Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Poszukuję E46 coupe dla mojej małżonki. Szukamy egzemplarza zdrowego, o w miarę wiarygodnej przeszłości, bezwypadkowego lub ew. po naprawach poszycia.

Najchętniej z silnikiem 2.5 benz, z automatyczną skrzynią biegów.

 

Trafiłem na następujący egzemplarz - E46 328i. Nie do końca spełnia nasze wymagania, ale podrzucony mi jest przez znajomego-znajomego jako pewny pod względem (bez)wypadkowości i przebiegu.

Proszę o przyjrzenie się temu egzemplarzowi i wskazanie ew. nieprawidłowości.

 

W rozmowie ze sprzedającym dowiedziałem się kilku rzeczy, które mnie niepokoją:

- klima do nabicia - jak ja uwielbiam takie teksty !! :?

- cieknie spod uszczelki dekla zaworów i z tym związane jest zapalanie się na chwilę kontrolki ciśnienia oleju :?: :?: :shock: :?: :?:

- do zrobienia simmerbloki (??) tylnego zawieszenia - drogo to?

- i blacha do niewielkich poprawek

 

Reszta oczywiście lodzio-miodzio, cud-miód i tak dalej. Zatem proszę Was o opinię. A może ktoś zna ten egzemplarz z podwarszawskiej miejscowości Klaudyn?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

PS. Próbowałem rozkodować samodzielnie VIN, ale za ChRLD nie jestem tego w stanie zrobić na wskazanej stronie bmw.pl.

Opublikowano

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBABM51040JK65682

Kod typu BM51

Typ 328CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M52/TU

Pojemność skokowa 2.80

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)

Data prod. 1999-04-20

 

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S168A ABGASNORM EU2 Redukcja spalin EU 2

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S256A SPORT-/MF-LENKRAD/GESCHW.REGELUNG Kierownica sport./MFL/regul. prędk.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKISACK Worek na narty

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Instalacja pod montaż tel. uniwers.

S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S926A ERSATZRAD pełnowartościowe koło zapasowe

 

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S279A LM RAEDER/STERNSPEICHE 45 Obr. BMW, st. le. nie zd. do j. po uszk.

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

 

Trochę pomodzone. Wymienione fotele, radio, lampy tył, kierownica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- klima do nabicia - jak ja uwielbiam takie teksty !! :?

nie powinien czynnik uciekać więc jest jakaś nieszczelność do usunięcia.

ja w swoich samochodach które użytkuje po ok. 3 lata nigdy nawet nie "dobijałem"

- cieknie spod uszczelki dekla zaworów i z tym związane jest zapalanie się na chwilę kontrolki ciśnienia oleju :?: :?: :shock: :?: :?:

czujnik walnięty albo chiński wstawiony.

uszczelka dekla nie ma z tym nic wspólnego chyba że pod głowicą jest to uszczelka :wink:

- do zrobienia simmerbloki (??) tylnego zawieszenia - drogo to?

silent blok

maksymalnie może być TYLE

a co naprawdę to mechanik Ci tylko powie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Jaki problem z tą klimą, poproś gościa o nabicie i jak będziesz chciał kupić auto to mu zwrócisz. Zobaczysz jak chętnie to zrobi. Jak dotąd z moich obserwacji wynika, że jak w opisie stoi, klima do nabicia= klima konkretny szrot.
Opublikowano
Jaki problem z tą klimą, poproś gościa o nabicie i jak będziesz chciał kupić auto to mu zwrócisz. Zobaczysz jak chętnie to zrobi. Jak dotąd z moich obserwacji wynika, że jak w opisie stoi, klima do nabicia= klima konkretny szrot.

 

No dobra, to co radzicie w takim razie - naciskać gościa, żeby klimę oraz uszczelkę naprawił, czy dać sobie spokój? Bo negocjacje cenowe będą trudne, bo już w samym ogłoszeniu zjechał z ceną z 20k na niecałe 16k. 1/5 ceny to sporo, jak na taki samochód.

 

Czy wygląd zewnętrzny bądź wewnętrzny nie sugeruje, że były wymieniane jakieś blachy, jak to zazwyczaj jest po wypadku? Ja się doszukałem tylnych lamp "beczułkowatych", które zdaje się występowały w modelu po FL. Ale to akurat mogła być fanaberia właściciela.

 

Jak obadać tę lampkę ciśnienia? Czy podpięcie do komputera coś powie? Jestem w stanie podjechać z czytnikiem OBD2, ale nawet nie wiem, czy E46 jest w takie złącze wyposażone. Wybaczcie ignorancję, nigdy wcześniej nie interesowałem się tą marką.

 

Pozdrawiam

Bartek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najlepiej to inpą sprawdzić i live data zrobić.

sam czytnik obd to trochę cienko.

zresztą co drugi warsztat ma soft do bmw.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dolozone czujniki parkowania, bo nie widze PDC w vinie. I gdzies zniknal worek na narty. A to juz mnie naprawde zastanawia :shock:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Nurek, worek poszedł podczas przekładki foteli. Może to tylko mody, a nie konieczność, te wszystkie zmiany wyposażenia.
Opublikowano
Jestem w stanie podjechać z czytnikiem OBD2, ale nawet nie wiem, czy E46 jest w takie złącze wyposażone.

 

E46 jest wyposażone w złącze OBD. W zależnosci od tego jakim komputerem dysponujesz, odczytasz wiecej lub mniej rzeczy.

