Skocz do zawartości

530 czy 525 ?


burro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego macpraw, daj no ostatnie 7 liter VINu. Zobaczymy co masz bo tu dziwne rzeczy faktycznie wychodzą.

 

Nawiasem mówiąc dość dziwne jest to co zrobiło BMW. Podnieśli moc i moment obrotowy a zaczęli wkładać "słabszą" skrzynię. Inna sprawa, że skrzynie po lifcie mają większą wytrzymałość bo 6HP19 zamieniło się na 6HP21 a 6HP26 na 6HP28. Może stąd taka zagrywka. Zawsze to niższe koszty produkcji sumaryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Co do momentów to strona 7 http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf. Tam też widać który typ skrzyni zastąpił który.

 

Co do oznaczeń. Ludzie mają w głowie lekki zamęt w tym temacie bo BMW nie wiadomo czemu mimo zmian oznaczeń skrzyń jakie wprowadził ZF trzyma się nadal swoich. Czyli jest GA6HP-19Z, które zamieniło się na to samo GA6HP-19Z TU (technical update). ZF te skrzynie oznaczył 6HP19 i 6HP21. To samo dotyczy 6HP26 --> 6HP28 i 6HP32 -> 6HP34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra jakaś!!!

 

Pewnie mieszają, żeby nie było zbyt prosto naprawić i serwisować!

 

To samo się tyczy oznaczeń modeli. Marketing marketingiem, ale żeby ślepo podążać za modą i ekologią poświęcając tradycję i wartości!!!

 

Masakra jakaś!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumuję, wychodzi, że w moim aucie 530d LCI skrzynia wg. BMW ma oznaczenie 6HP26TU, wg. ZF 6HP28 co oznacza, że max moment przenoszony przez tą skrzynię wynosi około 700Nm ?

525d LCI ma skrzynię oznaczoną wg. BMW 6HP19ZTU wg. ZF 6HP21 przenoszącą max moment około 500Nm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo dobrze rozumujesz. :)

 

Nawiasem mówiąc moderatorzy powinni to zagadnienie opisać w nagłówku gdzieś bo ten problem pojawia się średnio raz w miesiącu. Ja to rozkminiłem apropo dyskusji w dziale E90 o tych skrzyniach i dopiero w kilka osób i szperając w necie doszliśmy do rzeczywistych faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

cześć hopy

 

chciałbym sie podczepić bo mam problem z moja skrzynią i czy ktoś mi mogłby mi powiedzieć jaka ja wkoncu mam skrzynie

 

moja chyba sie poddała juz mam ja wtrybiie awaryjnym tylko nie chce dać jej naprawiać kombinować itd bo potem bedzie tylko dokładanie znalazłem na gwarancji skrzynie wiec wole wymienic w całosci a tamtą sprzedac w takim stanie jak jest ewentualnie tylko ze ja nie ogarniam tego mozecie mi po winie powiedziec jaka skrzynie mam ja z góry dziękuję :?: :!: :!: :!:

 

WBAHM22060DN38899

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Numer BMW Twojej skrzyni to: 24007539771. Wg mnie jest to 6HP26 a nie 6HP28. BMW oznacza ją oczywiście jako GA6HP26Z. W E65 w ogóle chyba BMW nie wprowadziło 6HP28 tylko od razu w nowym modelu poszły skrzynie z serii 8HP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Moze uda mi sie dla potwierdzenia teorii zamiany skrzyń 26->28 odnaleźć naklejkę z numerem. Idę do garażu :wink:

 

Naklejka odczytana :D nr 1068 052

 

Main Parts List ---- Trans Type ---- Part Number ---- Programmed Description

1068 050 … -------- 6HP28X --------- 1068 052 … ------- External 4x4

 

czyli teoria o zmianie oznaczenia potwierdzona.

 

Czy max moment dla tej skrzyni odczytales z rysunku pokazujacego migracje skrzyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Podepnę się do tematu.

 

U mnie Realoem wskazuje na "Aut. skrz. b. GA6HP19Z - nap. na 4 koła", samochód jest po lifcie, czyli będzie to 6HP21? Bo już nic z tego nie kapuje :)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NV31&mospid=50107&btnr=24_1060&hg=24&fg=05&lang=pl

 

Czy niski moment mojego auta (270nM) zwiększa prawdopodobieństwo bezproblemowej eksploatacji tej skrzyni?

 

Dodatkowo znalazłem to w necie:

 

Zastosowanie w pojazdach

 

Seria: BMW serii 5 | E60N LCI | 525xi N53

BMW serii 5 | E60N LCI | 528xi N52N

BMW serii 5 | E61N LCI | 525xi N53

 

I to bardzo ciekawe w kontekście podciągania tego silnika na 272KM, które siedzą w 530xi (możliwe przez stosunkowo niewielkie zmiany mechaniczne oraz nowe mapy). Wynika z tego, że jest tam całkiem inna skrzynia?

