Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Jestem właśnie po czyszczeniu zaworu EGR i widzę znaczną poprawę.auto lepiej się zbiera.ale jeszcze dużo osadu jest w kolektorze. Mam zamiar wyczyścić jeszcze kolektor i tu moje pytanie.Czy usunąć od razu klapki .Mechanik mi mówił że ostatnio czyścił kolektor w e46 320d i usuwał klapki i auto zaczeło lepiej ciągnąć z dołu.Czy w e90 też zauważyliście poprawę dołu?? I jeszcze jedno pytanie czy te klapki nie mają za za danie łagodniejsze gaszenie auta czy to załatwia ta mała przepustnica przed EGR w moim przypadku bo mam DPF.
Pozdrawiam Kuba:)
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wiem że było tylko mi zależy na świeżych wypowiedziach po jakimś tam czasie eksploatacji bez klapek np. po przejechaniu 40-50tys a nie wypowiedzi osób które zrobiły 1-2tys .
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
z tego co wyczytałem w starych postach to było kilka wypowiedzi że po usunięciu klapek w e90 jest słabszy dół do 2000tys .Czy ktoś z Was zamiast usuwać klapki wymienił je na nowe??
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
Ja usunąłem i Ci powiem, że kibel na całej linii do 2 tyś. to auto wcale nie jedzie, porażka, ale już kupiłem drugi kolektor po 120 tyś. i zakładam, dam znać o wynikach testu.
Opublikowano
No ja zamierzam na razie przeczyścić kolektor i sprawdzę w jakim stanie są te klapki no chyba że ich już nie mam to tez zastanowię się nad zakupem kolektora z dobrymi klapkami.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
Ja kupilem E90 330d z usunietymi klapkami ale po jakims miesiacu zalozylem fabrycznie nowy kolektor i wg mnie auto zdecydowanie lepiej ciagnie od dolu.
Opublikowano
czyli problem ze słabym ciągiem z dołu nie jest tylko problemem w 320d.Może koledzy posiadacze e46 nagminnie usuwający klapki nie odczuwali spadku mocy w niskim zakresie obrotów a w e90 jest to już odczuwalne.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

Klapki są po to aby przy obciążeniu auto lepiej ciągnęło na niskich obrotach.

 

"As engine speed increases, the flaps are gradually opened until, at around 2,000 rpm, they are parallel to the airflow and present virtually no resistance. Their purpose is to ensure that the air entering the cylinder is sufficiently turbulent for good fuel-air mixing even at low engine speeds. This aids in reducing certain toxic emissions and may also improve low-end power and torque."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

Opublikowano

Ciekawe ile miało najechane to e90 że klapki tak wyglądały

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
wystarczy ze turbo było uszkodzone puszczało olej to wtedy w kolektorze i na klapkach wiecej uzbiera się nagaru
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

Bzdury. Jak mi turbo zaczęło puszczać olej to wręcz umyło klapki. Trochę brudu udało się z kolektora wypłukać, jednak klapki ładnie świeciły odsłoniętym metalem. Olej ma za zadanie również oczyszczać silnik i wypłukiwać nagar.

 

Ten problem został wywołany czymś innym i można tylko zgadywać. Skutkiem na pewno było wpuszczenie do dolotu przez EGR nadmiernej ilości nagaru. Do tego pewnie problem z nadmiernym dymieniem, ciężko zgadywać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sam filtr powietrza wygląda jak po 200.000 km poza tym widać piach w zaworze egr. :duh:

Poza rozszczelnieniem i nagarem klapki nie wyglądają tragicznie.

Opublikowano

panowie klapek się nie usuwa

przecież kilkunastu inżynierów BMW po coś to tam zaprojektowało

kolektor jest częścią eksploatacyjną, podlega wymianie

nie służy tylko ekologii, ale też odpowiada za pracę przy niskich obrotach - chodzi o klapki

 

sam też kiedyś go wymienię, kupa kasy ale trzeba jakoś przeboleć

Opublikowano
(...)kolektor jest częścią eksploatacyjną, podlega wymianie(...)

