Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szukam E46 330xd, znalazłem w Warszawie taki egzemplarz.

Sprzedający podał mi VIN, ale nie mogę się zastosować do regulaminu w punkcie "Od 04.04.2012 obowiązkowo wymagane jest podawanie nr VIN wraz z rozkodowaniem.". Obie zainstalowane u mnie przeglądarki (FF 15.0.1 i Explorer 9.0.10) generują ten sam problem opisany w tym temacie i nie mogę samodzielnie tego rozkodować... Nie mam uprawnień administratora na tym kompie, więc innej przeglądarki sobie nie doinstaluję.

 

Proszę o opinie, bo za 2h jadę obejrzeć to auto i może wcześniej będziecie mieli jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Mówisz i masz :D :D

 

 

 

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBAEX71000JX53396

Kod typu EX71

Typ 330XD (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M57/TU

Pojemność skokowa 3.00

Moc 150

Napęd ALLR

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF JACQUARD/GRAU-(WAR TITANGRAU) (H9TT)

Data prod. 2003-07-01

 

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S464A SKISACK Worek na narty

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Bordliteratur italienisch

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

 

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S290A LM RAEDER/STERNSPEICHE 44 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 44

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

 

gdy auto pojawiło sie w polsce miało 163 000 km,obecie 213 000km,
jezeli komus przeszkadz to moze skrecic sobie na magiczne 180 000 km lub 150 000 jak wiekszosc aut na alegro :-)

 

Tekst mnie powalił :mad2: :mad2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Przebieg 213kkm i taki gustowny pokrowiec na kierownicę :duh: Dodatkowo nie podoba mi się: brak dokładnego zdjęcia fotela kierowczy oraz to że samochód jest mokry do zdjęć.
Opublikowano

Super,

 

Dziękuję!

Pokrowiec na kierownicę rzeczywiście mnie trochę martwi, ale z doświadczenia wiem, że np. mój ojciec montował taki, żeby mu się lepiej kierownicę trzymało:)

Może kwestia gustu.

Obejrzę go i dam znać jak w moim przekonaniu wygląda.

 

Pozdrawiam

M

Opublikowano
Zdjęcie niewyraźne, ale moim zdanie fotel kierowcy ma przetarty boczek. U mnie przy 233kkm nie ma śladu takich przetarć.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

 

z doświadczenia wiem, że np. mój ojciec montował taki, żeby mu się lepiej kierownicę trzymało:)

Tak do "dużego fiata" gdzie kiera była ebonitowa.

Opublikowano
To jest włoch kolego

Na to na pewno będę uważał. Jeszcze lakierowane zderzaki mnie nie martwią, ważne, żeby konstrukcja była OK.

 

moim zdanie fotel kierowcy ma przetarty boczek

Sprawdzę to dokładnie, bo rzeczywiście przy tym przebiegu takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.

 

Tak do "dużego fiata" gdzie kiera była ebonitowa.

Akurat to miało miejsce w Passacie przy przebiegu ~100kkm, ale przyjrzę się tej kierownicy.

Opublikowano
W czasie jazdy próbnej upewnij się, że podczas przyspieszania nic nie drży/wibruje/buczy. Zwróć uwagę na zmianę biegów 1-2-3. Ewentualne stuki mogą się okazać upierdliwe/niemożliwe do zdiagnozowania/usunięcia.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Byłem, oglądałem i wg mojej subiektywnej opinii:

- przy puszczaniu sprzęgła czuć puknięcie, jakby był luz na poduszce pod skrzynią biegów, albo może objawy czegoś z napędem - dochodziło gdzieś spod podłogi na środku samochodu albo nawet było przesunięte gdzie na wysokość tylnej kanapy,

- zawieszenie w dość dobrym stanie, bez zauważalnych stuków podczas jazdy, ale wydawało mi się, że trochę ściągał przy hamowaniu (bardzo delikatnie, może wina szerokich opon),

- hamulce w dobrym stanie, właściciel mówił, że je niedawno wymieniał.

