Skocz do zawartości

530 czy 525 ?


burro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Na podstawie tego co napisałeś wnioskuję, że jeździłeś automatami z lat 90tych. :)

jedno z aut 96rok (niezawodna japosnka skrzynia biegow) a drugi to tiptronic z firmy ZF (2000r: tip z mozliwoscia zmiany biegow +- a nawet za doplata byly wersje z guzikami +- do biegow na kierownicy) - niech zgadne.. masz automat firmy ZF z wajcha od zmiany biegow z opcja wrzuty biegow +-? ... popatrz... podobnie jak moje jedno z aut: )

 

To czym mówimy o piciobiegowym automacie ZF?

 

Nowa generacja w E60 ZF 6HP to inne osiągi. Najpierw lepiej zapozanać się z danymi i czasami reakcji, a potem krytykować automatyczną skrzynię biegów.

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=614270

 

Idąc dalej, bo E60 to już stary techncznie samochód (11 lat na rynku), popatrzmy na F10

 

W przypadku 8hp manual to porażka. Zmiana biegu 0,2 sek. To jak mistrzu dasz radę w 0,2 zmienic beig.

 

http://www.zf.com/corporate/en/products/innovations/8hp_automatic_transmissions/more_driving_enjoyment/more_driving_enjoyment.html

 

Co prawda to dział E60, ale F10 520d z automatem ma lepszy czas do setki niż wersja z manualem i do tego mniej pali.

Polecam zapoznać się z danymi technicznymi, lub wziaść na jazdę testową jakąś F10 i dopiero wtedy krytykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Na podstawie tego co napisałeś wnioskuję, że jeździłeś automatami z lat 90tych. :)

jedno z aut 96rok (niezawodna japosnka skrzynia biegow) a drugi to tiptronic z firmy ZF (2000r: tip z mozliwoscia zmiany biegow +- a nawet za doplata byly wersje z guzikami +- do biegow na kierownicy) - niech zgadne.. masz automat firmy ZF z wajcha od zmiany biegow z opcja wrzuty biegow +-? ... popatrz... podobnie jak moje jedno z aut: )

Przemek

P.S.

pewne PODSTAWOWE cechy Twojego wspanialego automatu sa takie same jak w merolu beczce z lat 70tych

 

Czyli dobrze trafiłem. Masz doświadczenie tylko z zabytkowymi skrzyniami stąd Twoje dziwne teorie. Pojeździj trochę samochodami z nowoczesnymi skrzyniami automatycznymi to trochę zrewidujesz swoje dziwne stwierdzenia i przekonania. Zresztą nawet nie trzeba jeździć, wystarczy że trochę poczytasz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zapewne dywaników również ,nie czepiaj się słówek ,nie wszyscy muszą wiedzieć gdzie produkowany ...

jeśli zrozumiałeś informacje którą chciałem przekazać w swoim poście to radze trzymać tak dalej

chciales przekazac, ze jestes taki madry, elokwenty i czarujacy (przyjalem i nie ciagnijmy tego)

Wracajac do temtu

co innego zamowic prosta czesc u podwykonawcy a co innego zaprojektowac samochod do uzycia z gotowym i skomplikowanym mechanizmem jakim jest skrzynia biegow czy silnik (silniki z dresowozow szly np w przeszlosci do opli)

 

Dla niektorych jazda z mozliwoscia wybrania biegu i sprzeglem, ktore bez efektu poslizgu przekaze naped na kola moze byc postrzegane jako zaleta (nie napisalem, ze to musi byc manual!)

Ponoc sa tacy co wola auta z napedem na tyl a nie przod a przeciez wiadomo, ze zima obciazony przod i niedociazony tyl napedzajacy auto to kicha na maxa... a ludzie kupuja (mowia, ze to frajde daje wieksza czy cos takiego)

Przemek

P.S.

