sterownik swiec zarowych do wymiany

3) Elektryczny podgrzewacz cieszy do wymiany prawdopodobnie

4) Jeszcze masz albo akumulator na wykonczeniu albo alternator

4) Mase bledow do skasowania i sprawdzenia czy wracaja

 

Generalnie masz kupe roboty przy aucie i kasy do utopienia.

Opublikowano
Klego masz:

 

1) Wtrysk do wymiany na 6 garku (na bank) albo ma zle wpisana korekcje IMA.

2) Sterownik swiec zarowych do wymiany

3) Elektryczny podgrzewacz cieszy do wymiany prawdopodobnie

4) Jeszcze masz albo akumulator na wykonczeniu albo alternator

4) Mase bledow do skasowania i sprawdzenia czy wracaja

 

Generalnie masz kupe roboty przy aucie i kasy do utopienia.

1. To jest DDE4 i nie ma kodowania wtrysków i wpisywania IMA.

2. JW nie ma sterownika, tylko przekaźnik. W 99% przypadków przekaźnik sprawny, do wymiany świece.

 

Co do wtrysku to najpierw trzeba by sprawdzić jeszcze przelewy, bo sama korekcja nie jest tragiczna.

 

Zalej z 2-3 razy pod rząd coś do czyszczenia wtrysków podczas tankowania.

Opublikowano

Jeździłem jakiś czas na STP do wtrysków, ale nie zauważyłem poprawy. Z napięciem nie wiem co jest nie tak, ale miernik podpięty pokazuje 14V-14.6V

Przelewy wkrótce zrobię i zobaczymy co i jak.

Opublikowano

Ten wtrysk, ktory pokazales na foto, jako do podmiany to albo jakis stary model albo nie od BMW.

Wyglada na to, ze ma calkiem inna wtyczke nawet na kable.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.