Skocz do zawartości

E36 - 100% skuteczna naprawa wskaźnika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

 

Mam taki dziwny problem : wieczorem parkuję auto pod domem, na wskaźniku równe 15litrów. Rano wsiadam do auta, włączam zapłon, a wskazówka pokazuje jakieś 13 litrów.

I tak codziennie ubywa trochę beny. Nie zauważyłem, żeby w czasie jazdy wskazówka opadała szybciej niż zwykle. Ewidentnie po zgaszeniu silnika paliwo gdzieś spiernicza.

Pod autem sucho, żadnych plam, barw tęczy. Spod maski nie śmierdzi.

Złodzieja wykluczam, bo ostatnio auto postawiłem w garażu i też trochę Pb zniknęło.

Oglądałem bak od spodu - nie widać uszkodzeń. Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez AndrewP4
Opublikowano
Patrzę na wskaźnik i widzę. Wieczorem wskazówka stoi równo na kresce z cyferką 15, a na drugi dzień rano jest 2-3mm poniżej tej kreski. Orientacyjnie jest to 13l.
Opublikowano
A nie stoisz czasem na nierównej powierzchni? jak dojeżdżasz to Ci pokazuje normalny poziom bo zazwyczaj drogi (fakt że z dziurami) są równe, jak staniesz i na 2 dzień odpalisz na nierównej powierzchni to już inaczej odczyta
Opublikowano

Dodam, że też mam taki problem. Auto stoi w garażu na równej nawierzchni mam zatankowany samochód do rezerwy ( wskazówka na poziomie czerwonego pola) rano wsiadam i świeci się rezerwa ( wskazówka w połowie czerwonego pola) z tym ,że u mnie w czasie jazdy stopniowo wraca do swojej pozycji - więc nie zwracam na nią uwagi.

Wymieniłem pływak przy pompie paliwa ale to nic nie dało - wymienie dzisiaj drugi i jutro dam znać czy pomogło - jak nie to nie wiem czemu tak się dzieje.

Opublikowano

"..u mnie w czasie jazdy stopniowo wraca do swojej pozycji - więc nie zwracam na nią uwagi..." I tak najlepiej niech u Was zostanie :)

Z tego co zauważyłem większość e36 tak ma. Jak ktoś miał sposobność grzebania w baku to zauważył że pływak swobodnie sie porusza (tak powinno być) ale.. czasami potrafi "zawiesic" sie w pewnej pozycji i błędnie pokazywac stan paliwa (może oszukiwac na jakies od 3 do 5 litrow, żeby wiecej oszukiwal tylko raz mi sie zdarzyło) :P

 

A teraz odnosnie tego "bardziej oszukiwal". Jakos z tydzien temu mialem tak, że mimo tego, iż w baku była minimalna rezerwa (efekt pozyczenia auta :mad2: ) to wskaznik pokazywal 10l :shock: a było tam raptem ok 2l..

 

Kolejny przykład miałem rezerwe świecącą sie, stan paliwa- wskazówka pokazywala ok 0, dolałem 5 litrow i nic, nawet nie drgneła.. dopiero po przejechaniu sie unormowała dana wskazowka;) także kolego albo Ci po przejechaniu sie unormuje wskaznik albo po jakims czasie, nie masz co sie tym przejmować, o ile nie zostają żadne mokre plamy pod autem (pod zb. paliwa) :P jak tak to wtedy zajrzeć trzeba koniecznie!

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

Opublikowano

Wyciągnąłem lewy pływak. Kabelki były w całości, ale ścieżka potencjometru jak i jego ramię były zaśniedziałe.

Przed czyszczeniem miałem suchy bak. Wskazówka ustawiła się 2mm poniżej 0. Po wyczyszczeniu pokazuje równo 0. Po wlaniu 5l pokazuje równo połowę rezerwy. 6 godzinach postoju nadal pokazuje tyle samo :) Chyba udało się naprawić problem.

