Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobno można zrobić to bez zdejmowania podsufitki, tylko ją odginając

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=17396

 

mi się osobiście to nie udało (może mam za duże łapy:),no i nie chciałem zniszczyć podsufitki... zdemontowałem całą podsufitkę...

 

Instrukcja od forumowicza quziec, którą wysłał mi na priv:

"Żeby dojść do mocowań relingów tj 3 śrub 17' po jednej stronie i drugiej musisz ściągnąć całą podsufitkę. Zaczynasz od tyłu plastikowe boczki od rolety jak wykręcisz wszystkie śrubki to trzeba szarpnąć bo są na białych zatrzaskach które nie zawsze szybko wychodzą, wszystkie słupki( tylne wystarczy górne ściągnąć a przednie wystarczy jeden dobrze ściągnąć) Napis AIRBAG to zaślepka także nie bój się jej demontować pod nią jest śrubka we wszystkich słupkach. Wszystko idzie bez problemu ściągnąć. Rączki słoneczniki itp też trzeba odkręcić. Uszczelek nie musisz ruszać bo później podsufitka sama z nich wyjdzie. Ogólnie potrzeba z 4h przy spokojnym tempie prac i jeżeli jesteś sam. We dwóch idzie szybciej i sprawniej. Zaślepki Air Bag podważaj od dołu wkładając śrubokręt płaski lub nóż żeby jak najmniej uszkodzić zaślepki chyba że bd miał nowe.. Podsufitka spadnie na siedzenia i będziesz widział śruby, na przodzie przy szybie zaraz, na wysokości oparcia tylniej kanapy i środka bagażnika. Odkręcasz i niema relingów. Czyścisz rowki po relingach uzupełaniasz dziury sylikonem(Ja kupiłem jeszcze specjane uszczelki) i upewniasz się że dobrze zaschło żebyś nie miał powodzi w przyszłości.. W listwy musisz włożyć uszczelki co jest chyba najgorsze i założyć zatrzaski. Pózniej możesz posmarować silikonem miejsca w których będą zatrzaski aby trzymały sie jeszcze lepiej chociaż bez silikonu też mocno się trzymają."

 

U mnie nie używałem silikonu, tylko kupiłem oryginalne śruby z uszczelkami, ale to Cie nie dotyczy bo zakładasz relingi poliftowe...

 

Mody....ok jak kto lubi..nie prosciej bylo kupic auto juz z takim wyposazeniem....? Jak policzysz ile wpakowales to wiele nie zaoszczedziles. Jak dla mnie przesada....ale to moje zdanie....bez relingòw kaszana...

 

A co do modów, to ja milion razy wolę moją srebrną strzałę bez relingów...

a te pre-lci relingi, moim zdaniem strasznie postarzają to auto, wyglądają jak w starej lagunie, albo golf III kombi...

 

Co do kupna auta - to miałem za duże wymagania co do stanu, napędu, bezwypadkowości... a kilku miesięczne czekanie oraz przeszukanie całych Niemiec i Polski,

uświadomiło mnie, że liczy się stan a nie wyposażenie... które mogę sobie dołożyć.

musiało być 3 litry w dieslu, z automatem, napędem 4x4, nawigacją itd.

 

A samochód jest dla mnie, czymś więcej, ma mi się podobać i tyle,

nie myślę o jego sprzedaży, a jak będę myślał to wrócę do oryginału(mam wszystkie części, tylko nawigacje business sprzedałem),

albo będę chciał trochę więcej. Zapewne jak będę go sprzedawał za 3-4 lata to będzie nie wiele wart.

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
dziekuje za pomoc. relingi przelozone bez sciągania podsufitki. Wystarczylo uchylić ja po demontażu boczków ze slupkow
Opublikowano

Bardzo dobre podejście do tematu modów ;p to TWOJ samochód to TY nim jezdzisz i to TOBIE ma się podobać ;p a jest super, do pełni szczęścia brakuje chyba przodu lci ;)

 

Sam juz wlozylem w samochód taka kasę ze te które wcześniej odrzucilem przez budżet teraz bym kupił i jeszcze miał na paliwo, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia poza tym o ile lepsze uczucie jest gdy jezdzisz samochodem zrobionym w 100% pod Ciebie ;)

SPRZEDAM : komplet zderzaków ori e92 (barberarot metallic)


Moje e92 : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=214546

Opublikowano
Bardzo dobre podejście do tematu modów ;p to TWOJ samochód to TY nim jezdzisz i to TOBIE ma się podobać ;p a jest super, do pełni szczęścia brakuje chyba przodu lci ;)

 

Sam juz wlozylem w samochód taka kasę ze te które wcześniej odrzucilem przez budżet teraz bym kupił i jeszcze miał na paliwo, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia poza tym o ile lepsze uczucie jest gdy jezdzisz samochodem zrobionym w 100% pod Ciebie ;)

Otóż to :cool2:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Nadeszła ta chwila od której samochód przestaje się sprzedawać w naszej kochanej Polsce:)))

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/706/7hng.jpg

 

