Skocz do zawartości

e46 330i podczas jazdy zapala się ikona akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziś w Krakowie podczas jazdy w korku, co jakiś czas, nieregularnie, zapalała się na sekundę, może mniej ikona akumulatora. Raz nawet równocześnie mignęły żółte światełka ostrzegawcze ciśnienie w oponach, ABS i chyba kontrola trakcji. Samochód jechał bez żadnych problemów, obroty ok, temp. silnika również, wszystko na pokładzie działało. W drodze powrotnej do domu na trasie (60 km) ikona akumulatora już nie zaświeciła się. :roll: Co to może być, alternator dogorywa, czy akumulator po 10 latach powiedział dość?
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedno albo drugie, albo razem :roll: podjedź do hurtowni z akumulatorami i sprawdzą aku i doradzą jaki kupić, bo 10 lat to sporo dla niego :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdz szczotki na alternatorze. U kolegi tak bylo jak u Ciebie, po 4 dniach samochod stanal na srodku drogi i nie odpalal.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

No to szczęka mi opadła. Alternator poniżej 100 tys przebiegu? Skandal.

 

Mógł na chwile zawiesić sie regulator napięcia lub jeśli padal deszcz zmoczyć się pasek i "ślizgnąc". Sprawdź miernikiem ładowanie pod obciążeniem i ...tyle.

Opublikowano
Ja dam reke uciac ze szczotki, u kolegi identyko bylo, Wszystkie kontroli wywalalo. Po kilku dniach radio przestawalo grac. I pozniej juz koniec. Bralismy pod kable (nie wiedzac co jest) to odpalal, ale zaraz gasl. Wiec jedz do serwisu, zaoszczedz na lawecie.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Tylko z tego co wiem, to szczotki padaja przy 200tys. Wiec moze ktos 100 cofnal?
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Tylko z tego co wiem, to szczotki padaja przy 200tys. Wiec moze ktos 100 cofnal?

 

Nie ma reguły . Raz w życiu zmieniałem regulator napięcia (przy 250 tys), a mam na stanie dwa auta aktualnie z przebiegami pow 200 w których nawet alternatora nie widziałem.

Opublikowano
Dzięki Panowie za sugestie, jutro podjadę do mojego dobrego mechanika, to się zajmie "beatką". Nie wiem, czy jeśli ktoś mało jeździ na krótkich dystansach, a przede mną właściciel jeździł po mieście, to może alternator tudzież jego szczotki odmówić posłuszeństwa? Może też aku być słaby, ale też ostawiam alternator. Rzecz jasna pali na dotyk i nic się nie dzieje, choć ta smutna przypadłość tylko dzisiaj się wydarzyła. W ogóle to mało jeżdżę i to też może być powodem, że coś zaczyna niedomagać, 7000 km rocznie, to ewidentnie patologia.
Opublikowano

Pokaż dowód na to 104tys bo nie wierzę w touringa 330i 10 letniego z takim przebiegiem. Pewnie jeszcze z Niemiec.

Poza tym alternatory podobno nie są jakieś mocno żywiołowe w tych autach, lubią paść przy określonych przebiegach, 2x wyzszych niz twoj.

Opublikowano
Pokaż dowód na to 104tys bo nie wierzę w touringa 330i 10 letniego z takim przebiegiem. Pewnie jeszcze z Niemiec.

Poza tym alternatory podobno nie są jakieś mocno żywiołowe w tych autach, lubią paść przy określonych przebiegach, 2x wyzszych niz twoj.

 

Daj spokój dobrze? Od 2006 roku razem z zentem szukaliśmy tego auta, kupił w 2008 i dobrze wiemy co kupił i za ile.

 

A tak przy okazji mój ma 133 tys i od maja 2008 zrobiłem 35 tys.

Opublikowano

Kolego, to nie jest dla mnie argumentacja żadna, że na blacie jest 100tys. Chcesz to jutro Ci swoje auto sprzedam, stan super, powiedz tylko jaki chcesz przebieg i ile wbite w książkę serwisową.

Cenę też zrobimy dobrą. Trzeba spojrzeć prawdziwe w oczy, ludzie to oszuści, a to podwórko niestety stale rośnie.

 

Nie życzę mu źle, tylko nie ma co dywagować nad przebiegiem auta kiedy palą się mosty (w tym wypadku szczotki ;)). Objawy są typowe dla takiej awarii, a raczej zużycia, które tak samo objawia się nawet we fiacie 125p.

Opublikowano

Jakub, powiedz mi jakiej produkcji jest alternator w naszym modelu, czy regulator jest wymienny? Tu na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EN51&mospid=47673&btnr=12_1082&hg=12&fg=20 niewiele jest napisane, chyba że źle szukam?

 

Edit:

 

Są aż trzy rysunki http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=EN51&mospid=47673&hg=12&fg=22 Pytanie czy regulator jest wymienny czy część stała alternatora?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wilgoć Panie, wilgoć, mało jeździsz nie ma kiedy odparować, wiek do tego robi swoje. Elektryka nie lubi wilgoci, popatrz przy okazji jak się mają zaciski i klemy. Wszystko wskazuje na to, że jazda po mieście spowodowała niedoładowanie aku i problemy z prądem, w trasie inne obroty, stały 'nadmiar' prądu doładował AKU.

W/g mnie aku do kosza, mało jeździsz, sam aku już nie trzyma prądu, spada temperatura co w sumie spowodowało co spowodowało.

Opublikowano
Wilgoć Panie, wilgoć, mało jeździsz nie ma kiedy odparować, wiek do tego robi swoje. Elektryka nie lubi wilgoci, popatrz przy okazji jak się mają zaciski i klemy. Wszystko wskazuje na to, że jazda po mieście spowodowała niedoładowanie aku i problemy z prądem, w trasie inne obroty, stały 'nadmiar' prądu doładował AKU.

W/g mnie aku do kosza, mało jeździsz, sam aku już nie trzyma prądu, spada temperatura co w sumie spowodowało co spowodowało.

 

Zgadzam się, choć samochód w garażu stoi. Klemy na aku czyściutkie, zero jakiegoś wycieku, nalotu. Wszystko przez internet, gdyby go nie było, jeździł bym więcej :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanik dziś pomierzył napięcie, ładowanie i jest słabe, zamiast 14 czegoś tam, jest 11-12, a przy włączeniu klimy, ogrzewania, radia itp, chwilowo spada do 9. Chyba sobie rower kupię. :mrgreen:

 

No to lipa, nawet pod obciążeniem SERYJNYM nie powinno /chyba?/spadać poniżej 12V. :?:

Opublikowano
Jakub, potwierdź, czy nie powinien tam być regulator 120A?

Oczywiście jest wymienny.

 

 

Przepraszam za opóznienie.

Z alternatorem jest sprawa prosta ponieważ z góry jest widoczna naklejka z danymi. U mnie siedzi alternator 90A. Może dlatego taki mały że mam wersję na ciepłe kraje i bez wyposażenia :mrgreen:

Opublikowano
Czyli Twoja teoria o mniejszej ilości bajerów w aucie sprawdza się w 100%.

 

To jest teoria poparta doświadczeniem z super wypasionym autem z 4 pierścieniami. Dał mi tak popalić, że na samo wspomnienie mnie skręca.

 

Rozumiem, że masz większy alternator?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.