To podforum relatywnuie starych aut a nie bryk za 60plus tys ojro -niejeden user 10letniego E60 jakby zobaczyl plame oleju pod autem i dowiedzial sie, ze to skrzynia wysikala sie z oleju i bedzie trzeba zostawic 4 patyki na naprawe to niemy krzyk w poduszke. Z innego portfela prowadzac zapewne DG patrzy sie inaczej na takie drobnostki jak "4 patyki ktore i tak sa kosztem" (albo jeszcze lepije "przeciez padaka jest na gwarancji.. naprawia a na czas grzebania dadza auto zastepcze) - automat ZF nie jest liderem bezawaryjnosci (wystarczy poszukac nawet na tym forum) - to moze byc postrzegane przez niektorych ako wada...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko rufio

 

że ja jestem zawsze za jazdami testowymi ,wiem że można porównywac parametry ale nic nie da Ci lepszego obrazu niż przejechanie kilku kilometrów

co mi po tym np że ten ma 6.1 a ten 6.9 do setki ,przecież i tak to nie ma znaczenia na codzień ,w codziennej jeździe liczą się odczucia subiektywne ,wczuwanie sie w cyferki ma sie nijak do rzeczywistości bo różnice stają sie już bardzo subtelne (nie w cenie rzecz jasna) i dochodzą do tego różnego rodzaju inne elementy ,

wracając do sedna , mówiąc generalnie i subiektywnie automat to jedyna sensowna opcja na dzień dzisiejszy ,manuale są już takim samym przeżytkiem jak wywołana już wcześniej przeze mnie korbka do otwierania szyb

dla mnie automat jest wygodniejszy oszczędniejszy bezpieczniejszy ( nigdy nie wrzucam najałowy w swoim automacie :-) ) dodaje komfortu mi i moim pasażerom jak chcę jechać komfortowo a jak chce pojeździć sportowo to uważam że również i w tym automat bardzo pomaga itd itd

 

 

mlody_d

 

zgadzam się ,z łopatkami to już zupełnie bajka ,

 

 

przemek4net

 

sorry ,może faktycznie pojechałem za mocno i bez sensu ,bo my tu jak się jeździ a Ty gdzie jest produkowana ,przepraszam.Ja należe do ludzi którzy nie wgłębiają sie gdzie co jest produkowane ani szczególnie w cyferki ,siadam jade i wiem czy mi się podoba czy nie.

Jeśli chodzi o starsze modele to jasne istnieje groźba awarii i wtedy koszta są większe w przypadku automatu ale wierzę że da się znaleźć zadbany egzemplarz który będzie działał bez awarji.Nie znam skrzyń manualnych w BMW ,ale mając 3 Passaty w manualu sądze że problem i ze skrzynią i ze sprzęgłem również w przypadku mauala może stanowić jakieś zagrożenie dla porfela.Koniec końców wszystkich miłośników BMW namawiam na automaty.

 

P.S. A że skrzynie automatyczne nie są produkowane przez BMW wiedziałem.Wiedziałem że to ZF i to przez przypadek jak kupowałem swoje Maserati Granturismo które jak zapewne wiesz rónież ma skrzynię ZF (wcześniej miały ponoć nie nadające sie do niczego swoje ,nie wiem dokładnie skąd).Tak czy owak ZF w Maserati też działa bez zarzutów a chłop kręci nawet do 7200 r.p.m. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Manuale niech sobie kupują Skodziarze albo inni kapelusznicy jeżdżący na taxi, żeby oszczędzić śmiechu warte pół litra paliwka. Ja już od dawna nie rozumiem kto i po co kupuje auta z manualnymi skrzyniami biegów. Ani to fajne ani wygodne ani przyjemne. No, ale co zrobić - Polska nadal jest ciemnogrodem, w którym lud panicznie boi się jakiejś mitycznej naprawy, która dziwnym trafem omija większość pojazdów a tyczy może tych kilku zajeżdżonych egzemplarzy kupionych jako "okazja" na Allegro. Na szczęście trend się zmienia i automaty powoli stają się co raz popularniejsze. A jak się zepsuje to się naprawi i tyle, wychodzę z założenia, że wygoda czasami kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak. Zresztą sprzęgło albo koło dwumasowe też kosztuje. Przy automacie silnik zawsze pracuje na optymalnych obrotach, nigdy za niskich (a to zużywa silnik najbardziej), itd itd. Ale tak jak napisałeś, polski ciemnogród ciężko przekonać i nie ma sensu po prostu. Niech sobie machają drążkiem do woli i męczą nogę na sprzęgle. A z kolegą przemek4net w ogóle nie ma sensu polemizować, bo to taki typowy, tak zwany "wiejski filozof", który zatrzymał się w latach 90tych ze swoimi teoriami i przemyśleniami. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare faktow z zycia skrzyni ZF dla osob, ktore nie wiedza co to stare auto z duzym przebiegiem i automat:

producent ZF a moze BMW tak wymyslilo, ze oleju sie nie wymienia...no ale jak auto ma te 250tys (sredniawka dla E60) to wypada, prawda?

