Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jakiś czas temu kupiłem swoje pierwsze BMW. Wybór padł na e91 LCI 320xD 2010r. Autko jak każde ma swoje +/-: świetna prowadzenie, mimo ciężko pracującej kierownicy (uff - można się jednak przyzwyczaić i docenić jej zalety), wyciszenie, napęd 4x4 itp. ogólnie więcej za niż przeciw, po przesiadce z A4 B6 131KM FWD (mimo całej sympatii i miłości do tego autka).

Przez kilka lat użytkowania przyzwyczaiłem się do auta, które nie tylko jeździ, ale również wygląda - większe koło, lekkie obniżenie, itp. W BMW nie przeszkadza mi nic, fakt, można wpakować większe koło i autko zaraz nabierze uroku, ale jakoś nie jestem zwolennikiem robienia z auta tzw. "kozy".

Jak wszyscy wiemy, zawieszenie w x-Drive stoi wyżej niż standardowe - oczywiście są tego również zalety, np. możliwość jazdy z normalnymi prędkościami, wjeżdżania na krawężniki :D jednak wizualnie wygląda to powiedzmy "tak sobie".

Na forum czytałem, że temat obniżania x-Drive'a był już kilkukrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretów :roll: i rozsądnych uzasadnień.

Opowieści o innym kącie pracy półosi jakoś do mnie jakoś nie przemawiają - po obniżeniu FWD kąt pracy również ulega zmianie, analogicznie RWD. Takich problemów nie ma również Audi z Quattro, ale ma BMW z x-Drive - jest ktoś, kto mi i pewnie nie tylko mi to zjawisko racjonalnie wyjaśni :?: :wink:

Zarówno EIBACH:

http://www.eibach.pl/eibach-bmw-3-touring--station-wagon-%28e91%29-e10-20-014-10-22-pi-858.html

 

, jak i H&R:

 

Sprężyny o numerze katalogowym: 29187-4 - mające zastosowanie zarówno w wersji 177KM xDrive, jak również 184KM xDrive.

Dodatkowo prezentowane gdzieś już na forum sprężyny -25mm - przód oraz 10mm - tył.

 

mają produkty dla zawieszenia xD, więc jak to jest w rzeczywistości.

Mi osobiście wysokość BMW z xDrive nie przeszkadza, tym bardziej, że autko jest wygodne i nie "upośledzone", ale czy obniżenie tym wspomnianym wyżej (drugim -25/-10mm) zestawem aż tak zaburzy prace zawieszenia?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

KOval

Opublikowano

Te z obniżeniem -25mm przód i -10mm tył? Powiem szczerze, że dla mnie to było by wystarczająco, mając w pamięci, jak ciężko się gdzieniegdzie poruszać niskim samochodem :duh:

Super, jeśli zdasz dokładną relację po montażu - oczywiście autko musi się dokładnie ułożyć, a na to potrzeba jednak "kilka" dni.

Mnie interesuje szczególnie ta obawa wszystkich o nieprawidłową pracę półosi, elementów zawieszenia, itp. Każde obniżenie jak dla mnie wiąże się ze zmianą pewnych kątów, a nie słyszałem jak do tej pory o przypadku, żeby komuś strzeliła półoś, czy coś podobnego :roll:

Jeśli to nie problem, to napisz, gdzie kupujesz zestaw i jakie są koszty :wink:

KOval

Opublikowano

Tak zakupilem te 25/10.Kupilem je na ebayu za 160euro i przy okazji pobytu w Berlinie odebralem je.Cena w Polsce co ciekawe 1100zl.

Mam jednak problem z montazem.Chcialem dzis umowic sie na montaz i dobrze ze zapytalem jaki jest koszt robocizny na przod i tyl.Dowiedzialem sie,ze koszt montazu sprezyn na przednia i tylnia os kosztuje...1100zl plus geometria.Mowiac szczerze zdebialem tym bardziej ze nie bylo to ASO,zadzwonilem do kolejnego warsztatu 600zl plus geometria.W dalszym ciagu uwazam,ze to drogo.

Jaki powinien byc rozsadny koszt za wymiane samych sprezyn w e92?

Prosilbym tych ktorzy wymieniali o informacje.

