Skocz do zawartości

klekotanie zaworów przy odpalaniu E46 318i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mialem te same klekotanie co ty i winne były popychacze zaworowe hydrałliczne,jak sa wyjechane to tak własnie beda klekotac,bo nie trzymaja oleju i przez chwile pracuja bez oleju.
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli dzieją się takie rzeczy z kontrolką to obstawiam pompę. Musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie jakie daje. I znów wracamy do początku... jeśli pompa pada to masz dwa wyjścia. Wymienić pompę lub zalać gęstszym olejem (np. mineralnym) dla poprawy ciśnienia. Decyzja należy do Ciebie. Pamiętaj że za niskie ciśnienie oleju odbije się negatywnie na całym silniku a szczególnie na panewkach. Pozdrawiam
Opublikowano
Dziwne, w moim aucie np dzisiaj zaklekotaly mi zawory, a wczoraj auto bylo jezdzone - przejechalem nim ze 100km. w wakacje auto stalo 2 miesiace nie ruszane (wyjechalem za granice i autem nie mial kto jezdzic) wrocilem, odpalilem i ani jednego stukniecia - auto stalo cale dwa miesiace na dworzu, pod wiata. dzisiaj kolo godziny 20 30 odpalilem auto i przez 1 sekunde zaklekotaly zawory. nie wiem od czego jest to zalezne, od temperatury na zewnatrz? prawde mowiac myslalem ze po powrocie i pierwszym odpaleniu uslysze piekna symfonie klekotania, a tu nic, zero, null. odpalila od razu bez zadnego zajakniecia gotowa do pracy. oczywiscie po powrocie autku fundnalem solidny serwis wraz ze wszystkimi filtrami olejami i innymi duperelkami :norty:
Opublikowano
jezeli masz takie sytuacje z kontrolka cisnienia oleju to pompa oleju Ci pada. przechodzilem przez to samo. na poczatek postaraj sie wymienic filtr ojelu. mi zlodzieje przy wymianie oleju wsadzili stary filtr z filtrona ktory sie szybko zapchal i zajechal pompe ( pozdrawiam warsztat u grzesia w tarnowskich gorach oby wam kiedys klientow zabraklo ) . u mnie bylo juz za pozno i padla pompa. ale klekotanie tez zaczelo sie przed awaria pompy. zmien filtr bo to najtansza opcja i sprawdz efekt. jesli pompa to szykuj nerwy i portfel na niemaly wydatek.
Opublikowano
Skoro olej i filtry ok ( nie wiem tylko czy odmy był wymieniany) to wina jest pompy. W tygodniu pojadę i sprawdzę to ciśnienie. I pytanko, jakie to ciśnienie ma być? I ile będzie mnie kosztował zakup takiej pompy i gdzie ewentualnie? Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim problemem. Pozdrawiam
Opublikowano
ja kupilem uzywana za 600zl w bardzo dobrym stanie. niestety dlugo szukalem bo nigdzie nie bylo. no chyba ze bedzaiesz mial wiecej szczescia albo wiesz gdzie szukac :)
Opublikowano
witam mam podobny problem klekotanie po uruchomieniu zimnego silnika jak rowniez nie raz przy ciepłym. Raz wystarczy wyłaczyc zapłon i ponownie odpalic i jest ok a nie raz nie, jak nie raz wystarczy przygazowac do 4000 obrotów i cichnie. Mam pytanie czy wystarczy wymienic olej obecnie jest zalany castrolem magnatec 5w40 , przebieg mam 150k 1.9 316
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
spadla temperatura i klekot sie nasilij, w sumie codziennie rano zaklepie na sekunde a potem nic przez caly dzien.
Opublikowano

U mnie w w e46 z M47N też zapalała się kontrolka oleju, czasem różnie, częściej na biegu jałowym - byłem załamany na kolejny wydatek (a wcześniej się już wykosztowałem...) - na szczęście trzeci mechanik powiedział, że ma nowy badziewny tani czujnik ciśnienia - oleju i wymieni mi go tak kontrolnie ;) Oczywiście się okazało, że rozwiązało to wszelkie problemy - 24 zł zapłaciłem za wszystko i przejeździłem jeszcze kilka tysięcy km zanim sprzedałem. ;)

Tak więc, życzę powodzenia i pozytywnych wiadomości w sprawie tego ciśnienia.

Opublikowano

Witam.

 

Na dniach będę wymieniał olej na syntetyk Motul 5W40. Nie wiem jaki poprzedni był wlany (wiem tylko że Mobil1), ale od czasu gdy na nim jeżdżę dzieją się takie rzeczy z kontrolką i "suchym startem". Dam znać co i jak wyszło w tej sprawie jak najszybciej, i przy okazji chyba zmienię czujnik ciśnienia oleju bo znalazłem okazyjnie nowy oryginał za 100 zł :8)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
i jak z ta zmiana oleju i klekotaniem? ja teraz prawie codziennie mam stukot zaworow przy odpalaniu trwajacy 2 sekundy a potem cisza..
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

możecie sprobowac też wymiany samego filtra oleju... jeśli macie stosunkowo nowy olej to powinno pomoc :)

zreszta filtr oleju manna to tylko ok 25 zł wiec warto sprobować.