 

Tak mówią w ASO z doświadczenia, natomiast nie była to część co do której inżynierowie przewidzieli wymianę więc nie jest częścią eksploatacyjną. Patrząc tymi kategoriami, to nie ma elementu w samochodzie który by nie podlegał wyeksploatowaniu. Po prostu dali z tym ciała i tyle.

 

Pozdrawiam.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam i prosze o odpowiedz (dosc pilna sprawa bo juz chce pusic przelew)

 

Zamawiam kolektor ssacy w salonie bmw i mam pytanie. Sprawdzili mi tylko po vinie i dostalem info, ze Po dokonaniu przelewu proszę o przesłanie zwrotnego meila z potwierdzeniem przelewu w formie PDF oraz potwierdzeniem „Proszę o zamówienie przewodu ssącego ze sterowaniem o numerze 11617800579 „

 

PROBLEM W TYM,ZE POD TYM SYMBOLEM SA 2 RODZAJE: ( mam w aucie dpf i taki kolektor potrzebuje)

 

1)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU32&mospid=48831&btnr=11_3327&hg=11&fg=40&hl=5

 

Pod spodem w wykazie czesci pisze:

Filtr cząstek stałych = Nie

Achtung!

Bitte PuMA Massnahme 19196848 beachten!

S200A=Nie

 

2)

i ten sam symbol czesci 11617800579 a w opisie kolektora FITRACZASTEK STALYCH =TAK , oraz kolektor sklada sie z wiekszej ilosci elementow bo ma 22 a ten wyzej 17 (dodatkowe czesci)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=11_3717&hg=11&fg=40&hl=4

 

Dla samochodów z

Filtr cząstek stałych

S200A=Tak

 

byc moze przeklada sie sam kolektor a te dodatkowe elementy zostana z obecnego, ale chce miec pewnosc, zeby niebylo niespodzianek jak rozbiora auto i sie okaze , ze niepsuje (a czas oczekiwania na kolektor to 4 dni)

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał kolektor jest ten sam.Ty masz podany tylko numer kolektora.

A to co tam jest napisane na górze to dotyczy całego układu,a dopiero poniżej są wyszczególnione jego elementy składowe.

I tak np: część nr1 kolektor-w obu układach ten sam.

Opublikowano

Inny zawor AGR, ale rozumie, ze oba pasuja ?

 

Dzwonilem jeszcze dla potwierdzenia do serwisu w Krakowie i tez gosc twierdzi ze w ich systemie jest ten jeden symbol czesci i ma pasowac (byc moze w realoem jest inaczej)

 

Mialem dac kolektor do czyszczenia i sprawdzenia, ale wpadlo troszke dodatkowej $$ i kupuje nowy. Licze, ze 120-140tys km mam spokoj a ja napewno wiecej niezrobie tym autem.

Opublikowano

Jak wymieniałem kolektor ssący to podałem w serwisie jedynie 7 ostatnich znaków/cyfr i nie było problemu, od razu odszukali część i pasowała.

Tak na marginesie, wymieniłem kolektor po tym jak zakatowałem turbinę, u mnie olej + nagar poczynił poważne szkody w kolektorze.

 

Warto wymienić na nowy, nie pchałbym się w używki.

Opublikowano

Kolektor oczywiscie nowy. Tez podalem ostatnio 7 symboli Vinu i doradca serwisowy wyslal mi na maila nr czesci (ale dla potwierdzenia sam szukalem, bo za duzo by bylo zachodu jakby niepasowal)

 

Turbo zalatwilo kolektor ? jakies elementy polecialy ? czy tylko go upapralo olejem ?

Opublikowano
Turbo wyssało cały olej. Widocznie na klapkach był spory nagar a olej dokończył dzieła. Dodam, że miałem lekko przypchany dpf co też mogło pomóc turbinie ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.