A tak na poważnie 200 tyś km, a samochód sprawuje się bardzo dobrze (oczywiście nie licząc naprawy skrzyni, a tak naprawdę wymiany sprzęgła hydrokinetycznego),

przejechałem samochodem 50 tyś km: wiec nasuwają się pytania co przy nim robiłem:

- wymiana tarcz i klocków tył, (ATE)

- wymiana koła pasowego, (CORTECO)

- wymiana oleju trzy razy, (Castrol)

- naprawa panoramy wymiana uszczelki (szumy)

- wymiana przepustnicy, (OEM BMW)

- zaślepienie klapek kolektora (dmuchanie na zimne)

- wymiana łożysk z tyłu, (dodatkowo czujnik DSC, bo uszkodzili przy wymianie) (TRW i OEM BMW)

- wymiana tarcz i klocków przód, (ATE)

- wymiana oleju w skrzyni automat + naprawa/wymiana sprzęgła hydrokinetycznego (OEM BMW)

- wymiana przedniej szyby

 

Mody:

- przyciemnienie szyb

- wymiana nawigacji na CIC profi, aktualizacja mapy na 2014 rok

- dołożenie ori bluetooth + USB

- wymiana kierownicy na M

- wymiana foteli na M + dołożenie ori podgrzewania i pompowania boczków

- wymiana zderzaków przedniego i tylniego na M

- dołożenie felg styling 193 M (chcę je sprzedać i kupić 19 Performance)

- wymiana lamp xenonowych(gołych, na nowe takie same) + nowe żarniki OSRAM

- demontaż relingów

- wymiana klapy i lamp z tyłu na LCI

 

Mody, które były ale się zmyły:

- ringi LED (markery)

- cupholdery

- emblemat 330xd

- folia carbon imitująca M na tylnym zderzaku

 

 

Teraz ze względu na pracę i dojazd codziennie 220 km do pracy (w obie strony) kilometry przybywają bardzo szybko...

Pewnie o czymś zapomniałem, ale mam samochód od października 2012,

czyli wszystkie przejechane km, zmiany i naprawy miały miejsce w ciągu ostatnich 15 miesięcy...

 

W planach przód LCI Performance(zderzak,lampy,maska) + Dyfuzor performance + progi performance, gałka performance.

Może czarna podsufitka, podstopnica performance i progi wewnętrzne performance.

 

 

Dodatkowo ostatnio miałem nie miłą przygodę z psem...

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/80qo.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/kj7y.jpg

halogen jest cały, ale wpadł do środka... gorzej z psem...

Edytowane przez kdus
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dłuższej przerwie piszę o ostatnich perypetiach z moim samochodem. Długo się zastanawiałem, czy przytoczyć je tu i zrobić antyreklamę pewnemu serwisowi - ale moje życie było zagrożone - wiec piszę.

 

Zacznę od początku:

Samochód miał wymianę płynów i przegląd samochod, 2 lutego w serwisie do którego jeździ sporo osób z tego forum (ja już nigdy więcej). Mianowicie ACS Raszyn.

Samochód dodatkowo miał wymianę termostatu przy EGR. Prosiłem o to bo zaczął więcej palić(+1litr), sprawdziłem w ukrytym menu, że temp. max 68 stopni.

Pan Adam powiedział, że to był ten termostat.

 

Wyjechałem z serwisu(miało być wszystko ok), sprawdzałem temperaturę i znów była za niska max. 78 stopni, więc umówiłem się na wymianę kolejnego termostatu głównego.Wymiana była za około dwa tygodnie. W międzyczasie zauważyłem delikatne wibracje przy prędkości powyżej 140 km/h.

Prosiłem o sprawdzenie zawieszenia(dwa tygodnie wcześniej na przeglądzie niby wszystko ok) przy okazji wymiany termostatu. Dostałem telefon z ACS Raszyn, że uszkodzona jest opona, że się rozwarstwiła...

 

Diagnoza w ACS padła na jazdę bez powietrza.

Jakieś pół roku temu złapałem kapcia na tej właśnie oponie i przejechałem wolno może 3 km(lewy przód) - dodam, że są to opony RFT(rok 2011) - pomyślałem sobie no to fajna jazda bez powietrza ehhh.

 

Wyjechałem z ACS i jadę ostrożnie(mam uszkodzoną oponę) do wulkanizatora, nagle auto straciło moc, komunikat o zwiększonej emisji spalin - dzwonię do ACS, proszą o powrót, że prawdopodobnie spadła rura od intercoolera... Jadę powoli i myśle sobie oby to nie było jakieś turbo itp. itd.

Okazało się że chłopaki słabo podłączyli rurę i się odłączyła. Obyło się bez kosztów - tylko kupa stresu i zmarnowanego czasu...

 

 

Kupiłem nową oponę - pojechałem do dobrego wulkanizatora, zdejmuje oponę i mówi, że to nie ma nic wspólnego z jazdą bez powietrza tylko opona została ścięta - coś jest nie tak z geometrią.

http://s6.ifotos.pl/mini/fr1061siz_erraexq.jpg

http://s6.ifotos.pl/mini/opona1jpg_errawqe.jpg

http://s6.ifotos.pl/mini/opona1jpg_errawqe.jpg

 

Jadę więc do specjalisty od geometrii - On sprawdza zawieszenie... diagnoza jest dla mnie zaskakująca: 3 przednie wahacze są do wymiany

tył jest ok.