Opublikowano

Ja za komplet przód + tył (pro-kit) zapłaciłem 400 zł z pełną geometrią ;D

 

1100 zł to dużo za dużo, ale chyba przy xD jest więcej pracy dlatego tak cenią sobie.

Lewy pas to nie kółko różańcowe.
Opublikowano
Tak zakupilem te 25/10.Kupilem je na ebayu za 160euro i przy okazji pobytu w Berlinie odebralem je.Cena w Polsce co ciekawe 1100zl.

Mam jednak problem z montazem.Chcialem dzis umowic sie na montaz i dobrze ze zapytalem jaki jest koszt robocizny na przod i tyl.Dowiedzialem sie,ze koszt montazu sprezyn na przednia i tylnia os kosztuje...1100zl plus geometria.Mowiac szczerze zdebialem tym bardziej ze nie bylo to ASO,zadzwonilem do kolejnego warsztatu 600zl plus geometria.W dalszym ciagu uwazam,ze to drogo.

Jaki powinien byc rozsadny koszt za wymiane samych sprezyn w e92?

Prosilbym tych ktorzy wymieniali o informacje.

 

To powiem szczerze, że na ładnego zdzierusa trafiłeś :duh: Ale odkąd mam BMW to zauważyłem jedną podstawową rzecz - gdzie nie trafisz, to każdy wychodzi z założenia, że jeśli jeździsz BMW, to stać cie na wszystko, a na pewno na drogie naprawy - bo to przecież BMW :duh:

Ja mam wrażenie, że ludzie co niektórzy się jeszcze nie nauczyli, że BMW to nie synonim dresiarza, złodzieja, itp, tylko dobry samochód w rozsądnych już cenach. Ja nie widzę jakichkolwiek trudności, czy to X-Drive, czy RWD - jak nie problemy z półosiami, których na żywo nikt nie przeżywał, to kosmiczne ceny za montaż, itp. - paranoja :mad2: a do tej pory nikt racjonalnie nie wyjaśnił, czy i dlaczego coś ma się dziać po lekkim obniżeniu. :roll:

Problemów w Audi Quattro nie ma, w x-Drive jest - cuda niewidy normalnie i jakaś kosmiczna technologia...

Jak napisał quziec - wydaje mi się, że 400-500pln/kpl. + ewentualnie geometria to max.

WuPe - kupowałeś nowe sprężyny, czy jakieś używki. Podrzuć jakiegoś linka.

Opublikowano

No dziś zadzwoniłem w kilka miejsc i cena już bardziej znośna.Okolice 600zł wraz z geometria.Także myślę,że jutro podjadę gdzieś na mantaż.

X a RWD nie ma różnicy w montażu.

Tu link do aukcji z ebay na której kupiłem.Oryginalne H&R z papierami itd.

http://www.ebay.de/itm/H-R-Sport-Federn-BMW-3er-E91-E92-25-10mm-29187-4-ABE-/390167703812

Pasują do 320d sprawdzałem po numerze na stronie H&R.

 

P.S quziec

możesz zdradzić gdzie zakładałeś pro kity?

Opublikowano
Mnie też denerwuje moja koza ,więc czekam na wrażenia kolegi WuPe po zmianie sprężyn bo też się nad tymi h&r zastanawiałem.

 

Mnie to akurat coraz mniej razi, tylko przy kole 16", bo takie mam obecnie założone, ta locha jest pewnie znacznie większa wizualnie niż Twoja :D

WuPe - taka cena to całkiem inna bajka, chociaż sam zmieniałem amory i sprężyny w mojej byłej A4, to wiem, że pier....nia było od groma - szczególnie z przodem :duh:

Te sprężyny również pasują do 177KM wersji oraz 184KM takiej jaką posiadam ja. Widziałem, że nie ma różnicy, czy to coupe/sedan, czy touring - ważne, żeby się naciski na oś zgadzały. Nie wiem tylko, czy zwróciłeś uwagę, ale zarówno na niemieckiej, jak i na polskiej stronie H&R podaje obniżenie VA:-35/40mm oraz HA: -20mm.

Jesteś pewny, że wziąłeś te z mniejszym obniżeniem?

