Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzisiaj jadąc chciałem się upewnić że to co napisałem kilka postów wcześniej jest prawdziwe i mocno się zdziwiłem - ponieważ przez chwilę "wiało" ciepłym, po chwili zaś już znacząco chłodniejszym niż z kratek nawiewu z przodu.

Przestawiłem wszystko w tryb manualny, temeperatury na maksymalnie wysokie dmuchawy na max. - wiało "letnio", wyłączyłem schładzanie(gwiazdka na desce) efekt jakieś 15 sekund naprawdę ciepłego powietrza i potem już tylko mocno zimne.

 

Mam więc przypuszczenie, że w wersji bez regulacji temperatury z tyłu, są to chyba rzeczywiście tylko takie kratki nawiewu świeżego powietrza, które dmuchają powietrzem o temperaturze jaka im pasuje :shock:

Ktoś to chyba już nawet tu wcześniej napisał...

Opublikowano
Dzisiaj jadąc chciałem się upewnić że to co napisałem kilka postów wcześniej jest prawdziwe i mocno się zdziwiłem - ponieważ przez chwilę "wiało" ciepłym, po chwili zaś już znacząco chłodniejszym niż z kratek nawiewu z przodu.

Przestawiłem wszystko w tryb manualny, temeperatury na maksymalnie wysokie dmuchawy na max. - wiało "letnio", wyłączyłem schładzanie(gwiazdka na desce) efekt jakieś 15 sekund naprawdę ciepłego powietrza i potem już tylko mocno zimne.

 

Mam więc przypuszczenie, że w wersji bez regulacji temperatury z tyłu, są to chyba rzeczywiście tylko takie kratki nawiewu świeżego powietrza, które dmuchają powietrzem o temperaturze jaka im pasuje :shock:

Ktoś to chyba już nawet tu wcześniej napisał...

 

No właśnie. Wentylacja w BMW żyje własnym życiem - jest przekombinowana. :shock:

No cóż - ciężkie życie, ale trzeba jakość nieść ten krzyż nadal - do przodu... :wink: :wink: :wink:

Gdyby 90% Polaków, którzy marzą o BMW przeczytało nasze wywody to by nas uznali za mega-snobo-psycholi. :duh:

George Wind
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Ostatnio ciągle mało czasu ale dzis sprawdziłem jeszcze raz tylne kratki. Na zewnatrz bylo 5,5C, ustawilem klime na:

- 28 C i max dmuchawe, z przodu gorace, z tyłu trochę mniej ale gorące

- 16 C i max dmuchawa, z przodu zimne, z tylu też

Po ponownym przestawieniu z 16 na 22 C z tylu wieje zimne dopiero po jakimś czasie ciepłe.

Chciałem dodatkowow powiedzieć że mam auto kupione w skandynawii, być może ma jakieś zmiany na te warunki ....??????....tego nie wiem.

Postaram sie jeszcze zmierzyć temperaturę termometrem bezpośrednio przy kratkach z tyłu i przodu....może na weekendzie mi się uda.

Myslę że będzie to bardziej wiarygodne niż tylko mówienie gorące, mnie gorące :D

 

Pozdrawiam

Darek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio ciagle brak czasu i nie mam czasu zmierzyc temperatury, postaram sie w najblizszym czasie

....z tyłu mam kratke z dwoma pokrętłami z przodu klima "+".

 

Tak nawiasem mówiąc dzis u nas mroz -14, temp w srodku temp ustawiona na 20st C i z tylu dmucha gorętszym powietrzem niz z przednich

kratek (sprawdzilem po przejechaniu kilkunastu km i to nie raz). Mysle ze musicie popytac w salonie czy sa wersje na kraje "zimne". Ja wiem ze mam taka wersje,

ale z tego co sie doczytalem to tylko ma ekstra grzalke w ukladzie dolotowym, nic nie znalazlem na temat ogrzewania w "budzie".