 

Co do lampki cisnienia oleju - oczywiscie to moze być walnięty czujnik, ale ja bym takiego auta nie kupił z taką kontrolką świecącą się. Bo zawsze moze byc cos gorszego. Ten silnik łatwo przegrzać, a w tym wieku wycieki płynu chłodniczego przy tym silniku to norma. Jesli ktoś nie dbał, nie kontrolował płynu - to może byc kaplica. Ja płyn chłodzący sprawdzam co 2-3 tygodnie - dzieki temu przez 4 lata udalo mi sie wychwycic 2 wycieki. Ale ile osób tak robi, bądzmy szczerzy? 1 na 10? albo i mniej... plynem ludzie sie interesuja jak juz całkiem wyleci i auto sie przegrzeje... a dla silnika R6 wtedy może byc już za późno.

 

Kierownica wymieniona na taką, która była montowana od połowy 2000 roku. Ale to już napisano powyżej. Jakby nie patrzeć auto jest dosyć tanie jak na 328i i to coupe w kolorze srebrnym. Ale szrot to raczej nie jest. Choc na pewno potrzebuje dużych inwestycji by znów auto znalazło się w stanie BDB. Zawieszenie, klima , czujnik to minimum, na pewno znajdzie sie sporo innych rzeczy (mniejszych lub większych) do zrobienia. Obstawiam tez zawieszenie przód, układ przeniesienia napędu, pewnie tez oponki itp... ale jesli masz kase i chęć aby w te auto inwestowac, to może byc nienajgorszy wybór... na pewno nie bedzie tak że kupisz, włozysz 1 tys zł i bedziesz jezdzic dłuzej bez wiekszych inwestycji.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jesteś zainteresowany tym autkiem? mam do klaudynu 4 km, podjadę z mechanikiem i zobaczymy co to jest.

Paweł - Bardzo Ci dziękuję za chęć pomocy, ale wydaje mi się, że ten konkretny egzemplarz nie jest wart marnowania czasu aż dwóch osób. Tym bardziej, że nie jest to wersja, jakiej szukamy. Skłaniam się ku nieco mniejszemu silnikowi 2.2/2.5 a żonka upiera się przy czarnym kolorze. A to ma być jej samochód......

 

Co do lampki cisnienia oleju - oczywiscie to moze być walnięty czujnik, ale ja bym takiego auta nie kupił z taką kontrolką świecącą się. Bo zawsze moze byc cos gorszego. Ten silnik łatwo przegrzać, a w tym wieku wycieki płynu chłodniczego przy tym silniku to norma.

Według zeznań właściciela, po odpaleniu silnika lampka zapala się na kilka sekund i potem gaśnie. On to wiąże z nieszczelną uszczelką pod deklem zaworowym, ale mnie się to nie widzi. Może to i czujnik (oby), ale może być to zapowiedź jakiejś większej katastrofy.

Czy możesz mi napisać, gdzie szukać tych wycieków płynu chłodniczego i czym są one spowodowane? Ew. daj proszę link do jakiś wątków na tym forum, gdzie będę mógł się dokształcić.

 

... na pewno nie bedzie tak że kupisz, włozysz 1 tys zł i bedziesz jezdzic dłuzej bez wiekszych inwestycji.

To w takim razie postawię pytanie "odwrotne": ile powinienem mieć kasy, aby kupić 325/328 coupe, żeby stan był naprawdę bdb, przebieg wiarygodny a inwestycje konieczne do sprawnego poruszania się - w rozsądnych granicach?

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano
To w takim razie postawię pytanie "odwrotne": ile powinienem mieć kasy, aby kupić 325/328 coupe, żeby stan był naprawdę bdb, przebieg wiarygodny a inwestycje konieczne do sprawnego poruszania się - w rozsądnych granicach?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

328 coupe - mysle ze 20 tys zł. Jeden z forumowiczów ostatnio sprzedawał takie auto w tej cenie, nie wiem czy jest jeszcze na sprzedaż. Granatowe bądź czarne jeśli dobrze pamiętam więc moze Tobie by podeszło.

 

Jesli to auto dla żony to na pewno potrzeba silnika 2.2-2.5-2.8 ? Moze starczy 1.9 lub 2.0 ???

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Czy możesz mi napisać, gdzie szukać tych wycieków płynu chłodniczego i czym są one spowodowane? Ew. daj proszę link do jakiś wątków na tym forum, gdzie będę mógł się dokształcić.

 

 

Bardzo trudno je zlokalizowac, nieraz nawet mechanicy maja z tym problem. Bo zaczynają sie od drobnych niemal niewidocznych wycieków. Czym spowodowane? Starzeniem materiału. W jakich miejscach? Ogólnie na wszelkich łaczeniach, gdzie 2 elementy sie łączą. Często cieknie delikatnie spod termostatu,

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
328 coupe - mysle ze 20 tys zł. Jeden z forumowiczów ostatnio sprzedawał takie auto w tej cenie, nie wiem czy jest jeszcze na sprzedaż. Granatowe bądź czarne jeśli dobrze pamiętam więc moze Tobie by podeszło.

Jesli to auto dla żony to na pewno potrzeba silnika 2.2-2.5-2.8 ? Moze starczy 1.9 lub 2.0 ???

 

A kojarzysz może nick tego forumowicza?

Autko jest dla żony, silnik dla mnie. :D

 

Egzemplarzy 325CI, 323CI czy 320Ci jest sporo. Te z mocniejszym silnikiem zazwyczaj 20-kilka tysięcy. Ciekawe, ile się da stargować.

Tytułowy egzemplarz z tego wątku był na początku wystawiany za 20 tysięcy. Zdaje się, że sprzedać nie tak łatwo.

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano
Z tego co orientuje sie to dobre e46 coupe szczególnie 328 sprzedaje się jak swierze bułeczki. Inna sprawa ze tu jest automat, który wiele osob zniechęca. Nicku nie pamietam, poszukaj w ogłoszeniach i w tym dziale - auto było tam omawiane. Tylko nie pamietam czy to był automat czy manual...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.