Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem: nie działa DSC. Tzn. miesiąc działa a potem miesiąc nie działa i tak wkółko. Reguły kiedy się wyłącza nie ma. Tzn. jedna mała - zazwyczaj w trasie, podczas szybszej jazdy.

 

Błąd: 5E40 steering angle sensor not plausible, facet.

czyli czujnik kąta skrętu -> błędu skasować nie można.

 

ALE...

 

Podczas kręcenia kierownicą INPA odczytuje wartości graniczne.

W opcji sprawdzania "wszystkich" czujników dla DSC jedna wartość pozostaje bez zmian:

Załączam słabą fotkę:

http://s6.ifotos.pl/mini/DSC-bdjpg_xrnshsa.jpg

Offset steering angle sensor [degrees]

 

Czy ktoś wie, co dokładnie oznacza ten parametr i czy jest poprawny? Jak go naprawić/zmienić? I czym?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest w DISie cos takiego jak kalibracja czujnika skrętu. Możliwe że to by wystarczyło żeby obejść problem. (jesli by śie to przekalibrowało tak aby zawsze pokazywało to wartość w normie - nie poza zakresem jak u Ciebie). Mozliwe że DSC nie wyłączałoby się. Zaznaczam, że mówię o możliwości obejścia problemu a nie rozwiązania.
Opublikowano

Wlodi, dzięki raz jeszcze za podpięcie kompa.

 

TC, a co masz na myśli mówiąc: poprzednio źle ustawiona?

 

Zbieżność była ustawiana dwa razy i jest niby idealnie.

 

Natomiast wcześniej jeździłem też na totalnie rozregulowanej zbieżności (po wymianie maglownicy i zawieszenia) i problemu nie było.

 

Ostatnio zbieżność ustawiałem w lipcu. Kontrolki się świeciły. Po ustawieniu zbieżności nie zgasły. Po tygodniu była poprawka, która prawie nic nie zmieniła i też nie zgasły. Zgasły dopiero po jakimś tygodniu. Dwa miesiące był spokój. I ostatnio znowu się DSC wyłączyło. Po prawie miesiącu zgasło na dwa dni i znowu się wyłączyło.

Więc zbieżność chyba tutaj nie ma znaczenia, przynajmniej tak mi się wydaje w tym konkretnym przypadku.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak dla mnie :

1. Sprawdzenie ciśnienia w oponach

2.Kalibracja

3. Geometria

4. Kalibracja

5. DELIKATNE czyszczenie czujnika

6. Wymiana czujnika

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ja chyba problemu nie rozwiązałem, na razie usuwałem usterkę.

Zaraz po ostatnim wpisie, w październiku, skalibrował czujnik i 3 miesiące był totalny spokój. Potem kontrolki zapaliły się któregoś dnia, świeciły się następnego aż kolejnego poprostu zgasły :shock:

Po kolejnych dwóch tygodniach błąd wywaliło na stałe. Po tygodniu jazdy bes DSC znowu kalibrowałem czujnik i teraz znowu jest spokój od miesiąca.

Na razie nic więcej z tym nie zrobiłem, bo ciągle ważniejsze wydatki niż wymiana czujnika na nowy, a innego pomysłu nie mam na problem.

 

Tak jeszcze myślę nad akumulatorem, ponieważ najlepsze lata ma już za sobą (rozładowałem go ze dwa razy zimą na maxa) i np. podczas odpalania po kilku godzinach te kontrolki zapalają się na 2 sekundy.

Jeśli odpalam auto pół godziny po jeździe, to kontrolki się nie zapalają podczas odpalania.

Ponadto, kolega który ma aku jeszcze słabysz ode mnie :D , jemu kontrolki zapalają się na stałe po odpaleniu ale po przejechaniu kilku metrów gasną, więc ... to też nie za bardzo pochodzi pod mój problem.

W najbliższych dniach zamierzam jeszcze sprawdzić/ustawić zbieżność, póki jeszcze na zimówkach auto.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Przypadkiem wpadłem na ten wątek, więc się pochwalę, że problem rozwiązany - tzn. od pół roku nie wyłączyło się samoczynnie DSC.

 

Problemem była kierownica. A dokładnie, to jakiś jemioł (poprzednik) przestawił kierownicę o jeden ząbek, więc pomimo ustawiania geometrii, kalibrowania czujnika, ciągle było coś nie tak.

Po ustawieniu kierownicy jak należy, ustawieniu geometrii i przejechaniu kilku km DSC zgasło i od pół roku się nie zapaliło.

:mrgreen:

Opublikowano

U mnie okazjonalnie zapalały się kontrolki:

http://obrazki.elektroda.pl/3500081000_1307314289.jpg

Pewnego pięknego dnia zapaliły się na stałe i do dziś dzień się "palą". Inpa i DIS wywalają błąd 5E20, czyli czujnik ciśnienia DSC. Przed sprawdzeniem błędów oczywiście zacząłem czytać i nogi mi zmiękły, bo oczywiście zaraz teksty padały, że pompa hamulcowa do wymiany i koszty będą wystrzelone w kosmos.

Na BMW Sport znalazłem wątek właśnie z takim samym problemem jak mój, czyli kontrolki + błąd 5E20. Wymiana czujnika przywróciła wszystko do normy, więc mam nadzieje, że i u mnie zadziała...

