Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesel spaliłbym w tych samych warunkach około 5,5-6 litrów na 100 km, czyli 2/3 tego co benzyniak, więc Twoje spalanie trzyma się normy i stałej różnicy między benzyniakiem i dieselem o porównywalnej mocy i "epokowości". Na trasie te różnice tak nie bolą i nie walą po kieszeni jak w mieście, więc tym bardziej ludzie, którzy nie jeżdżą dużo, nie powinni na siłę szukać dieseli.
  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak masz racje ze ci co malo jezdza powinni kupic benzyne. Ja akurat jezdze duzo i nie przeraza mnie to zuzycie, nawet jestem bardzo zaskoczony. Napisalem to aby pokazac tym co pisali ze 528i xdrive pali 13-15L/ 100km, ze jest inaczej....
Opublikowano

Wszystko zależy od ciężaru prawej nogi kierowcy... Jeżeli jeździ się dynamicznie, często wyprzedza z pedałem w podłodze itp. - to 528xi potrafi dużo spalić. A dokładnie - tyle, co auta z większym silnikiem przy tym samym stylu jazdy; prawa fizyki!

 

Ja mam roczną średnią 9.5 a jeżdżę prawie wyłącznie w trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co najciekawsze 528xi pali niewiele mniej od 535xi, przy podobnym stylu jazdy oczywiście. No ale w sumie nic w tym dziwnego. Auto pali tyle ile waży, więc pojemność silnika nie ma tu większego znaczenia. Jechałem trasę 300 km 535xi z prędkościami maksymalnymi rzędu 120-140 km/h, choć oczywiście często wolniej i miałem średnie spalanie niewiele ponad 8 litrów. W mieście też nie zauważyłem wyraźnie niższego spalania jeżdżąc 528xi w porównaniu do 6 cylindrowca. Za to osiągi i brzmienie 535xi, w porównaniu do 2.0 brzmiącego jak diesel, nieporównywalne. :) No ale akcyza zabija radość z jazdy. :)
Opublikowano

Białe 528i xdrive, 75 000km oddane do BMW Gazda z powodu dziwnych odgłosów wydobywających się z silnika - świst tak jakby coś tarło.

 

Data oddania 24.03.2014

 

Serwis ponoć wymienił łańcuch rozrządu i naprawionym autem pojechał na jazdę próbną. Z jazdy już serwisant nie wrócił - po przejechaniu kilkuset metrów auto stanęło!!!

 

Diagnoza serwisu: zatarty silnik.

 

Po kilkunastu dniach otrzymali zgodę BMW na wymianę całego motoru. Auto rozebrali prawie do gołej blachy. Silnik przyjechał i zaczęli mozolny montaż wszystkiego niczym mebelków z Ikea. Miny też mieli takie jak ja podczas składania szafek: fuck do czego pasuje ta śrubka.

 

Dziś jest 18.05.2014 a moje auto nadal stoi na serwisie.

 

Zawinił silnik czy błąd mechanika trudno mi stwierdzić. Silnik jaki przyjechał ma inne oznaczenie kodowe i jak to określili w Gazdzie "jest lepszą, zmodyfikowaną wersją"

 

Auto jest na tej dodatkowej, rocznej gwarancji. Gdyby nie to to pewno konieczne byłoby uruchomienia prawników po koszt samego silnika to coś około 53 000 PLN.

 

To taka mała opowiastka w temacie 528i

Opublikowano
W sumie miałeś sporo szczęścia że motorek zatarł się podczas testu z mechanikiem na pokładzie. Gdyby to zdarzyło się Tobie następnego dnia to boje się pomyśleć :duh:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj jak chłopaki wymieniali rozrząd z instrukcją w ręku, to zawsze się może zdarzyć nie zauważyć jednej pozycji na liście czyli "zalać silnik olejem". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Przecież to tylko ludzie. ;)
Opublikowano
Gdyby nie to to pewno konieczne byłoby uruchomienia prawników po koszt samego silnika to coś około 53 000 PLN

 

Ciekaw jestem ile wyniesie koszt naprawy drogocennych mechanikow z ASO ?