 

W moim przypadku różnica 100 % żadnego klekotania przy odpalaniu.

przypuszczam, że poprzedni właściciel niezbyt terminowo wymieniał olej i silnik jest zasyfiony.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ogrzeję swój temat :)

Wymieniłem olej na full syntetyka Motul 10w40 + dodatek Motul do wyciszenia popychaczy hydrauliczych. Filtry Bosch i świece też oczywiście Bosch Platinum... Wszystkie złącza elektryczne, przewody, fajki świec itp. itd. zabezpieczone specjalnym smarem (pracuję w firmie zajmującej się produkcją wiązek kablowych, więc mam dostęp do różnego rodzaju wynalazków) :norty: . Silnik nie do poznania. Pracuje dynamiczniej, ciszej i równiutko. Odkąd auto przyjechało do Mnie z Niemiec zalewany tylko i wyłącznie Vervą, więc wina po stronie paliwa nie wchodzi w grę. Gdyby nie rolka napinacza którą już lekko słychać, to powiedziałbym że pod maską jest idealnie. :mrgreen:

Tak więc winowajcą klekotania był olej ( z tego co się dowiedziałem to Mobil 1) którego już nigdy mój silnik nie posmakuje.

 

Problem uważam za rozwiązany, a wszystkim którzy się udzielali serdecznie dziękuję.

Temat uważam za zamknięty

Opublikowano
Było o tym ostatnio jeden z kolegów kupił właśnie autko i miał spory wydatek Wcześniej był wlany olej i doctor, kiedy zmieniałeś za pewne olej był gęsty, wlałeś olej i usłyszałeś jak silnik chodzi :) Problem rozwiązany bo jest dodatek wlany, jeżeli po następnej wymianie lub wcześniej będzie Ci śmigał to możesz to napisać, że jest dobrze. A czy musiałeś wymieniać od razu cały układ zapłonowy to też nie wiadomo, rozumiem świece i fajki. Czekam na komentarze :D, o mojej nie wiedzy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem olej na full syntetyka Motul 10w40

To jest półsyntetyk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
:/ silniczek by było tak słychać ? Jeżeli usłyszymy coś w stylu cykania to od razu trza zobaczyć poziom oleju, zazwyczaj powstaję to przez to, że mamy rzadszy olej i albo nie wymieniamy na czas, albo tak sobie uciekał. Na pewno trzeba szukać przyczyny, gdzieś na silniku bo będzie to właśnie jeżdżenie na syntetyku bo tak kazali, ale do nowych aut.
Opublikowano
Krokowca czesto tak słychać, szczególnie zimą. Przy odpaleniu jak auto zaskoczy i wchodzi na wyższe obroty to słychać jak kilka razy "tyknie" i to dosłownie przez kilka sekund. Z tego co sie orientuje to dosć częste w m43tu :lol:
Opublikowano
Krokowca czesto tak słychać, szczególnie zimą. Przy odpaleniu jak auto zaskoczy i wchodzi na wyższe obroty to słychać jak kilka razy "tyknie" i to dosłownie przez kilka sekund. Z tego co sie orientuje to dosć częste w m43tu :lol:

 

Dobrze wiedzieć, bo zimą mi falował co 7 sekund, spadał i wracał na obroty, ale jak już się rozgrzał to było dobrze , zostało sprawdzone wszystko, oprocz wyczeszczenia silniczka i został usuniety wyciek, krokowiec jest jakos teraz czyszczony :) to pozostało czekac do zimy :P

Opublikowano
Wymieniłem olej na full syntetyka Motul 10w40

To jest półsyntetyk.

sorry 5W40 :) mój błąd
A czy musiałeś wymieniać od razu cały układ zapłonowy to też nie wiadomo, rozumiem świece i fajki.
Chyba kolega nie czyta ze zrozumieniem. Napisałem o wymianie tylko świec, a nie całego układu zapłonowego.

Nie miałem problemów podczas z zimy z jakimkolwiek falowaniem obrotów, nic kompletnie, prócz kilku sekundowego klekotania. Po wymianie oleju ustało ustało to

Opublikowano
tylko ze teraz jest cieplej, ja nie zmienialem jeszcze oleju i nie terkotalo mi juz od dluzszego czasu.
Opublikowano
Przed wymianą oleju nawet gdy było ciepło (1-2 miesiąc wiosny) przy rozruchu klekotał. Po wymianie to ustąpiło. Przecież nie będę silnika rozbierał skoro teraz chodzi idealnie. W przyszłą zimę napiszę jak sprawuje się przy rozruchu w ujemniej temperaturze.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.