 

[EDIT] Numery produktu skrzyń nieco inne dla 525i i 530i (ostatnia cyferka), niemniej same skrzynie wyglądają na identyczne. Być może są tylko inaczej oprogramowane, ze względu na inne parametry silnika, stąd inny kod produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer BMW Twojej skrzyni to: 24007539771. Wg mnie jest to 6HP26 a nie 6HP28. BMW oznacza ją oczywiście jako GA6HP26Z. W E65 w ogóle chyba BMW nie wprowadziło 6HP28 tylko od razu w nowym modelu poszły skrzynie z serii 8HP.

 

 

 

dobra a tteraz pytanie jest czy jest jakaś różnica miedzy skrzynią z polski do anglika i czy bedzie pasować ta 6HP28 jeśli ja mam hp26 i jestes pewny że u mnie jest ho26 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

 

Podepnę się do tematu.

 

U mnie Realoem wskazuje na "Aut. skrz. b. GA6HP19Z - nap. na 4 koła", samochód jest po lifcie, czyli będzie to 6HP21? Bo już nic z tego nie kapuje :)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NV31&mospid=50107&btnr=24_1060&hg=24&fg=05&lang=pl

 

Czy niski moment mojego auta (270nM) zwiększa prawdopodobieństwo bezproblemowej eksploatacji tej skrzyni?

 

Dodatkowo znalazłem to w necie:

 

Zastosowanie w pojazdach

 

Seria: BMW serii 5 | E60N LCI | 525xi N53

BMW serii 5 | E60N LCI | 528xi N52N

BMW serii 5 | E61N LCI | 525xi N53

 

I to bardzo ciekawe w kontekście podciągania tego silnika na 272KM, które siedzą w 530xi (możliwe przez stosunkowo niewielkie zmiany mechaniczne oraz nowe mapy). Wynika z tego, że jest tam całkiem inna skrzynia?

 

[EDIT] Numery produktu skrzyń nieco inne dla 525i i 530i (ostatnia cyferka), niemniej same skrzynie wyglądają na identyczne. Być może są tylko inaczej oprogramowane, ze względu na inne parametry silnika, stąd inny kod produktu.

 

Po lifcie powinna być 6HP21. Zresztą wystarczy odczytać "nadrukowane" oznaczenie na elemencie metalowym. To od dołu chyba jest widoczne bezproblemowo. Naklejka z numerem BMW jest na boku skrzyni i nie wiem czy pod autem ją widać po zdjęciu osłon.

 

Numer BMW Twojej skrzyni to: 24007539771. Wg mnie jest to 6HP26 a nie 6HP28. BMW oznacza ją oczywiście jako GA6HP26Z. W E65 w ogóle chyba BMW nie wprowadziło 6HP28 tylko od razu w nowym modelu poszły skrzynie z serii 8HP.

 

dobra a tteraz pytanie jest czy jest jakaś różnica miedzy skrzynią z polski do anglika i czy bedzie pasować ta 6HP28 jeśli ja mam hp26 i jestes pewny że u mnie jest ho26 ??

 

Z anglika jest to samo na pewno. Pewny to będziesz jak zajrzysz pod auto i sczytasz oznaczenie skrzyni. BMW po lifcie wkładało 6HP21 i 6HP28 więc prawie na pewno tak jest u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Moze uda mi sie dla potwierdzenia teorii zamiany skrzyń 26->28 odnaleźć naklejkę z numerem. Idę do garażu :wink:

 

Naklejka odczytana :D nr 1068 052

 

Main Parts List ---- Trans Type ---- Part Number ---- Programmed Description

1068 050 … -------- 6HP28X --------- 1068 052 … ------- External 4x4

 

czyli teoria o zmianie oznaczenia potwierdzona.

 

Czy max moment dla tej skrzyni odczytales z rysunku pokazujacego migracje skrzyn?

 

Jak juz pisałem wcześniej numer z naklejki mozna odczytać po podniesieniu maski. Wystarczy latarka.

mmw gdzie znalazłeś informacje, ze moja skrzynia przenosi max 650 Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W manualu w zakorkowanym mieście około 9-10 litrów, w automacie z litr więcej. W trasie to już nie ma znaczenia czy manual czy automat, około 5-7 litrów zależy od prędkości i typu trasy.

 

Z tymi 5L bym nie przesadzał. Chyba tylko 520d tyle pali przy jeździe na emeryta. 525d i 530d najmniej ile w trasie udało mi się spalić to 6,3L i to jadąc 70-90, czasami 110km/h. Normalnie nie da się tak jechać BMW, to było tylko na potrzeby testu i zostało okupione urazem psychicznym ;) Przy normalnej jeździe, czyli wyprzedzanie, trochę ekspresówek itp. pali 7,5-8,0L. W mieście? Zależy jakie miasto i jaka pora roku. Zimą na krótkich dystansach potrafi palić po 13-14L/100km, latem koło 11-12L/100km - właśnie w mieście wychodzą największe różnice w spalaniu między skrzynią automatyczną a manualną. Średnią z ostatnich 12tys. km mam 10,5L/100km a użytkowanie to 80% miasto i 20% trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.