Skocz do zawartości

e46 330i podczas jazdy zapala się ikona akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i potwierdziła się sprawdzona doświadczeniem teoria o padniętym alternatorze. Zadbaj o osłonę pod silnik jak nie masz, bo sytuacja z rdzą wszędzie, zgnilizną i mchem jest dziwna. Wskazuje na auto po powodzi albo bez osłony. Chociaż miałem auta bez osłony i nie było takich sytuacji.

 

Oczywiście, że wymień łożysko (parędziesiąt złotych). Szczotki też wymień (parędziesiąt złotych). Wymień wszystko co może się zużyć bo ceny tych części są groszowe, gro kosztów to samo rozebranie, montaże etc.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Osłonę pod silnikiem mam, ale w garażu jest zbyt wilgotno 80%, co w połączeniu z rzadkim ujeżdżaniem daje takie efekty. :cry: Podobnie stało się z nowymi tarczami, umyłem samochód, wstawiłem do garażu i przez miesiąc nie jeździłem. Zardzewiało, a potem zrobiło się szkliwo na nowych tarczach i jest odczuwalne bicie na kierownicy. Mechanik będzie próbował papierem ściernym oczyścić, a jak nie to pójdą do toczenia. :mad2: Teraz czy chce, czy nie będę jeździł po bułki 1km, żeby tylko przewietrzyć samochód.
Opublikowano
Osłonę pod silnikiem mam, ale w garażu jest zbyt wilgotno 80%, co w połączeniu z rzadkim ujeżdżaniem daje takie efekty. :cry: Podobnie stało się z nowymi tarczami, umyłem samochód, wstawiłem do garażu i przez miesiąc nie jeździłem. Zardzewiało, a potem zrobiło się szkliwo na nowych tarczach i jest odczuwalne bicie na kierownicy. Mechanik będzie próbował papierem ściernym oczyścić, a jak nie to pójdą do toczenia. :mad2: Teraz czy chce, czy nie będę jeździł po bułki 1km, żeby tylko przewietrzyć samochód.

 

Wystarczy, ze poprawisz wentylacje w garazu a na weekend zabierzesz dziewczyne/zone na wycieczke/zakupy/cokolwiek ;).

Powodzenia z alternatorkiem, bedzie dobrze :cool2: .

Opublikowano
Nowe informacje. Alternator zdemontowany i co się okazało? Pod osłoną plastikową było pełno wilgotnych liści, zgnilizna. 3 diody na 90 % kaput, oprócz tego trzy, cztery wystające "wąsy" całe zielone od patyny. Regulator się moczy, bo nie sposób go odkręć. :mad2: Łożysko alternatora zdrowe, nie huczy, ale zastanawiam się że skoro będzie regeneracja to, czy nie wymienić profilaktycznie?

 

Wilgoć Twój wróg.

Łozysk nie wymieniaj. Nie zdążą się skonczyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale co mają powiedzieć Ci, co pod chmurką parkują?

 

Oni mają zdecydowanie lepiej niż Twoje w wilgotnym garażu. :!: Nawet jak leje i jest mokro to naturalna wentylacja robi swoje, u Ciebie jest tylko wilgotno i praktycznie zerowy przewiew, czyli taki termos. W zimie będzie u Ciebie jeszcze gorzej, bo jak wjedziesz ciepłym to w garażu temp. rozpuści cały ten syf i spadnie na to na czym stoi auto i póki będzie temp. w '+' wilgoć będzie jeszcze większa, na zewnątrz nie ma takiego problemu.

Opublikowano
Masz rację, choć garażu nie ogrzewam, bo wkopana piwnica na 1,5 m zapewnia przy -25 st. okolice + 2 st. A na zewnątrz teraz panuje 90- 100 % wilgotności. Oprócz tego mam pobór powietrza do kominka z garażu, więc jest co ciągnąć, stymulować :mrgreen: Postanowiłem jednak zmodyfikować warunki w garażu i wczoraj zrobiłem zetkę grawitacyjną o średnicy 16 cm. Wywiew jest w przewodzie kominowym wentylacyjnym o szerokości 14 x 14 cm, wiec powinno pomóc. A propos lisci w alternatorze, nie wiem czy mogło się to przyczynić, ale rok temu na okoliczność lakierowania maski w ASO, samochód stał na placu, bez maski, zderzaka, osłony pod silnikiem blisko 3 tygodnie. Może wtedy coś nawiało i teraz zbieram żniwa :?:
Opublikowano

Ogólnie sprawa z tymi alternatorami wygląda bardzo nieciekawie - szczególnie gdy aku jest w bagażniku. Sam miałem problem w zeszłym tyg.

