Skocz do zawartości

e61 2006 520d po wymianie turbiny - dziwne zachowanie


superpio

Rekomendowane odpowiedzi

Z dwa tygodnie temu przy przebiegu ok 130000 km padła mi turbina. Została poddana regenarcji i założona z powrotem w jednym ze znanych warsztatów słynącego z profesjonalizmu i fachowego podejścia do tematu. Przy okazji wyczyszczono filtr cząstek stałych i katalizator, standardowo wymieniono olej i filtry powietrza i olejowy.

 

Po dwóch tygodniach od odebrania auta i przejechaniu kawałka Polski mam kilka spostrzeżeń:

 

Auto zachowuje się inaczej, samochód oddawany do serwisu poza turbiną był jak ta lala - przy okazji fachowiec sprawdził czy nie trzeba przy okazji wymieniać dwumasy ale nie było żadnych drgań.

 

Po naprawie kultura pracy silnika pogorszyła się, wcześniej cichutko mruczał a teraz chodzi jak sieczkarnia, jest z 3x głośniej, tak że go nawet konkretnie słychać w kabinie, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Autem zaczęło trzęść - jest to szczególnie odczuwalne jak się siedzi na miejscu pasażera (nie wiem co się rozbiera aby dotrzeć do turbiny ale przed naprawą nic nie wibrowało i nie trzęsło), tak że mi plastiki gdzieś w środku konsoli w okolicy nawiewu rezonansują nawet podczas jazdy na prostej.

Do tego nieszczelnie mam założony wydech - jak auto stoi na postoju to naokoło wali spalinami, coś z przodu z okolicy grila i z podwozia syczy. Ponadto zaczęło w środku auta buczeć i zatykac uszy. Nie dość tego to wzrosło mi spalanie, wcześniej jadąc spokojnie np. 120/h na trasie miałem około 5l a teraz nie spada ponizej 6,5-7!! przy 140 spala podobnie, przy 160 rośnie do 8l.

 

Na mieście paliła 8,9L a teraz ile to jeszcze nie wiem bo po mieście nie jeżdziłem.

 

Co się demontuje aby dotrzeć do turbiny? Jaka jest kolejność demontażu?

 

W tygodniu podjadę z reklamacją.

Proszę Was o pomoc w ustaleniu przyczyny problemu.

 

Na forum na pewno są osoby znające się na mechanice i wiedzą co poszło nie tak lub gdzie co spaprano podczas naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba bylo zainwestowac w nowa turbine,bo z regenerowanymi to jest loteria,1 na 10 dziala poprawnie.Przebieg masz na pewno potwierdzony?moze ma z 300kkm,dlatego turbo padlo,bo nie chce mi sie wierzyc ze przy takim przebiegu turbo umarlo,choc wszystko jest mozliwe.Jedz do nich na reklacje niech szukaja co jest,albo niech zaloza inna turbine.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Regenerowana turbina to loteria. Trzeba było już lepiej kupić sprawdzoną używkę. Prawdopodobnie pojawiające się w okolicach grila spaliny i syczenie to efekt nieszczelności dolotu w okolicach turbo lub IC. Firma, w której regenerowałeś turbo odwaliła lipę więc walcz z nimi o swoje.
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nieprawidłowy miontaż wydechu z turbosprężarką.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma potwierdzony przebieg. W serwisie mówią, że teraz turbiny mają właśnie żywotność 100000 km. Mi tez się nie chce wierzyć że w samochodzie z takim przebiegiem dzieją się takie rzeczy! Ale ten przebieg jest prawdziwy! Jak pisałem auto osobiście przywiozłem z fabryki jako nowe z przebiegiem niecałe 5000, z gwarancją od dnia zakupu.

 

Na regenerowaną turbinę otrzymałem roczną gwarancję i zapewnienie że jak nie będzie działała to będą ją robili do skutku, dla tego kupiłem.

Dla tego tez kupiłem ją w serwisie który mi ja montował po regeneracji u swojego podwykonawcy. Było to dla mnie wiarygodne.

 

Które z przypadłości dotyczą których niedoróbek?

 

Większe spalanie - zwalona regeneracja czy montaż?

Spaliny i syczenie - nieszczelności dolotu w okolicach turbo lub IC czy zwalony montaż?

I co z resztą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ic nie ma spalin :)

 

Przy dużej nieszczelności pojawia się dym od przepalanego oleju z odmy przypominający zapachem spaliny...

Przerabiałem temat u siebie jak mi połączenie węży od dolotu z turbiny rozerwało podczas jazdy testowej po założeniu GT2260V... :D

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Na regenerowaną turbinę otrzymałem roczną gwarancję i zapewnienie że jak nie będzie działała to będą ją robili do skutku, dla tego kupiłem.

A powiedzieli kto zapłaci za demontaz i montaz oraz całą procedurę (olej, fil.try itd...)? w razie reklamacji. Znam przypadki gdzie wielokrotnie reklamacja miała miejsce tej samej turbosprężarki :|

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie powiedzieli, ale jak się proponuje komuś jakąś usługę i daje na nią gwarancję to chyba bierze na siebie ryzyko i ewentualne koszty?

Inaczej by nie dawał gwarancji, bo nie był by pewny tego co sprzedaje, a odesłali gdzie indziej by nie brać na siebie odpowiedzialności?

Zwłaszcza że to nie pan Zenek z ze stodoły tylko konkretni fachowcy i warsztat z konkretna opinią? :)

 

A moze faktycznie było tak że taki teks poszedł tylko po to aby kupic u nich a w razie problemów to spychologia i unikanie odpowiedzialności?

Na pewno zdam relację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...

Wiadomo, syczenie i spaliny były spowodowane nieprawidłowym montażem, spalanie wróciło do normy, drgania i itp dolegliwości również minęły, do tego niedawno wymieniłem koło dwumasowe i sprzęgło.

Auto śmiga jak ta lala, ale czas jest nieubłagany i z łezką w oku na początku roku przesiądę się do f11.

Aż szkoda będzie sprzedawać jak wszystkie części eksploatacyjne zostały powymieniane :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.