Szybko dowiadujemy sie, ze filtr jest zintegrowany z miska olejowa (boski patent.. w 5HP19 jeszcze tak kretynskiego rozwiazania nie bylo)... wiec wymiana z robota mechanika to ponad 1000+/przy kreatywnosci mechanika blizej 2 kola jak przytnie na czesciach/ (6HP wnosi "nowa jakosc")

Nie przewidziano bagnetu w skrzyni wiec nie mozna przed wymiana sprawdzic stan i poziom oleju "pod blokiem" - trzeba latac do mechanika

Jezeli cos tam poszarpuje, przeciaga, slizga sie za bardzo, stuka (i inne takie) zaraz dylemat... wymieniac olej bo moze to przez olej czy czekac az sie rozpadnie

Nie wiem akurat jak w dresowozach ale bardzie czesto nawet nie mozna (poza tzw "wymiana dynamiczna") wymienic calego oleju w skrzyni (bo jest uwieziony w konwerterze)

Do tego +1L wachy w miescie wiecej przepalamy (50tys km to pod 3kola na wache wiecej wyjdzie) a przy dalszej odsprzedazy auta (juz jako kilkunasoletnie) automat bedzie czyms odstraszajacym nabywcow (znaczy sie trzeba bedzie sprzedac taniej)... niestety luksus automatycznej zmiany biegow ma swoje minusy

Jak auto nie ma mocnego silnika warto wspomniec o tym, ze zwyczajnie odczuwalnie wolniej sie zbiera (mojej zonie np. to zupelnie nie przeszkadza )

 

Starych aut nie warto kupowac z automatami bo to moze kieszen podrazyc ... nowa bryka 300ps sratata (ktora i tak w pierwsze 3 lata straci 100-150 kola na wartosci)... inna historia.. ale nie do auta z duzym przebiegiem i userem co nie ma sporego budzetu na eksploatacje auta...

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MYSLE ZE KONIEC DEWAGACJI NAD TYM CO JEST LEPSZE!!! Ja jezdze automatem BMW i manualem Subaru. Powiem tak: każde z tych aut ma swoje plusy i minusy! Każdy kierowca ma swoje preferencje i mówienie ze coś jest dobre , a cos złe do niczego nie doprowadzi!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pare faktow z zycia skrzyni ZF dla osob, ktore nie wiedza co to stare auto z duzym przebiegiem i automat:

producent ZF a moze BMW tak wymyslilo, ze oleju sie nie wymienia...no ale jak auto ma te 250tys (sredniawka dla E60) to wypada, prawda?

Szybko dowiadujemy sie, ze filtr jest zintegrowany z miska olejowa (boski patent.. w 5HP19 jeszcze tak kretynskiego rozwiazania nie bylo)... wiec wymiana z robota mechanika to ponad 1000+/przy kreatywnosci mechanika blizej 2 kola jak przytnie na czesciach/ (6HP wnosi "nowa jakosc")

 

Mój miał wymieniany olej+miskę przy 90tys. km. Ja zaraz po zakupie przy 120tys.km profilaktycznie wymieniłem sobie jeszcze raz ten olej w skrzyni + miskę z filtrem. Dałem za usługę 1700zł i myślę, że nie są to jakieś duże pieniądze za spokój i wiedzę, że skrzynia jest dobrze serwisowana. Jeśli dla kogoś to koszt nie do przeskoczenia to najwyraźniej nie powinien jeździć BMW tylko autobusem komunikacji miejskiej. Jak dla mnie koniec tematu.

 

Poza tym przy odsprzedaży automat ma być czymś odstraszającym? No weź nie żartuj. Ja jak szukam samochodu to jednym z pierwszych filtrów jakie ustawiam jest AUTOMATYCZNA skrzynia biegów, więc manuali wyszukiwarka mi nawet nie wyświetla. Uwierz mi, że takich ludzi jak ja jest co raz więcej.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wymieniłem sobie jeszcze raz ten olej w skrzyni + miskę z filtrem. Dałem za usługę 1700zł ...Jeśli dla kogoś to koszt nie do przeskoczenia to najwyraźniej nie powinien jeździć BMW tylko autobusem komunikacji miejskiej. Jak dla mnie koniec tematu

w moim pierwszym automacie w skrzyni bylo z 6 czy 7 l oleju... wymienia sie polowe bo nie idzie spuscic calosci (raz na n tys lub 5 lat)... wiec kupilem 3L??? oleju po 25???pln shella czy jakiegos tam. W aucie nie bylo filtru oleju (tylko cos ala jak w 126p + magnesiki)

