Skocz do zawartości

E46 320d Maksymalne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako, że jestem nowym użytkownikiem chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Swoją Bunie zakupiłem w minioną Sobotę i po rejestracji zauważyłem ciekawą przypadłość, a mianowicie na 1,2 przełożeniu maksymalne obroty to 3800 i gdy wskaźnik dociera do tej wartości silnik tak jakby odcina paliwo obroty spadają o 200 po czym znowu wychodzą na 3800 i w sumie to szarpie całym autem natomiast na 3 biegu od około 3600 rpm silnik wytraca moc ale wskazówka dochodzi

do około 4200 również falując w górę i w dół. Z tego co wyczytałem i wyszukałem należy wyczyścić zaworki, kolektor i zawór EGR. Do wymiany mam jeszcze olej więc może filtr paliwa jest zamulony. Przebieg samochodu to 177 tkm z hakiem. Wydaje mi się, że obroty powinny wychodzić aż do czerwonego pola mimo, że na co dzień tak nie jeżdżę no ale jednak jest to mankament. Czasem zdarza się również gdy silnik jest zagrzany, że turbina tak jakby chwilę nie reagowała (około 3 sek.) no, a potem oddaje moc dopiero. Dołączam filmik gdzie od 40 sekundy kręcę silnik na 2 biegu z gazem w podłodze i widać ile jest obrotów.

- 17:49 filmik w czasie wgrywania, zaraz powinien być w całości

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jaka to przyczyna to chętnie wysłucham. Z góry dziękuję.

Opublikowano
Skąd jesteś?? Może znajdzie się ktoś z INPĄ kto Ci zdiagnozuje komputerowo wartości otrzymywane. To jest najważniejsze. A co może być?? poczynając od niedrożnego filtra elektrozaworu VTG do awarii jednostki spowodowanej klapką zawirowań.
Opublikowano
Ja jestem spod Rzeszowa mam tu w miejscowości elektryka który prowadzi diagnostykę komputerową tylko kolejki do około tygodnia. W sobotę rozkopuje kolektor więc będę miał dostęp do klapek.
Opublikowano (edytowane)

To sugeruję Ci zakup własnego interfejsu z allegro (ok 60zł) + program INPA od Trandolfa (FREE) i będziesz miał na własne potrzeby kiedy Ci się zachce, a raczej kiedy się zachce Twojej "Beatce" :wink: W podpisie programy pod dany system: memberlist.php?mode=viewprofile&u=42402

 

PS. :!: :!: :!: Jak najszybciej wywal klapki zawirowań z kolektora ssącego :!: :!: :!:

 

EDIT: W sumie to do TRANDOLFA masz chwilkę drogi, więc na Twoim miejscu wybrałbym się do Niego na diagnozę i ewentualny serwis auta. Osobiście szczerze Go polecam! Człowiek zna się na rzeczy :cool2:

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
Tak, tylko tak jak napisałem wcześniej Tobie nie jest potrzebny adapter 20pin. U Ciebie gniazdo jest pod kierownicą, a to okrągłe jest dla przedliftów.
Opublikowano
Nie wiem ile tam jest dla Ciebie... chodzi o to, że Tobie nie jest potrzebny zestaw z adapterem 20sto pinowym i tyle :wink: Wystarczy sam interfejs do diagnostyki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Odkopuję temat ponieważ zakupiłem właśnie interfejs do podlaczenia komputera do mojej e46 i uzyskalem kilka nieciekawych informacji na wstępie okazuje się, że kupiłem autko z cofniętym licznikiem co wywnioskowałem po zapisie przebiegu przy błędzie gdzie błąd jest przy 300 kkm, a na liczniku niecałe 180 kkm... no ale nie o tym teraz. Odczytałem wartości z live data i wszystko jest w najlepszym porządku oprócz tego:

 

http://i45.tinypic.com/f7uow.png

 

 

Czy te wartości są ok jeśli nie to jaka może być przyczyna ??

 

PS. egr zaślepiony, kolektor wyczyszczony i już bez klapek, zawór podciśnienia turbo wyczyszczony całkowicie.

Opublikowano
Usunąłem te stare które byly i obecnie żaden się nie wyświetla. Dodam, że pomiar robiony na biegu jałowym przy gazie w podłodze.
Opublikowano
Dokładnie tak jak napisał Zielo :cool2: Logi dynamiczne pod obciążeniem, tj 3ci bieg i kocioł. Najlepiej jakbyś nagrał pomiar programem do tego przeznaczonym i wkleił filmik do analizy w tym wątku. Prawdziwość przebiegu sprawdzisz BMW Scannerem.
Opublikowano
No to dzięki panowie w niedziele będę mógł zrobić testy pod obciążeniem ponieważ mam rozgrzebane hamulce i na razie nici z tego.
Opublikowano

Witam

 

Dziś mam zamiar przeprowadzić testy INPĄ pod obciążeniem, nagram filmik jak poszło. Mam jednak pytanie jak to przeprowadzić aby wyniki były pomocne w diagnozie. ??

Opublikowano

Oto link do filmiku z odczytami inpy:

 

 

Co chwile wyrzuca mi jakiś błąd, niestety nie wiem jak temu zaradzić ale widać odczyty i błędy jakie zarejestrował komputer.

Turbina pompuje chyba dobrze ale dlaczego silnik kręci się dalej tylko do 3700-3800 rpm ?? (Oczywiście podczas jazdy)

Opublikowano
Oto link do filmiku z odczytami inpy:

 

 

Co chwile wyrzuca mi jakiś błąd, niestety nie wiem jak temu zaradzić ale widać odczyty i błędy jakie zarejestrował komputer.

Turbina pompuje chyba dobrze ale dlaczego silnik kręci się dalej tylko do 3700-3800 rpm ?? (Oczywiście podczas jazdy)

 

PS. Dodam jeszcze, że po pomiarach zdjąłem wężyk podcisnienia od elektrozaworu turbo i w sumie to nie bylo żadnej reakcji podczas pracy silnika oprócz tego, że autko chyba się lepiej zbierało. Ale obroty max. nadal do 3800

Opublikowano
Czesc, tak na marginesie masz walniete swiece zarowe, masz tez jakis blad recyrkulacji spalin EGR - wiec jemu bym sie przyjrzal bo byc moze od zaworka egr silnik sie dusi i nie moze wejsc na maksymalne obroty... zdejmij rure od IC i sprawdz czy elektozaworek porusza EGR zaraz przed kolektorem ssacym. Na jalowym powinien byc otwarty o przy ok 2500obr/min powinien sie zamknac.
''Impossible is nothing''
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A napiszesz w czym był problem? Komuś może się przydać :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tego co zaobserwowalem ktoś przede mną tzn. wcześniejszy właściciel wymieniał przewody podciśnienia i/lub regenerował turbinę. Po tej operacji poskładał przewody podciśnienia w taki sposób, że przewody vacuum podłączył prosto do gruszki turbo, a z elektrozaworu zrobił obieg zamknięty ze zbiorniczkiem, czyli go po prostu odpiął. Więc turbo cały czas chciało pompować na maxa i przeładowywało ale nie na tyle, że komp przełączał sie w tryb awaryjny ale starał się zbić ciśnienie albo próbował zabezpieczyć silnik przed przeładowaniem odłączając mu paliwo. Po poprawnym podłączeniu obroty max 4600.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.