 

Teraz dolałem jeszcze 10l i akurat pokazuje 15. Normalnie cud :)

Opublikowano

Jak masz zamontowaną standardową centralke alarmową to po zamknięciu auta zamykają się wszystkie drzwi oprócz wlewu paliwa, a sąsiad lub dobry kolega który o tym wie może odlewa Ci paliwo po 2litry na dzień :)

 

Jeśli po zamknięciu auta z pilota wlew paliwa jest faktycznie otwarty to pozostaje zamykac autko "mechanicznie" czyli kluczykiem :)

Opublikowano

Jak masz zamontowaną standardową centralke alarmową to po zamknięciu auta zamykają się wszystkie drzwi oprócz wlewu paliwa, a sąsiad lub dobry kolega który o tym wie może odlewa Ci paliwo po 2litry na dzień :)

 

Jeśli po zamknięciu auta z pilota wlew paliwa jest faktycznie otwarty to pozostaje zamykac autko "mechanicznie" czyli kluczykiem :)

Opublikowano
moze byc ze to plywak mialem raz tak ze palec co chodzi slizga sie po kreskach opornika wytarl je i nie bylo styku przegiecie troche na zewnatrz pomoglo ale tak jak mowisz lejesz paliwo i wskazowka jest w pozycji tej co byla a po chwili krutkiej jezdzie szla powoji do gory wymienilem prawy plywak ten obok pompy teraz jest ok :cool2:
jedynakk
Opublikowano

Moja radość nie trwała długo. Znowu wskaźnik szaleje, tyle, że w zakresie powyżej 15l. Poniżej 15l zachowuje się wzorowo. Czyżby drugi pływak? ... Jutro go sprawdzę.

 

Miernik pokazuje inną rezystancję na obu pływakach, więc któryś knoci.

Opublikowano

Wskaźnik znowu szaleje ale zupełnie nietypowo.

 

Wlałem 15 litrów. Jeździłem i jeździłem aż wskazówka ustawiła się 2mm poniżej ZERA :) - ledwo podnosi się po zapłonie.

Zmierzyłem rezystancję na obu pływakach (bez wyciągania ich):

- lewy - 12 Ohm

- pracy - 30ohm WTF? Zgodnie z tym wskazaniem paliwo jakieś jest, więc dlaczego wskaźnik pokazuje mniej niż zero ?

 

Otwieram lewą komorę - prawie pusto.

Otwieram prawą komorę - a tam benzynka.

 

Wyciągnąłem oba pływaki - oba działają idealnie. Rezystancja na mierniku zmienia się płynnie, bez żadnych zaników. Włączam zapłon, podnoszę lewy pływak - zero reakcji(wskaźnik sporo poniżej 0). Podnoszę prawy pływak - wskaźnik podnosi się powoli aż do 30 litrów. Wyłączam zapłon, włączam ponownie i podnoszę prawy pływak - tym razem wskaźnik w ogóle nie reaguje - pewnie zegary nie lubią być oszukiwane i się zbuntowały.

 

Montuję z powrotem oba pływaki. Włączam zapłon. Pokazuje 0! Co do cholery dzieje się z tym wskaźnikiem... Pływaki są na 100% sprawne, więc wygląda na to, że zegary głupieją. Oczywiście test zegarów OK.

Opublikowano

SPRAWA ROZWIĄZANA!

 

1.Pływaki są .w 100% sprawne.

2.To norma, że mając mniej niż 15 litrów paliwo znajduje się tylko w prawej komorze, tej z pompką.

 

 

Po odłączeniu akumulatora na 2 minuty wskaźnik pokazuje prawdę!

 

Ktoś wie czy komputer silnika ma coś do tego, czy to wyłącznie sprawka zegarów?

Opublikowano

A oto rozwiązanie mojego i potencjalnie Waszego problemu:

http://www.eabjr.com/Fuel-Gauge.php

Tu jest świetny post:

http://www.m3forum.net/m3forum/showpost.php?p=1509662&postcount=9

 

Jeżeli rewizja zegarów jest niższa od 5.4 (VDO) lub 10.6 (MotoMeter), to mimo sprawnych pływaków i całej instalacji elektrycznej, wskaźnik będzie pokazywać błędnie ilość paliwa. Rozwiązaniem jest dodanie adaptera z opornikiem (62119066812) - nr ori części w ASO za jakieś 150zł lub rozłączanie obwodu 31 na czas postoju. Ja już mam dorobiony włącznik :)

 

Krótki poradnik na usprawnienie wskaźnika (tylko gdy pływaki są sprawne!)

Wyciągnij bezpiecznik nr 31(w niektórych autach 41,46)

Włącz zapłon na 5 sekund i wyłącz

Włóż bezpiecznik z powrotem

 

Ciesz się prawidłową pracą wskaźnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.