Mechanicy chcieli za wymiane jakies duze wtedy pieniadze (to bylo ponad 10 lat temu) wiec wymienilem to samemu (spuscilem olej przez korek, zakrecilem, wlalem przez bagnet skrzyni... operacja kosztowala mnie 75pln i 30min pracy

 

W drugim automacie (tam nascie litrow do skrzyni wchodzi) juz mi sie grzebac nie chcialo ale doic sie przez serwisy tez nie chcialem dac (krowa nie jestem). Kupilem 6L oleju febi sratata (zolty taki do tipow ZF'a wsadzanych do szmelcgrupy i dresowozow tez nawiasem mowiac) po chyba 22pln/1l, filtr oleju za 50pln z uszczelka miski, pojechalem do mechanika, zaplacilem 150pln i wyszlo

6*22 + 50 + 150pln = okolo 350pln

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw nie produkuje automatycznych skrzyn biegow

 

im auto mocniejsze tym utrata mocy w skrzynie staje sie mniejsza niz zysk wzgledem szybszej zmiany biegow wzgledem manuala

poza automatami klasycznymi (jak Wasze) sa tez inne rozwiazania

- skrzynie manualne z automatyczna zmiana biegow (jak DSG szmelcwagena czy TC-SST montowana w lancerze evolution)

- skrzynie bezstopniowe/CVT (jak te w skuterach czy np sprzedawane przez szmelcwagena pod nazwa handlowa multitronic)

 

Ogolnie skrzynia automatyczna oparta o uklad planetarny i mielenie oleju w sprzegle hydrok sa przestarzale z definicji (nawet jak nazywacie je "sportowymi")

Przemek

Zapominasz chyba, ze nowoczesne skrzynie maja tez zakres pracy bez mielenia oleju, gdzie straty mocy sa pomijalne. 6 biegowe skrzynie jak tr stosowane w E60 w zasadzie nie pogarszają dynamiki, a 8 biegowe wręcz ja poprawiają, dodatkowo zmniejszając zużycie paliwa. BMW stosuje/stosowało w niektórych modelach również skrzynie dwusprzęgłowe, ale w związku z tym ze 8 biegowe (a wkrótce 9 biegowe) tradycyjne automaty osiągnęły zbliżona wydajność do dwusprzeglowych przy lepszym komforcie w większości stosowane sa wlasnie one.

Przy silniku benzynowym jeszcze jakis sens ręcznej skrzyni widzę, przy dieslu to porażka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz chyba, ze nowoczesne skrzynie maja tez zakres pracy bez mielenia oleju, gdzie straty mocy sa pomijalne. 6 biegowe skrzynie jak tr stosowane w E60 w zasadzie nie pogarszają dynamiki, a 8 biegowe wręcz ja poprawiają, dodatkowo zmniejszając zużycie paliwa.

skrzynia nie mieli oleju jak zapnie lockupa... a tego praktycznie w miescie nie zrobi dlatego automat to pazerna miejska bestia (tak bylo jest i bedzie dla skrzyn opartych o klasyczny uklad planetarny ze sprzeglem hydrokinetycznym: czyli Wasze automaty w E60 jak i mercedy becznki z lat 70tych)

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten_520d_525d_530d_535d_touring_05_09.pdf

 

watek jest o 525d vd 530d (zostanmy przy tym bez wchodzenia w 8 biegowe skrzynie montowane w autach 300 konnych itp)

wiec w ukladzie manual/automat

525d

zuzycie w miescie: 9.7/10.9

przyspieszenie: 8.3/8,5

 

530d

zuzycie w miescie: 9.8/11.1

przyspieszenie: 6.9/7.0

 

 

jezeli mnie moje stare oczy nie myla automat w tych autach zmniejsza przyspieszenie i zwieksza zuzycie paliwa

Oczywiscie przepraszam za nieprawde jakoby automat palil litr wachy w miescie wiecej... wcina ponad litr wiecej

 

Koszt wygódki:

Profilaktyczna zmiana oleju 1700 (okreslenie za jednym z przedmowcow)

wachy przepalimy wiecej powiedzmy w 2 lata powiedzmy za 2400 wiecej (50tys przebiegu wiecej z +6pln/100km wiecej na wache)

suma OPTYMISTCZNA (nie obejmuje nieporownywalnie drozszej potencjalnej awarii): 4100pln... podzielic /24 i mamy miesieczna oplate za zmiane biegow 171pln