Klemy były tak zasyfione, że nie widziałem czegoś takiego - aku wymienione w aso w 2011!

Na zasyfionych klemach ładowanie spadało do 12.5V. Po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło. Sprawdzam po 2 dniach - wszystko OK. Jakim cudem?

Teraz ładuje 14,1V, po włączeniu wszystkiego (długie, podrzewanie tylnej szyby, foteli, oszuszanie przedniej szyby) spada do 13,8V.

 

Zastanawia mnie najbardziej jedna rzecz. W E36 gdy dołączałem kolejne odbiorniki, napięcie po prostu spadało. Np. początkowo 14,4V, dołączam podrzewanie szyby spada na 14,2 i tak się utrzymuje. W E46 sytuacja zupełnie inna: początkowo 14,4V, dołączam podgrzewanie szyby, spada na 13,5 i rośnie do 14,1 co ok 50 mV (trwa to ok. 20 sek). Dodam też, że napięcie ładowania w ogóle nie jest stabilne, cały czas wachluje 14,17;14,08;14,14 itd. Alternator do regenaracji czy znów ten typ tak ma?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A propos lisci w alternatorze, nie wiem czy mogło się to przyczynić, ale rok temu na okoliczność lakierowania maski w ASO, samochód stał na placu, bez maski, zderzaka, osłony pod silnikiem blisko 3 tygodnie. Może wtedy coś nawiało i teraz zbieram żniwa :?:

 

 

U mnie do alternatora dochodzi taka rura chłodząca, która zaczyna się we wlocie w zderzaku. Jak ostatnio ją rozebrałem to w środku miałem też jednego liścia.

Opublikowano
Ale co mają powiedzieć Ci, co pod chmurką parkują?

 

Ja mam podwójny garaż ....w którym moje BMW przez 4 lata nie stało nigdy :)

 

motocykle, rowery i kosiarka do trawy....tak

 

Wilgoć + ciepło to przyjaciel korozji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zrobisz z ładowaniem to chyba lepiej wymienić. Ile powinno być tego napięcia ładowania na klemach po odpaleniu auta?
Opublikowano

min. 13,9V

max. 14,4V

 

Przy załączonych odbiornikach i przy obrotach biegu jałowego (nie po odpaleniu i na zwiększonej dawce paliwa).

Opublikowano
Tak, jak kolega wyżej napisał. W każdym razie powyżej 15V już nie jest dobrze. A samochód nareszcie sprawny, alternator naprawiony, regulator napięcia naprawiony, łożyska profilaktycznie kazałem zmienić. Koszt regeneracji 250 zł. Tylko nie wiem jak ustawić godzinę, bo tablica wyświetla kreski :mrgreen:
Opublikowano

Prawe pokretlo krecisz prawo lewo. Dziwne, ale prawdziwe :).

To na tablicy znaczy sie rozdzielczej.

 

Lozyska to sluszna decyzja!

 

Ps: Jak aku w takim stanie jak alternator i wiesz, ze cela wywalona to wymien. Bierz albo centere, albo boscha albo varte. Sugeruj sie cena raczej bo wszystkie trzy sa bardzo ok!

Opublikowano
Myślałem że mam to zrobić z poziomu komputera, przy dużej nawigacji. :roll: Co do łożysk, to zakład regenerujący alternator, stwierdził że łożyska wytrzymają 50-60tkm, ale lepiej raz zrobić i mieć spokój. Jedyna sugestia mechanika, to żebym wymyślił jakąś siatko/zaślepkę w wejściu tunelu powietrznego prowadzącego do alternatora, bo liście i inny syf będzie znów zasysany. Ma e34 i tam BMW lepiej rozwiązała tę kwestię.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.