Opublikowano

O kurde aż strach tutaj wchodzić . Codziennie lepsze news'y

 

Już nie wiem dlaczego sprzedałem moje e39 :mad2: ( na liczniku było 470 k i nadal to jeździ )

Moje 28ix pali tyle samo co stare n46 , no może w mieście trochę więcej .

 

Saint74

 

Pytałeś się czy Twój przypadek jest jedyny czy coś jest na rzeczy ?

U mnie w serwisie stoi jedno f10 528i pre lci ,jakiś czas, z rozbebeszonym silnikiem ale głupio spytać na co Cierpi .

Opublikowano

W serwisie nikt sie nie przyznał do tego, że już mieli takie przypadki.

 

Z obserwacji ich poczynań z nowym silnikiem wynika, że raczej tego nie robili wcześniej.

 

Moje auto jest z 2011 czyli przed LCI.

 

Nadal stoi. Leci już 7 tydzień.

 

Zadzwoniłem nawet do BMW Polska i muszę Wam napisać, że mocno mnie rozczarowali. Stwierdzili, że rekompensata za tak długi serwis to auto zastępcze jakie dostałem od dilera.

 

Obecnie wiem jedno: albo kupię kolejne auto maks za 70k albo takie z 4 lub 5 letnią gwarancją. Jak sie gwarancja skończy sprzedam auto i już.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zawsze śmieszne ludziki z BMW Polska mają w d... zarówno klientów jak i poszczególne ASO i ich problemy. BMW w Polsce się za dobrze sprzedaje po prostu i pewnie ludzie z Monachium myślą, że to zasługa tego stada ...... z BMW Polska . :)
Opublikowano

Z obserwacji ich poczynań z nowym silnikiem wynika, że raczej tego nie robili wcześniej.

 

Nadal stoi. Leci już 7 tydzień.

 

Normalka, ucza sie na twoim samochodzie....

 

Wzialbym chyba rzeczoznawce samochodowego na odbior :cool2:

Opublikowano

Serwisonowela trwa nadal.

 

Dziś się dowiedziałem, ze zatarcie silnika mogło także uszkodzić szkrzynię biegów.

 

Działa ona niby w sposób nieprawidłowy. Serwis czeka więc na pomoc techniczną ze strony BMW bo nie wiedzą co dalej robić.

 

24 maja miną dwa miesiące.

Opublikowano

NIe wiem czy to prawda ale jeden mechanik z ASO sikora mikołów powiedział mi, że nowe modele BMW mają zabezpieczenia w silnikach . I problem w tym , że nie da się wymienić silnika bez kompa i imobilajzera .

Nawet jeżeli wymienia się na taki sam jak był wcześniej .

 

Moim zdaniem to głupota i trochę mija się z prawdą bo sam widziałem jak wymienili silnik w 520d f10 ( rozrząd ) - i nic więcej . Auto zapaliło za pierwszym razem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ma mechanika silnika do zabezpieczeń???? Sterownik silnika (nie silnik!!!) i skrzynia są wspólnie jakby zakodowane z głównym komputerem i ich wymiana na używane części jest problematyczna, ale nie na nowe. Zresztą tak jak napisałem co ma mechaniczne uszkodzenie silnika do komputera???
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten z ASO Sikora to chyba raczej jakiś uczeń a nie mechanik :)
Opublikowano

Części mechaniczne można wymieniać swobodnie. Ale tam gdzie jest kawałek układu scalonego już nie do końca, np lewarek skrzyni biegów ma wpisany vin, niby działa po zmianie ale na serwisie wychodzi błąd i nie da się np aktualizować softu.

Teraz czekamy na opony z vin'em, gwiazdka bmw to za mało! :)

Opublikowano

Teraz czekamy na opony z vin'em, gwiazdka bmw to za mało! :)

 

I parowania auta z kierowcą :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
To opon do BMW nie trzeba programować :?: :liar:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeszcze nie, ale nie martw się..... :wink:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mój temat zaskoczony. Po równo 60 dniach. Nowy silnik, skrzynia i turbina. Czy polecam komuś zakup 528? Zdecydowanie nie!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.