Skocz do zawartości

320d poślizg, skrzynia biegów czyABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj wpadłem w poślizg, jechałem z Zakopanego, w górach przy zakręcie w lewo, nie naciskałem na hamulca ,a nie na gaz, jechałem ze stałej prędkości 50km/h

i tu nagle życzyło samochód w lewo , a późnej w prawo i znów w lewo i rozkręciło

w odwrotnim kierunku na przeciwnem pasie, dobrze ze nie bylo sdamochodow i nic sie nie stalo.

Ale naprawdę nic nie robiłem zęby wpaść w poślizg :( .Pytanie czy u mnie jest jakiś problemy z ABS? Dla czego nic nie zadziałało i nic nie pokazało na komputerze

Martwię mnie to już 2j dzien...Pierwszy raz cos takiego z automatem :(

Opublikowano
Po prostu uciekł Ci tył auta, zdarza się w tylnonapędowych. To nie ma nic wspólnego z typem przeniesienia napędu a ABS pracuje tylko przy wciśniętym hamulcu. Zwalniaj w zakrętach.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Po prostu uciekł Ci tył auta, zdarza się w tylnonapędowych. To nie ma nic wspólnego z typem przeniesienia napędu a ABS pracuje tylko przy wciśniętym hamulcu. Zwalniaj w zakrętach.

ale na manuału nie rzucało tak nigdy przy poślizgach, zawsze wychodziłem, mam w tym doświadczenie

Opublikowano
Zwalniaj w zakrętach.

 

Przed zakrętami :!:

jechałem właśnie 50km/h nie zwalniałem nie przyspieszałem, właśnie wszytki mówią ze tak i trzeba na śliskiej drodze . myślałem ze u mnie cos z układem hamowania, ale auto sprawne technicznie

Opublikowano
Zwalniaj w zakrętach.

 

Przed zakrętami :!:

 

:duh: ale myślałem dobrze :mrgreen:

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jaki zakręt :wink: są takie, że 50 to dużo za dużo :8)

Masz asc czy dsc?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam.

W mojej E46 miałem tak, że po wjechaniu na oblodzoną jezdnię tył mi uciekał i auto zaczynało tańczyć bez względu na to czy dodawałem gazu czy też hamowałem silnikiem (też mam ASB). ASC nie reagowało. W moim przypadku winne były zużyte przednie tuleje tylnego wahacza wzdłużnego po obydwu stronach i rozjeżdżała się geometria. Po wymianie i ustawieniu geometrii problem zniknął :) Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

W mojej E46 miałem tak, że po wjechaniu na oblodzoną jezdnię tył mi uciekał i auto zaczynało tańczyć bez względu na to czy dodawałem gazu czy też hamowałem silnikiem (też mam ASB). ASC nie reagowało. W moim przypadku winne były zużyte przednie tuleje tylnego wahacza wzdłużnego po obydwu stronach i rozjeżdżała się geometria. Po wymianie i ustawieniu geometrii problem zniknął :) Pozdrawiam

U Ciebie automat? U mnie strona mechaniczna w samochodzie ok i opony nowe

Opublikowano

Tak mam automatyczną skrzynię biegów.

Geometria u Ciebie była sprawdzana? U mnie mimo iż geometria była ustawiana po wymianie tych tulei i na wydruku potwierdzającym też wszystko było ok, to patrząc na samochód już na oko było widać że źle ustawili (tylne koło było skręcone przodem do środka). Pojechałem skontrolować na stację diagnostyczną i po wjechaniu na płytę do sprawdzania zbieżności tył uciekł 5 mm więc do poprawki. W warsztacie założyli sprzęt na koła i faktycznie geometria rozjechana. Okazało się, że winny był praktykant, który za każdym razem dokręcał śruby kluczem udarowym i koło uciekało. Jako że patrzyłem im na ręce i ekran to poprawiali do skutku (dopiero za piątym czy szóstym razem przykręcił dobrze).

Nie miałeś czasem włączonego tempomatu na stałą prędkość?

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak mam automatyczną skrzynię biegów.

Geometria u Ciebie była sprawdzana? U mnie mimo iż geometria była ustawiana po wymianie tych tulei i na wydruku potwierdzającym też wszystko było ok, to patrząc na samochód już na oko było widać że źle ustawili (tylne koło było skręcone przodem do środka). Pojechałem skontrolować na stację diagnostyczną i po wjechaniu na płytę do sprawdzania zbieżności tył uciekł 5 mm więc do poprawki. W warsztacie założyli sprzęt na koła i faktycznie geometria rozjechana. Okazało się, że winny był praktykant, który za każdym razem dokręcał śruby kluczem udarowym i koło uciekało. Jako że patrzyłem im na ręce i ekran to poprawiali do skutku (dopiero za piątym czy szóstym razem przykręcił dobrze).

Nie miałeś czasem włączonego tempomatu na stałą prędkość?

Pozdrawiam

Dzisaj zapaliła się kontrolka ABS razem z czerwonej kontrolka i nie zgasła .Teraz juz wiem co to bylo, dzisaj sprawdze wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.