- leje olej 5W40, jak dobrze pamiętam Statoila, ale mogę się mylić, wymienia go co 15kkm,

- przy ostrzejszym przyspieszaniu jest takie cykanie, jakie charakteryzuje dziurę gdzieś w układzie wydechowym pod maską z prawej strony,

- właściciel przyznał się, że coś było robione z lewym przednim błotnikiem i tylnym zderzakiem, ale wszystkie szpary i lakier wyglądały ok.

- drzwi zamykały się prawie jak w nowym samochodzie, co wg mnie wskazuje na to, że konstrukcyjnie jest wszystko ok.

- patrzyłem na podłużnice z przodu i wnękę na koło w bagażniku zwracając szczególną uwagę na regularności zagięć blaszanych elementów - na moje laickie oko wszystko w jak najlepszym porządku. Nic nie wskazuje na poważnego dzwona.

- zajrzałem pod pokrowiec na kierownicy i jest mocno ściachana. Jechałem dzisiaj innymi egzemplarzami (jeden 214kkm, a drugi 290kkm) i oba miały kierownicę w lepszym stanie.

- na mieszku zmiany biegów ten okrągły kapsel z rozpieską biegów był jakoś źle spasowany, wystaje w jednym miejscu do góry, a nie jest elegancjo "wtopiony" w gałkę, podejrzewam że ją kiedyś przeszyto (teraz nosi już ślady użytkowania przez co najmniej kilkanaście kkm, ale generalnie jest w dobrym stanie).

- jak zauważył Olo@G3 fotel kierowcy na wysokości lędźwi, tam gdzie najbardziej trzyma bocznie, mocno wytarty, ale jeszcze nie przetarty. To też wskazuje wg mnie na wyższy przebieg.

- właściciel jeździ autem od 3 lat, a kupił je od swojego kolegi, który jeździł rok. Przyznaje bez gadania, że auto jest sprowadzone z Włoch.

 

Generalnie w moim przekonaniu dyskwalifikuje go pukanie przy puszczaniu sprzęgła i ściachany fotel (ciężko będzie kupić zastępczy w lepszym stanie). Zwłaszcza tego pukania się boję, bo nie wiem co może oznaczać. Chociaż w każdym z dzisiejszych aut takie coś odczuwałem, ale baaardzo delikatnie - tutaj było to nieprzyjemnie odczuwalne.

W mojej ocenie auto nie było bite (zderzak i błotnik porządnie polakierowane i spasowane) i jest dość ładnie utrzymane w środku.

Reszta mankamentów to moim zdaniem detale, które łatwo wyeliminować.

Nie był to zły egzemplarz, ale po prostu widziałem dzisiaj jedną sztukę w lepszym stanie.

 

Jeśli będziecie mieli jakieś pytania, zapraszam.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

W kwestii pukania przy puszczaniu sprzęgła - pisałem żebyś zwrócił uwagę, bo problem jest znany ale skutecznych recept brak. Nie liczyłbym na to że wymiana poduszek coś pomoże, u mnie wymieniłem wszystkie poduszki silnika, skrzyni, dyfra, do tego podporę i tłumik drgań wału i stuka nadal. Wszystkie mechanizmy zdają się mieć zupełnie minimalne luzy - na pewno nie takie które wymagałyby naprawy/wymiany. Dlatego piszę że problem może być trudny/niemożliwy do zdiagnozowania. Nie jest to jednak wada dyskwalifikująca - natomiast stanowi pewien dyskomfort. Kiedy sprowadziłem swoje auto pojechałem do jednego z bardziej znanych warszawskich specjalistów od BMW i poprosiłem o diagnozę. Powiedział żebym się przyzwyczaił bo autu nic nie dolega, po prostu x często tak ma. Z perspektywy czasu i ponad 80 tys przejechanych kilometrów muszę przyznać mu rację.

 

Cykanie "wydechowe" z prawej strony silnika - obstawiam pęknięty kolektor, popularny problem.

 

Plakietka na dźwigni zmiany biegów pewnie była wymieniana albo podklejana. Ona z czasem niszczeje - tak jakby nadruk od spodu się odklejał. Wygląda to brzydko, możliwe że właściciel wymienił na nową ale słabo ją wkleił.