Pojawia się pytanie co to za serwis, który nie jest wstanie zauważyć takiej usterki dwa tygodnie wcześniej przy przeglądzie i tego samego dnia przy prośbie sprawdzenia zawieszenia!!!

Serwisowałem auto u nich od 35 tyś km. Myślałem, że jest wszystko ok z autem... a nie było.

 

Auto pojechało do Legionowa do forumowicza gorik79 - szybko sprawnie zostały wymienione wszystkie cztery wahacze z przodu, dodatkowo sworznie, (wszystko oryginalne BMW) Poprosiłem też o gruntowne sprawdzonie auta. Wymieniłem więcej niż trzeba bo chce jeździć bezpiecznym autem. (Mam teraz całe nowe zawieszenie z przodu)

http://s4.ifotos.pl/mini/wachaczej_errasex.jpg

 

Auto pojechało do poleconego przez użytkownika gorik79 warsztatu na geometrię.

http://s6.ifotos.pl/mini/geometria_errassx.jpg

 

Reasumując, nie chce tu nikogo oczerniać, ale wkur... mnie cała sytuacja. Często jadę szybko, miałem wrażenie, że auto było w dobrych rękach,

a omało co nie wybuchła mi opona od uszkodzonego zawieszenia. :mad2: :mad2: :mad2:

Nikomu nie życzę takich przeglądów i znowu potwierdziło się jak ważny jest prawidłowy serwis auta.

Prawdopodobnie jak posypał się pierwszy wahacz - wystarczyłoby wymienić tylko jeden, ale dalsza jazda wysila pozostałe i trzeba było wymienić więcej...

 

Ja pojechałem jeszcze do ASO tylko na przegląd - tak dla pewności.

 

Dziękuję za uwagę.

 

P.S. Auto prowadziło się rewelacyjnie mimo rozjechanej geometrii i nie sprawnych trzech wahaczach...

Opublikowano

Spore zaniedbanie ze strony serwisu, bądź konkretnego pracownika, powinieneś zgłosić swoje uwagi właścicielowi.

Dobrze, że nic poważnego Ci się nie stało.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W moim garażu jest pięknie(dla każdego fana marki)- sąsiedzi ostatnio zmieniają auta na same BMW

http://s4.ifotos.pl/mini/1141jpg_erqxpnq.jpghttp://s6.ifotos.pl/mini/1142jpg_erqxpeh.jpghttp://s4.ifotos.pl/mini/1146jpg_erqxper.jpghttp://s6.ifotos.pl/mini/1143png_erqrqsw.png

Na stanowisku obok stoi piękne i mega zadbane M3 E92

Moj E91 obok, w oddali białe E93 mojej żony, no i ładne E90 drugiego sąsiada:)

 

W całym garażu stoi jeszcze jedno białe M3 E92, kilka E90, E92 i jeszcze jedno e93.

No i oczywiście kilka z innnych serii kilka (F10, jedno e64, X5 i X6, F30).

 

A w moim aucie założone już 4 gumy na lato.

Kupiłem nówki Michelin Pilot Sport 3 z indeksem 91Y - do 300km/h (powinno wystarczyć) :norty:

Pierwszy raz zmieniłem na opony nie RSC i jestem w szoku o ile wygodniej i ciszej jest w środku!!!

Jestem mega zadowolony z tego zakupu. POLECAM WSZYSTKIM!

 

http://s4.ifotos.pl/mini/1212jpg_erqxpex.jpg

Mam problem tylko co zrobić z zapasem - polecacie jakieś środki do zalepienia koła - działające???

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Geometria w Piasecznie - starszy facet, robi tylko geometrie od 20 lat

Nr tel. 601 941 593 koszt. 200zl

 

Polecam przyklada sie do tego bardzo.

Sprawdza z obciazeniem i bez

Ma huntera 3d.

 

No i odkreca kazda srubke:)

u mnie byl problem, ASO chcialo ciać dobre wahacze z tylu...

Polecam

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co na całą tą historię odpowiedział właściciel ACS RASZYN ??
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Miała być aktualizacja galerii, a tu taka niespodzianka...

 

Prawdopodobnie, ktoś zaje... mi chromowaną końcówkę wydechu...

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/CvZFQF.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/oi9hIY.jpg

 

Byłem na lunchu wracam, patrzę i nie wierzę... goła rura, jakieś metalowe opiłki pod autem :mad2: :mad2: :mad2:

 

Ma ktoś ori nr części, szukałem i nie mogę odszukać...

Opublikowano

Jest to niewiarygodne... Czlowiek dba o auto jak umie itd.

 

Najlepsza była reakcja kolegi z pracy :duh:

Cytuje: " teraz Ty musisz od kogoś pożyczyć..." A najgorsze, widziałem, że to nie był żart. :mad2:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.