 

Pozdrawiam

Darek

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mam pytanie czy ktoś coś wie, jak ta sprawa się skończyła. Mam dokladnie tę samą sytuację, z przodu gorąco z tyłu letnie powietrze - może nawet zimne leci...
Opublikowano

witam ponownie,

nie mam czasu na pomiary temperatury, ale teraz po przejechaniu kilku tys. w różnych warunkach pogodowych mogę powiedzieć,

że U MNIE z tylnych jak i przednich nawiewów dmucha powietrze ciepłe (gdy ustawione ciepłe) jak i zmine (gdy ustawione zimne).

Temperatura z przednich jak i tylnych nawiewów identyczna tak sprawdzająć ręką :D (może to niezbyt dokładny czujnik)

Wcześniej pisałem że jest różnica ale kanł do tylych nawiewów pewnie potrzebuje trochę czasu by się ochłodzić lub ostudzić przy zminaie temperatur,

a wcześniej się bawiłem zmieniając ekstremalnie temperatury może dlatego.

Chętnie odpowiem na pytania

Opublikowano
No i chodzi właśnie o tę regulację ciepło zimno. Ja z tyłu nie mam tego suwaka z ustawieniem zimno ciepło tylko suwaki od ustawień mocy nawiewu. Jak się dowiedziałem, niestety ten nawiew będzie żył własnym życiem i jest to tylko dodatkowa cyrkulacja powietrza. Nie będzie z niego leciało ciepłe powietrze :( cóż było dopłacić do klimy 4 strefowej lub tej dwusterfowej o rozszerzonym zakresie...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Temat trochę stary, ale dopiero niedawno zauważyłem ze z tylnych kratek leci mi tylko chłodne powietrze(z nawiewów na nogi cieple). Pytanie czy da się coś z tym zrobić? bo dzieciakom na tyle dmucha zimne i jedyna opcja to zamykać nawiewy.
Opublikowano

Wygląda,że wszyscy z dwustrefową klimatyzacją i tylko regulacją zamknięcia z tylu mają ten sam problem! Podobnie mam niestety i ja! Co bym nie robił z przodu to z tyłu leci tylko chłodne powietrze! Jedyne pozostaje zamknąć nawiew tylny. Dodam, że ciepłe leci z pod przednich foteli na tył.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Ja potwierdzę, że u mnie jest identycznie. Przy ustawieniu 28 stopni i max siły nawiewu miałem wrażenie, że z tyłu jest letnie, bardziej pasuje tu jednak określenie chłodne powietrze, ale na pewno nie 28 stopni. Myślałem, że może coś mam nie tak, ale widze, że ten typ tak ma przy dwustrefowej. Jak ktoś jedzie ze mną z tyłu to kratki są zamykane i tyle, bo w przeciwnym razie dmucha zimne powietrze. Pozostaje doposażyć w czterostrefową i nie narzekać :8)
Opublikowano

A teraz ciekawostka:

 

po odpaleniu auta na mrozie, po ok 2-3 minutach od ruszenia z tylnego nawiewu leci ciepłe powietrze (tak jakby z nagrzewnicy). Po ok. 10 minutach leci już zimne i tak do końca :(

 

Sprawdźcie u siebie czy też tak macie.

  • 1 rok później...
Opublikowano
A teraz ciekawostka:

 

po odpaleniu auta na mrozie, po ok 2-3 minutach od ruszenia z tylnego nawiewu leci ciepłe powietrze (tak jakby z nagrzewnicy). Po ok. 10 minutach leci już zimne i tak do końca :(

 

Sprawdźcie u siebie czy też tak macie.

 

Dzisiaj i ja to sprawdziłem. Pierwsze 10 - kilkanaście minut leciało powietrze zbliżone temperaturą do tego, co ustawione z przodu. Kilkukrotnie zmieniałem na 28 i na 22 i zmieniało się za każdym razem.

Jak już się silnik nagrzał, to z tyłu leci tylko chłodne powietrze. Muszę u siebie wymienić z tyłu kratki nawiewu, bo jedna łopatka uszkodzona jest i szukając nowej w zakupie znalazłem odpowiedź na nurtujące pytanie.