 

Przetarty fotel kierowcy wskazuje albo na bardzo duży przebieg, albo intensywna eksploatację na krótkich odcinkach. Z własnego doświadczenia wiem, że skóra w E46 jest bardzo trwała w porównaniu z np. E90.

 

Nie był to zły egzemplarz, ale po prostu widziałem dzisiaj jedną sztukę w lepszym stanie.

 

Napisz coś o tej lepszej.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Nie ma to jak diagnoza znanego "fachowca" Coś a samochodzie jest nie tak, a on mówi że nic się nie dzieje i trzeba się do tego przyzwyczaić :mad2: A nie powiedział żeby w takich sytuacjach podgłośnić radio? Daj przynajmniej na niego jakieś namiary, żebym tam przypadkiem nie trafił.
Opublikowano

adalbert a znasz tego przyczynę? Bo bardzo mnie interesuje, czy to dyskwalifikuje auto, czy może nie ma się czym przejmować.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Kolego, jak zwykle niepotrzebnie się unosisz. :nienie:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
tas23, przyczyny stuków w napędzie w E46 są naprawdę trudne do ogarnięcia. Przejrzyj sobie forum E46 a znajdziesz takich tematów kilkanaście (-dziesiąt?), a sukcesy w usunięciu są bardzo nieliczne. Jeden kolega wymienił skrzynię biegów i stukanie ustało. Inny wymienił poduszkę dyfra i zmniejszyło się. Ale są tacy co wymienili skrzynię, dwumas, dyfer i co tam jeszcze przyszło mechanikowi do głowy i guzik to pomogło. Bardzo możliwe, że jest tak, że każdy z podzespołów w ciągu dwumas - skrzynia biegów - skrzynia rozdzielcza - wał napędowy - dyfer ma swój własny mały luzik, który przy zmianach obciążenia w napędzie nagle się sumuje dając całkiem zauważalny stuk. Trudno oczekiwać, żeby po 200 tys km te elementy były zupełnie jak nowe.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Kolego, jak zwykle niepotrzebnie się unosisz. :nienie:

Przepraszam, bardzo przepraszam. Rzeczywiście jak zwykle masz rację. Nie pomyślałem, że są ludzie, którym nie przeszkadza jak im coś "stuka" w samochodzie i przechodzą nad tym do porządku dziennego, korzystajac przy tym z "porad" ułomnego mechanika. Ja też nie jestem alfą i omegą, ale warsztat który może zdiagnozować taką usterkę to jeszcze mogę wskazać :cool2:

Opublikowano

Dziękuję.

 

Dwa pytania:

1. Specjalizują się w BMW, albo 4x4 czy ogólnie wszystkie marki?

2. Masz może jakiś numer telefonu do nich?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Nie ma to jak diagnoza znanego "fachowca" Coś a samochodzie jest nie tak, a on mówi że nic się nie dzieje i trzeba się do tego przyzwyczaić :mad2: A nie powiedział żeby w takich sytuacjach podgłośnić radio? Daj przynajmniej na niego jakieś namiary, żebym tam przypadkiem nie trafił.

 

W przypadku BMW , a szczególnie xi,xd ....trzeba niestety się do tego przyzwyczaić lub umieć tak operować sprzegłem, żeby tego nie było.

Ostatnio moim autem jechał kolega, który notabene chce je nabyć i nie stukał, ja jadę - nie stuka. Moja żona...lepiej nie mówić :)

Opublikowano

W przypadku BMW , a szczególnie xi,xd ....trzeba niestety się do tego przyzwyczaić lub umieć tak operować sprzegłem, żeby tego nie było.

Ostatnio moim autem jechał kolega, który notabene chce je nabyć i nie stukał, ja jadę - nie stuka. Moja żona...lepiej nie mówić :)

 

Dokładnie! Sam dam radę tak zmieniać żeby nie stukało, ale gdy ktoś inny prowadzi czasem łupnie aż boli. CDV nie polepsza sprawy, ciężko wyczuć to sprzęgło.

Pozdrawiam

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.