Skocz do zawartości

drgania przy hamowaniu bmw e39 2,3i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem ze swoim bmw e39 mianowicie miałem problem z wibracjami przy hamowaniu wiec zmieniłem tarcze i klocki na Bosza dodatkowo zmieniłem drążki + końcówki bo miały delikatny luz ustawiłem zbieżność i dalej jest to samo wibracje są przy hamowaniu delikatnym bo gdy mocniej hamuje ich nie ma.... jaka może być tego przyczyna ???? zaciski sprawdzone auto było na szarpakach i nić nie pokazało maglownica była zakładana regenerowana bo ciekła co jeszcze zostaje ?
Opublikowano
Tuleje pływające w górnych przednich wachaczach. Temat często poruszany, sam miałem to samo. Na szarpakach nie pokaże, trzeba podnieść auto i łomem po podważać wachacze i będzie widać.
Opublikowano
dokładnie o to chodzi, wymieniasz i po kłopocie, tez jakiś miesiąc temu miałem przyjemność wymieniać i wszystkie drgania jak ręką odjął....
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano
takie jak w linku co podałeś. I nie zapomnij sprawdzić końcówek na wahaczach. Ja po wymianie tych tuleji pojeździłem tydzień i sie cieszyłem, że nic nie trzęsie, potem znów zaczęło, ale tym razem posypała się końcówka w dolnym wahaczu, ale taką końcówkę to już nawet na lewarku jak auto podniesiesz i poruszasz kołem to wyczujesz. Ale najpierw tuleje.
Opublikowano

Końcówki na wahaczach sworznie trzeba sprawdzić przed zmianą tulei bo jak są wywalone to cały wahacz do wymiany wraz z nowa tuleią.

 

Witam mam problem ze swoim bmw e39 mianowicie miałem problem z wibracjami przy hamowaniu wiec zmieniłem tarcze i klocki na Bosza dodatkowo zmieniłem drążk

 

Po tej wymianie drgania przy hamowaniu były od razu,czy pojawiły się po kilku dniach?

Opublikowano
były pod początku po wymianie mniejsze niż wcześniej ale są odczuwalne zwłaszcza przy prędkości 60km/h i delikatnym zwalnianiu przed światłami... no właśnie zastanawiam się czy nie zmienić całych wahaczy ale nie ma luzu nawet dziś sprawdzałem bo byłem autem na podnośniku
Opublikowano
były pod początku po wymianie mniejsze niż wcześniej ale są odczuwalne zwłaszcza przy prędkości 60km/h i delikatnym zwalnianiu przed światłami... no właśnie zastanawiam się czy nie zmienić całych wahaczy ale nie ma luzu nawet dziś sprawdzałem bo byłem autem na podnośniku

 

Rozumiem że kierownica bije tylko przy hamowaniu,jak nie dotykasz hamulca to nie ma drgań przy żadnych prędkościach.Jak tak jest to przyczyn szukaj tylko w hamulcach,tarcze, klocki, zaciski,prowadnice ew.krzywa piasta koła.

Wpływ wahaczy na drgania kierownicy przy hamowaniu jest prze reklamowany na forum.Żeby się o tym przekonać trzeba wydać trochę kasy :D .Ja wymieniłem cały przód i drgania nie ustały.dopiero nowe tarcze załatwiły sprawę,ale Ty tarcze wymieniłeś więc wymień te wahacze.

Opublikowano
tak tylko przy hamowaniu nigdy więcej no właśnie ja też już dużo wrzuciłem kasy dlatego chce widzieć efekty bo zaranie są ale mnie nie zadowalają
Opublikowano
były pod początku po wymianie mniejsze niż wcześniej ale są odczuwalne zwłaszcza przy prędkości 60km/h i delikatnym zwalnianiu przed światłami... no właśnie zastanawiam się czy nie zmienić całych wahaczy ale nie ma luzu nawet dziś sprawdzałem bo byłem autem na podnośniku

 

Rozumiem że kierownica bije tylko przy hamowaniu,jak nie dotykasz hamulca to nie ma drgań przy żadnych prędkościach.Jak tak jest to przyczyn szukaj tylko w hamulcach,tarcze, klocki, zaciski,prowadnice ew.krzywa piasta koła.