Opublikowano
Z tego co się orientuje te same sprężyny w e91 dają takie obniżenie jak podajesz,a w e92 dają mniejsze 25/10.Tak jeste podane wszędzie gdzie patrzyłem...Być może w standardzie e92 siedzi niżej niż e91 dlatego obniżenie jest mniejsze?
Opublikowano

Rzeczywiście teraz sprawdziłem na stronie dane dla e92 320xDrive 177KM, to te same sprężyny dają niby -25/-10mm obniżenie, a dla e91 -35/-20mm :roll: Ciekawa sprawa, bo dla sedana z tym samym silnikiem już też podają -35/-20mm, ale już oznaczenie sprężyn inne 29187-3.

Z tego wynika, że do touringa idą te same sprężyny, które kupiłeś, ale obniżają 15/10 mm bardziej niż e92 - aż dziwne.

Opublikowano

No więc tak.W piątek założyłem sprężyny.Koszt całkowity wraz z geometria 530zł brutto.Cena znośna zwłaszcza,że sprężyny kupiłem korzystnie w Niemczech(swoją drogą niezła różnica w cenie między Polską)

Od momentu założenia nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian o których pisał swojego czasu Arnold o swoich prokitach.Szczerze mówiąc wydaje mi się,że jest

lepiej nawet na nierównościach,a mechanik mnie troche postraszył bo stwierdził,że są sporo sztywniejsze.

Jak na chwile obecną polecam,przy 19" prezentuje się to moim zdaniem dużo lepiej niż na standardowym zawieszeniu.Auto siadło jak narazie tak jak podaje producent 3cm z przodu i około 1cm z tyłu.Myślę,że w przypadku cięższych silników jak 3.0d pójdzie w dół jeszcze trochę.Jakby komuś zależało mogę cyknąć jakąś fotke.

Jeśli zauważę jakieś negatywne zmiany postaram się poinformować,na chwilę obecną BRAĆ!

Opublikowano

WuPE - wstrzymaj się z opiniami jeszcze trochę czasu - springi się ułożą i siądą jeszcze bardziej. Ja tam miałem w swojej A4 przy H&R :wink: Ja pamiętam, że miałem takie samo odczucie - po zmianie auto znacznie lepiej wybierało nierówności w porównaniu do seryjnie "usportowionego" zawieszenia S-Line.

H&R jest ponoć bardziej miękki niż Pro-Kit Eibach'a.

Zdjęcia oczywiście bardzo mile widziane :wink:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

panowie mam pytanie, jako że nosze się z zamieram obniżenia mojej 330xd to mam pytanie, czy przy zakupie sprężyn obniżających 30/25 jest wymagana wymiana amortyzatorów ?? chodzi o to ze na chwilę obecną chciałbym wymienić same sprężyny, a na jesień jak będzie czas i finanse kupić jakieś dobre amorki typu Bilstein B12

 

czy mógłby ktoś wrzucić fotki obniżonej o około 30mm 330xd czy tez 320xd E91 :)

Opublikowano
przy tym obnizeniu nie musisz wymieniac amorkow, z drugiej strony kolejne ktore bedziesz kupowal (amory) to bralbym o bardziej sportowej charakterystyce niz seria bo taki zestaw na pewno przy progresywnych krotszych sprezynach poradzi sobie lepiej
Opublikowano
myślę na springami Eibacha 30/25 Pro Kit, do tego wjedzie felga 4x 9x19" WORK REZAX2, dlatego też chce obniżyć bo straszna koza jest :mrgreen:
  • 2 lata później...
Opublikowano

WuPe - zdradzisz jak po 2 latach sprawują się te sprężyny H&R? Dużo auto opadło?

Stoję przed ich zakupem i szukam opinii.

Opublikowano

Tak to wyglada przy zawieszeniu kompletnym KW (sprezyny i amorki) i obnizenie 20/15.

 

Xdrive w E91 325i standard :

http://images67.fotosik.pl/1022/8882c09216856f4cmed.jpg

http://i.imgur.com/NH8RFx0.jpg

 

Auto po zamontowaniu zawieszenia KW inox Street performance V3, obnizenie 20/15 :

http://i.imgur.com/0bYIpyW.jpg

http://i.imgur.com/sYshaDj.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 rok później...
Opublikowano
I jak Panowie, opłaca się obniżać tego X'a :?: Jak to wygląda z perspektywy czasu? Mieliście jakieś problemy z tym związane? (z półosiami, lub czymkolwiek innym):?: Sam przymierzam się do obniżenia mojej 335xi i stoję przed niemałym dylematem :| Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.