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, 171 złotych więcej miesięcznie dla użytkownika E60, który wydał na nie około 45 tysięcy jest sumą zaporową, dla której nie warto kupować automata :wink:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestancie karmic trolla z klapkami na oczach :mad2:

sam mam i automat - w 530d i manual - w 525d i bardzo zaluje ze 525 jest w manualu :mrgreen:

 

tak dla informacji to skrzynia 8 biegowa ZF 8HP jest montowana w kazdym bmw po 2010 roku niezaleznie od mocy.

wiec te 300KM to nie wiem skad wziales :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak. Skończcie karmić troll'a!!!!!!!!! Gościu, który nazywa BMW dresowozem, myśli, że te auta mają niedociążony tył, gdzie BMW zawsze ma równy rozkład masy, do tego swoją wiejską wiedzę opiera na latach 90tych i nie ma bladego pojęcia o nowoczesnych skrzyniach. Na siłę wylicza jakieś chore kwoty żeby udowodnić, że manual (i to najlepiej z przednim napędem) to coś mega, super, genialnego a każde BMW, szczególnie w automacie to badziew. Wy jak te barany z nim dyskutujecie karmiąc troll'a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze automat jest droższy w eksploatacji. Komfort kosztuje, czy aż tyle, to zależy od ilości robionych km i temperamentu oraz momentu kupna auta. Jazda z automatem szczegolnie klasycznym to znaczny wzrost komfortu w mieście. Reakcja auta na gaz nie jest za kazdym razem gwałtowna. Szybkiego wcisniecia i puszczenia gazu prawie nie czuć.

 

Automaty 8 biegowe sa montowane także w autach nieco tylko ponad 100 KM i tu koszt automatu nie liczac zakupu w zasadzie nie istnieje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestancie karmic trolla z klapkami na oczach :mad2:

sam mam i automat - w 530d i manual - w 525d i bardzo zaluje ze 525 jest w manualu :mrgreen:

 

tak dla informacji to skrzynia 8 biegowa ZF 8HP jest montowana w kazdym bmw po 2010 roku niezaleznie od mocy.

wiec te 300KM to nie wiem skad wziales :nienie:

Z tym "w kazdym" to nie tak do końca. Sa kombinacje gdzie automatu dostępnego nie ma, ale to wyjątki. Tak czy inaczej jak dla mnie e60 bez automatu to nieporozumienie. To jest duże i ciężkie auto, moze z jakaś benzyna jakoś można przeboleć skrzynie ręczną, ale z dieslem to porażka. Szczegolnie w mieście.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze automat jest droższy w eksploatacji. Komfort kosztuje, czy aż tyle, to zależy od ilości robionych km i temperamentu oraz momentu kupna auta....to znaczny wzrost komfortu w mieście

no swiete slowa kolego!A teraz niech wysila "szare" Ci, ktorzy tu mnie opluwali (i wypisywali jakies farmazony jak np niejaki mmw) i sie zastanowia... po co komu automat w starym juz przeciez aucie (prawd zrabnia sie wieksze), ktorym zamierza sie zrobic kupe km i to na trasie? - na biegun emeryt kapielowek nie bierze!

Automat ma swoje wady i warto to uzwglednic przy wyborze

 

Skończcie karmić troll'a!!!!!!!!! Gościu, który nazywa BMW dresowozem....gdzie BMW zawsze ma równy rozkład masy...do tego swoją wiejską wiedzę...a każde BMW, szczególnie w automacie to badziew

generalnie odnosze wrazenie, ze czujesz sie kims lepszym, bo masz bmw? czy wazyles bmw, ze jestes taki przekonany o tym, ze 3L diesel w E60 jest rowno rozlozony masowo (znaczy sie 50:50? )??? Weryfikowales czy przeczytales taka wzmianke w kontekscie okreslonego modelu tej marki i przyjales ze tak ma kazde bmw?

