Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny objaw. Mianowicie skrzynia dość późno zmienia bieg z 4 na 5. Wcześniej odbywało się to przy jakiś 2,2tyś obr/min. podczas normalnej jazdy, lub przy zjeździe ze wzniesienia lub delikatnym zwolnieniu pedału gazu.

 

Teraz muszę "przeciągnąć" ją do 3,3 tyś obr/min i wtedy zmienia leciutko na 5

 

Co najdziwniejsze 5 wrzuca nawet przy wspomnianych 2,2tyś obr/min kiedy auto jest na łuku w lewo

 

kiedyś nigdy nie zmieniała biegów na "łuku" może położenie kierownicy ???????

 

Objaw ten zauważyłem po tym jak uszkodził się alternator i wracając rozładowałem aku prawie do 0 (zgasła w garażu )

 

Dzień przed tą awarią wymieniałem czujnik temp. paliwa w pompie (może poruszyłem nastawnik) ale żadnych innych objawów związanych z nastawnikiem nie ma. Wymieniałem także opony, przekładałem koła....?????

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Nie mam w aucie RDC, kiedyś czytałem że ciśnienie w oponach było różne i automat myślał że jedzie po łuku i nie zmieniał biegu........

 

Czujniki poziomu mam przy wahaczach (ori ksenon)....

 

Sam nie wiem, dodam że INPA pokazała jakieś 2 błędy w sterowniku skrzyni, skasowałem i więcej już nie wystąpiły. Jest "czysto"...

 

Nie jest to jakaś wielka awaria, ale po co mam przeciągać bez potrzeby.....

 

Proszę o Wasze sugestie!

 

Pozdrawiam

www.bmw-wgr.pl stowarzyszenie miłośników BMW- Grójec i okolice
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób reset skrzyni... dla wielu to pomogło:

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Można zacząć od najłatwiejszego - nowy olej wlany do odpowiedniego poziomu (choć wcale wymiana nie jest taka prosta jak pokazują liczne skargi forumowiczów). Dodatkowo (a może przed wymianą nawet) przydałby się reset adaptacji - można albo tylko odłączyć akumulator, ale zdaje się, że pełny reset robi się nieco inaczej - poszukaj na forum, na pewno było.

 

[EDIT]

O! Z resetem kolega mnie uprzedził.

Opublikowano

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

Czy chodzi o połączenie kabli + z - bez podłączania do aku ?

 

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

 

Czy należy jechać w trybie manualnym na jedynce do 5000rpm, czy też w pełnym trybie auto i kręcić na maxa przez cały obrotomierz na każdym biegu?

Opublikowano

:arrow: To chodzi o to, że jak rozłączysz przewody od aku to złącz je ze sobą + i przewód -

:arrow: Tak w trybie manualnym tylko się nie przestrasz bo może Ci się wrzucić 2 sama :D

 

P.S. rób ten restarcik jak najszybciej bo będziesz mile zaskoczony :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.