Skocz do zawartości

Dobrać przepływomierz nowy/używany do E60 530 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam padniętą przepływke w swojej E60 i chciałbym kupić nową bądź używaną. Sprawdzałem na Allegro.pl są używane, są też nowe, jedne o ksztalcie walca jakby z obudową drugie zaś bez, jakby sam czujnik. i teraz nie wiem co mam kupić, czym się sugerować, jak dobrać zeby pasował do mojej 530D .

Czy nową przepływkę się jakoś adaptuje NCSem, czy to poprostu czesc wymienna , wyjmuje starą wkładam nową i smiga?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Mam padniętą przepływke w swojej E60 i chciałbym kupić nową bądź używaną. Sprawdzałem na Allegro.pl są używane, są też nowe, jedne o ksztalcie walca jakby z obudową drugie zaś bez, jakby sam czujnik. i teraz nie wiem co mam kupić, czym się sugerować, jak dobrać zeby pasował do mojej 530D .

Czy nową przepływkę się jakoś adaptuje NCSem, czy to poprostu czesc wymienna , wyjmuje starą wkładam nową i smiga?

 

Przepływkę kup nową Bosch bo to oryginał i adaptację można zrobić DIS-em. Tu jest odpowiednia do twojego silnika: http://www.czescidobmw.pl/szukaj/13627788744.html

 

Ps. Jeśli nie masz dostępu do Dis-a to możesz podjechać do mechanika który się zajmuje tylko BMW i on ci zrobi adaptację. AUTO-SEW ul.Żyzna 5, Warszawa (Zacisze)

tel.606 536 527

Opublikowano

W tym przepływomierzu siedzi lizak, czyli wkład odpowiedzialny za pomiary. Sam lizak jest sporo tańszy i wymiana szybsza.

 

Jeśli do Ciebie pasuje przepływka, którą podał kolega wyżej (nie sprawdzałem) o numerze: 13627788744, to ja mam taką samą i to znaczy, że mam taki lizak na sprzedaż (nowy, nie był używany).

 

Jeżeli jesteś zainteresowany to dawaj na PW.

Torxy 5ramienne do wymiany lizaka mam, więc można sprawdzić numer wkładki i wymienić (prawdopodobnie będzie siedział Pierburg nr 7.22684.09.0).

 

Adaptacja chyba nie jest potrzebna, tak przynajmniej się doszukałem jak chciałem wymienić przepływkę u siebie, ale ręki nie dam sobie uciąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój kolega próbował wyciągnąć ten wkład z przepływki i nie dał rady w E60, w poprzednich modelach E46,E39 dało się i adaptacja jest potrzebna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, podobno wkład jak by zespoili z obudową żeby nie można było wymieniać (działanie celowe producenta)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dokładnie to dotyczy modeli spełniających normy EU 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e60 nie da rady wymienić lizaka, jest jedna częścią.

 

W e46 320d 136 ps sie da, ale np w 330d lub 320d po lifcie jest tak jak w e60.

Mam 320d po lifcie i się da.

 

Bo pewnie twój egzemplarz spełnia EU 3

Opublikowano
Czyli najlepszym sposobem będzie wymontowanie mojej przepływki i sprawdzenie czy ten wkład jest wyjmowalny czy nie. Ewętualnie podam nr przplywki to moze mi coś jeszcze podpowiecie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli najlepszym sposobem będzie wymontowanie mojej przepływki i sprawdzenie czy ten wkład jest wyjmowalny czy nie. Ewętualnie podam nr przplywki to moze mi coś jeszcze podpowiecie...

 

Możesz sprawdzić ale nie liczył bym że wyciągniesz czujnik nie uszkadzając go, a nr. przepływki jest każdemu znany, wystarczy wejść na tą stronkę http://realoem.com/bmw/select.do i na podstawie VIN-u zobaczysz wszystkie częsci i numery OEM jakie posiadasz w swoim modelu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

...i tak, moja przepływka nie ma wyjmowanego samego władu wiec musiałem kupić całą przepływkę według nr. BOSCH

Były jakieś tańsze zamienniki (oczywiście mowa o nowych) ale rozmawiałem z paroma osobami którzy też kiedyś brali te tańsze i się okazywało ze od startu pracowały gorzej niż te uszkodzone wyjęte z auta, albo padały po tygodniu i do reklamacji. Ostatecznie kupiłem ori Bosch za 490zł i idę go własnie montować. A prośbe mam taką czy ktoś mi podpowie jak zrobić adaptację w inpie,ncs lub dis ? chodzi mi o taką instrukcję w miare krok po kroku :) Narazie lece montować, jak skończe to zajże na forum.

Opublikowano

Kolego,

co do adaptacji przeplywomierza. Ja takze nie wiedzialem co gdzie mozna znalezc. Dopiero ostatnio przyszla mi mysl, azeby poklikac w programie z nie podlaczonym kablem do samochodu. I to po dwoch latach uzytkowania i strachu ze cos nie tak zrobie... :D Na poczatku wyskakuje okno ze nie ma polaczenia, ale da sie wszystko wybrac z manuala i sprawdzic co gdzie jest. Dzieki temu wiem teraz o co w tym programie chodzi, gdzie co sie da zrobic i tak dalej.... W sumie bardzo latwa sprawa jak czlowiek zrozumie ten system tego disa...

Dzieki tej zabawie znalalzlem gdzie wymusic wypalanie DPF-U, gdzie sprawdzic w jakim stanie jest, adaptacja przeplywki, pomiary przeplywki, turbo...

Odpal na sucho a znajdziesz, pozniej lapka pod pache i do fury!

Opublikowano
dzwoniłem do gościa z zacisza poleconego w wiadomości wyżej i ten stwierdził że przepływomierza się nie adaptuje, kasuje się tylko błedy i on sam się uczy parametrów pod róznym obciązeniem w trakcie jazdy. Kto jest w stanie jakoś to skomentować bo już nie wiem czy adaptacje da się zrobić czy to nie potzrebne... :?
Opublikowano
Powyżej dde4 robi sie adaptację komputerem.

dokladnie, w Dis-ie znajdziesz.... tak naprawde to kasuje sie wartosci przypisane do starego przeplywomierza i tyle!

Opublikowano

Wtrącę się, czy jest może w wawie ktoś kto by użyczył na chwile przepływki w celu sprawdzenia auta ? W zamian mogę zaoferować, diagnozę INPA/DIS w tym adaptacje przepływomierza.

 

dzwoniłem do gościa z zacisza poleconego w wiadomości wyżej i ten stwierdził że przepływomierza się nie adaptuje, kasuje się tylko błedy i on sam się uczy parametrów pod róznym obciązeniem w trakcie jazdy. Kto jest w stanie jakoś to skomentować bo już nie wiem czy adaptacje da się zrobić czy to nie potzrebne... :?

 

Dlaczego wymieniałeś, stara zaniżała pomiar ?

Opublikowano
Problemy pojawiły sie na hamowni przy zwiekszaniu mocy. Na wykresie wyszło ze auto jakby nidomaga w pewnym zakresie obrotów. Gość zasugerował ze moze przepływka, może co innego. Po jakimś czasie zaczeła niedomagać turbina, poprostu czuć było jakby załączanie się co chile i wyłączanie na 5 biegu kiedy chciałem wyprzedzać. Odpiełem przepływke, przejechałem troche km i auto smigało o niebo lepiej, dlatego zdecydowałem kupić nową. Teraz po założeniu jest praktycznie dobrze ale jeszcze ta adaptacja mi została, tak mam cichą nadzieje że to jeszcze trochę poprawi zwinność auta ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.