Skocz do zawartości

316ti N42 wadliwe Vanosy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

posaidam bmw compact e46 316ti silnik n42 b18

kiedy odpalam auto na zimno i ruszam w trase brakuje mu mocy

a konkretniej wydaje sie jakby nie dzialaly vanosy bo auto wolniej przyspiesza a po przejechaniu kilkuset metrow czuc moment w ktorym sie one zalaczaja.

autko wtedy ma wiecej momentu obrotowego i duzo lepiej sie zbiera.

 

i tu nasuwa sie pytanie... czy tak ma byc (jakas forma zabezpieczenia zimnego silnika?) czy to jakas usterka vanosow

 

prosze o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku jest valvetronic. Pewnie też sporo ci pali ? Najczęściej jest to wina napinacza łańcucha rozrządu i zespołu regulacyjnego wałków rozrządu.
Opublikowano

dziekuje za odpowiedz

pali kolo 10 l ale jezdze tylko po miescie i to dynamicznie wiec nie wiem jakie powinno byc wlasciwe spalanie

to jakas powazna awaria?

jakie powinienem dalej poczynic kroki

 

nie wiem czy to ma cos wspolnego z tym ale przez jakies 2 moze 3 sek po odpaleniu zimnego auta cos klekocze glosno w silniku a potem jest juz ok

podobnie jak w tym filmiku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgłos jaki na filmiku to chyba przypadłość każdego N42, mam to samo... Chociaż nie zawsze, ale na pewno częściej niż rok temu... Wymiana oleju pomaga czasem na trochę :) Ale nie łączyłbym tego problemu z brakiem mocy. U mnie nie ma znaczenia czy zachrobocze czy nie... auto tak samo się zbiera. Masz u siebie lpg? Jeśli tak, to zła kalibracja lpg może rozstrajać mapy benzyny. Jeśli nie masz lpg, to problemu raczej upatrywałbym w przepływomierzu. Spróbuj go odłączyć albo podmienić na inny. Pozdrawiam
Opublikowano
Ten silnik, z tego co czytałem, ma spore wymagania co do oleju. Częsta zmiana i dobry olej to w nim podstawa.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

czy wadliwy przeplywomierz nie powodowalby ciaglego spadku mocy?

jak napisalem po kilkuset metrach wszystko wraca do normy i nie powtarza sie az do ponownego odpalenia na zimno

 

olej wymienialem juz kilka razy i to na taki ktory jest zalecany wiec nie dopatrywalbym sie tego w oleju

dzwiek rozpoczal sie tuz przed tym jak padla pompa oleju

zostala wymieniona i cisnienie jest ok. filtr tez wymieniony no i oczywiscie olej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby wykluczyć całkowicie przwpływkę, odłącz ją przed odpaleniem auta. Będziesz widział, czy jest jakaś różnica podczas pierwszych metrów i w dalszej jeździe. Może też być wina składu mieszanki. Musiałbyś sprawdzić sondy i czujnik temperatury. Nie wiem czy te sondy mają grzałki, ale jeśli tak, może to wina właśnie grzałki. Tłumaczyłoby to dlaczego po chwili pracy, wszystko wraca do normy. Pozdrawiam
Opublikowano
czy wadliwy przeplywomierz nie powodowalby ciaglego spadku mocy?

jak napisalem po kilkuset metrach wszystko wraca do normy i nie powtarza sie az do ponownego odpalenia na zimno

 

olej wymienialem juz kilka razy i to na taki ktory jest zalecany wiec nie dopatrywalbym sie tego w oleju

dzwiek rozpoczal sie tuz przed tym jak padla pompa oleju

zostala wymieniona i cisnienie jest ok. filtr tez wymieniony no i oczywiscie olej

 

Co do dźwięku zaraz po uruchomieniu silnika - winny może być zawór w podstawie pompy oleju... niestety wymienia się cała podstawę. Możesz to sprawdzić odkręcając pokrywę filtra oleju po nocnym postoju - jeśli w podstawie będzie olej (nie spłynie) to jest ok.

 

Napisz mi coś na temat wymiany pompy oleju o której wspomniałeś: jakie miałeś objawy zużycia, jak wyglądała pompa fizycznie, wymieniałeś na nową czy używaną (jeśli tak to za jakiego modelu i rocznika)?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

objawy zuzycia... poprostu padla :) kontrolka cisnienia oleju w koncu zaczela wariowac i auto generalnie dawalo po sobie ostro poznac ze cos jest nie tak.

co do wymiany... pompe bylo troche ciezko zdobyc a o nowej nawet nie myslalem jak uslyszalem cene. nie wiem jak Ci opisac wyglad... wiem ze ma 2 walki wyrownujace. nie jestem mechanikiem i sam nie potrafie grzebac w aucie wiec mam andzieje ze chociaz troche pomoglem

Opublikowano
objawy zuzycia... poprostu padla :) kontrolka cisnienia oleju w koncu zaczela wariowac i auto generalnie dawalo po sobie ostro poznac ze cos jest nie tak.

co do wymiany... pompe bylo troche ciezko zdobyc a o nowej nawet nie myslalem jak uslyszalem cene. nie wiem jak Ci opisac wyglad... wiem ze ma 2 walki wyrownujace. nie jestem mechanikiem i sam nie potrafie grzebac w aucie wiec mam andzieje ze chociaz troche pomoglem

 

Wiem jak wygląda pompa bo sam jej szukałem ponad półtora miesiąca ale były tylko od silnika N42 z lat 2002/2003. Ostatecznie sobie darowałem bo chciałem kupić nowszą o kilka lat (mniej zużytą) ale nic nie udało się znaleźć i w końcu mechanik zamówił nową...

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.