Piszę to dlatego, że te dwie kontrolki nie koniecznie muszą oznaczać czujnik kąta skrętu lub rozjechaną geometrię. Drugą rzeczą jaką można sobie sprawdzić to prędkość kół. Może, któryś z czujników ABS świrować.

 

Mam dwie INPY. Jedną na Win 7 64 bit, a drugą na VW Ware na XP. Na XP mam starszą INPĘ, bo nie chciało mi się nigdy bawić ze sprawdzaniem każdego modułu tylko odpalałem quick test. Zastanawiające jest to, że quick test nie wywalił tego błędu, a natomiast sprawdzenie w nowszej INPIE w module DSC błąd wisi i nie da się go usunąć. Chyba sprawdziła się teoria aby z przymrużeniem oka traktować weryfikację quick testem w INPIE. Z tych powodów został chyba usunięty z nowszych wersji.

Quick test w DIS natomiast działa elegancko i nic mu nie umknie. Takie małe nawiązanie do skromnej "diagnostyki".

Opublikowano
dodam ,że w inpie jest też możliwość kalibracji czujnika mi to pomogło przy podobnych dolegliwościach
  • 1 rok później...
Opublikowano
U mnie pojawiły się te kontrolki po naprawie zawieszenia....Auto miało przekrzywioną kierownice, pojechałem na geometrie ustawili na 0 i o przejechaniu kilkunastu metrów zgasły. Nie paliły się jakiś rok, po jakimś roku podczas jazdy znowu się zapaliły dodam że do tego czasu kierownica znowu sama mi się lekko skrzywiła w prawą stronę ale naprawdę lekko nie tak jak za pierwszym razem po remoncie zawiechy. Jeździłem z nimi do dziś. Pojechałem na kompa wywaliło czujnik kąta skrętu skasowano błędy i zniknęły zobaczymy na jak długo. Nie sądze że pojawiły się od tak małego odchylenia kierownicy od prawidłowego położenia.
Opublikowano

podobny problem , wywalany dsc

komp pokazywal czujnik kata skretu

po zalozeniu nowych felg plus opona

Po klopocie , wiec proponuje wywazyc kola

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mam to samo tylko blad 5e38 czujnik pod fotelem kierowcy wymienilem go na nowy zgasly kontrolki ale na 3 dni tylko zapalily sie na nowo i komputer znowu pokazuje 5e38 znowu ten sam czujnik i jiz mam brak pomyslow czy to znowu czujnik padniety czy moze zbieznosc bo jest fatalna i kierownica jest krzywo w lewo czy moze kalibracja kata skretu potrzebna nie mam pojecia juz
  • 1 rok później...
Opublikowano

Po większej chwili spokoju ponownie zapaliła się kontrolka DSC plus żółty wykrzyknik.

Podjechałem na kompa wywaliło czujnik kąta skrętu

Koleś wszedł w kalibracje ale ukazała się jedna wartość bodajże 1140 czy 140 coś takiego i w żadnym momencie kręcenia kierownicą ta wartość się nie zmieniała, czyli śmiem twierdzić że ów czujnik kompletnie padł. Czy mam rację?

Opublikowano

Niestety ... nie.

U mnie też wywalało czujnik skrętu.

Kilka razy był kalibrowany i ciąglę problem wracał.

 

Ostatecznie okazało się, jak już chyba pisałem, że kierownica była przestawiona na klinie o jeden ząbek.

Kieronicę ustawiłem jak należy, ustawiłem zbieżność i problem zniknął na dobre.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to też chyba miałem samodzielnie przestawianą kierownicę dawno temu i gdyby było jak mówisz to by się paliło chyba cały czas a nie co pół roku albo lepiej.....

Jakiś miesiąc temu wymieniałem magiel i przed wymianą kierownica była lekko skrzywiona w prawą strone, po wymianie magla i bez żadnej korekty odziwo kierownica sama ustawiła się w swoją prawidłową pozycję ale to było miesiac temu a kontrolki pokazały się nie dawno ....

Przy okazji spytam jak zobaczyć po zdjęciu poduszki czy kierownica jest w "swojej" pozycji będzie tam widać na tych trybikach jak była przestawiona gdzie była wcześniej ułożona?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie widać, jest znak na wieloklinie i kierownicy. Zacząłbym od tego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z przestawioną kierownicą kontrolka pojawiała się nieregularnie. Po ustawieniu zbieżności potrafiło być 3 miesiące spokoju lub tydzień.

Po kalibracji czujnika zazwyczaj pół roku.

Po przestawieniu kierownicy, ustawieniu zbieżności (przy okazji też była zmiana magla i wahaczy) problem zniknął całkowicie.

Opublikowano

W takim razie według waszych podpowiedzi w wolnej chwili zdejme poduszkę i zobacze jak kierownica jest ułożona.

Co do czujnika skrętu łatwo się go wyjmuje?

  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Wziąłem się w końcu za wymianę tego czujnika. Oczywiście zleciłem to mechanikowi bo dojście to tragedia , wymienili mi czujnik pojechałem na kalibracje i kontrolki pogasły :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.