Wpływ wahaczy na drgania kierownicy przy hamowaniu jest prze reklamowany na forum.Żeby się o tym przekonać trzeba wydać trochę kasy :D .Ja wymieniłem cały przód i drgania nie ustały.dopiero nowe tarcze załatwiły sprawę,ale Ty tarcze wymieniłeś więc wymień te wahacze.

Witam ja się kolego z tobą nie zgodze bmw to niezwykły samochód widze że o tym nie wiesz wystarczy że dostanie małego luzu na którymś z wachaczy lub skrzywisz lekko felgę będziesz miał bicie przy hamowaniu i nie koniecznie jest to wina tarcz hamulcowych Przekonasz sie o tym wtedy kiedy tobie zacznie bić kiera wydasz 300 na tarcze a okaże się co innego :cool2:

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Opublikowano
Drodzy koledzy. Zgadzam się z tymi co powiązują "drgania kierownicy przy hamowaniu" z wadliwymi tarczami hamulcowymi. Sądzac z oznaczenia 523, jeżdzisz autem po liftingu,na tarczach 324mm. średnicy. Zacząłeś dobrze,ale nie do końca,kupowanie zamienników tych tarcz(Bosch,Zimerman,ATE,itd.) to gra w ruletkę.Trafisz albo nie. U mnie Zimermany pogięły się po 500km.normalnej jazdy. Udało mi się zareklamować,ale nie było łatwo i długo to trwało. Tarcze przednie w E39 to pięta Achillesa tego modelu,szczególnie te o większej średnicy montowane po liftingu,a to dlatego że dostępne w/w zamienniki są podłej jakości i trafienie na takie które się nie pokrzywią jest dużym szczęściem.Dlatego niestety,spróbuj zareklamować te BOSCH-e bo są krzywe, a na pewno są i kup oryginały BMW, klocki możesz kupić zamiennie ja polecam TEXTAR. Niestety, koszt jednej tarczy ori. nawet u chłopaków czescidobmw.pl to ponad 400PLN. Nie mam w tym interesu i sam gdzie mogę stosuję markowe zamienniki ale jeśli chodzi o hamulce i tarcze sam przekonałem się o tym na własnej skórze i kieszeni. POZDRAWIAM !
Opublikowano
Niestety, koszt jednej tarczy ori. nawet u chłopaków czescidobmw.pl to ponad 400PLN

 

Koszt jednej oryginalnej tarczy to miedzy 300-370zl, wiec nie az tak źle. Oryginalne tarcze, po tym co widzialem, są toczone/frezowane w inny sposob niz zamiennniki. Widac jakośc odrazu.

 

Potwierdzam rownież, ze wszelkie drgania przy hamowaniu nalezy zaczac od sprawdzenia.wymiany tarczy. W 90% przypadków tarcz 324mm są one pogięte, nawet bardzo małe bicie wplywa rowniez oprcz drgan przy hamowaniu na wywazenie tarczy, czyli na drzenie przy okreslonych predkosciach.

Xdrive

Koder

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Przepraszam. Właśnie sprawdziłem, nowa, oryginalna tarcza przednia w czescidobmw.pl 295PLN.Mocno staniały!!!

 

BMW Polska utrzymuje, że tak znaczna obniżka cen tarcz do serii E39, E46, E38 i E36 to wynik promocji która ma obowiązywać do końca roku.

Opublikowano
byłem dziś jeszcze raz na szarpakach i gość powiedział mi że zaciski hamulcowe maja dziwny luz gdy auto było na szarpakach i trzymałem hamulec i twierdzi ze to jest przyczyną problemu tarcze założyłem od innego samochodu od znajomego bo ma taką sama jak moja u niego nie było problemu na jego tarczach jak i na moich u mnie na jego też bije.... jeśli to naprawdę zaciski to co tam mogło się wyrobić ??
Opublikowano
Zacisk montowany jest na śrubach, na których się przesuwa w miarę zużycia klocka. Być może tam złapał jakieś luzy? Nikt Ci tego nie powie. Zdejmij koło i rozbieraj powoli zacisk i sprawdzaj. Jego zdjęcie to nie jest dużo roboty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.