Okreslenie, ze bmw jest dla dresiarzy padlo w tym watku (nie moj "patent")

Automatami najezdzilem sie roznymi...zarowno 3 biegowymi jaki i w autach, ktorych cena to kosmos w porownaniu do "salonowego bmw" - automat nie jest dobry na wszystko

 

Manuale niech sobie kupują Skodziarze albo inni kapelusznicy

nastepny z elity, lepszy i wiecej warty

 

 

... i to jest moj OSTATNI POST W TYM WATKU nawet jak tutaj napisza, ze jestem kosmita a dzieki automatowi kury lepiej niosa

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze automat jest droższy w eksploatacji. Komfort kosztuje, czy aż tyle, to zależy od ilości robionych km i temperamentu oraz momentu kupna auta....to znaczny wzrost komfortu w mieście

no swiete slowa kolego!A teraz niech wysila "szare" Ci, ktorzy tu mnie opluwali (i wypisywali jakies farmazony jak np niejaki mmw) i sie zastanowia... po co komu automat w starym juz przeciez aucie (prawd zrabnia sie wieksze), ktorym zamierza sie zrobic kupe km i to na trasie? - na biegun emeryt kapielowek nie bierze!

Automat ma swoje wady i warto to uzwglednic przy wyborze

 

Skończcie karmić troll'a!!!!!!!!! Gościu, który nazywa BMW dresowozem....gdzie BMW zawsze ma równy rozkład masy...do tego swoją wiejską wiedzę...a każde BMW, szczególnie w automacie to badziew

generalnie odnosze wrazenie, ze czujesz sie kims lepszym, bo masz bmw? czy wazyles bmw, ze jestes taki przekonany o tym, ze 3L diesel w E60 jest rowno rozlozony masowo (znaczy sie 50:50? )??? Weryfikowales czy przeczytales taka wzmianke w kontekscie okreslonego modelu tej marki i przyjales ze tak ma kazde bmw?

Okreslenie, ze bmw jest dla dresiarzy padlo w tym watku (nie moj "patent")

Automatami najezdzilem sie roznymi...zarowno 3 biegowymi jaki i w autach, ktorych cena to kosmos w porownaniu do "salonowego bmw" - automat nie jest dobry na wszystko

 

Manuale niech sobie kupują Skodziarze albo inni kapelusznicy

nastepny z elity, lepszy i wiecej warty

 

 

... i to jest moj OSTATNI POST W TYM WATKU nawet jak tutaj napisza, ze jestem kosmita a dzieki automatowi kury lepiej niosa

Pozdrawiam,

Przemek

 

Popieram :cool2: ''Elyta'' bo mają e60 w automacie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popieram :cool2: ''Elyta'' bo mają e60 w automacie :lol:

 

Automat miałem również w poprzednim aucie (Peugeot 407) i z niego również byłem bardzo zadowolony. Następne auto też na 100% będzie miało automatyczną skrzynię. Zatem nie elita, bo "E60 w automacie" tylko po prostu "w automacie". Automaty wybierają ludzie wygodni, których poziom intelektualny i finansowy powoduje, że nie boją się awarii automatycznej skrzyni, bo wiedzą jak z nimi postępować a w razie awarii pojadą do mechanika i naprawią usterkę albo wymienią skrzynię. I nie porównuj normalnych użytkowników BMW z jakimiś druciarzami, którzy robią wszystko po kosztach w swojej stodole - zamiast wymienić DPF na nowy wycinają go, zamiast wymienić kolektor ssący na nowy wycinają klapki, zamiast kupić nowe i porządne opony kupują chińskie używane, bo przed zakupem BMW nie sprawdzili ile kosztuje komplet nowych 18" gum itp. itd. Wracając do odpowiedniego poziomu...nie boją się również wyższego spalania w automacie, bo kto w BMW serii 5 liczy spalanie litr w tą czy 2 litry w tamtą? No właśnie, też druciarze. Tak więc chodzi po prostu o komfort...a komfort jest w automacie nieporównywalnie wyższy niż w manualu. I na tym w zasadzie można zakończyć tą jałową dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że wątek jest o 5er, ale wrzucę coś od siebie - mam 330i niestety w manualu - nigdy więcej już nie kupię manuala, w dobie dzisiejszych skrzyń automatycznych ręczna zmiana biegów jest wg mnie zupełnie zbędna, byłem miłosnikiem manuali dopóki nie przejechałem trasy Polska - Hiszpania w 530d mojego szwagra, wygoda jest nieporównywalna, zużycie paliwa ułamek większe, koszty nie grają roli w takich autach, bo w manualu też trzeba wymieniac sprzęgło z dwumasą itp. Dlatego na pewno następne BMW będzie w automacie a jak ktoś się wciąż upiera przy manualu polecam taką przejażdżkę, na pewno zmieni zdanie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.