Produkt nazywa się:

Kratka wlotu świeżego powietrza środkowa 64 22 9 172 167

Tak więc do czasu nagrzania silnika układ puszcza tam powietrze podgrzewane, ale potem już przełącza na chłodne - nie jest to lodowate jak z podwórka, ale max. kilkanaście stopni C.

Trochę lipa, bo teraz wiem, dlaczego dzieciakom ostatnio było chłodno z tyłu, jak u nas ustawione było 21 stopni. Pozostaje w zimę zamykać z tyłu wylot powietrza, bo wtedy leci tylko ciepłe powietrze spod siedzeń.

Opublikowano
A u mnie jest tak, że temperatura powietrza z tylnych nawiewów zależy od ustawienia temperatury powietrza w przednich centralnych nawiewach, a konkretnie od położenia tego kółeczka między kratkami. Im zimniejsze ustawię z przodu tym cieplejsze leci z tyłu. Daje to możliwość wyrównania temperatury w przednich centralnych i tylnych kratkach. Obniżenie temperatury centralnych przednich nawiewów nie brzmi optymistycznie, ale odnalazłem je jako bardzo komfortowe - dużo mniej zamarzają szyby w niskich temperaturach na przykład i w ogóle nie mam wrażenia, że dmucha we mnie suszarka, a jest przyjemnie ciepło. Na trasie 100 km wiało ciepłem z tyłu przez cały czas. Spróbujcie :-) Aha, po przestawieniu tego kółeczka musiałem podnieść temperaturę na klimatroniku o 3 stopnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@dziubek_ma,

ciekawe jest to co piszesz, aż potestuję.

Generalnie wychodzi na to, że trzeba kupować klimę czterostrefową, wtedy problem z głowy :mrgreen:

Ja przy kupnie auta odpuściłem ta opcję, bo wtedy na tylnej kanapie podróżowało głównie powietrze. Teraz się to zmieniło, więc temat zrobił się istotny :)

Opublikowano (edytowane)

Ja wiem, że mój sposób wymyka się nie tylko podstawowym, ale i jakimkolwiek zasadom logiki ;), ale jestem dziś po kolejnych testach - -15 stopni, kółko z przodu maks na "niebieski", klimatronik na 22 stopnie i dla kierowcy i dla pasażera, full auto. Z tyłu przez całe 40 minut jazdy wiało przyjemnie ciepłe powietrze. Z przednich centralnych też źle nie było, a ewidentnie cieplejsze powietrze przy takim ustawieniu wieje na przednią szybę skutecznie ją utrzymując w stanie "odszronionym", co przy kółku na "czerwonym" bywało kłopotliwe. Klimę mam (chyba) podstawową - 2 strefową z mniejszą ilością przycisków.

 

Teraz pytanie jak to będzie w lecie z klimą :). Mam też wątpliwości co do tego jak skuteczne będzie teraz działanie ogrzewania postojowego. Z tego, co zauważyłem, to ono mocno dmucha przez centralne nawiewy.

 

P.S.

Istnieje też możliwość, że u mnie działa to w taki sposób, bo mam coś popsute :D

Edytowane przez dziubek_ma
Opublikowano
Ale dałeś mu trochę czasu? Kanały do tych nawiewów są długie i dłużej im zajmuje rozgrzanie się. Przypomniałem sobie jeszcze, że jeśli temperatura na klimatroniku była ustawiona w granicach 18 stopni, to z tyłu wiało zimne powietrze niezależnie od ustawień.
Opublikowano

No to już sam nie wiem. Wychodzi na to, że w LCI coś zmienili w tym temacie. Szkoda że nie mogłem pomóc :-(.

 

Aktualizacja:

Niestety ciąg dalszy moich "testów i obserwacji" przedstawia się tak, że wszystko to działa (u mnie) tak jak pisałem, ale jak jest większy mróz.

Dziś w Krakowie temperatura w okolicach zera i z tyłu... leci zimne :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.