Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem na forum i mam niewielki problem. Może mi ktoś pomoże.

Od około dwóch miesięcy jestem użytkownikiem BMW e46 316i z motorem n46 o oj. 1800 cm i mocy 115 km.

Samochód jest z 2004 roku. Ostatnio zauważyłem, że gdy postoi na wolnych obrotach kilka minut

to czasami później przy dociśnięciu zadymi na biało lub na niebiesko. W czasie jazdy z tyłu nie widać żadnego dymienia.

Jednakże pożera olej. W związku z tym mam pytanie co może być tego przyczyną. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Jeśli pierścienie to nikt Ci samych nie wymieni, chyba, że jest idiotą.

 

Wtedy najlepiej byłoby zmienić tłoki na wymiar większe, splanować cylindry w głowicy, wymienić zawory (jak wszystko inne padnięte to one pewnie też już nie są w dobrym stanie) i dopiero wymienić pierścienie.

Koszt to po prostu koszt generalki silnika. Chyba na twoim miejscu popełniłbym swapa na 320i albo coś większego. Taniej Cię wyjdzie niż reanimacja 316i.

Opublikowano

na motorze nalatane jest 141 tys km i też mnie to zdziwiło że pije olej.

Poprzednio miałem e36 z motorem 1.6 , 105 km i nic się nie działo a

u mnie była 5 lat a tera lata kilka razy w roku na Niemcy i Holandię a pozakupie

e46 niemiła niespodzianka.

Opublikowano

A z ilu skrecone do tego co podajesz? Nie jest mozliwe, zeby po takim przebiegu tak sie auto zachowywalo. Chyba, ze mialbys uturbiony silnik albo ktos go wczesniej przegrzal porzadnie (to jest mozliwe).

Sprawdz kompresje w cylindrach to bedziesz wiedzial czy juz wszystko rozwalone jest czy szukac problemu nalezy dalej.

Opublikowano

tego nie wiem , nie dociekałem ile miała nalatane, po wnętrzu i wyglądzie można tylko

się domyślać, że przebieg może być oryginalny ale co do tego nie ma żadnej pewności.

A w serwisie podadzą przebieg na telefon czy raczej nie

Opublikowano

Raczej nie podają. Przebieg za darmo Ci mogą z klucza sczytać. Mogą też całą historię serwisową wydrukować ale nie wiem czy za darmo.

Zadzwoń, spytaj. Może trafisz na kogoś uprzejmego i Ci chociaż potwierdzi. To jednak nie rozwiąże twojego problemu :(.

Opublikowano

wiem , że nie rozwiąże , dzwoniłem wo serwisu w Warszawie i powiedzieli, że w przypadku

gdy samochód był sprowadzony z Niemiec to jedynie w Bawaria Motors da radę sprawdzić

Opublikowano
Przy tym przebiegu napewno nie powinno nic się dziać z silnikiem no chyba że był cofnięty i to sporo. Ja przed zakupem dzwoniłem do serwisu i na podstawie vinu podali mi przy jakim przebiegu moje auto miało ostatni serwis (także sprowadzone z Niemiec). Co do wydrukowania historii serwisowej to jest koszt ok 100zł.
Opublikowano

też już dzwoniłem do Bawaria Motors. ostatni serwis miała w kwietniu 2008 roku przy przebiegu 71000 km i to jest ostatni zapis.

A co do historii samochodu to w chwili obecnej wydruk kosztuje 127 zł i musi byś dowód rejestracyjny lub jego

skan. Także ten przebieg , który jest w chwili obecnej może być raczej realny. A przyczyna ubytku oleju gdzieś musi być

Opublikowano

To tak jak mówię. Sprawdź sprężanie cylindrów (ciśnienie na tłokach) i będziesz wiedział.

Możliwe, że auto było przegrzane, wtedy tak będzie się działo. No i cały silnik do roboty niestety.

 

Wiesz, w benzynie nie ma gdzie za bardzo ten olej uciekać. Możesz poszukać wycieków dookoła bloku, może uszczelka tylko wydmuchana spod pokrywy zaworów albo głowicy. To jednak trochę wątpliwe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witaj.to sa uszczelniacze zaworow.auto mialo takie same objawy jak twoje.jestem po wymianie.jest ok teraz.
Opublikowano

Na jaki kolor dymi? Jak na czarno to układ wtryskowy ma złą mieszankę, jak na niebiesko to spala Ci olej w cylindrach.

Jak na biało to daje sygnały dymne o obniżeniu temperatury ;).

Opublikowano

Jak postoi na wolnych obrotach kilka minut przy rozgrzanym silniku to później jak się jej przyciśnie to zadymi na

niebiesko, ale zdarza się to bardzo rzadko, nie to że za każdym razem, zdarzyło się to kilka razy, ale fakt faktem

oleju ubywa. W czasie jazdy nie dymi nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak.objawy takie same.cala gama silnikow n...42,43,46 sa podobne konstrukcyjne.moj kopcil tylko jak w korkach postalem.na poczatku bylo sporadycznie.ostatnio bardzo duzo.przewertowalem wszystkie fora, odpowiedzi nie znalazlem.mnostwo osob z tym problemem, rozwiazan brak.wymienilem odme, wszystko co sie dalo, nic nie pomagalo.objaw jest taki, ze kopci tylko jak go pozostawisz na pare minut na wolnych obrotach.podczas jazdy nic sie nie dzialo.nawet oleju nie spalal zbytnio.wymienilem uszczelniacze wraz z rozrzadem bo slizgi popekane byly :duh: .te bmw czasami takie materialy stosuje ze poplakac sie idzie :mad2: :mad2: i jest dobrze.autko chodzi rewelacja.wszystkie objawy jak nierowna praca itp ustaly.
Opublikowano

Też chyba się trzeba będzie dobrać do silnika i wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczymy co będzie

dalej. Może to będzie lekarstwo. Mi też tylko sporadycznie puszcza dyma jak postoi na wolnych obrotach.

Poza tym ubytek oleju jest znikomy. Do odmy raczej się nie będę dobierał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie bedzie , tylko jest lekarstwo.mam nadzieje ze pomoglem.pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.